Апатія,коли немає проблем
В мене є така ситуація,що коли у мене все гаразд і немає проблем,то починається стан апатії та пригнічення. Я завжди звикла,що в мене стреси із навчанням,проблеми вдома, конфлікти у сім’ї, токсичні друзі,які недооцінюють мене та ін. Коли згодом це все завершується,і мене починають поважати та все добре,то мені робиться сумно,апатія,іноді боюсь отримувати задоволення від життя,бо страх що може бути ще страшніше,болючіше і складніше,тому я стараюсь завжди негативно і напружено сприймати життя,аби було легше потім переживати біль та неприємності. Іноді мене турбує те, що я можу мати депресію від того,що в мене всюди будуть успіхи та злагода, і не буде жодних проблем,аби їх вирішувати. Також такий депресивний стан стається після поїздок якихось і я приїжджаю додому, робиться тривожно та депресивно,відчуття пустоти.
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Доброго дня, Софія. Яке запитання маєте до психологів у зв'язку з відкриттям подібної закономірності у своєму житті?
цитата:
Коли згодом це все завершується,і мене починають поважати та все добре,то мені робиться сумно,апатія
Апатія та подібний депресивний стан може бути однією зі стадій прийняття нової реальності. Прийняття завершується тоді, коли в новому стані комфортно, навіть якщо до того зазнали і усвідомили втрату чогось важливого, цінного для вас. Можливо, у вашому випадку цей процес прийняття нової реальності так і не завершується. Якщо припущення вірні, то чи є у Вас думки щодо того, що на даний момент вам не хочеться приймати в своє життя остаточно, або які побоювання є щодо того, що з нього може зникнути разом з конфліктами, приниженням, знеціненням, напруженням?
психолог онлайн
Софія, доброго часу доби!
цитата:
оли у мене все гаразд і немає проблем,то починається стан апатії та пригнічення.
Що отримуєте, коли долаєте проблеми? Які емоції переживаєте, які думки про себе?
психолог онлайн
Доброго ранку, Софіє!
цитата:
АПАТІЯ,КОЛИ НЕМАЄ ПРОБЛЕМ
Скажу відверто. Ваша тема мене і здивувала, і водночас зацікавила. Чогось подібного
цитата:
коли у мене все гаразд і немає проблем,то починається стан апатії та пригнічення
ще не зустрічав.
Виходить так, що Ви відчуваєте спражній голод за почуттям драйву від боротьби за себе(!) Вочевидь, цей голод настільки звичний і бажаний, що для його відчуття просто необхідно створювати проблем і конфлікти, потрапляти в стресові ситуаціі тощо. Без цього і життя не життя.
Як же так сталося? Це ж яким мало бути Ваше дитинство, щоби сформувався такий дивний патерн ЗАЛЕЖНОСТІ від стресу і боротьби за себе. То маємо справу з адреналіновою залежністю, на зразок залежності від наркотичної речовини.
цитата:
іноді боюсь отримувати задоволення від життя,бо страх що може бути ще страшніше,болючіше і складніше
Невже хтось навчив накладати на задоволення табу? Ніби то гріх, адже за нього прийде розплата...
цитата:
тому я стараюсь завжди негативно і напружено сприймати життя, аби було легше потім переживати біль та неприємності
На прикладі з їжею, як би це дико виглядало. Уявіть лишень: користуєтесь установкою, згідно якої уся їжа - то лайно. І потім скуштували - настає полегшення, насправді ж було смачно. І зовсім не лайно.
цитата:
Іноді мене турбує те, що я можу мати депресію від того,що в мене всюди будуть успіхи та злагода, і не буде жодних проблем,аби їх вирішувати.
У Вашому сценарії, мені здається, зовсім не передбачена такая опція, як успіх і злагода. Ви їх боїтесь. Натомість вам подавай проблеми і боротьбу, щоби життя мало хоча б якийсь сенс. По-іншому кранти.
А тепер питання - від спілкування з психологами чого чекаєте?