Осіння меланхолія
Доброго дня!
Моя проблема заключається в тому, що останнім часом я сама себе не впізнаю. Зовсім немає ні сил ні бажання щось робити. Все дратує, якісь перепади настрою. До цього моменту все було нормально, жила собі й раділа життю, а зараз наче напасть якась. Об'єктивно в мене все добре: я достатньо сплю і відпочиваю. В сім'ї ніяких проблем, з роботою також. Спілкуюся з друзями, маю час на себе. Збираємося на відпочинок через 2 тижні. Здавалося б живи й радій, а замість цього хочеться або плакати, або агресувати на всіх, або просто лягти й не рухатися. Як вийти з цього стану? Чи є якісь практики, за допомогою яких можна себе встряхнути?
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Ірина Новітна
Наталия Горская
Доброго
Я б радила почати з медичного огляду. З відвідування психіатра на предмет діагностики депресії, в першу чергу. Також можна звернутися до сімейного лікаря, щоб здати аналізи крові (на гормони щитоподібної залози, на анемію, на нестачу якихось вітамінів та мікроелементів в організмі). Бо так може проявляти себе як початок психічного розладу через порушений обмін серотоніну в мозку, так і якась соматична проблема.
Суто психологічні питання за темою: Ви так почуваєте себе кожної осені чи цього року - вперше? Після яких подій в житті таке самопочуття взагалі почалося?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Анна Борисовна Королёва
Наталия Горская
Меланхолія зазвичай немає причин. Вона виникає сама по собі, коли в житті все начебто нормально, і так само йде.
Боротися з нею немає сенсу, а ось навчитися з нею жити дуже корисно. Дозволяйте емоціям вийти назовні. Трохи поплакати чи поскаржитися на поганий настрій – це нормально, і після повного відчуття туги Ви відчуєте себе набагато краще.
Не пригнічуйте власні емоції, це корисніше, ніж тримати все в собі, дозвольте емоціям вийти. Іншими словами, якщо Вам хочеться плакати - плачте, хочеться нити і скаржитися на життя - зробіть це і не звинувачуйте себе ні в чому.
Це лише спосіб «вивести» всі емоції назовні і нарешті позбутися їх. Щоб відчути щастя, треба іноді й відчути смуток
І все ж таки бажано проаналізувати причини Вашого настрою. Меланхолія часто виникає тоді, коли людина позбавляється чогось важливого, але не усвідомлює цього.
Меланхолія повідомляє людині, що вона має нереалізовану потребу — що потрібне рішення, новий пошук. Можна записувати свої думки, щоб потім їх проаналізувати.
Можете за допомогою звернутися до психолога.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Чи є якісь практики, за допомогою яких можна себе встряхнути?
Вы хотите самостоятельно справиться со своим состоянием?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350587 для Марія Радченко
Доброго дня! Дякую за відповідь.
Минулої осені такого не було, тому думаю, що справа не в порі року.
Стресових ситуацій перед цим ніяких не було.
Але я 1,5 місяці тому припинила прийом Золофту (сертралін), який приймала пів року (за показаннями психіатра). У мене ОКР, але легкої ступені і я вже вилікувалася (принаймні я сама так відчуваю і це бачать рідні).
Зараз це зовсім не те, що при ОКР. Навпаки, коли в мене було загострення ОКР я носилася як навіжена, все мила, терла, чистила, не могла пройти повз краплинку води на столі. А зараз всюди бруд, а я переступаю і просто йду лежати. Можливо це і є прояв синдрому відмови, але пройшло вже досить багато часу і я закінчувала його прийом дуже плавно(перейшла на пів таблетки на день, потім пів таблетки через день, потім пів таблетки через два дні).
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350591 для Ирина Константиновна
Доброго дня! Дякую за відповідь.
Як я писала вище, з першого що приходить на думку, то це відміна прийому Золофту.
А якщо покладатися, то ще я нарешті закінчила університет (навчалася 7 років, потім пішла на 3 роки в декрет і ось нещодавно вийшла з декрету і закінчила останній курс університету).
Місяць тому були намагання взяти себе в руки, я почала займатися спортом, правильно харчуватися, лягати й прокидатися вчасно. Але потім сили наче остаточно мене покинули і я припинила все це. Через це в мене постійні докори сумління, що не маю сили волі і не доводжу почате до кінця.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350599 для Светлана Владимировна
Доброго дня! Дякую за відповідь.
Так, я б була б рада знайти спосіб впоратися з цим самостійно. Маю на увазі якісь медитації, або просто поради як діяти, коли в тебе меланхолія. Може треба максимально в неї поринути (типу просто реально нічого не робити), або навпаки через силу загрузити себе безліччю справ. Маю на увазі це, що мені робити зараз конкретно? Бо я наче живу життя в режимі енергозабезпечення: відвозю й забираю дитину з садочку, прибираю, коли вже прям капець, готую коли вже прям нічого їсти.
психолог онлайн
Доброе Утро!
Встряхнуть врядли получиться... у вас и так внутренние раздражение идет...
вы и так себя уже встряхиваете психологически...
Тут много вопросов возникает?
Были ли у вас такие случаи раньше - такое состояние?
И с какой переодичностью?
Свойственно ли вам часто раздражаться по мелочам?
Свойство ли это вашего характера и темперамента?
Не болит ли чтото по здоровью - на что давно закрываете глаза?
Вы пишите - "Стресових ситуацій перед цим ніяких не було."
А про войну забыли?
Война для всех большой стресс!
Только каждый ее по своему переносит.
Стресс однозначно есть даже если и фоном.
Нужно пройти обследование у врача - возможно так у вас гормональный фон меняется.
Или чтото подлечить надо. То есть исключить физическое недомогание.
А уже потом делать выводы.
Насчет ОКР - то у вас с одного полюса, когда вы все чистили и боролись так со своим страхом... перешли в другую стадию...
когда вообще уже всеравно чисто или не чисто...
Так проявляет себя синдром... так психика расслабляется после сильного напряжение... когда вы боролись с микробами и все мыли... теперь стадия расслабления психики... потому нечего не хочется и на все наплевать...
Нужна консультация психотерапевта или психиатра однозначно.
ОКР - возникает чаще всего на фоне сильной тревожности... тоесть таблетками это можно заглушить...
но это не борется с источником проблемы...
Тревожность у вас видимо как была так и осталась... и вот периодически триггерит - это все надо с психотерапевтом разбирать. Глубинные причины ваших страхов и тревожности. И как следствия раздражения и усталости от жизни.
Сейчас вам психика явно показывает - я устала мне нужен отдых... нет радости в жизни... настоящей радости для вас.
Хотя для других людей, они б наоборот радовались, если б у них было столько достижений сколько у вас - и закончили институт и родили ребенка, и сами сказали все хорошо у вас.
А радости глубинной всеравно нет... есть усталость сильная.
На данный момент больше спите и отдыхайте. Не нагружайте себя.
И радуйтесь хотя бы мелочам - но что действительно вас искренне радует.
И ищите психотерапевта.
Відредаговано автором 15-09-2023 10:03:44
психолог онлайн
цитата:
що мені робити зараз конкретно?
Сейчас вам надо обратиться к лечащему психиатру, чтобы определиться с тем, что с вами происходит.
Если же вы себя просто нагрузили долгами -
цитата:
були намагання взяти себе в руки, я почала займатися спортом, правильно харчуватися, лягати й прокидатися вчасно
тогда вам поможет режим
цитата:
енергозабезпечення: відвозю й забираю дитину з садочку, прибираю, коли вже прям капець, готую коли вже прям нічого їсти
Но это станет понятно через какое-то время, в течение которого вы будете
цитата:
просто реально нічого не робити
цитата:
я б була б рада знайти спосіб впоратися з цим самостійно
И это, к сожалению, единственное, что вы можете сделать самостоятельно.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Анна Борисовна Королёва
Наталия Горская
Анастасія, Ви трохи рухаєтеся не в тому напрямі. Медитації – це непогано, але вони не вирішать проблему.
ОКР – це прояв неврозу. І психіатр зняв симптоми, але не виявив причини. А це й не входить до його обов'язків. Тому при ОКР бажано підключати психолога, тому що за ОКР стоять особливості особистості.
Дуже часто ОКР проявляється після народження дитини. До речі, у Вас виникає тривожність?
Як у Вас виявлялося ОКР? Цей синдром проявляється у нав'язливих діях чи думках. Але Ви нічого про це не написали.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку!
цитата:
Зараз це зовсім не те, що при ОКР.
Якщо не працювали з психологом, то причини ОКР залишись там, де і були. Просто ліки зняли старі симтоми, надавши дорогу новим.
Отже, нагальною залишається повноцінна психотерапія.
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Добрый день. Сочувствую Вам. Очевидно жизненная энергия уходит на переживание
цитата:
Зовсім немає ні сил ні бажання щось робити.
Раздражительности
цитата:
Все дратує, якісь перепади настрою.
У Вас есть с кем разделить ваши переживания? Тёплый близкий человек?
Похоже какая-то потребность (или же их несколько) не удовлетворяются. Важно увидеть из за этими состояния и (плакать, агрессировать, не двигаться)
цитата:
хочеться або плакати, або агресувати на всіх, або просто лягти й не рухатися.
Есть. Разделить с кем-то свои переживания если есть тёплый человек. Или же с психотерапевтом.
цитата:
Як вийти з цього стану? Чи є якісь практики, за допомогою яких можна себе встряхнути?
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
"Зараз зовсім не те, що при ОКР"- фізіологічно це може бути від відміни препарата (тут треба радитися із психіатром), а психологічно схоже на зворотний бік того ж ОКР- якщо я не можу ВСЕ ідеально зробити, то вже яка різниця, "переступаю і йду ".
Коли занадто багато є того, що всередині викликає потяг "прибрати/помити/скласти/...", то розуміння того, що все це зробити сил немає , може призвести до апатії "все одно це неможливо все зробити ".
Це як припущення.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350607 для Ірина Миколенко
Доброго дня! Дякую, що відповіли. \"Были ли у вас такие случаи раньше - такое состояние? И с какой переодичностью?\" - Так, раніше таке частенько зі мною траплялося (може раз на рік, може трохи частіше або рідше). Але останнім часом (останні роки 1,5) все було добре, я якось оживилася після того як виїхала закордон. Після пережитого в Україні стала більше цінувати життя і якось, як би це дивно не звучало, але мене війна навпаки вилікувала від моїх психологічних проблем. \"Свойственно ли вам часто раздражаться по мелочам? Свойство ли это вашего характера и темперамента?\" - Так, я насправді дуже емоційна людина. Навіть, емоційно нестабільна було б сказати вірніше. Такою була завжди. По темпераменту я типічний холерик. На все реагую криком. \"Не болит ли чтото по здоровью - на что давно закрываете глаза?\" -Ні, зі здоров\'ям проблем ніяких немає, почуваюся добре.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350614 для Ирина Константиновна
Під час лікування ОКР я працювала комплексно і з психіатром і з психологом. Спільно ми повністю пропрацювали цю проблему, тому зараз я і не розповідаю про своє ОКР. Тривого зараз немає взагалі. Раніше моє ОКР проявлялося в бажанні все контролювати, складання все "по своїх місцях" (важлива була послідовність тарілок, веделок, щоб все стояло точнісінько там де треба, обов'язково етикеткою на мене), ще натирала поверхні, складала іграшки дитини і речі чоловіка (навіть в той час, коли вони ними користувалися). Зараз цього зовсім немає. Корінь проблеми ми знайшли і активно пропрацювали. Зараз взагалі немає з цим ніяких проблем. Мій нинішній стан зовсім не має нічого спільного з моїм ОКР (це як головний біль і вивих плеча, і те і те проблеми зі здоров'ям, але не мають один до одного жодного відношення. Я "вилікувала своє плече", але зараз мене турбує "головний біль").
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350619 для Владимир Анатольевич
Доброго дня! Дякую за відповідь.
Як я писала вище, в лікуванні ОКР був комплексний підхід: робота з психіатром і психологом. Ми знайшли корінь проблеми і пропрацювали її. Зараз немає ні тривоги, ні нав'язливих думок і бажання все натирати і складати . Я вважаю, що я повністю звільнилася від ОКР.
Зараз я маю зовсім іншу проблему: відсутність сил, небажання взагалі нічого. Я просто хочу лежати сама в ліжку в повній тиші і не рухатися.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350640 для Наталия Горская
Доброго дня! Дякую за відповідь.
Мені відгукується ваше припущення, але не в плані чистоти. Я зараз взагалі відношуся до чистоти і прибирання простіше: якщо це не приносить дискомфорт мені чи моїй родині, значить ще чисто і порядок. Бажання вичистити все навіть і немає.
Але є таке до самоорганізації. Мені майже 30 років (буде через 4 місяці). Для мене 30 років завжди було наче якийсь рубіж , типу до 30ти років ти ще можеш йти до успіху, а в 30ть вже маєш бути успішним. Моя ціль в 30 років була: родина (чоловік і дитина), закінчина вища освіта, гарна робота, матеріальний достаток, психічне здоров'я, гарний і здоровий вигляд , і знання англійської (цей пункт додався в ході останніх подій, так як я переїхала до Англії). Останній рік я активно працювала, над тим щоб всі ці пункти виконати. В мене вже була родина, я вийшла з декрету і нарешті закінчила університет, має фінансову подушку безпеки, я вилікувалася від ОКР, частково підправила зовнішність (за допомогою брекетів зробила гарну посмішку, зробила перманентний татуаж і вколола гіалуронку в губи, відростила довге гарне волосся). Але пункти який я так і не досягла: вивчити англійську і привести своє тіло в ідеальний стан. Я намагалася це робити, але результату немає, руки опускаються і вже не хочеться взагалі нічого. Думаю, що чим ближче мої 30 років , тим більше наростає моя депресія (бо я так і не виправдала своїх очікувань). Я уявляла себе в 30 років трохи кращою, ніж я ж зараз і мене це дуже турбує. І хоча головою я розумію, що все не так і погано (я маю люблячого чоловіка, здорову і розумну донечку, я маю гарну професію, ми нормально почуваємося фінансово, я досить добре виглядаю на свій вік(164 см, 54 кг, немає сивого волосся і майже немає зморшок), мені навіть дають зовні не більше 25 ти років), але все рівно, я ж то знаю, що могло бути краще. Якби в мене було більше сили волі, моя фігура могла б бути краще, і шкіра була б краща, якби я робила щоденний догляд за нею, і англійську знала б , якби регулярно її вчила, і могла б бути біль освіченою, якби замість соц мережі цікавилася культурою і наукою, і була кращою дружиною і мамою , якби навчилася контролювати свої емоції. А так я наче на 70 % зі 100 % і мене це прям дуже пригнічує. Головна проблема, що я знаю Я Б МОГЛА Б БУТИ НА 100 %, але я лінива і в мене не вистачає сили волі. Тому мене так і хвилює те що я зараз наче якийсь слимак, який себе не в змозі зібрати до купи. В мене ще є 4 місяці і я сподіваюся ще досягти своїх цілей, головне зібрати себе до купи, хоч би як.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Наталия Горская
цитата:
Хочу, щоб Ви мене почули.
ОКР була потрібна для чогось. То був інструмент від чогось закритись, щоби не помічати, не зустрічатись ... і не відчувати біль. Ви знайшли, чого Ви уникали? До коренів докопались?
Відсутність сил і небажання взагалі нічого теж про щось свідчить. Можливо, про втрату сенсу існування, бо саме сенс дає нам сили і натхнення чогось прагнути. Жити з любов'ю до себе, насамперед.
цитата:
Я просто хочу лежати сама в ліжку в повній тиші і не рухатися
Це може бути реакцією на крах старої моделі життя. Тому безпорадність і безсилля, апатія і відмова від усього.
Це може бути послання близьким...
І водночас це може бути актом ПОШУКУ себе і етапом концентрації на собі, аби ПОЧУТИ себе справжню.
Мій висновок залишається актуальним - Ваша терапія була не повною, скоріше за все симптоматичною.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ощущение - что вы больше себя уговариваете, что ОКР у вас уже прошло и все нормально...
Потому что, это не приятно осознать... что а вдруг не прошло и снова рецидив... только уже с другой стороны.
Психика человека очень пластична... она по разному может реагировать и в разное время.
С того, что вы описали, я уже писала и другие психологи вам написали...
что у вас как бы пошла полная апатия безразличие... так психика расслабляется... от сильного контроля, который был раньше при ОКР ( все мыть и чистить - этож жуткий контроль)
А сейчас в другую сторону качнуло... сначала была стадия напряжение (ОКР контроль) - затем стадия расслабления пошла сейчас у вас, в виде апатии и безразличия.
Советую вам найти психотерапевта и поработать с ним.
Плюс ваш контроль, все мыть и чистить - перешел в контроль саму себя... теперь прям дрессируете... надо еще и еще... все недостаточно успешна... красива... молода и т д...
Но это просто бег на месте... если так себя загонять... то так к срыву не далеко... и истощению... которое у вас сейчас уже наблюдается... лежите и спите целыми днями... потому что загоняли себя.
А просто наслаждаться моментом вы не пробовали? Зачем вам идеал?
Понятно, что себя развивать можно всю жизнь. Но это должно быть в удовольствие и с любовью.
А не в наказание и порицание...
К тому же, надо учится принимать данность этой жизни - все мы не молодеем. Это факт. Вечно молодым быть нельзя! Увы...
Толку из за этого так переживать? ( кризис среднего возраста у вас видимо, начинается у всех к 30 годам так... переоценка своей жизни)
Просто учится принимать себя любой - вот залог Счастья!
Відредаговано автором 16-09-2023 13:13:25
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Анастасия, Вы считаете, что у Вас нет ОКР. Но я не могу не согласиться с Владимиром Анатольевичем, что проблема недоработана. Об этом свидетельствует Ваше стремление к совершенству во всем. А ведь перфекционизм часто коррелирует с ОКР.
Часто бывает, что психолог работает профессионально, но нет результата, потому что есть медицинская проблема. Низкий уровень ферритина в крови может вызывать состояние, подобное Вашему (упадок сил). Как только уровень ферритина нормализуется, состояние человека улучшается.
И еще хочу заметить, что я не навязываю Вам свое мнение. Прислушиваться или нет к моим рекомендациям - Ваш выбор.
Відредаговано автором 16-09-2023 13:56:31
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350688 для Владимир Анатольевич
Так, в ОКР з психологом докопалися до кореня проблеми: батько-тиран, для якого я завжди була не така як треба і все робила не так. В досить молодому віці я залишилася жити вдвох з батьком (мама поїхала на заробітки) і всю хатню роботу робила я сама і за це отримувала лише критику. Тому в дорослому віці я жила наче в очікуванні, що знову наругають, знову знайдуть недоліки. Хоча вже не було необхідності робити все ідеально (чоловік адекватний, ніколи не очікував від мене стерильної чистоти і часто сам допомагає), я все рівно продовжувала все робити, як того вимагав батько, завжди наче очікувала що він мене похвалить. Після терапії я зрозуміла, що то було в минулому, а зараз моє життя в моїй новій сім'ї і правила тут нові (без примусу, де можна не натирати, де ніхто не розкритикує , а навпаки оцінить). За батька вже й не згадую, в цьому плані я наче обнулилася і почала жити з розумінням, що критики не буде і я сама можу вирішувати, якою господинею мені бути.
Зараз корінь проблеми мені також більш менш зрозумілий, в мене завжди був синдром відмінниці, і зараз я не можу дозволити собі бути не відмінницею в житті. Розумію, що наче нормально, але ж себе не обманиш, я злюся на себе , що не змогла краще, постійно сама себе корю, прям злюся на себе. Є два варіанти, прийняти себе такою як є - не ідеальною, або прикласти максимум зусиль і стати таки ідеальною. Але прийняти ніяк не вдається (це як змусити себе полюбити цибулю, яку ти терпіти не можеш), а стати ідеальною не вдається бо, як я написала щ самого початку : в мене повна апатія. Тому і сиджу в замкнутому колі, гризу себе за те, що така НЕДО, і кращою не вдається стати, бо сил немає через постійне цькування самої себе. От я і намагаюся зрозуміти з якого боку цю проблему вирішити, через "не можу" йти до своєї цілі чи все ж насильно переконати себе, що "цибуля смачна"?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350694 для Ірина Миколенко
Та я б і рада прийняти себе "такою як є", але себе ж не надуриш. Я намагалася сама себе вмовити, типу "і так нормально, живи і радій життю", а не виходить. Все рівно злить ця недопрацьованість. Все ж хочеться взяти себе в руки, встряхнути. Як би ж були якісь ліки чи вправи які вдихнуть в мене сили і енергію.
психолог онлайн
Вам надо учиться балансу!
С одной стороны работать над собой. Но по желанию не заставлять себя.
А делать, то что нравится для себя в удовольствие. ( гулять, ухаживать за телом, за домом, самообразовываться)
Но по желанию. А не заставляя себя и обвиняя.
Мышление тут надо менять. ( это только с работой с психологом)
А с другой учиться наслаждаться и расслабляться. Не гоняться за идеалом. Чувствовать когда перебарщиваете.
Но это все надо нарабатывать со временем
психолог онлайн
Наталия Горская
Ірина Миколенко
цитата:
Зараз корінь проблеми мені також більш менш зрозумілий, в мене завжди був синдром відмінниці, і зараз я не можу дозволити собі бути не відмінницею в житті.
Так це той же самий ОКР, тільки вид збоку. В нього в серцевині НЕприйняття себе, тривога як постійний супутник емоційного стану і нещадна критика себе (все той же батько, лише на символічному рівні).
цитата:
Але прийняти ніяк не вдається (це як змусити себе полюбити цибулю, яку ти терпіти не можеш), а стати ідеальною не вдається бо, як я написала щ самого початку : в мене повна апатія.
З Ваших слів виходить тупик. Обидва варіанти недосяжні. Ви обрали третій варіант - страждать. Однак похибка мислення уже очевидна.
Ви не цибуля і тому порівняння недоречне. Цибуля - об'єкт без свободи волі. А Ви суб'єкт, який може мислити, відчувати, переглядати свої переконання. І, головно, може змінювати ставлення до себе. Може виростати із застарілих шаблонів.
Прийняти себе для Вас буде означати свідоме позбавлення себе необхідності комусь (образу батька щось доводити, наприклад свою ідеальність, з метою отримати його любов). І нарешті навчитись прислухатись до себе, а також йти за своїми бажаннями, отримуючи задоволення від самого процесу життя.
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Владимир Анатольевич Тарасенко
"батько-тиран, для якого я завжди була не така як треба і все робила не так."- "гризу себе за те, що така НЕДО".
Знаєте, Анастасіє, після вашого доповнення про всі ваші "вдосконалення", які Ви змусили себе робити, щоб здійснився план про "100% в 30 років " мені дуже захотілося тепло та щиро обійняти... ту маленьку Настюшу, яка сидить всередині Вас і поглядає на цей дивний зовнішній світ зі страхом "невідповідності" тим чи іншим критеріям.
Бо це так страшно- бути маленькою недосконалою дівчинкою в світі отих всіх "ідеальних /багатих/розумних/успішних/... барбі ".
Так страшно, що готова виснажувати себе дієтами, або спортом, колоти щось в своє чудове обличчя, створювати ідеальний побут, приносячи в жертву навіть своє здоров'я...
Дуже хочеться просто сказати, що це все не працює.
І що та маленькая дівчинка всередині Вас буде шукати нові і нові недосконалості, або ж будувати нові "плани" про 35, 40, 45 ...
Доки не відчує, що все це немає ніякого значення.
Що всі ті ідеальні "барбі/батьки/колеги/сусіди/друзі/..." - тільки великі красиві мильні бульбашки.
І всім їм насправді є діло тільки до самих себе, а не до інших.
Що важливе зовсім в іншому.
В справжньому.
В тому, що маєте.
Розумію, що "просто сказати"- так зміни не відбуваються. Але все ж таки.
Можливо ваша апатія є вашою найкращою помічницею, адже оберігає Вас від нікому непотрібних "досягнень", а натомість дає можливість відчути всю класність того, що у Вас є , нікуди не поспішаючи.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Додам -
читая вас... видно как вы подсознательно копируете роль отца... себя изнуряете... все спешите и спешите себя улучшить... это причина вашего и ОКР... и тревожности и теперь апатии...
Не знаю насколько вы этот момент осознаете... ( это все с психотерапевтом надо разбирать - именно как вы отыгрываете эту роль отца неосознанно... и мучаете себя... как мучил морально вас отец...)
Задача переключить эту роль ( роль надзирателя - контролера - учителя)
Или скинуть ее с себя. ( эту шелуху )
Но это только в работе с психологом - слишком глубоко въелось в подсознанку - одна не сможете,
нужна помощь и корректировка специалиста )