Відносини з сином підлітком і його відношення до життя
Як вплинути на сина? Йому 16 років, займається спортом, не п’є, не курить АЛЕ йому постійно хочеться бити людей, а точніше бомжів і наркоманів. Він має компанію друзів, начебто патріотичні хлопці, також не п’ють і не курять, але б’ють наркоманів і бомжів. Вже одного разу забирали з поліції за побиття наркомана, тоді дали просто попередження. Ось вже другий раз, пояснюємо, що можуть бути невиправні наслідки, що можна зіпсувати своє майбутнє, як об стіну горохом. Вчиться в коледжі, точніше він там оформлений, а от вчитися не хоче. Пари онлайн пропускає, хоча кожного разу клянеться, що відвідує. На пояснення, що ми, платимо гроші, які важко зароблялися саме на його навчання, відгуку теж нема. Ні сорому ні совісті. Є проблема із безсонням. Вдень після занять лягає спати, до вечора, ввечері йде гуляти або на тренування, потім всю ніч або переписується з друзями або за компом. На всі розмови кричить «відчепіться від мене і залиште мене в спокої». Грибкає дверима і лупить стіни. Буди у невропатолога, виписав заспокійливе і снодійне- принципово не приймає. Говоримо прой майбутнє, що після 18 ніхто його не буде забезпечувати, говорить, що і так сам все знає. Як до нього достукатися не знаємо? Живе з бабою і дідом. З мамою і вітчимом жити не захотів. Мама, вітчим, баба, дід.
Питання від: ; Вік: 37

психолог онлайн
Не все зрозуміла. Ваш син не живе з Вами? Ви - мама? І він з Вами не живе? Так? Чи Ви - баба, і він з Вами живе? (інакше звідки би Ви знали деталі поведінки вашого сина/внука та встигали з ним про це поговорити). Може, я щось неправильно зрозуміла. Мені здалося, що Ви - бабуся хлопчика. Поправте, якщо щось не так. Наступне - у Вас було питання - як вплинути на сина? ВІдповідаю - ми не працюємо про людей у третій особі (не маємо права чинити вплив на людину без її згоди). То, було б правильно, якби ви переформулювали ваш запит з сина на себе, тобто, замість формулювання "як нам вплинути на нього" ви б це сформулювали як "що ми можемо змінити/поліпшити у своїй поведінці таке, що може вплинути на наші стосунки з сином". Подумайте над моєю пропозицією
Відредаговано автором 30-11-2023 10:54:04
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355603 для Тетяна Артеменко
Так, можливо ви праві. Як нам себе вести в цій ситуації? Як пояснювати йому, що наслідки його дій можуть бути погані дуже? Як пояснити, що треба бути більше відповідальним за свої дії і щоби він думав більше про майбутнє, а не тільки про те, що хоче зараз
психолог онлайн
Пояснювати щось дорослому хлопцю - педагогічно і психологічно неправильно. Інтроекти засвоюються дитиною до 5-ти років, далі це не діє. Ваш син/внук має вже сформовані уявлення ПРО ВСЕ, в нього є вже внутрішні правила і своя картина світу. Тому тактикою для взаємодії з дорослою дитиною може бути лише прийом контрактування/встановлення домовленостей. Це ціле мистецтво. Якщо ви до цього часу його не застосовували, то час спробувати. Про цей прийом можна почитати у Юлії Гіпенрейтер (знайдіть в інтернеті самостійно). Також можна отримати одну-дві консультації від фахівця - психолога/соціального працівника/медіатора/ін. на тему, як правильно домовлятись з підлітком. Тому що самому цю техніку опанувати для НЕ-спеціаліста досить складно. Якщо можливості отримати консультацію у вас немає, тоді шукайте матеріал самостійно в інтернеті
Відредаговано автором 30-11-2023 19:26:32