Чи завжди психолог може допомогти ?
Мені порадили звернутись до психолога зі своєю проблемою, але я не вірю що психолог може мені допомогти, бо вважаю що, якщо спеціаліст і зможе вплинути на людину - та він не зможе змінити світ, від впливу якого людина знову повернеться до свого попереднього стану, можливо навіть ще більше зневірившись у житті.
Я не хочу ображати чи знецінювати вашу професію, не сумніваюсь, що ваша робота багатьом допомогла, просто мені здається що це неможливо в моєму випадку.
Мені б хотілось знати, чи варто взагалі звертатись до фахівця, чи зможе психолог працювати зі скептично налаштованою людиною.
Питання від: ; Вік: 32

психолог онлайн
Юлия Витальевна Якименко
Цікаве питання, насправді.
Так, психолог не може змінити світ довкола і життя клієнта в глобальному сенсі. Клієнт сам може змінити своє життя під впливом психотерапії, і тільки в тій мірі, в якій може вплинути на свою життєву ситуацію. Але психолог допомагає клієнту визначити його зони розвитку (які якості в собі можна розвинути і які проблеми вирішити, від яких деструктивних установок і паттернів поведінки позбутися), підвищити стійкість до стресових обставин і знайти сенс в своєму житті, якщо є такий запит. Це все звісно, відбувається не за одну годину консультацій і не за дві, особливо якщо мова про людину зневірену.
Іноді психолог допомагає клієнту прийняти не те, що ситуацію можна змінити, а навпаки, що її змінити вже не можна, але можна прожити ситуацію як горе та екологічно інтегрувати в свою особистість. Це стосується втрат, невиліковних хвороб, деяких психологічних травм, тощо.
Тому наша діяльність дуже багатогранна і її не можна охарактеризувати лише трьома словами "змінюю життя людей".
На мою суб'єктивну думку, зі скептично налаштованим клієнтом в чомусь легше працювати, ніж з тим, що ідеалізує професію психолога або з тим, що має хибну думку про психологів як тих хто читають думки або вирішують чужі проблеми і дуже швидко. Тому що скептично налаштований клієнт, з більшою імовірністю, не буде очікувати від психолога якихось див. Такому клієнтові можна сміливо відповісти, що див не буде, і він Вам повірить.
Відредаговано автором 22-02-2024 20:56:48
психолог онлайн
Марія Радченко
Здравствуйте!
"якщо спеціаліст і зможе вплинути на людину - та він не зможе змінити світ, від впливу якого людина знову повернеться до свого попереднього стану, можливо навіть ще більше зневірившись у житті." Да, психолог не убережет Вас от внешнего неидеального мира, всемогущества нет ни у кого в этом мире, в той мере о которой люди себе фантазируют!
А вот разобраться в себе, узнать себя с разных сторон и взглянуть туда, куда самому не хотелось, это пожалуйста)))
И, да человек останется сам с собой, и будет принимать свои собственные решения, делать выбор от того как он видит, желает, принимая за это собственную ответственность, это скорей важный путь, который можно пройти с специалистом!
"Мені б хотілось знати, чи варто взагалі звертатись до фахівця, чи зможе психолог працювати зі скептично налаштованою людиною." Вы хотите гарантий, однако это Ваш путь и Ваше решение пробовать или нет, и то,что Вы получите будет Ваш собственный опыт!
Выбор за Вами!
психолог онлайн
Юлия Витальевна Якименко
Марія Радченко
Добрий день.
цитата:
ЧИ ЗАВЖДИ ПСИХОЛОГ МОЖЕ ДОПОМОГТИ ?
Психолог може допомогти, якшо людина, яка звернулася за допомогою шукає саме допомоги, а не щось інше.
При цьому ця людина має бути готовою до змін та відповідальності за свої зміни та вибори.
Люди, які не вірять в допомогу психологів, зазвичай люди, які не вірять в допомогу в принципі, можливо не знають, як це. Бо, часто, вчилися справлятися із проблемами самі.
цитата:
просто мені здається що це неможливо в моєму випадку.
Розкажете про ваш випадок?
психолог онлайн
Ірина Геннадіївна Горлинська
Доброго дня! У вашому питанні вже є відповідь. Спеціаліст створює умови, в яких людина має сама відродити здатність до контакту, розширення свідомості та змін. За процес відповідають обоє і психолог і клієнт. Це подібно тому як ви йдете в університет, в тренажерну залу чи на якісь курси. Ви маєте робити свою роботу, а якщо ви не хочете і зневірені, то відповідно ніхто і ніщо не розрадить вас поки ви не відмовитись від супротиву.
психолог онлайн
Марія Радченко
Ssss, доброго часу доби!
Дуже вдячна за довіру та віру в нас, як фахівців. Бо якщо скептик все одно запитує - це вже добрий знак.
Дякую!
Ось тут:
цитата:
якщо спеціаліст і зможе вплинути на людину - та він не зможе змінити світ, від впливу якого людина знову повернеться до свого попереднього стану
Ви акцентували три, як я розумію важливі для Вас, складові:
1 - вплив фахівця на клієнта
2 - обставини
3 - вплив обставин на людину
Дозволю собі дати свої коментарі.
1 - фахівець не має впливати на клієнта. Завдання фахівця допомогти клієнту актуалізувати свої особисті відповіді, рішення, бажання... Всі відповіді є у Вас. Наше завдання допомогти Вам їх віднайти.
2 - так, ні ми ні будь хто з людей не має абсолютного контролю над світом, над обставинами. Ми і не намагаємося це змінювати.
3 - які б оставини не були та як би не впливали на людину - все залежить від сприйняття, реакцій, цінностей, потреб, цілей, ресурсів... В одних і тих самих обставинах одна й та сама людина може або стаждати або жити та радіти життю ( Віктор Франкл "Психолог в каонцтаборі. Скажи життю "Так") - допомогти людині жити життя не лінейно, не плоско, а об'ємно, хочаб в 3D моделі - ось над цим ми і працюємо з клієнтами.
Це має для Вас сенс?
психолог онлайн
Марія Радченко
Вітаю. Підтримую колег які висловилися вже під вашим постом. А також я можу додати, що, звичайно - існують випадки коли психотерапія є примусовою (наприклад, якщо людина вчиняла правопорушення і проходження курсу психотерапії передбачено пенітенциарною службою) - тоді цей випадок як раз про скептичну налаштованість ) І навіть дієвий часами. Але якщо не розглядати такі крайнощі - то ключовим джерелом успіху я вважаю все ж таки довірливі стосунки між клієнтом і спеціалістом, якщо ж довіри немає зовсім - то буде важче зрозуміти як запит людини, і запропонувати їй ті чи інші методи, і пояснення.. Але якщо ви налаштовані скептично - чому тоді ви вирішили все одно запитати тут?) Ну, якщо можно я пожартую - але якщо б я вважала що десь в кабінеті стоматолога на мене сто відсотків чекає шарлатан - я б оминала цей кабінет, навіть якщо б дуже боліли зуби (хай вибачають мене стоматологи))).
Є ще один негативний аспект у скептицизмі - це іноді завищенні очікування. Вони можуть з'явитися як таке бажання отримати або супер результат одразу або нічого. Або, наприклад, бажання шоб психолог або психотерапевт змінив іншу людину з вашого оточення без її на то згоди. Чи не так? :)
пс. У будь якому разі я частково розумію ваше скептичне ставлення. Звісно, існують різні спеціалісти і різні випадки - тому, я припускаю що людина, яка зіштовхнулась з неетичним ставленням чи ще чимось таким - може потім довго ще не довіряти.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 361448 для Нора Маркман
Ні, нічого протизаконного в моїй історії немає)
...бaжaння шoб ncиxoлoг aбo ncиxoтеpanевт зmінив іншу людину з вaшoгo oтoчення без її нa тo згoди. Чи не тak? - > Ні, у мене немає маніакальних нахилів) Це доречі якраз і виглядає чимось протизаконним)
психолог онлайн
Юлия Витальевна Якименко
Ні, скептику допомогти практично неможливо та й навіщо?
Скептики. не вірять психологам, вважаючи, що основне завдання фахівця – "розвести клієнта на гроші".
До речі, скептики рідко звертаються до психологів. Вони більше люблять спілкуватись на форумах. Вони думають так - "Я сам розберуся, краще за психолога". Такі люди люблять знецінювати будь-яку інформацію, якщо вона суперечить їх думці.
А свою думку вони мають з будь-якого приводу. Вони точно знають, як правильно, але чомусь їм це знання мало допомагає. Скептики часто кажуть. що "інфа не нова", що вони вже десь це читали чи чули.
Тільки читання різних технік ніяк не допомагає. Психотерапевтичні техніки "працюють" лише в тому випадку, якщо їх застосовувати.
Але, на відміну від скептиків, є мотивовані клієнти, вони реально хочуть вирішити свою проблему, тому відверто розповідають про свою проблему, уважно слухають зворотний зв'язок від психолога, самі запитують, уважно слухають відповіді. І вони свої проблеми поступово вирішують.
психолог онлайн
Марія Радченко
я не вживала слово "протизаконне" щодо вашого питання ))) я скоріше спробувала згадати ситуацію, коли в судовому порядку можна людину змусити піти на психотерапію - як приклад, саме для того шоб підкреслити шо без власного бажання це майже ніколи не робиться.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Юлия Витальевна Якименко
Марія Радченко
Розумієте, складно щось сказати, коли не розумієш контексту, коли немає конкретики.
Робота психолога чимось нагадує роботу детектива, в якій вкрай необхідно знати конкретні факти. Але тільки ще більш складна, тому що окрім фактів потрібно знати: 1) позицію людини до цих фактів - її почуття та думки, а також 2) мету людини щодо змін - спочатку в собі, а потім і в своєму оточенні (поведінка, стосунки, психологічна та фізична дистанція тощо).
цитата:
просто мені здається що це неможливо в моєму випадку
А який саме Ваш випадок?
цитата:
він не зможе змінити світ, від впливу якого людина знову повернеться до свого попереднього стану
"світ" - це хто і що? Можете пояснити більш розгорнуто, що маєте на увазі?
І "попередній стан" - це який?
Доповнення від автора
А яkий camе Вaш виnaдok?
https://upsihologa.com.ua/ask/ask.php?id=60132#latestData ✔️ У Психолога upsihologa.com.ua #психолог
Соціальна непристосованість.
"cвіт" - це xтo і щo?"
Люди.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Доброго ранку!
цитата:
Почніть з пошуку відповіді на інше питання - варто чи ні далі жити так, як живете тепер?
Якщо маєте біжання змінити якість буття, то за допомогою кого або чого?
Можливо, самостійно, власноруч? Так у Вас же не виходить(!)
Скептично налаштована людина, перш за все, людина, яка може помилятись. Може не довіряти. Може перебувати під впливом чужих переконань. Зрештою, її скепсис на чомусь і з чогось збудований... А, отже, цей процесс за визначенням має і зворотній напрямок.
А тепер висновки робіть самі.
Відредаговано автором 23-02-2024 10:23:23
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 361480 для Володимир Анатолійович
Дякую за вашу відповідь. Гадаю психолог не те що мені треба.
Доповнення від автора
Рoзkaжете npo вaш виnaдok?
Насправді навіть не знаю як би правильно описати свій випадок. Все почалось з нехтування батьками в дитинстві і закінчується неспроможністю з кимось заговорити, наприклад запитати когось на вулиці котра година, не кажучи вже про які небуть соціальні зв'язки. Очевидно, що спеціалісту важко чи неможливо знайти контакт з людиною, котра не вірить в позитивний результат, тому мені це здавалось червоним прапорцем.
психолог онлайн
Юлия Витальевна Якименко
Алла Володимирівна Романенко
цитата:
Соціальна непристосованість.
"cвіт" - це xтo і щo?"
Люди.
цитата:
Насправді навіть не знаю як би правильно описати свій випадок. Все почалось з нехтування батьками в дитинстві і закінчується неспроможністю з кимось заговорити, наприклад запитати когось на вулиці котра година, не кажучи вже про які небуть соціальні зв'язки. Очевидно, що спеціалісту важко чи неможливо знайти контакт з людиною, котра не вірить в позитивний результат, тому мені це здавалось червоним прапорцем
Зрозуміло. Насправді своїм питанням тут Ви проявляєте свою позицію і ніби ДОВОДИТЕ САМІ СОБІ: "світ небезпечний! Я недарма вважала, що всі люді такі ж самі, як і мої батьки, вони погані, з ними не можна мати справу, краще лишатись самій. Так безпечніше". Таким чином Ви підіграєте своєму страху - щоб уникнути БУДЬ-ЯКОГО контакту з людьми, навіть з психологом. Бо він теж людина, чи не так?)
АЛЕ Ж! Якщо Ви наважитесь на співпрацю, навіть з тією недовірою до людей, яку маєте на цей момент, то у Вас з'явиться можливість НАРЕШТІ побудувати ЗДОРОВІ стосунки хоч з однією людиною - як певний образчик для подальшої побудови.
Звичайно, можна взагалі і не намагатись це зробити. Це суто Ваш вибір.
Але, наскільки я знаю, більшість людей, навіть у випадках смертельних хвороб при невтішному прогнозі (онко і не тільки) вибирають хай і ОДИН, але ШАНС на спасіння і повноцінне життя. Принаймні, вони потім завжди можуть сказати, що зробили ВСЕ, що від них залежало. А чи зможете так сказати Ви?
психолог онлайн
цитата:
Очевидно, що спеціалісту важко чи неможливо знайти контакт з людиною, котра не вірить в позитивний результат, тому мені це здавалось червоним прапорцем.
Ви спробуйте відповідальність за налагодження контакту віддати спеціалісту, і Подивіться до чого це зможе призвести 😊
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 361519 для Павел Леонидович
"БУДЬ-ЯКОГО koнтakту з людьmи, нaвіть з ncиxoлoгom. Бo він теж людинa, чи не тak?)"
>Так, ви абсолютно праві, наче ви витягли думку з моєї голови) Та нажаль мою недовіру фахівці сприймають як небажання до співпраці, та разом з тим, якби у мене була довіра до людей, то не було б причин звертатись до психолога. А цей крок мені дався дуже непросто, щоб принаймні запитати щось, не кажучи аби відкритись чи щось таке.
психолог онлайн
цитата:
Так, ви абсолютно праві, наче ви витягли думку з моєї голови)
Насправді нічого я з Вашої голови не витягав) - звучить дуже параноїдально, ніби психолог - це якийсь чаклун або підступний маніпулятор. Але це ж не так. Просто спеціаліст дуже гарно розуміє ЗАКОНОМІРНОСТІ роботи людської психіки через отримані знання та власний досвід роботи. Тому зробити відповідний висновок було не дуже складно.
цитата:
Та нажаль мою недовіру фахівці сприймають як небажання до співпраці, та разом з тим, якби у мене була довіра до людей, то не було б причин звертатись до психолога
Виходить ніби замкнене коло, чи не так?
Але вихід є: ризикнути і працювати, щоб отримати ІНШИЙ досвід, який допоможе подолати негативний попередній.
Можна звісно залишити й так, як є. Але тоді немає сенсу переживати про це та далі задавати аналогічні питання на сайті (цьому чи іншому) спеціалістам.