Про самостійну роботу
Вітаю. Раніше я зверталась на цей сайт (було питання щодо проблем в стосунках). Мені порекомендували виписувати свої переживання та думки. Дуже дякую за цю пораду, я регулярно практикую письмові техніки і змінилося те, що я більше уваги зосереджую на собі, так мені значно краще.
Також я знайшла в інтернеті цікаву письмову техніку для самостійного пропрацювання – писати гнівні листи батькам, в яких можна прописати всі свої образи і почуття. Я почала її робити.
В процесі я згадала ситуацію з дитинства, коли загалом мою сестру, яка старша на 2 роки зробили королевою сім'ї. А я була наче предмет інтер'єру. Її брали з собою в поїздки, її представляли перед родичами і друзями, яка вона молодець і класна, їй родичі і друзі батьків дарували подарунки, а про мене наче забували. Особливі емоції в мене викликав спогад, пам'ятаю що їй тоді було десь 6 років, до батьків мали прийти гості, її одягнули в пишну рожеву сукню, а мене не знаю як, але точно непримітно – я навіть не пам'ятаю, я себе в цьому спогаді не бачу як людину, а тільки як спостерігача. То було дуже гірко для мене. А також той момент, що мене регулярно ставили в приклад як еталон нерозумності, слабкості, невмілості і поганого характеру.
В мене питання щодо цього – я не пам'ятаю хто з батьків що конкретно робив, щоб склалась така ситуація. Скільки себе пам'ятаю, такий стан речей був нормою в нашій родині – що вона важлива, королева, в центрі уваги. А я – десь в стороні, зайва, мала, незручна. Тому не знаю до кого з них писати про це гнівний лист? Чи як правильно виконувати цю техніку?
(Я почала з того, що пишу спільний лист до батьків, поки важко якось розділити щоб писати окремо. Але по правилах цієї техніки потрібно окремо кожному написати. Листи відправляти не планую, роблю це перш за все для власного зцілення).
Трішки соромно, але все ж хочу попросити трішки слів підтримки, розуміння і підбадьорення на шляху до набуття психологічного здоров'я 🤍
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
"Трішки соромно, але все ж хочу попросити трішки слів підтримки, розуміння і підбадьорення на шляху до набуття психологічного здоров'я"
Підтримка вам на вашому нелегкому шляху до самозцілення. Дуже важливим у житті є набуття саме психологічного здоров'я.
"Скільки себе пам'ятаю, такий стан речей був нормою в нашій родині – що вона важлива, королева, в центрі уваги. А я – десь в стороні, зайва, мала, незручна"
Це боляче. Які відчуття наразі викликає у вас такий стан речей у вашій сім'ї?
"Я почала з того, що пишу спільний лист до батьків, поки важко якось розділити щоб писати окремо. Але по правилах цієї техніки потрібно окремо кожному написати. Листи відправляти не планую, роблю це перш за все для власного зцілення)."
Звичайно краще за все переживати та усвідомлювати свої негативні емоції стосовно вашого дитинства, в підтримуючому просторі разом із психологом. Потрібен хтось поруч, хто може ваа почути та контейнерувати ваші почуття.
Якщо можливості зовсім немає листи краще писати так, як вам хочеться, зазначаю не так як правильно, а як підходить саме вам. Ви можете писати обом батькам, а можете окремо. Головне, це відпустити контроль та дозволити бути своїм почуттям. Писати до тих пір, поки є внутрішня потреба це робити. Іще дуже важливо дати собі підтримку після виконання техніки. Таку, в якій буде необхідність.
Сил вам🙏
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347788 для Ирина Николаевна
Дуже дякую 🤍🙌
Коли я писала в листі про цю ситуацію, і про всі ті моменти, мені було боляче, текли сльози, було важко дихати, відчувала образу, обурення, злість, почуття несправедливості, досаду, та навіть ненависть. А зараз я вже закрила ті переживання і раціоналізую, розумію що в них було непросте життя, що вони також підлаштовувались під своїх родичів і друзів, що можливо старша була зручніша, а на мене банально могло не вистачати сил. Також розумію що в принципі старша сестра не вибирала цю роль, і що ця ж роль теж певним чином обмежувала її вибір і можливо забирала свободу проявлятися як вона хотіла б...
Поки що немає можливості працювати з психологом, але є можливість зробити щось самій вже зараз. Дякую за рекомендації!🙌❤️
психолог онлайн
Доброго вечора! Ви молодець, що робите таку серйозну і важливу роботу над собою. Це заслуговує поваги. Дуже шкода, що батьки так себе поводили і ніхто з них не зупинив це. А хороша новина полягає в тому, що зараз Ви вже доросла людина і здатні дати собі все необхідне. Розвивати в собі Турботливого Родителя і піклуватися про себе так як Вам хочеться. Адже ви важлива і маєте повне право на любов, повагу та турботу. Ви на правильному шляху. І просити про підтримку - це правильно. Успіхів Вам.
психолог онлайн
Добрий день. Може у вас є можливість плбалака про це з вашими батьками особисто?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347807 для Юлія Віталіївна
Дуже дякую за таку теплу підтримку і розуміння. Цінно 🙌❤️
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347811 для Віталія Юріївна
Доброї ночі. Ні. З одного боку – вони дуже не молоді і зайве хвилювання може радикально підірвати здоров'я. З іншого – я навіть зараз боюсь, що якщо я їм щось посмію нявкнути, то мене розмажуть по стінці, я ще занадто вразлива для конфронтації. Єдиний період коли я могла з ними дійсно посперечатися – це був час мого підліткового бунту. Вважаю що зараз вже пізно і даремно.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
слів підтримки
Очень хочется вас поддержать, но к сожалению, проработка обид и вашей детско-родительской истории - это минимум 3 месяца индивидуальной психотерапии (в краткосрочном психотерапевтическом направлении).
цитата:
цю техніку
А самостоятельную работу можно сравнить с приемом обезболивающего в ситуации, когда уже нужна экстренная операция.
Как вы думаете, это решит проблему?
Если специалисты рекомендуют не заниматься самолечением, а обращаться за квалифицированной помощью.
Ведь если бы все так было просто, то конечно же люди решали бы свои психологические проблемы самостоятельно с помощью Гугла и тогда профессия психолога просто перестала бы существовать.
психолог онлайн
Доброго дня!
цитата:
ПРО САМОСТІЙНУ РОБОТУ
Самостійна робота - це тільки і не стільки листи батькам. Тим більше листи з метою дістати зсередини негативні почуття до них і вилити їх на папері.
Розумію, що ведете щоденник емоцій, де помічаєте свої емоції, думки та дії стосовно певних ситуацій у відносинах. Цікаво, цей матеріал для аналізу до яких висновків призводить? А до яких змін? Ви їх помічаєте?
цитата:
Та навіщо соромитись? Будь-яка людина має право звертатись по допомогу і підтримку до інших людей. Це право належить до переліку психологічних прав особистості.
цитата:
З одного боку – вони дуже не молоді і зайве хвилювання може радикально підірвати здоров'я. З іншого – я навіть зараз боюсь, що якщо я їм щось посмію нявкнути, то мене розмажуть по стінці, я ще занадто вразлива для конфронтації. Є
Ось тут, здається, багато чого важливо міститься. Ви описали своє ставлення до можливого звернення до батьків. Воно, до речі, може бути пофарбовано різними кольорами - докором і агресію або запрошенням до відвертої розмови без образ і звинувачень...
А ви передчасно у власній уяві вже намалювали негативний сценарій, мовляв, щось нявкните і вас розмажуть по стінці. Але це лише припущення. Невідомо, якою буде реальність.
Щоби більше дізнатись про своє дитинство, напевно, варто спілкуватись із сестрою, з родичами і, звісно, з батьками. Саме дізнатись, а не знайти "винних."
Так у вас з'явиться можливість змінити свої оцінки минулого і зрештою скорегувати ставлення до себе.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347816 для Светлана Владимировна
Добрий вечір. Я розумію про важливість психотерапії, і маю намір згодом працювати індивідуально з психологом. Зараз, поки що, не маю змоги оплатити психотерапію, тому роблю що можу і прийшла на цей сайт за підтримкою
психолог онлайн
цитата:
я знайшла в інтернеті цікаву письмову техніку для самостійного пропрацювання
Если набрать в поиске Гугла запрос (например) - "техники работы с обидами на родителей", то в поиске выпадает 758 000 сайтов с данной тематикой.
То есть можно выбрать все, что пожелаете - "12 способов простить обиды родителям", "3 техники как проработать обиды на родителей", "Практики как простить родителей за обиды", "Обида на родителей: как проработать и отпустить", "Обида на родителей – как от неё избавиться и простить" и так далее.
Если сформулировать запрос на українській мові - "техніки роботи з образами на батьків", то выпадет еще 701 000 сайтов.
цитата:
і прийшла на цей сайт за підтримкою
Так какая поддержка тогда вас интересует, если с помощью Гугла вам хватит самостоятельной работы на всю оставшуюся жизнь?
Или вы хотите, чтобы вам сказали, что если вы всё это выполните (напишете, нарисуете, посмотрите на виртуальные метафорические карты, поговорите с пустым стулом, выполните телесные практики, дыхательные упражнения, создадите аффирмации и так далее), то ваша проблема будет решена?
К сожалению, чуда не произойдет.
Потому что работа с психологом - это не просто набор каких-то техник из интернета, а все же нечто гораздо большее.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347878 для Владимир Анатольевич
Добрий вечір.
Я розумію, що це зміни, які лінійкою не виміряєш. Але спробую порівняти себе до моменту як почала регулярно писати і зараз – пстало більше впевненості в собі, розуміння що мені треба, роблю кроки щоб це отримати, проявляю більше відповідальності. В мене почали вибудовуватися стосунки з собою – вчуся домовлятися з собою і дбати про себе. В стосунках – менше очікую і менше вимагаю від чоловіка до себе абстрактної уваги, більше говорю конкретно що хочу і навіщо, зараз менше часу і уваги вкладаю в стосунки, але це стає більш якісний процес. Загалом процес роботи над собою, щоденні письмові практики стали для мене моєю власною опорою, якої я думала що в мене немає.
Я не думаю, що з моїми батьками і сестрою, про яку я написала, можливі такі відверті розмови. Принаймні на цей момент я не можу розмовляти з батьками без докорів і агресії, тому що я відчуваю сильну ненависть, злість, огиду, зневагу. І щоб не зробити гірше – не розмовляю взагалі (або дуже рідко і дуже формально, частота і глибина спілкування поступово зменшились, я не пам'ятаю коли востаннє розмовляла з ними голосом, а перепискою кілька місяців тому і те дуже сухо)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347895 для Светлана Владимировна
Мені потрібна підтримка у вигляді діалогу.
Я знаю що в інтернеті багато інформації.
психолог онлайн
цитата:
Мені потрібна підтримка у вигляді діалогу.
Вас интересует поддержка на эту тему -
цитата:
Тому не знаю до кого з них писати про це гнівний лист? Чи як правильно виконувати цю техніку?
?
цитата:
Я почала з того, що пишу спільний лист до батьків, поки важко якось розділити щоб писати окремо. Але по правилах цієї техніки потрібно окремо кожному написати. Листи відправляти не планую, роблю це перш за все для власного зцілення
У этой техники нет и не может быть никаких правил.
Потому что обычно каждый психолог подбирает и "подстраивает" техники не только под каждого клиента индивидуально, но и под себя и специфику своей работы.
Поэтому с письмами вы можете делать все, что вам угодно: писать все, что вам хочется - всем родственникам вместе или по отдельности, отвечать самой себе от их лица и "вступать" с ними со всеми (или с каждым по отдельности) в переписку. Можете совершать с написанными письмами различные ритуалы - рвать, сжигать, пепел заливать водой и поливать этим "настоем" посаженные семена любви (или чего вы хотите) к родителям.
Можете использовать технику пустого стула и зачитывать эти письма из различных ролей/позиций.
Можете сделать с этими письмами расстановки с помощью фигур.
Можете вместо ответов использовать подсказки метафорических карт.
А также можете проделать еще массу всяких разных вещей, используя приемы более 500 психотерапевтических направлений.
И даже можете написать письма и отправить их напрямую адресатам.
Только в этом случае это, скорее, должны быть такие амортизационные письма, как у Литвака.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347900 для Светлана Владимировна
Дякую за роз'яснення.
Відправляти листи я точно зараз не буду ніякі, тому що в мене немає мотивації спілкуватися з батьками, і припущення про те, що це може допомогти побачити ситуацію з іншої сторони і змінити ставлення до себе мене не надихають. Я думаю що зараз це ще більше погіршить мій стан, стосунки з ними, і в мене немає підстав вважати інакше. Або я поки що не розумію для чого це, зважаючи на моє дитинство (я не всі моменти описала тут, а написала саме про той аспект, який несподівано для себе розкрила, коли почала писати гнівні листи)
Це добре, що Ви так наполегливо переконуєте мене в тому, що самостійне пропрацювання не допоможе. Я розумію, що я сама не вірю в те що це допоможе повністю вирішити проблему, цього хотілося б, але я на це не розраховую. Якби вірила то мабуть не писала б сюди. Хочу хоча б трохи зрушити себе з місця, чи щось таке. Я розглядаю це як тимчасове рішення, як пластир чи знеболювальне, як тренування навички приділяти час і увагу своїм інтересам. І сподіваюсь невдовзі знайду можливість піти в індивідуальну психотерапію.
психолог онлайн
цитата:
Хочу хоча б трохи зрушити себе з місця, чи щось таке. Я розглядаю це як тимчасове рішення, як пластир чи знеболювальне, як тренування навички приділяти час і увагу своїм інтересам.
Если этот так, то вы все равно будете работать без особой системы.
Поэтому можете брать любые техники, которые вам нравятся.
И собственно, делать их можете также по собственному усмотрению.