Як зрозуміти чого насправді хочеш від життя?Як знайти себе?
Мені 24, закінчила університет, за спеціальністю вчитель англійської мови. Одразу після навчання вийшла заміж і народила дитину - так вже склалось. Забезпечує мене чоловік, і я відчуваю себе через це содєржанкою. Тому питання самореалізації- це питання номер один. Особливо гостро відчула після року дитини. І до сьогодні (дитині скоро два роки) це питання мене мучить і вдень і вночі. Не хочу бути як моя мама, яка все життя не працювала, а жила за кошти вітчима та була в повній залежності і не мала права голосу.
За час вагітності я відкривала онлайн-магазин одягу (що провалилось), займалась репетиторством, що вимагало купу часу на підготовку в спробах довести урок до ідеалу. Згодом я знайшла купу причин чому зараз я змушена відмовитися від роботи репетитором ( +була вагітна на останніх термінах).. Коли зʼявилась дитина думки про самореалізацію відклались на рік. Я була вся в дитині. Але потім я знову взялась за пошуки, бо дитина підросла і зʼявилось більше вільного часу. Ходила до психолога пропрацьовувати травми (1- було багаторазове сексуальне насильство, 2 - відносини з мамою). І за цим прийшла ідея спробувати себе в психології, хотіла вступати на навчання, але коли почала готуватись до екз, зрозуміла що мене цікавлять лише теми, що стосуються мене самої, тому залишила це як хоббі. В цей момент в чоловіка зменшується дохід - і я вимушена відкласти роботу з психологом. Встигли пропрацювати насильство, але інше - ні. І в цей період я повернулась до своєї спеціальності думками. Я почала вчити далі англ і надолужувати, бо була перерва. І готувалась до екз. Я подумала: «Досить займатись маячнею, треба продовжувати йти по шляху, який почав». Я вступила на бюджетне місце до університету на свою спеціальность на магістратуру. І ЯКИЙ МІЙ ПОДИВ ЗАРАЗ, БО ЗАМІСТЬ РАДОСТІ Я ВІДЧУЛА ВІДЧАЙ. Радісним був лише сам факт, що я змогла, але сумно, бо розумію що я не маю на це бажання. Відчуття, що вся ця освіта, вся ця інтелектуальна робота мене виснажує і обтяжує. Що це не моє бажання, Мама щаслива, що доня вступила!І ідея ж була МОЯ!
Я не розумію себе! Навіщо? Щоб що? Заслужити мамину любов знову? Але чи готова я ще 1,5 року прожити в стресах вивчаючи те що не подобається? А потім ще й піти по спеціальності! Мм, не життя а мрія!
Мучає відчуття провини, що я займаю чуже місце, що я нездара, яка в 24 не знає, що вона хоче. Навіщо було здавати екзамени, подавати документи, якщо не хочеш навчатися ! Ситуація - жах..
А ще зараз прийшла думка в голову про «спробувати робити манікюр» . Чому? Бо я творча людина, я гарно малюю, я собі роблю манікюр і це мені подобається. Це робота, яка не тяжка інтелектуально. Але чесно я боюсь щоб ця спроба також закінчилась провалом. Чоловік про всі ці «пошуки» знає, підтримує, але чесно вже навіть перед ним соромно за це. Відчуваю себе дитиною малою, яка не знає що хоче, в той час як однолітки вже наповну заробляють гроші!
Питання від: ; Вік: 24

психолог онлайн
Ірина Миколенко
Татьяна Штапова
Доброго дня.
"ЗРОЗУМІТИ ЧОГО НАСПРАВДІ ХОЧЕШ ВІД ЖИТТЯ?ЯК ЗНАЙТИ СЕБЕ?"
Всеж, Ваші запитання потребують індивідуальної роботи. Бо, спираючись на інформацію з листа- це будуть дуже узагальнені поради.
1.- Виписати всі бажання ;
- перевірити на " истинность", тобто це дійсно Ваші бажання. Для цього відповісти собі на запитання: що я відчуватиму, коли це отримаю? Хто зрадіє більше всіх? Як моє тіло реагує на здійснення бажання?
2. Шляхи досягнення та термін виконання.
Друге запитання. Що означає для Вас знайти себе? Де й коли Ви себе загубили? Тобто, зараз то не Ви " справжня"?
"Відчуваю себе дитиною малою, яка не знає що хоче, в той час як однолітки вже наповну заробляють гроші"
Так багато почуттів в одному реченні.
Нормально розвинуті,психічно здорові діти, у більшості ситуацій,знають чого хочуть: іграшку, смаколик, гуляти, спати, до мами. Вони ,в силу незрілості нервової системи, не можуть стримувати ці чи інші бажання та емоції, "правильно " їх виражати, але точно знають чого хочуть . Те, що переживаете Ви, більше схоже на підліткові пошуки себе, свого місця у " дорослому" світі. Тому, Вам так важко визначитись. Порада одна- дорослішати . І це не про те, що Ви вже мама й дружина, а про внутрішнє відчуття опори на себе, внутрішню силу та відповідальність.
" однолітки вже заробляють гроші", а Ти? Олена відмінниця, а ТИ? Дарина вже другу освіту отримала, а ТИ?
Кому потрібна Ваша " самореалізація" насправді? Для кого потрібно бути кращою версією?
"Відчуття, що вся ця освіта, вся ця інтелектуальна робота мене виснажує і обтяжує. Що це не моє бажання"
Будь-яка робота, інколи, "виснажує " та " обтяжує", бо це- робота. Мені здається, що Ви маєте фантазію, що десь існує така робота, яка завжди приносить радість та багато грошей, та не потребує зусиль. Дуже не хочеться, але я мушу Вам сказати: Не існує такої роботи.
Далі- Ваше чи не Ваше, теж питання, яке треба досліджувати. Може так статися, шо Ваше .
Скажу так, що майже до кожного речення в Вашому письмі є запитання, тому -витрачати на пошуки себе самостійно роки або декілька місяців із фахівцем, вирішувати Вам.
психолог онлайн
Добрый день!
Если вы хотите решить
цитата:
питання самореалізації
то вам надо определиться со следующим:
1. «Хочу» — выявить профессиональные интересы и склонности (желания и потребности в определенных видах деятельности). От этого зависит привлекательность работы, интерес к ней.
2. «Могу» — оценить профессионально важные качества, определяющие проф. пригодность. Кроме здоровья и квалификации, сюда относятся способности (индивидуальные качества человека), от которых зависит возможность успешного осуществления деятельности.
3. «Надо» — узнать, какие профессии пользуются спросом у работодателей на рынке труда. Иначе говоря, определить что сегодня востребовано.
Если сумеете совместить «Хочу», «Могу» и «Надо» — выбор будет удачным. Вы получите интересную и привлекательную профессию, соответствующую вашим способностям и пользующуюся спросом на рынке труда.
Вы можете попробовать самостоятельно разобраться с этим.
Однако для того, чтобы вы смогли осознать свои истинные желания («Хочу»), вам потребуются индивидуальные консультации.
С этим вы можете обратиться ко мне.
Я работаю с такими запросами и могу вам помочь.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 349758 для Оксана Юрьевна
Перш за все, дякую за відповідь!
«Будь-яка робота, інколи, "виснажує " та " обтяжує", бо це- робота. Мені здається, що Ви маєте фантазію, що десь існує така робота, яка завжди приносить радість та багато грошей, та не потребує зусиль. Дуже не хочеться, але я мушу Вам сказати: Не існує такої роботи.»
Я знаю, що не існує ідеальної роботи. Але коли працювала репетитором, то я виснажувалась морально на стільки, що потім відчувала себе вижатим лимоном, який нічого не хоче від життя.Місяць роботи - і я не в силах встати з ліжка і поїсти. Немає бажання ні до чого. Дають поради - відпочити, але крім лежати і дивитись в стелю нічого не хочу. І мені було дуже важко потім себе відновити. Саме тому я і задала це питання, а чи не означає це те що я обрала не ту спеціальність?
Знайти себе для мене не означає знайти ідеальну роботу. Це означає знайти роботу, яка не буде мене виснажувати морально до стану коли ти овоч і буде давати дохід.
Можливо Ви праві, і в мене зараз підліткові пошуки, бо довгий час я згаяла на депресивні стани і небажання жити, від того, що пережила. Жаліла себе, і була в ролі жертви. Всі рішення за мене приймали, а я лише виконувала.
Зараз минуле - це для мене лише сторінка, яку я вже пройшла, і що ніколи не повториться знову, і я тільки почала ЖИТИ. І пізнавати себе, хоч якось чути свої бажання.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 349758 для Оксана Юрьевна
" однолітки вже заробляють гроші", а Ти? Олена відмінниця, а ТИ? Дарина вже другу освіту отримала, а ТИ? Кому потрібна Ваша " самореалізація" насправді? Для кого потрібно бути кращою версією?»
---
Мабуть, для мами, бо чоловік мене любить безумовною любовʼю. А мама лише за заслуги. І я все дитинство намагалась заслужити іі любов. Тоді це були грамоти і перші місця з олімпіад пачками за кожен рік. А тепер я вступила до університету на магістратуру, і в один момент зрозуміла, що мабуть знову не для себе. Бо для себе я б ліпше пройшла курси манікюру і почала вже гроші заробляти. А не гаяти час на «достойну професію» за думкою матері.
І мабуть з цього випливає питання чому я сама себе не люблю без цих всих грамот і «досягнень». Отут відповіді немає. Можливо звикла, що любов треба заслужити. Тому і сама в себе я ще не заслужила тої любові. Бо хто я? Просто мама і дружина. В той час, як більшість в декреті встигають і працювати, і подорожувати, і ще багато чого.
психолог онлайн
Татьяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
1. Перестаньте себя сравнивать с другими!
Так вы только еще больше себя в яму загоняете... НЕ НАДО!
У каждого свой путь! Уникальный путь!
У вас не простой путь - поиска себя... но он и не мог быть простым изначально!
Потому что такие гири с прошлого на вас были... с которых вы только сейчас еле еле выходите! ( темы насилия... и мамы )
2. Видимо вы изначально пошли не своим путем... (послушав окружение.. маму и тд... но не себя!)
Вот и результат! Это вам урок всегда слушать себя прежде всего!
Откликается ли оно мне ? хочу ли я этого? Хочет ли этого моя душа???
3. Очень хорошо, что у вас такой муж который вас поддерживает... (даже несмотря на неудачи!)
Это очень ценно! Не отказывайтесь от его помощи!
4. Люди бывают и в 30 меняют свой путь... причем кардинально и в 40 и в 50...
( с войной, сейчас вообще - у многих жизнь кардинально поменялась - как пример )
Главное не зациклиться на неудачах! А идти дальше!
Вам мышление свое надо менять. Не грузить себя лишними сомнениями и обвинениями!
( мама обвиняла ??? или откуда это все???)
И наконец главное!
5. Прислушайтесь к себе!
Наконецто хоть раз в жизни послушайте голос своей души - интуиции!
Вот оно - вы уже нащупали свое! ( мне так кажется )
Вы творческая личность!
Наука и тд не ваше, потому и тяжело - просто не ваша сфера.
Ваше творчество! У вас же получается красивый маникюр!
Так пробуйте! Да вы в этом новичек. Но можно пройти на курсы маникюра, и прям на курсах понять - ваше или нет.
Если не ваше - дальше будете искать себя.
А если ваше, то смело идите по этому новому, но интересному для вас пути!
Просто выкиньте с головы весь этот груз прошлого... и неудач... ну да были!
Но зато вы уже нащупали свое!
И главное, не надо гонятся чисто за доходом деньгами... или угождать родственникам или мужу...
(иначе вернетесь к той же схеме...) отвернетесь от себя и своего предназначения!
И вы однозначно не будете как ваша мама!
Потому что, вы этого явно не хотите! А значит этого и не будет уже!
Вы уже нашли свой путь! Вы же это чувствуете!
Просто вам нужно подтверждение! Творчество маникюр - спа салон, визажист, парикмахер!
Все что приносит красоту в мир! Все что делает женщин красивыми! Вот это ваше!
Но и сразу вау результатов не ждите - дайте себе время!
Набраться опыта в новой деятельности - месяца три примерно или год.
А там если ваше - оно постепенно начнет получаться и главное радовать вас!
Пробуйте! Кто не пробует, тот не пьет шампанского!)))
Удачи!)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 349767 для Ірина Миколенко
Дякую, Вам величезне за кожне слово! Відчуття, наче в душу зазирнули, і Ваші слова підтримки зараз так мені допомогли! Бо з моменту, як дізналась, що мене зарахували, я і вночі спати перестала! Ви праві, треба слухати себе і свої бажання, а моє бажання - робити красу дівчатам! Викладання - це дійсно не моє😓 Цього хотіла моя мама, а я змушувала себе вірити, що мені це також довподоби.
І досі це бажання вгодити їй заважає жити своє життя. Але вже час проживати своє !Дякую дякую дякую! 🤩
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Спасибо! Очень приятно!)
Смотрите не все так критично на самом деле!
Институт если не ваше - так всегда можно уйти.
И даже не надо не кому нечего объяснять - маме или еще комуто.
Просто сказать - " Я так решила и все! Это не обсуждается!"
Вас видимо мама сильно подавляла... (все за вас решала...) вы и привыкли под ее желания подстраиваться...
и потому такой кисляк в своей жизни... потому что, как вы правильно сказали - не жили своей жизнью...
Настало время жить - своей, именно своей жизнью! И это Великолепно! И прекрасно!
А мама пусть наконецто живет своей жизнью... (не думайте про это)
Вы уже выросли и не обязаны у нее, или еще у когото... спрашивать разрешения как вам жить и что делать!
Вы вправе - сами решать и выбирать, и строить свою Судьбу!
( но конечно - все эти вопросы, вам надо еще с психологом доработать - чтоб не тревожило )
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Я вступила на бюджетне місце до університету на свою спеціальность на магістратуру. І ЯКИЙ МІЙ ПОДИВ ЗАРАЗ, БО ЗАМІСТЬ РАДОСТІ Я ВІДЧУЛА ВІДЧАЙ. Радісним був лише сам факт, що я змогла, але сумно, бо розумію що я не маю на це бажання. Відчуття, що вся ця освіта, вся ця інтелектуальна робота мене виснажує і обтяжує. Що це не моє бажання, Мама щаслива, що доня вступила!
Доброго дня. Напевно, Вам потрібно було пройти цей шлях, щоб зрозуміти, чим Ви займатись не хочете і ніколи не хотіли. Це було бажання мами, і Ви його спробували реалізувати. Але зараз Вам вирішувати, чи продовжувати йти по тому шляху, де Вам погано.
цитата:
Відчуваю себе дитиною малою, яка не знає що хоче, в той час як однолітки вже наповну заробляють гроші!
Так, одна людина в 24 вже заробляє гроші, а інша і в 44 не знає, чим вона хоче і може займатись. Навіщо Вам порівнювати себе з іншими не на свою користь?
цитата:
Бо хто я? Просто мама і дружина. В той час, як більшість в декреті встигають і працювати, і подорожувати, і ще багато чого.
Напевно, ті, хто працюють і подорожують в декреті, користуються допомогою своїх мам, нянь, самі менше часу проводять з дітьми. Ви своїй дитині і чоловіку можете приділяти більше уваги, ніж працюючі жінки.
Це теж свого роду роботу, і непроста.
цитата:
Тому питання самореалізації- це питання номер один. Особливо гостро відчула після року дитини. І до сьогодні (дитині скоро два роки) це питання мене мучить і вдень і вночі. Не хочу бути як моя мама, яка все життя не працювала, а жила за кошти вітчима та була в повній залежності і не мала права голосу.
Не працювати все життя і не працювати в декреті - це зовсім різні речі. Ви поспішаєте, щоб не бути для себе схожою на маму. При цьому зростає внутрішнє напруження, так як витрачали багато ресурсу на професійну самореалізацію під час вагітності та декрету і не отримали результату, на який розраховували. Звичайно, якщо є бажання реалізувати себе професійно, і чоловік ідею підтримує, є сенс цим займатись. Але варто розібратись, чого насправді хочете Ви, що робите з задоволенням. Якщо станете майстром манікюру і будете відчувати себе щасливою на цій роботі, то напевно, зможете справитись з реакцією мами, яка очікує від Вас іншого.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 349770 для Татьяна Штапова
«Навіщо Вам порівнювати себе з іншими не на свою користь?»
Я насправді намагаюсь не порівнювати, але це наскільки ввійшло в звичку - порівнювати, вимагати занадто багато і за все критикувати, відчувати провину за те, що помилився, за те, що мало зробив чи не справився. Звідси оцей страх невдач - бо за ними слідує «наказати» себе подібними думками. Інколи в такі моменти (моменти критики себе) кажу: «Зупинись. Це неправильно, ти приклала всіх зусиль і тд» І наче розумію, що це шлях внікуди. Але в душі далі продовжую порівнювати, засуджувати, критикувати.
психолог онлайн
"Саме тому я і задала це питання, а чи не означає це те що я обрала не ту спеціальність?"
Якщо Ви правильно розподіляли час між роботою та відпочинком, навантаження було не надто великим, Вашого досвіду вистачало ( як вчителя та як фахівця з мови), не було " важких" клієнтів та Ви себе не "їли" за косяки, а в результаті повне виснаження, тоді скоріш за все- це дійсно не Ваша професія. (в мене сумніви щодо всього цього).
"І я все дитинство намагалась заслужити іі любов" А зараз вже не намагаєтесь? Вам все рівно, що скаже або подумає Ваша мама?
"треба слухати себе і свої бажання, а моє бажання - робити красу дівчатам!Викладання - це дійсно не моє😓 Цього хотіла моя мама"
Ви, дійсно, готові витримати її реакцію на звістку,що Ви покинули навчання та будете робити манікюр? А як вона скаже знайомим, що її донька покинула вивчати іноземну мову, щоб стати nails- майстром?
"Але вже час проживати своє життя!"
Це з серії, коли паралізованому кажуть: " Встань та йди! Ти зможеш! Вірь в себе!"
Якщо тема матері не пропрацьована, сепарація не пройдена, підсвідомо Ви завжди буде робити
вибір з оглядом на маму: сподобається їй або ні. Будете " в душі далі" продовжувати "порівнювати, засуджувати, критикувати" та не любити себе. Це нелегкий шлях- вчитись бачити та сприймати себе через власні очі, а не через очі своєї мами.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Якщо Ви постійно чули порівняння та критику від мами, то автоматично почали робити це також. В Вашій психіці сформувався такий образ внутрішньої матері, який буде продовжувати справу Вашої реальної мами. Щоб менше тиснути, критикувати та вимагати щось від себе, варто продовжити роботу з психологом, коли буде така можливість.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 349783 для Татьяна Штапова
Повністю з Вами згодна! Дякую за відповідь )