Як позбутися залежності від людини
Рік тому розійшлися з колишнім. Не на хорошій ноті. Нещодавно він написав мені, що хоче зустрітись та поговорити про все та вибачитись. Я погодилась, бо хотіла також вирішити все і відпустити образи. У нас з ним були аб'юзивні та залежні стосунки. Я думала, що вже забула його , бо знайшла людину, з якою в нас дійсно взаємне кохання та гармонічні відносини. Я довго аналізувала, що було не так у попередніх, мої дії, його та приходила до висновку, що з ним точно не побудуєш сім'ї та що ніколи не повернусь до нього. Але коли я його зустріла, у мене все перевернулось усередині. Я знову почала відчувати все те, що було на початку наших відносин : прискорення серцебиття, червоні щоки, його пронизливий, гіпнотичний погляд, відсутність апетиту та сну, коли я розмовляла з ним , то була неначе під гіпнозом або п'яна. І це дуже погано, я розумію чим все це може закінчитись. Спочатку розмова була якоюсь натягнутою, але потім ми розговорились , він вибачався за те, що робив по відношенню до мене, потім говорили про життя та про все на світі. Я його пробачила. Він зізнався мені у почуттях , брав мою руку та цілував її, хотів поцілувати в губи та я не дозволила, розвернулась та пішла. Писав багато , що думає про мене, про те що відчуває і про те, що раніше не зробив головного - не зміг відпустити мене і таким чином зробив боляче нам обом. І що зараз вибір за мною. Аналізуючи мені це дуже схоже на маніпуляцію, проте я не впевнена та не розумію для чого йому це потрібно. І таке відчуття, що він використовує техніку 'наближення-віддалення', спочатку говорить про почуття, відкривається мені, потім я приходжу додому і як навіжена починаю йому написувати, а він спеціально не читає, потім на наступний день пише, що думає про мене, а потім знову мовчить. Мені потрібна порада в наступному : я розумію, що це якась хвора залежність від нього, проте я не можу сказати, що люблю його зараз, я точно знаю і впевнена, що я кохаю свого хлопця, з яким я на данний момент. Проте я не хочу і не можу припинити наше спілкування, я розумію, що потрібно це обірвати, та я не можу, я хочу його бачити, розмовляти з ним, чути його голос і хочу, щоб він теж цього хотів. Це дуже дивне і незрозуміле для мене відчуття. Я ніби таким чином переношусь у минуле, коли нам було добре з ним, але зараз так не буде і хоча в деяких речах він помінявся, та я не вірю, що люди можуть змінюватись настільки і щаслива я з ним точно не буду. Як позбавитись цієї залежності, якщо я не можу просто взяти і заблокувати його?
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Марія Радченко
Тетяна Штапова
Anna, Ви знаєте цю людину, знаєте наслідки, які принесуть ці стосунки.
Ніхто, крім Вас , не зупинить це зараз, коли ще немає про що шкодувати.
Так, це важко.
Але немає ніякої чарівної кнопки, чи "розумних способів " "позбутись чар".
Тільки ваше усвідомлене рішення.
ВАШЕ, а не тої Анни, якою маніпулював цей хлопець в минулих стосунках.
Ви намагаєтесь зануритися в ілюзію.
Вами вигадану.
Ви навіть не вірите йому і бачите певні "багатоходівки" в його діях.
Але бажання жити в ілюзії тягне в свою сторону.
Щодо вашої потреби в певних складових стосунків (погляд, доторк, тощо), які виявили себе на цій зустрічі- тут є сенс щось змінити з теперішнім хлопцем, щоб задовольнити ці ваші потреби.
психолог онлайн
Наталия Горская
Тетяна Штапова
Доброго вечора, Анно!
Якщо Ви вийшли з аб'юзивних стосунків і не бажаєте в них повертатися, не зважаючи на те, що іноді ностальгуєте по минулому, це вже не залежність, а переживання втрати стосунків з колишнім. Цілком нормальне явище, але воно загострюється тим, що стосунки були аб'юзивні і емоції в них у Вас буди набагато гостріші, ніж це могло бути в здорових відносинах. Тому цей момент краще за все опрацювати з психологом, щоб по-справжньому відпустити минуле.
цитата:
він вибачався за те, що робив по відношенню до мене
А що конкретно він робив по відношенню до Вас?
цитата:
Аналізуючи мені це дуже схоже на маніпуляцію, проте я не впевнена та не розумію для чого йому це потрібно.
Те, що Вам не зрозумілі мотиви дій іншої людини - як раз таки дуже імовірна ознака маніпуляції. Тут я би радила дослухатися до своєї інтуїції і подумати, чи треба воно Вам знову.
цитата:
Як позбавитись цієї залежності, якщо я не можу просто взяти і заблокувати його?
Що зараз заважає позбвіитися від залежності? І чому заблокувати - не варіант?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353007 для Марія Радченко
Він критикував мене , але робив і компліменти, не брав на себе відповідальності, в плані інтиму не розумів слово "ні", скоріше використовував просто, але по справжньому не любив, не старався для мене. Не можу його заблокувати, бо знаю, що потім розблокую і напишу йому або він напише і я відповім. Я хочу цього спілкування і мені соромно за це. Не можу його відпустити та забути. Мені навіть подобається це відчуття, коли я поруч з ним,цей адреналін. І якщо раніше це відчуття було постійне , то тепер тільки в той день , коли я бачилась з ним. На наступний день я вже нічого до нього не відчувала. Я серцем майже повірила в його почуття до мене, але розумом ні.
психолог онлайн
цитата:
Він критикував мене , але робив і компліменти
Це емоційні гойдалки, щоб збити Вам самооцінку і прив'язати до себе.
цитата:
е брав на себе відповідальності
Брати на себе відповідальність - це ознака емоційно зрілої особистості. А не брати, коли це потрібно, виходить, - навпаки.
цитата:
в плані інтиму не розумів слово "ні", скоріше використовував просто
Це називається сексуальне насильство.
цитата:
Мені навіть подобається це відчуття, коли я поруч з ним,цей адреналін
Існує стереотип, що в здорових відносинах нудно, а аб'юзивні - навпаки цікаві, бо там багато емоцій та гострі відчуття. Але це не зовсім так. Можна отримувати задоволення від здорової прив'язаності до людини, з якою при цьому цікаво. І не піддаючи себе ризику постраждати морально, а то й фізично, поруч з людиною, яка Вас використовує.
Відредаговано автором 17-10-2023 22:00:34
психолог онлайн
Анна, доброго вечора. Як правило, до залежних та аб'юзивних стосунків стосунків схильні люди, які мали схожі переживання в дитинстві. Вони розуміють, що буде боляче, але не можуть відмовитись від дуже знайомих почуттів.
Які у Вас були відносини з батьками? Які у батьків були відносини між собою?
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Для осуществления любой цели, кроме "хочу", должно быть "могу" и "делаю".
У вас же для избавления от этой зависимости не только нет возможностей -
цитата:
я не можу просто взяти і заблокувати його
но, к тому же, вы и не хотите это делать -
цитата:
я не хочу і не можу припинити наше спілкуванняя... я хочу його бачити, розмовляти з ним, чути його голос і хочу, щоб він теж цього хотів
А если человек, например, с алкогольной зависимостью сам не захочет лечится, то не существует такой силы, которая заставит его это сделать.
Поэтому ответ на ваш вопрос о том,
цитата:
Як позбавитись цієї залежності
вполне очевиден - вначале вам надо захотеть этого.
А так как пока такого желания у вас нет, то вероятнее всего вам придется опять вернуться в отношения
цитата:
з колишнім
Тем более, что в битве разума и сердца
цитата:
Я серцем майже повірила в його почуття до мене, але розумом ні.
чаще всего сердце побеждает...
цитата:
мені соромно за це
Стыд - это страх и чувство вины.
В чем вы чувствуете себя виноватой?
И чего боитесь?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353012 для Светлана Владимировна
Відчуваю провину взагалі за цю зустріч, за свої відчуття та думки перед моїм хлопцем. Хоча я навіть йому розповіла про це ,без подробиць звісно, коротко, він начебто нормально відреагував, сказав, що добре,якщо мені це допомогло вирішити свої внутрішні питання. Я точно не хочу повернути відносини з колишнім, але ніби є ще якась недосказаність, мені здається, що потрібна ще одна остання зустріч, де я попрощаюсь із ним
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353011 для Тетяна Штапова
Доброго вечора! Відносини з батьками були нормальні, вони завжди хотіли і хочуть для мене найкращого. Але пам'ятаю, що в дитинстві мама, ображалась на мене, якщо я шось робила не так і часто мовчала, ігнорувала мене, це в мене викликало почуття тривожності. З татом простіше були відносини, він ніколи мене не повчав , скоріше просто давав поради, не сварив мене за дрібниці, наприклад, як мама за неприбрані речі чи за недостатньо теплий одяг і тому подібне. Можу сказати, що я відчувала гіперопіку від мами, і доречі це відбувається і зараз теж. Я не скажу, що вона погана, я її дуже люблю і розумію її, але мені хочеться, щоб і вона більше розуміла мої почуття. А між батьками відносини дуже хороші і не дивлячись на те що вони дійсно дуже різні ( і по характеру я більше схожа на батька), то в них багато спільних інтересів та поглядів на життя і сварились вони дуже дуже рідко.
психолог онлайн
цитата:
Я точно не хочу повернути відносини з колишнім, але ніби є ще якась недосказаність, мені здається, що потрібна ще одна остання зустріч, де я попрощаюсь із ним
Враховуючи, що Ви хотіли попрощатись з ним на першій зустрічі, а натомість мали наступну реакцію.
цитата:
Але коли я його зустріла, у мене все перевернулось усередині. Я знову почала відчувати все те, що було на початку наших відносин : прискорення серцебиття, червоні щоки, його пронизливий, гіпнотичний погляд, відсутність апетиту та сну, коли я розмовляла з ним , то була неначе під гіпнозом або п'яна.
Є велика ймовірність, що на другій зустрічі Ви з ним дозволите собі більше, ніж на першій. Якби Ви хотіли дійсно попрощатись, Ви б це вже зробили замість
цитата:
я приходжу додому і як навіжена починаю йому написувати
До речі, Ви будете казати своєму хлопцю, що плануєте другу зустріч з колишнім?
цитата:
пам'ятаю, що в дитинстві мама, ображалась на мене, якщо я шось робила не так і часто мовчала, ігнорувала мене, це в мене викликало почуття тривожності.
Напевно, Ви боялись втратити любов мами і дуже раділи, коли вона починала з Вами спілкуватись після ігнорування. Тому зараз на Вас так подіяло мовчання колишнього після зустрічі. Піднялось багато різних почуттів, які Вам знайомі з дитинства.
психолог онлайн
цитата:
потрібна ще одна остання зустріч, де я попрощаюсь із ним
Так если вы попрощаетесь с ним, тогда получается, перестанете хотеть этого -
цитата:
я хочу його бачити, розмовляти з ним, чути його голос і хочу, щоб він теж цього хотів
?
И сможете
цитата:
просто взяти і заблокувати його
?
Тем более если вы знаете, что не хотите
цитата:
повернути відносини з колишнім
Тогда в чем заключается ваша проблема?