Як лопомогти своїй дитині.
Обманює,не хоче ходити до школи ,не вчиться,порушує власні границі інших членів родини ,маніпулює,продавлює,раніше погрожувала що піде с дому ,зараз каже що переродиться .Є тільки її власна думка ,але вона протилежна моїй чи будь чиїй,робить що хоче,зупинити можна тільки фізично але ніхто її не чипає ,я у відчаї,😭
Питання від: ; Вік: 42

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Алла Володимирівна Романенко
Доброго вечора!
Зводити дитину до психіатра.
Доповнення від автора
Перепрошую,саме до психіатра? До психолога ходить
психолог онлайн
Добрий вечір. Розкажіть докладніше, скільки років дитині, як давно це продовжується. Коли почалося? Які відносини у вас у сім'ї між вами і вашим чоловіком, чи все добре, чи у домі бувають сварки?
психолог онлайн
цитата:
До психолога ходить
Чи були у вас зустрічі із психологом дитини, чи надавав він вам рекомендації?
психолог онлайн
Марія Радченко
Алла Володимирівна Романенко
Схоже на розлад особистості. Вірогідно психопатичний. Якщо може бути жорстокою, цинічною, небезпечною для оточуючих. Для більш точного висновка не вистачає інформації. Тому і потрібний психіатр, бо тільки він може визначити, який розлад у дитини. Психолог тут не впорається, бо суттєвим змінам подібні розлади не піддаються.
Це вроджене і на все життя.
Доповнення від автора
Дівчинка 13 років ,цілком з нею ніколи не було легко ,вона завжди вимагала багато уваги ,3дитина з чотирьох дітей ,вчитися ніколи не хотіла ,майже не сприймає рутину ,стосунки в родині нормальні всі намагаються її зрозуміти ,з чоловіком сваримося іноді ( у шлюбі 22 роки ) але переважно із за того ,що я вважаю його занадто суворим до неї ,але взагалі я ,,поганий поліцейський,, с татом вона спілкується тільки коли їй щось треба ,у бабусі може взяти без дозволу телефон , до сестер прислухається але постійно бере без дозволу їх речі і вони звісно ображаються .Інколи каже що вона хлопець, але швидко це забуває бо має ,,парня,, ( онлайн друга)15 років з іншої країни ,зараз ми в Європі ,в школі був булінг переважно це хлопці ,але зараз усе більш менш стабільно ,працюємо над цим .
Доповнення від автора
Все докола ,бере у бабусі телефон ,бо її ми забрали тому що попереджали, що зробимо це, якщо вона буде прогулювати школу , школу прогулює бо їй там не комфортно як вона каже ,вчиться тільки там де є підтримка з сторони вчителя , так а інших уроках або нічого не робить або вигадує план як піти зі школи ,якщо вона буде прогулювати школу, школа буде вимушена поскаржитися на соціалку, а соціалку може забрати в нас доньку .Іноді мені здається що цілий світ збожеволів, а вона єдина нормальна людина ,але це іноді ,нажаль
На дпа в 4 класі вона поклала порожній листок на стіл директорові і усю контрольну сиділа й малювала ......
Доповнення від автора
Ходить до шкільного психолога ,він проводить усілякі тести ,але психолог розмовляє на іншій мові ,намагались ходити до українки ,але вона має вільні години в години навчання у школі ,а це не дуже влаштовує у данному випадку,шукаємо інший вихід
психолог онлайн
цитата:
Це справді недостатньо. Вам потрібна нормальна консультація у психолога. Колеги порадили психіатра, можливо і варто, але я б все ж спочатку спробувала із психологом. Він проведе нормальну діагностику і скерує вас надалі.
психолог онлайн
Доброго дня!
Прочитала Вашу сумну сповідь.
Дівчинці 13 років, і вона вже увійшла в пубертатний період, коли назовні виходять ті помилки, які були, на мою думку, зроблені раніше у питанні її виховання. Адже, діти і батьки - це одне ціле. І розглядати окремо дитину від батьків та родини, це те ж саме, що розглядати якийсь внутрішній орган окремо від усіх інших, тоді, як він є лише частиною всієї внутрішньої системи.
І ось що мені одразу впало в очі з написаного "сваримося іноді ( у шлюбі 22 роки ) але переважно із
за того ,що я вважаю його занадто суворим до неї ,але взагалі я ,,поганий поліцейський,, с татом вона спілкується тільки коли їй щось треба ,у бабусі може взяти без дозволу телефон". Як на мене, пртсутня певна заміна ролей між Вами та Вашим чоловіком, що є одним із головних чинників того, що відбувається з дівчинкою. Адже, є певні закони природи, порушення яких призводить до неприємностей, знаємо ми про ці закони, чи ні. От, як, наприклад, такий:
"Якщо жінка не поважає думку чоловіка і дозволяє
собі нею нехтувати, діти таких батьків, слухатися нікого не будуть і стануть некерованими". Чи не те ж саме відбувається і з Вашою донькою?
Судячи з того, що Ви пишете, відбувається певна нівеляція статусу чоловіка, як батька в родині. Що може бути певним проявом неповаги до нього і нерахуванням з його думкою та методами виховання.
На мою думку, проблема з дівчинкою - комплексна, і стосується, не лише дівчинки, але, насамперед, дорослих, її батьків. Адже, якщо нам щось не подобається в
дитині, причини того, що не подобається, потрібно
шукати в нас самих. У дівчинки явно є проблеми з порушенням особистісних кордонів інших людей. А так буває тоді, коли дитина має дуже нечітке уявлення про власні кордони, які формуються саме в спілкуванні зі значимими людьми, тобто, батьками. Окрім того, що з дівчинкою повинен почати працювати індивідуально не шкільний психолог, а спеціаліст у цій сфері, я б Вам щиро порадила взяти хоча б декілька індивідуальних консультацій з сімейним психологом хоча б для того, щоб змогли подивитися на ситуацію з іншого боку, більш
об'єктивно. Адже, не знайшовши "коріння" проблеми,
вирішити саме питання просто неможливо і ситуація
може лише погіршитися.
Відредаговано автором 03-05-2024 16:21:48
психолог онлайн
Про розлад особистості пропустили повз вух...що ж, коли не хочеться помічати і думати про погане, воно пізніше саме постукає в двері... егоїстичність, брехливість, маніпулятивність, ігнорування правил, зверхнє ставлення до оточуючих - може і нарцисичний. Це НЕ помилки виховання. Це вроджений характер. Наплачеться не стільки вона, скільки рідні і оточуючі. Співчуваю.
Доповнення від автора
Дякую усім за поради ,вона дуже добра та чуйна дівчинка ,від цього іноді сама страждає ,маніпулює і порушує кордони тому, що в минулому не знайшла шляхів інакших у вихованні, ніж як щось забирати й маніпулювати бо домовитись було не можливо,а я була не в ресурсі .Ніколи не була небезпечною ні для когось, ні для себе , любить малювати ,та стояти на голові . Нічого крім гри на нервах, не робить. Мабуть затяглась образа на мене, що вона не лишилась наймолодшою в родині .
Звісно ми спробуємо знайти психіатра ,я нічого не пропускала повз вуха ,ви якось агресивно налаштовані що до цього, але всерівно дякую за пораду . В іншій країні це не так і легко .
Чоловік взагалі майже цілодобово працював, щоб прогодувати родину з чотирма дітьми , останні сім років за кордоном і діти його майже не бачили ,тому й так реагую на нього іноді ,ну і діти звісно також ....
психолог онлайн
цитата:
останні сім років за кордоном і діти його майже не бачили ,тому й так реагую на нього іноді ,ну і діти звісно також ....
Так, вам приходиться заміняти дітям і маму і тата. Але ви не всесильні, тим більш у вас 4 дітей. Якщо їй завжди потрібно було більше вашої уваги ніж іншим, можливо питання саме в нестачі підтримки. Скільки часу ви приділяєте саме цій донці? Чи є у вас зустрічі один на один, коли ви разом проводите час, гуляєте, ділите на двох якісь приємні моменти? Це зближує і дитяче напруження спадає. Не обов'язково це одразу подіє, але може значно покращити відносини та згладити гострі кути у поведінці.
психолог онлайн
цитата:
ви якось агресивно налаштовані що до цього, але всерівно дякую за пораду
Будь ласка. Взагалі не агресивно. Досвід. 26 років. Плюс довга робота зі складними дітьми (4 роки в реабілітаційному центрі + 5 років "Дитячий телефон довіри" + багато приватної практики по проблемам виховання). Тому твердо знаю, що НЕ ВСЕ - це наслідки неправильного виховання. І з подібними дітьми як Ваша дочка я стикався неодноразово.
цитата:
Звісно ми спробуємо знайти психіатра ,я нічого не пропускала повз вуха... В іншій країні це не так і легко
Добре, що почули. Просто не відповіли на коментар. А що не так легко - знаю, бо допомагав багатьом мамам за кордоном (Австрія, Німеччина) і іноді направляв до місцевого психіатра і діти отримували саме медичне лікування (при депресіях у підлітків, наприклад). Той, хто хоче, знайде шлях.
цитата:
Ніколи не була небезпечною ні для когось, ні для себе
Добре, значить психопатія виключена. Вже не так погано.
цитата:
Мабуть затяглась образа на мене, що вона не лишилась наймолодшою в родині
Це прояв банального егоїзму. "Все для мене, все для мене, я улюблениця, зірка" - що це як не прояв нарцисичного егоїзму? І образ буде ще багато. Бо ними зручно маніпулювати, навішувати на інших почуття провини.
цитата:
маніпулює і порушує кордони тому, що в минулому не знайшла шляхів інакших у вихованні, ніж як щось забирати й маніпулювати бо домовитись було не можливо
Неможливо? Чому так? Людина сама приймає рішення маніпулювати, ніхто її не змусить це робити. Це робиться СВІДОМО. Завжди. Бо так ЗРУЧНО. Є вигоди - отримання ВЛАДИ над людиною. А також існує схильність до того. Вроджена.
цитата:
Нічого крім гри на нервах, не робить
Нарцисичні діти дуже це полюбляють. Бо насичуються негативними емоціями інших.
І якже "нічого", коли Ви самі вище написали:
цитата:
Обманює,не хоче ходити до школи ,не вчиться,порушує власні границі інших членів родини ,маніпулює,продавлює,раніше погрожувала що піде с дому ,зараз каже що переродиться .Є тільки її власна думка ,але вона протилежна моїй чи будь чиїй,робить що хоче,зупинити можна тільки фізично але ніхто її не чипає
Почали виправдовувати та захищати, бо як я і казав: не хочете бачити неприємну правду. Тому й забули, що написали на початку. То де правда?
цитата:
вона дуже добра та чуйна дівчинка ,від цього іноді сама страждає
Може в цьому?
А може в тому, що на початку? Бо ці дві правди НЕ стикуються між собою.
"Добра та чуйна дівчинка" НІКОЛИ НЕ БУДЕ:
1) обманювати (бо це ображає людей),
2) маніпулювати (бо люди - НЕ речі!),
3) порушувати кордони (бо це неприємно іншим, а дівчинка ж чуйна, і прояв НЕПОВАГИ),
4) шантажувати, що піде з дому (бо це лякає маму - а вона ж чуйна, так?),
5) егоїстично триматись тільки своєї думки (бо доброта та чуйність будуть підштовхувати дівчинку враховувати думку інших).
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 365310 для Ксенія Шалімова
Дякую ,можливо й так .Зараз трохи більше часу проводимо разом і раніше вона хотіла ,а я якби натякала, що мені зараз не до неї,бо була не в ресурсі, а поряд були ще троє дітей які потребували меньше емоційної уваги ніж вона ,розумію що сама винна але раніше інакше не могла
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 365331 для Павел Леонидович
Доброго ранку ,мені не дуже імпонує ваш тиск ,але відповім: Вітаю в моєму світі .
1 ) Я майже не знаю ( людей які не обманюють ( чому вони усі не думають що це ображає людей ?)
2 ) Мабуть я не вірно розумію це слово ( це спроба домовитись де значна вигода є тільки в одної людини )
3 ) ну звісно ,але ж дуже хочеться ( мами ,сестри ,бабусі сукню бо саме такої в неї нема ) навіть якщо вони образяться ,бо це буде потім
4 ) вона не шантажувала ,казала це голосно коли була ображена, років так в 8-9( казати усе що відчуваєш це ж про довіру ),щоб побачити реакцію ,а потім коли я їй казала що піду з нею вона заспокоювалась
5) усе що відбувається з моєю дитиною для мене масштабно. Точніше : в неї є своя чітка позиція стосовно будь чого наприклад ,що математика їй не потрібна( бо вона буде художницею) і її вчити не треба ,зовсім , бо на мою думку це помилка√
Дякую
психолог онлайн
Отже, мої припущення виявилися вірними. Насправді, я вже неодноразово помічала під час консультацій, що найчастіше саме ті питання, які і є ключем до вирішення складних проблем, людиною ігноруються.
Чи не тому мої поради залишилися без будь якої реакції, що проблема стосується не стільки самої дитини, якій наполегливо колеги пропонують психіатрів, а самих батьків, які допустили багато помилок у вихованні? При чому, це аж ніяк не означає, що повинно виникнути якесь надумане почуття провини. Ми всі - лише діти своїх батьків. Тому можемо своїм дітям дати лише те, чому навчилися самі в дитинстві.
І мої слова знаходять підтвердження у Ваших же відповідях: "маніпулює і порушує кордони тому, що в минулому не знайшла шляхів інакших у вихованні, ніж як щось забирати й маніпулювати бо домовитись
було не можливо,а я була не в ресурсі". Тобто, як на мене, дитина просто перейняло Вашу ж модель поведінки у стосунках з оточуючими, просто от в такому, гіпертрофованому вигляді. Природа в наших дітях завжди підсилює саме ті риси, на які нам потрібно звернути свою увагу, зазираючи глибоко в себе, для того, щоб змінюючись, ми допомогли змінитися на краще і своїй дитині.
Вам коли небудь говорили, що через себе, свої внутрішні зміни, зміну установок, та моделей поведінки, можна змінити і дитину?
Відредаговано автором 04-05-2024 15:20:19
психолог онлайн
Дитина погано себе поводить лише тоді, коли їй самій невимовно боляче та самотньо, але вона не знає, як з цим впоратися. І така поведінка, то лише крик про допомогу, який, найперше, повинні не просто почути найрідніші люди, а ще й знати як своїй дитині через себе допомогти. Сумно спостерігати, як, нерідко, батьки навіть ладні відправити дитину на примусове лікування, аби лише не почати працювати над собою.
Відредаговано автором 04-05-2024 15:25:42
психолог онлайн
цитата:
мені не дуже імпонує ваш тиск
Це НЕ тиск. Просто я нікому не даю себе ввести в оману. А Ви це намагаєтесь робити. А я не даю. Завжди проясняю правду. Такий підхід. І знаєте, працює! Коли у людини ВИКРИВЛЕНЕ сприйняття і вона свідомо або не свідомо викривлює сприйняття дійсності і в інших, то найкращі ліки для психологічного одужання - це правда. Тому
цитата:
Вітаю в моєму світі
дякую, не хочу я бути у Вашому викривленому світі. В мене свій світ: прямий, відкритий і чистий. Тому психологічно і здоровий. І допомагаю іншим бути такими ж.
Ваша ж відповідь була НЕ по суті питань, а щоб перевести увагу на інше (є такий маніпулятивний прийом):
цитата:
1) я не питав, чи знаєте таких людей чи ні! Я написав, що добра та чуйна дівчинка НЕ буде обманювати.
2) не знати значення слова "маніпуляція"?!) Не вірю. Але хай буде так. Те, що Ви пояснили, називається ВИКОРИСТАННЯ людей. І як кажуть "хрін рідьки НЕ солодший")
3) це взагалі якесь смішне виправдання порушення кордонів. Не вийшло виправдати)
(до речі, може й самі так робите, тому і виправдовуєте?)
4) погрози піти з дому називаються шантажем, якщо не знали. І це НЕ про довіру, а про ПОБАЧИТИ РЕАКЦІЮ, як Ви і написали, щоб взнати, чи можна цим маніпулювати надалі, чи не прокотило. Так що відповідь знову НЕ по суті.
5) знову не про те, що я написав. Думки можуть відрізнятися, але їх можна ВРАХОВУВАТИ і ПОВАЖАТИ. А можна НЕ враховувати і НЕ поважати. Що вона і робить:
цитата:
продавлює...Є тільки її власна думка
Ваші слова? Ваші.
А хіба так робить "добра та чуйна дівчинка"?
З чого висновок: або вона зовсім НЕ чуйна і НЕ добра, як Ви говорите. Або з самого початку Ви написали НЕПРАВДУ.
Знаєте, що я думаю з того, що Ви написали? Ви з нею схожі. Дуже. Не тільки в гарному сенсі. Але й в тому, що написали спочатку. Тим більше у Вас ще є діти, але на них не так схожі - а тут як кажуть "найшла коса на камінь" - настільки схожі, що почалася боротьба за ВЛАДУ.
Доповнення від автора
Я бачу вас чомусь дуже тригирять мої відповіді , я б висловилась ,аж трясе ,, Все що я писала дійсно так і мабуть мої діти усі на мене схожі ,бо це мої діти і я ж іх виховувала.
І звісно я бачу помилки і не ідеальності в свої дітях ,бо я ж не ідеальна і доречі не психолог, щоб розуміти усі тонкощі свого викривленого світу ,нажаль ....
Мене дійсно турбує те, що моя дитина не хоче вчитися і ходити до школи ( доречі ніхто не звернув увагу на те ,що дитина потерпала в школі від булінга ,це як ви написали вище ,,пройшло повз вуха)
Усе що писала вище ,то для яснішого портрета і нікого не виправдовую .
Не розумію вашого ,, пошуку грішників,,( бо за себе я не питала ) , якось в світлому ключі ваші коментарі не сприймаю,вибачте ))) Доброї ночі .....
психолог онлайн
Ви мама, і хочете для дитини найкращого. Вже те що ви написали на цей сайт - важливо. Якої саме поради ви б тут хотіли?
Я чую що у вашої доньки є проблеми, але вона не безнадійна. Чую що у неї є якісь ідеї щодо життя, і ви для неї не авторитет, що заважає їй вчитися. При цьому варто враховувати вік у 13 років - це вік гормональних буревіїв, криза переоцінки цінностей, бажань, страх невідомого майбутнього. Також, погана поведінка являється маркером того, що дитина нещасна і їй потрібна допомога.
Чи приділяє їй увагу у позитивному ключі тато? Ви не можете дати їй усього, це відповідальність на двох, ваша і чоловіка.
В будь-якому разі, дівчинці реально потрібна допомога спеціаліста. Чи є у неї якийсь розлад, психолог скаже вам точніше після діагностики. Уточніть у нього одразу, чи проводить він таку діагностику. Якщо психолог порадить консультацію психіатра, чи якщо є хоч невеликий шанс, що дитина в не зовсім адекватному психологічному стані - варто звернутись до психіатра. Бо можливий не тільки розлад, а і, наприклад депресивний стан. Пролікуєте його - стане набагато краще і їй і вам. Але я наголошую, що дівчинці в будь-якому випадку потрібна робота з психологом, а краще психотерапевтом.
психолог онлайн
цитата:
Усе що писала вище ,то для яснішого портрета і нікого не виправдовую
Звісно)
Але той, хто має очі та голову уважно перечитає переписку і побачить що ви робили і як)
цитата:
Все що я писала дійсно так і мабуть мої діти усі на мене схожі ,бо це мої діти і я ж іх виховувала
Ні про що. Загальні фрази без сенсу. Щоб уникнути відповіді. Очікувано. Тому й приписав:
цитата:
Ви з нею схожі. Дуже. Не тільки в гарному сенсі. Але й в тому, що написали спочатку. Тим більше у Вас ще є діти, але на них не так схожі - а тут як кажуть "найшла коса на камінь" - настільки схожі, що почалася боротьба за ВЛАДУ
Але по-нарцисичному було проігноровано)
цитата:
дитина потерпала в школі від булінга
Спроби викликати співчуття та жалість?) Теж не дивно.
Вона не могла не потерпати від булінга, бо
- егоїстична,
- маніпулятивна,
- брехлива,
- демонстративна.
А це все НЕ може подобатись іншим дітям.
цитата:
Я бачу вас чомусь дуже тригирять мої відповіді , я б висловилась ,аж трясе
Це суто ваші проекції) І ваші реакції)
Буває. Але це питання до себе.
Не навішуйте їх на мене. В мене свого вистачає)
І вам на все добре!)
Доповнення від автора
Дякую,зрозуміла,мабуть більшість кроків які маю зробити ,вже почула. Написала на сайт ,після того як посварилась з донькою знову ,була в розпачу ,мабуть хотіла почути від фахівців якісь універсальні поради як бути в таких випадках , бо мені страшно за доньку.
Не знаю що їй заважає вчитися,завжди пропоную допомогу . Ій не цікаво, вона того робити не хоче ,а зараз ще й складно, бо усе на іншій мові ,доречі мову більш меньше розуміє і розмовляє трішки ,але вчитися не хоче ,каже що їй це не потрібно бо в цій країні не буде .
Частіше вона відмовляється від уваги тата , але іноді слухає ,хоч і сердиться на нього .Чоловік пропонує щось ,наприклад піти в парк пограти в тарілку чи в бадмінтон ,а вона або не хоче ,або щось по типу візьми її на ручки та неси її кудись ,в неї вже вага 62 кг ,від цього вже відмовляється тато,пояснює що вже її не може носити бо спина болить , вона ображається .
Взагалі тата мало було в її житті , а якщо був то тільки посварити ,якось так 😔
психолог онлайн
цитата:
Так, нестача батька у житті має свої наслідки. А він що з цього приводу думає? Чи готовий інвестувати свій час у відносини із донькою?
Бо, наприклад, можна пропонувати разом провести час і дізнатись, що б хотіла сама дитина. Час разом у тому контексті, де її інтереси враховані.
цитата:
Проблеми з навчанням у дитини кажуть про важки психологічний стан. Через це дитина не може вчитися і знаходить цьому виправдання. Це саме собою не налагодиться, підлітковий період досить довгий. Негативні наслідки неуваги до цього стану будуть тільки посилюватися.