Дурні запитання, чи маніпуляція
Доброго дня. Прошу допомогти розібрати ситуацію. Це типова ситуація з нашого з мамою спілкування.
Тупа, пустякова ситуація. Але бісить мене сильно.
Збирається моя мама в магазин.
Запитує, чи купити мені щось. Кажу: ні. І вона починає перераховувати: а шоколадку, а персик, а то, а се, а навскосьо? Я говорю ні, ні, ні. Спокійно. Але розпалююсь. Вона пішла, я заспокоїлася. Вона повернулася з магазину, питає: Будеш сливу? Кажу: ні, дякую, захочу візьму. Вона: Не візьмеш, я все з'їм. Я кажу: Добре, їж, я ж казала, що не хочу. Вона каже: Ні, я тобі залишу.
Увага, питання: У моєї мами біполярка? 😅
Я жартую, вона не має цього розладу.
І моє справжнє питання: Як мені ставиться простіше до дурних (на мою думку) питань? Як не звертати уваги, чи не реагувати так агресивно всередині? Адже вона нічого поганого не запитала (хоч і 10 разів одне і теж 😅). Так часто. Боже, як часто вона ставить мені одне й те саме питання, у різних формулюваннях, по 5 разів поспіль, напевно, сподіваючись що відповім так як вона хоче. Чи вона автоматично запитує? Мені здається, вона автоматично це робить. Саме тому хочу навчитися не біситься і забивати болт на ці ситуації. Заздалегідь дякую.
Питання від: ; Вік: 24

психолог онлайн
Доброго дня, Єріка!
цитата:
І моє справжнє питання: Як мені ставиться простіше до дурних (на мою думку) питань?
Простіше будете ставитись, коли усвідомите сценарій, що реалізується між вами(!) Тоді з'явиться можливість обирати серед багатьох варіантів свою реакцію згідно контексту.
цитата:
Увага, питання: У моєї мами біполярка? 😅
Я жартую, вона не має цього розладу.
Ви уже якось надаєте значення маминій манері так поводитись з вами. Тому питаю, яке значення надаєте? Чого вона від вас хоче, на вашу думку?
Також важливо себе зрозуміти - які емоції викливає мамина поведінка?
Поділіться, будь ласка, щоби психологи не включали свою уяву і не фантазували даремно.
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Саме тому хочу навчитися не біситься і забивати болт на ці ситуації.
Можливо ще є варіант спитати у мами, чи помічає вона, що задає одні і ті ж питання, якщо так, то чого вона прагне? Можливо у вас в принципі щось не так із контактом між вами?
Поділитися своїми почуттями, спитати про її почуття /потреби. Так народжується діалог.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 348392 для Владимир Анатольевич
Дякую за відповідь. Я хочу усвідомити сценарій. Можливо він і не один.
Вона хоче уваги. Говорила мені це прямо. А я не хочу давати цю увагу. Точніше, не так часто як вона хоче. Я з задоволенням турбуюсь про неї, коли реально треба, або коли я просто в ресурсі і хочу.
Доволі часто, я поводжу себе як рятівник і мати, до своєї мами. Вона ростила мене сама, і ми турбувались одна про одну, завжди. Але зараз я розумію що то була занадто важка ноша для мене, як для дитини.
Я все ще дуже залежна від неї. Як і вона від мене.
Але це все ще не дає мені відповіді на питання, чого мене бісять повторні запитання? У мене таке відчуття(коли мене перепитують) що мою думку не поважають. Тобто, нащо тоді було взагалі питати, зробили б як хочете, да і все.
А так, мене наче втягують в безсенсовну для мене бесіду, яка в будь якому випадку закінчується так як хоче людина з якою я комунікую. В цьому випадку я не бачу сенсу в запитанні: "Що ти хочеш?" Або "Чи хочеш ти щось?", Якщо людина вже наперед для себе вирішила, яка МОЯ відповідь для НЕЇ буде правильною.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 348396 для Віталія Юріївна
Дякую вам за пораду. Я і не думала запитати у неї, чи помічає вона це. Обов'язково спитаю при нагоді. Але боюсь що вона розцінить це як звинувачення. Хоч я і намагаюсь заводити такі розмови в доброзичливій манері. У нас було доволі багати розмов про особисті кордони, мої в часності. І мені здається що їх було забагато, і краще буде просто роз'їхатись, і не забивати їй голову такими речами. Я ж говорю з нею про це, лише коли мені дискомфортно. Ну, чи коли вона питає в мене поради подібного типу)
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Вона ростила мене сама, і ми турбувались одна про одну, завжди. Але зараз я розумію що то була занадто важка ноша для мене, як для дитини.
Я все ще дуже залежна від неї. Як і вона від мене.
Вы сами ответили на свой вопрос, потому что Вы очень привязаны к друг другу и Вашей маме пока сложно принять тот факт, что Вы уже выросли и можете самостоятельно распоряжаться своими желаниями. Здесь есть и другая сторона, готовы ли Вы сами отделиться от мамы и жить отдельно?
Если у Вас есть недопонимание с мамой, то стоит с ней говорить об этом, что Вам нравится, а что нет. Возможно, мама Вас не слышит в этот момент, а ей важно удовлетворить свое желание Вас накормить.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Ось ваше питання.
цитата:
Але це все ще не дає мені відповіді на питання, чого мене бісять повторні запитання?
А ось ваша слушна відповідь
цитата:
У мене таке відчуття(коли мене перепитують) що мою думку не поважають. Тобто, нащо тоді було взагалі питати, зробили б як хочете, да і все.
Тобто мама зневажає вашою реакцією, бо її бажання отримати бажане перевищує.
цитата:
В цьому випадку я не бачу сенсу в запитанні: "Що ти хочеш?" Або "Чи хочеш ти щось?", Якщо людина вже наперед для себе вирішила, яка МОЯ відповідь для НЕЇ буде правильною
Так і є. Вихід з цієї ситуації у обопільному подоланні взаємозалежності. Тоді з'являється шанс відокремитись і почати будувати стосунки на рівні двох психологічно автономних особистостей. Прийнаймні вам необхідно пройти цей шлях. Ваші глибинні зміни можуть потім викликати у мами необхідність корегувати підходи у спілкуванні.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 348405 для Ольга Владимировна
"Бажання нагодувати"😆
Я зрозуміла. Дякую вам)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 348410 для Владимир Анатольевич
Дуже вам вдячна.
психолог онлайн
цитата:
Мені здається, вона автоматично це робить. Саме тому хочу навчитися не біситься і забивати болт на ці ситуації. Заздалегідь дякую.
Питання від: Єріка; Вік: 24 [вірогідно, Slovakia]
Порада проста
Пора перейти на самостійне житло і самостійне самообслуговування!
І мамі легше і вас не біситиме!
Але вам ця порада не підійде, як здається!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 348429 для Галлий Порфирьевич
Не підійде, на жаль. Під час війни зїхались, бо так легше зараз. Фінансово обидві незалежні, просто живемо в одному житлі) Але дякую за пораду. Вона сама слушна і проста, я так вважаю.