Я погане
Вітаю.
Мені здається, що я використовую персон з якими спілкуюсь для закриття своїх потреб. Це ж повинен бути якийсь більш-менш рівноцінний обмін, але я постійно про це забуваю і думаю, що я отримую більше ніж заслуговую. Мене не покидають думки про те що я егоїстичне, брехливе і корисливе і краще піти з їх життя, щоб вони не витрачали на мене свій час і моральні ресурси. Постійно думаю, що я не заслуговую на увагу, доброту і любов від таких гарних персон. Не думаю, що я їм рівня. Мені вічно здається, що я якесь жахливе і зловмисне. І я чимось провинилось. У мене повинні бути потреби, але мені соромно за них і я їх так витісняю, що їх ніби і нема. Бо я вважаю їх закриття егоїстичним. Я не хочу нікому заважати, турбувати, шкодити, але мені здається, що я роблю це постійно.
Ще таке, я вважаю, що брешу коли кажу комусь, що люблю їх. Таке враження, що я кажу це тільки коли хочу щось від них отримати. Тошо я не знаю чим відрізняється ця клята любов від 'Дякую за послугу'. Це повертає до того, що я корислива гнида. А коли мені кажуть, що люблять мене, вони теж брешуть бо кажуть це заради порядності.
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Добрый день!
Вы рассказали о том, что вас волнует.
А какой у вас вопрос к психологам?
И какую помощь хотите получить от специалистов на форуме?
психолог онлайн
Доброго вечора.
Вас складно назвати корисливою людиною, бо Ви дуже сильно себе картаєте за те, що отримуєте щось від інших людей. Як думаєте, звідки це могло взятись? Чи звинувачували Вас раніше в егоїзмі за те, що ви щось просите чи отримуєте від людей? Що взагалі таке егоїзм, по-Вашому, і чи може він бути здоровим?
психолог онлайн
Добрий вечір. Що ви очікуєте від психологів сайту? Можливо у вас є питання?
психолог онлайн
Вітаю, Лексіма.
Все, що ми знаємо про себе, нам розказали інші люди. Це починається з народження (а може навіть з моменту запліднення), коли батьки дивляться і говорять дитині, яка вона, називають словами. Все, що ви написали про себе, ви дізналися від людей, які були поряд з вами: батьки, бабусі та дідусі, вихователі, вчителі та інші. І, напевне, вам багато разів повторювали ці неприємні слова, тому ви повірили, що ви саме така: «егоїстичне, брехливе і корисливе». Вам розказали та своїми вчинками, відношенням дали зрозуміти, що ви не заслуговуєте на те, щоб на вас «витрачали свій час і моральні ресурси», «на увагу, доброту і любов». І вам нічого не залишилося, як повірити в це, бо дитина нічого не знає про себе, вона не спроможна оцінити, чи правда те, що їй розповідають, вона безсумнівно вірить у все, що кажуть ці «гарні персони». Вони зробили все, щоб ви відчували себе егоїстичною та корисливою, вони виховували вас таким чином, що вам було дуже небезпечно казати правду, тож ви могли звикнути вигадувати різні речі аби тільки захистити себе.
Ви вважаєте, що не вмієте любити, тож можна приспустити, що ви ніколи не відчували, як це, коли тебе люблять і приймають безумовно. Скоріш за все, вас «використовували», тому ви не відчували, як це бути в близьких, теплих стосунках. Ви можете про них знати, але знання та проживання – це різні речі, тому ви зараз нікому не можете довіритися. Вас навчили, що стосунки - це лише заради «закриття своїх потреб». Але ви відчуваєте, що це неправда. Та відсутність досвіду заважає вам розслабитися, довіритися, отримати любов та відкрити своє серце назустріч іншій людині.
Якщо мої гіпотези вірні, то ваші переживання мають коріння у стосунках з батьками. Робота з психотерапевтом може допомогти вам навчитися довіряти людям і знайти взаємне кохання.