Чи все зі мною нормально?
На початку війни з'явилось питання: чи все зі мною нормально? Я живу в області, яку дуже рідко обстрілювали, але всеодно на початку війни більшість моїх знайомих дуже боялись, а я якось занадто спокійно відреагувала. Навіть не страшно було. Так само я не сумувала, коли померли дві мої собаки. Тоді був шок, але я не сумувала за ними.
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Ви говорите про відсутність певних емоційних реакцій, адже емоція - це наша реакція на те, що відбувається. Але самі такі реакції залежать від нашого мислення, від того, як ми відносимося до життя в цілому і до тих чи інших об'єктів і подій у нашому житті.
Іншими словами: оптиміст - радіє наполовину повному стакану, песиміст - сумує, тому що стакан наполовину пустий. А комусь взагалі фіолетово, в якому стані той стакан і тому він спокійний.
Шок може бути захисною реакцією на певний час. Також все відносно і буває, що нас хвилюють речі, які для нас мають більше значення ніж війна. Наприклад, таліби кажуть, що цей світ не важливий взагалі. Це означає лише те, що для них має значення саме те, що важливіше за цей світ.
А що для Вас важливо у житті?
Відредаговано автором 29-11-2023 11:13:07
психолог онлайн
Доброго дня!
Насправді, щоб зрозуміти, що з Вами відбувається, потрібно знати, а як раніше Ви реагували у стресових ситуаціях? Ви так само відчували байдужість, чи, все ж, реакції були трохи іншими?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355557 для Алла Григорівна
Коли загинула попередня наша собака(яка була до цих двох, про яких я вище писала) я теж реагувала спокійно. Але на рахунок політики, коли в 2014-му році була анексія Криму, теж була спокійна, але тоді мені було 9 років. Але мені було страшно коли в 2019-му році оголосили воєнний стан.
психолог онлайн
Тобто, я правильно Вас зрозуміла, у 2019 році Ви відчували страх, а отже, не були байдужою?
Якщо так, тоді можна припустити, що байдужість в подальшому для Вас стала певним захисним щитом, яким Ви стали захищати свою психіку від стресів та травм.