Як має працювати психолог?
Кришталева чесність у спілкуванні з психологом полягає в тому, що ви повинні бути тим абьзером, якого психолог очікує побачити в оточуючих.
Так як 95 відсотків психологів приходять у професію через проблеми, то саме ця кількість з них вже знаходиться у трикутнику Карпмана, який як відомо не корисний і не безпечний.
Ви повинні стежити за тим, щоб вправи, які вам дають психологи чітко слідували цілі роботи, з якою ви прийшли до цього фахівця.
Якщо психолог чекає, що ви будете його берегти, ходити та дбати, запитайте його, а що робив його психолог з ним на його особистій терапії.
При підписанні договору з психологм, дізнайтеся детально про всі проблеми фахівця.
Та про те, що робитиме з вами психолог на консультаціях.
Чи знають психологи про те, що я пишу, та чи згодні зі мною?
Питання від: ; Вік: 44

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку, Сашо!
"Психологи приходять в професію через проблеми" - це дуже поширений професійний стереотип про психологів. З одного боку, можна вибір на користь будь-якої професії, чи то лікаря, чи то сантехніка, обгрунтувати психологічно тим, що людина має певні психологічні проблеми і компенсує їх таким чином. Ця теорія має місце бути, адже у всіх людей, не тільки психологів, бувають психологічні проблеми. Тільки психологи про свої проблеми, в ідеалі, знають, і проходять особисту терапію, щоб не проектувати свої проблеми на клієнтів.
Трикутник Карпмана - це модель співзалежних стосунків. Я вперше чую формулювання, що всі психологи співзалежні, але мені він звучить як те, що всі коти носять чоботи. Тобто, фізично неможливо, щоб всі коти носили чоботи, а всі фахівці однієї професії мали однакову психологічну проблему, поголовно.
"Якщо психолог очікує, що Ви будете його берегти" - не цілком розумію, про що це. Так, психолог повинен мати ресурс, щоб витримати і контейнувати переживання клієнта, якими б важкими вони не були. Якщо проблема клієнта тригерить психолога, він має право (і повинен) переспрямувати клієнта до іншого фахівця, який оперативно з таким працює. Також психологу треба бути готовим до того, що клієнт може на нього в певний момент розсердитися або знецінити його працю, це нормальна частина терапевтичного процесу. Але психолог - теж людина, яка має свої особисті кордони, тому не повинна бути клієнту мамою або татом, яка витримує будь-яку проблемну поведінку клієнта, не виказуючи про цьому незадоволення або відмови від співпраці, у крайньому випадку.
У мене склалося враження, що у Вас або є недовіра до психологів як фахівців, вбо дуже негативний досвід співпраці з ними, тому Ви займаєта захисну позицію у своєму запиті на форум.
Відредаговано автором 22-10-2023 07:52:26
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Не очень понятно, какую основную мысль вы хотели выразить в своем сообщении.
Но попробую вам ответить так, как я это поняла.
Если что-то не так, то поправьте меня, пожалуйста.
цитата:
ви повинні бути тим абьзером, якого психолог очікує побачити в оточуючих.
Клиент приходит к психологу со своей болью и вправе рассчитывать на то, что его проблема будет решена. Поэтому имеет право быть любым (и даже абьюзером), если у него есть такая потребность и это как-то поможет ему.
Со своей стороны психолог должен уметь выдерживать аффекты клиента, тем более что специалистов этому учат.
цитата:
Якщо психолог чекає, що ви будете його берегти
Поэтому вы можете не беречь психолога. И если специалист не выдержит силы вашего аффекта (или не сумеет с этим работать), тогда он просто откажется от консультаций с вами.
цитата:
вже знаходиться у трикутнику Карпмана
В этом треугольнике, так или иначе, находятся все люди. И выйти из него, на самом деле, еще никому не удавалось. Это идеализированная цель, к которой желательно стремиться, но никто так к этому и не пришел. Поэтому пребывание в ролях этого треугольника не есть плохо. Нехорошо, когда человек застревает в какой- то из ролей, так как это вредит ему лично (при взаимодействии с социумом).
цитата:
вже знаходиться у трикутнику Карпмана
И правда заключается в том, что конечно же, в спасающие профессии (психологи, врачи, пожарные и т.д.) идут люди с ярко выраженной ролью Спасателя. Просто обучение и личная психотерапия помогают психологам не привносить это в работу с клиентами (если специалисты, безусловно, это все понимают и осознают).
цитата:
Ви повинні стежити за тим, щоб вправи, які вам дають психологи чітко слідували цілі роботи
цитата:
При підписанні договору з психологм... Та про те, що робитиме з вами психолог на консультаціях.
Да, вы имеете право составить с психологом договор на оказание услуг (устный или письменный) и заранее узнать о том, что будет происходить на консультациях и в какие сроки вы придете к тому, чего хотите. Движение по процессу вы сможете отслеживать по промежуточным результатам. Поэтому не имеет смысла уходить в контроль, так как это будет только увеличивать уровень тревожности.
цитата:
та чи згодні зі мною?
Я правильно понимаю, что вас интересуют теоретические выкладки и вы не имеете желания разбираться с теми личностными проблемами, которые и вызвали у вас все эти вопросы?
Доповнення від автора
Так дійсно.
Дякую ::thumbup::