Це може бути нормою?...
Я відчуваю моральну біль, роздратування або огиду від фізичної взаємодії. Якщо мене обіймають коли я плачу, як нормальній людині, мені повинно ставати легше. Але здається, що негативні почуття подвоюються і таке відчуття ніби мене не обіймають а ніж в спину встромляють. Мені від цього стає ще гірше.
Питання від: ; Вік: 15

психолог онлайн
Коли відбувається подібне, то це свідчить, скоріш за все, про наявність психологічної травми, можливо пов'язаної з сексуальним насильством або чимось схожим. Траплялося таке, Саша?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 345883 для Павел Леонидович
Добрий день. Пройшло дуже багато часу, але я побачила відповідь лише на сайті...
1) Батьки карали мене побиттям до років 11. Тобто фізичний контакт використовували для покарання і контролю і погроз. А ще я давно не любила із ними обійматися, але вони не сприймали відмови, мене змушували і казали, що якщо я не хочу то я вередлива і нікого не люблю. Можливо підсвідомо у мене сам фізичний контакт асоціюється із небезпекою.
2) Раніше мене матір по сідницях шльопала у жарт і сміялася з цього. Іноді вона робила це коли я просто нахилялась біля неї. Я відчувала огиду і роздратування, що ніколи не сприймали всерйоз. Вона коментувала як виросли мої груди і розмір моїх сідниць. Просто таки коли я до них спиною стояла, вони із батьком говорили грубо про мої сідниці. Коли я йшла поїсти ввечері матір казала 'жопа буде товста'. Мені некомфортно, коли вона каже, що у мене 'стрункі довгі ніжки'. Через таку надмірну увагу до мого тіла, я соромлюся його і мені здається, я якимось чином сама себе сексуалізую. Тобто я не вільна у своїх рухах і коли треба наприклад нагнутися, я думаю як це виглядає ззаду. І я боюсь, що інші мене теж сексуалізують. Наприклад, на пляжі мені дуже некомфортно і невпевнено у купальнику, тоді я постійно витріщаюся на людей навколо, щоб просто запевнитися, що вони не розглядають мене. Після маминих коментарів був період, коли я дуже соромилася своїх грудей і сідниць і думала 'краще б вони були плоскими як стіна', сутулилась аби груди було менше видно.
Крім матері бабуся теж не знала меж. Вона була тактильною і коли обіймала притримувала мене за талію або нижче і це завжди було огидно, хоч я і знаю що це мало інше значення для неї.
Про інші випадки із життя. У 14 років я сказала одному знайомому хлопцю, що мені не подобається мій голос і я його соромлюсь, а він відповів, що мій голос сексуальний. Дуже хотілося б пройти курси вокалу, але тепер мені і співати некомфортно...А ще займатися спортом теж хочу, але мені соромно...
Якось я у 11 років одягнула колготи із платтям вище колін і матір сказала, що це виглядає сексуально.
У 5 класі однокласниця на перерві завела мене до пустого кабінету і сказала показати свої груди. Я відмовлялась і чинила супротив, але вона мене щіпала, тримала і казала, що вдарить.
Моя подруга теж іноді шльопала мене по сідницях і казала, що вона обіймає мене щоб торкнутися моїх грудей.
Я пам'ятаю як не могла розрізнити чим відрізняється сексуальний і фізичний контакт. Я ніколи не була тактильною і відчувала дискомфорт і сором від обіймів, навіть якщо це були емоційно близькі люди.
Я хотіла би повернути ставлення до свого тіла як до чогось звичайного...Всі ті неприємні випадки у минулому, як і побиття батьків і їх вчинки, але зараз я займаюся селфхармом.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
цитата:
Доброго дня! Так, багато часу пройшло, Ви ще на один рік стали доросліше. І в принципі це ж непогано? Більше знаєте і розумієте.
цитата:
Так і є. Це причина огиди, болі та роздратування. Фізичне та моральне насильство одночасно від батьків впродовж довгих років... Тепер все стає зрозумілим. "Обіймають - це небезпечно".
цитата:
2) Раніше мене матір по сідницях шльопала у жарт і сміялася з цього. Іноді вона робила це коли я просто нахилялась біля неї. Я відчувала огиду і роздратування, що ніколи не сприймали всерйоз. Вона коментувала як виросли мої груди і розмір моїх сідниць. Просто таки коли я до них спиною стояла, вони із батьком говорили грубо про мої сідниці. Коли я йшла поїсти ввечері матір казала 'жопа буде товста'. Мені некомфортно, коли вона каже, що у мене 'стрункі довгі ніжки'. Через таку надмірну увагу до мого тіла, я соромлюся його і мені здається, я якимось чином сама себе сексуалізую. Тобто я не вільна у своїх рухах і коли треба наприклад нагнутися, я думаю як це виглядає ззаду. І я боюсь, що інші мене теж сексуалізують. Наприклад, на пляжі мені дуже некомфортно і невпевнено у купальнику, тоді я постійно витріщаюся на людей навколо, щоб просто запевнитися, що вони не розглядають мене. Після маминих коментарів був період, коли я дуже соромилася своїх грудей і сідниць і думала 'краще б вони були плоскими як стіна', сутулилась аби груди було менше видно
цитата:
Якось я у 11 років одягнула колготи із платтям вище колін і матір сказала, що це виглядає сексуально
Сексуалізація мамою разом з фізичним контактом, ще й в принизливій формі не могла не вплинути на Ваше сприйняття свого тіла, своєї сексуальності та тілесності. Збочення були у мами в голові, але спрямовувала вона їх на Вас. І Ви їх приймали на свій рахунок. Хоча вони НЕ Ваші, і до Вас відношення НЕ мають.
Ще момент. Впевнений, що мати у Вас - яскраво вираженого нарцисичного типу: егоїстична, деспотична, знецінююча, маніпулятивна. Такі люди завжди ПОРУШУЮТЬ кордони інших - і психологічні, і фізичні. І ще спеціально ПРИНИЖУЮТЬ - для САМОствердження, щоб себе почувати краще. І коли хтось, хай навіть власна дочка виглядає КРАЩЕ них - починають неймовірно ЗАЗДРИТИ і говорять все те, що Ви чули саме через власну ЗАЗДРІСТЬ.
цитата:
Крім матері бабуся теж не знала меж. Вона була тактильною і коли обіймала притримувала мене за талію або нижче і це завжди було огидно, хоч я і знаю що це мало інше значення для неї
Звідкіля знаєте, про інше значення? Вона Вам говорила? Могла сказати і неправду. І не договорити.
Порушення кордонів бабусею теж очевидно. Вони всі звикли до того.
А потім ще й подібні подруги та однокласниці трапились - теж сексуально поведені, зі схильністю до насильства (однокласниця, можливо з психопатією):
цитата:
У 5 класі однокласниця на перерві завела мене до пустого кабінету і сказала показати свої груди. Я відмовлялась і чинила супротив, але вона мене щіпала, тримала і казала, що вдарить
цитата:
Моя подруга теж іноді шльопала мене по сідницях і казала, що вона обіймає мене щоб торкнутися моїх грудей
Що закріпило те, що сформували ДО того батьки.
цитата:
В результаті всього Ви стали БОЯТИСЯ власної сексуальності. Але ж сексуальність, навіть якщо вона є, НЕ ТОТОЖНА розбещенності, хтивості та розпутству. Можна проявляти сексуальність, але залишатись цнотливою внутрішньо.
цитата:
Я пам'ятаю як не могла розрізнити чим відрізняється сексуальний і фізичний контакт
Це наслідок вищеописаної маминої поведінки, яка позмішувала все це разом через власну розбещенність.
цитата:
Я ніколи не була тактильною і відчувала дискомфорт і сором від обіймів, навіть якщо це були емоційно близькі люди
Сором саме через цю НЕздорову увагу до свого тіла рідних - матері, бабусі, тата.
цитата:
Я хотіла би повернути ставлення до свого тіла як до чогось звичайного...Всі ті неприємні випадки у минулому, як і побиття батьків і їх вчинки, але зараз я займаюся селфхармом
Так, Ви нібито продовжуєте погане ставлення батьків до себе, але тепер вже самі себе мучаєте. За звичкою.
А щоб повернути назад, до здорового ставлення до свого тіла... потрібне психологічне лікування - психотерапія з психологом. Самостійно, на жаль, цього не зробити. Потрібно буде багато чого змінити в собі.