Як зрозуміти хто я, яка я?
Моє питання доволі важко пояснити, але я спробую. Останнім часом приходять думки, що я не знаю, яка я насправді, який у мене характер, що я люблю і т.д. Здається, наче я живу це життя постійно в якихось ролях. Я б не сказала, що я наслідую чи копіюю когось конкретно, але ось сьогодні мені хочеться бути легкою і вітряною, тиждень тому - серйозною і спланованою, місяць тому - романтичний і типу дівчачий настрій, ще колись - робочий і зібраний. Тобто я нібито прилаштовуюсь до обставин, але насправді не знаю, якою я є насправді: серйозною, милою, романтичною чи самовпевненою і т.д. Зазначу, що коли я відчуваю ось ці різні вайби, я не є нещирою, наче це все я і мої риси характеру, однак все одно є відчуття, що начебто я лише хочу створити в конкретний момент конкретне враження чи відчувати себе конкретним чином, начебто я якась штучна. Я розумію, що не варто когось наслідувати чи відігравати якусь роль, треба бути собою і в такій унікальності і є моя цінність. Але я вже настільки заплуталась, що я не знаю, де я насправді, яка я, які риси характеру мої, бо те, якою я себе відчуваю іноді діаметрально протилежне. Виправте, якщо я не права. Як все-таки зрозуміти себе і визначити, який в мене характер, яка я?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Ольга Іванівна Щур
Саме тому, що Ви постійно граєте ролі відповідно до обставин і людей, місця для себе справжньої не залишається. Ви справжня задавлена і прихована далеко в глибині себе
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вітаю, Анна! Скажіть, чи заважає вам у житті, те, що ви описуєте? Що змінюється частіше, ідеї, сприйняття себе як персони, або ж ваш емоційний стан? Чому ви думаєте, що самоідентифікація також не включає в себе і наслідування когось або чогось? А також - чи є у вас близькі люди, друзі, які інколи відмічають якісь "виключно ваші" риси? Я щиро рекомендувала б вам попрацювати зі спеціалістом, хоча б якийсь час щоб вам було легше і гармонійніше сприймати себе та світ. Звісно, якщо є бажання і можливість.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Здається, наче я живу це життя постійно в якихось ролях. Я б не сказала, що я наслідую чи копіюю когось конкретно, але ось сьогодні мені хочеться бути легкою і вітряною, тиждень тому - серйозною і спланованою, місяць тому - романтичний і типу дівчачий настрій, ще колись - робочий і зібраний. Тобто я нібито прилаштовуюсь до обставин, але насправді не знаю, якою я є насправді: серйозною, милою, романтичною чи самовпевненою і т.д.
Нам усім властиво перебувати в різних ролях. На цій парадигмі навіть побудована одна зі шкіл психотерапії (в якій я, до речі, в основному і працюю)) - ПСИХОДРАМА, яку заснував Якоб Морено. За її принципами, спонтанності та творчості, людина за життя оволодіває максимальним різноманіттям ролей, які допомогають їй вирішувати життєві задачі. І чим більше рольовий діапазон - тим краще, бо людина більш адаптивна. Тому Ви можете бути різною і це насправді прекрасно.
Ось моя стаття на цю тему:
https://upsihologa.com.ua/lng/zhittyevi-roli--yaki-mi-vibirayemo-27pavelbasan
Можливо це ще прояв артистичної натури, якоїсь демонстративності або нарцисичності. Але це можна перевірити тільки в контакті зі спеціалістом.
цитата:
Зазначу, що коли я відчуваю ось ці різні вайби, я не є нещирою, наче це все я і мої риси характеру
Так і є, це все і є різні прояви Вас. І в Вас живе і "Романтична дівчина", і "Бешкетниця-жартівниця", і "Ділова дама" тощо. Так звані субособистості. В моїй статті вище навіть є список самих розповсюджених ролей. До речі, неповний.
цитата:
однак все одно є відчуття, що начебто я лише хочу створити в конкретний момент конкретне враження чи відчувати себе конкретним чином, начебто я якась штучна.
Це прояв ПЕРСОНИ, маски, яку одягає людина для адаптації в певних соціальних обставинах. Задля пристосування.
І він завжди має саме такий присмак - штучності. Свою "персону" також можна дослідити разом з психологом.
Відредаговано автором 31-08-2023 20:19:01
психолог онлайн
Доброго вечора, Анна!
цитата:
Як все-таки зрозуміти себе і визначити, який в мене характер, яка я?
Цікаве питання і цікава тема, справді.
цитата:
Тобто я нібито прилаштовуюсь до обставин, але насправді не знаю, якою я є насправді: серйозною, милою, романтичною чи самовпевненою і т.д.
Припускаю, що Ви такою і є (!) І багато людей, на мою думку, мають Вам заздрити, адже вони прикуті до своєї пласкої, одномірної ідентичності. І жахаються від неї відійти бодай на крок, тому що бояться втратити себе.
Хочу побажати - пізнавайте себе далі. Звертайте увагу на конктекст, на конгруєнтність поведінки внутрішньому стану. Розширюйте свій рольовий репертуар. Насолоджуйтесь різноманіттям. Воно збагачує людину і стосунки, між іншим, також.
цитата:
начебто я лише хочу створити в конкретний момент конкретне враження чи відчувати себе конкретним чином, начебто я якась штучна.
Цей аспект було б варто дослідити. Наприклад, через питання - на кого є прагнення створити враження (реальну людину чи символічний образ)?
Ваш стан в різних ситуаціях виникає мимоволі або Ви якимось зусиллями себе в нього вводите. Якщо друге, то це певне насилля.
цитата:
Але я вже настільки заплуталась, що я не знаю, де я насправді, яка я, які риси характеру мої, бо те, якою я себе відчуваю іноді діаметрально протилежне.
Ще питання. Як оці прояви позначаються на якості Вашого життя? На стосунках? Самореалізації тощо?
Відредаговано автором 31-08-2023 20:25:56
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
На самом деле решить эту проблему довольно просто.
Вам надо сделать следующее:
1. Определить свои положительные качества. Это то, что вам нравится в себе.
Можете также написать, что вам нравится в других людях. И это тоже будет о вас и ваших качествах, потому что таким образом действует механизм проекции.
2. Затем вам надо составить список того, что вас не устраивает в себе и других людях. Это будут отрицательные качества, которые вам надо будет принять.
А для этого необходимо будет найти в них пользу для себя.
3. Следующий шаг - написать то, какой вы себя видите в разных идентичностях.
То есть, какая вы женщина, какой человек, дочь, внучка, сестра, жена, будущая мать, подруга, работник, сотрудник, хозяйка и т.д.
Что вы можете и умеете, какие у вас есть знания и навыки во всех сферах.
В результате вы не только поймете, какая вы есть, но также сможете принять и полюбить себя.
Для определения же характерологических особенностей существуют специальные психологические тесты, которые надо проходить в сопровождении психолога.
Поэтому если у вас возникнет потребность пройти тестирование или вы не сможете самостоятельно проделать работу над собой, тогда можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими запросами и смогу вам помочь.