Я не розумію себе
Я не poзуmію cебе.Я постійно говорю про успіх та хочу бути кращим за інших,але як доходить до діла я вибираю гірший з варіантів і той в якому нічого робити не потрібно. Я легко вигоряю, а моментами коли інші вказують мені на мої невдачі і я дивлюсь на них через призму усвідомлення й хочу себе вбити. В мене складається враження наче я нічого не вартий, а всі мої друзі та знайомі навколо живуть з успішним успіхом. Все своє життя я стараюсь зрозуміти та знайти себе але з кожним роком більше розчаровуюсь і відчуваю себе тупішим
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня!
Ви себе не відчуваєте! У вас 2 полюси: ідеалізація та знецінення. Це життя в голові. Такі собі нарцисичні захисти від вразливості та людяності.
Там де ви відчуваєте себе тупим, сірим, маленьким і вразливим і починається дорога до себе. Це правда вашої реальності, а не образ, до якого ви прагнете. У вас порушений образ самосприйняття. Вам треба вчитись приймати свою недосконалість, сірість, переживати пустоту, сум, безсилля та відчай. Ви всеодно рано чи пізно в них провалюєтесь як і всі люди на цій землі. Ви хочете бути вже на горі, а поки сидите у підніжжя… Ви атакуєте свою внутрішню дитину і одразу хочете успішний успіх. Перепрошую, але це садизм. Доречі хто до вас так відносився? Треба бути лише відмінником?
Рекомендую вам роботу з психологом!
Відредаговано автором 14-02-2024 14:21:59
психолог онлайн
Доброго дня!
Успішний успіх - це всього лише суспільне очікування від людини. Так, в масовій культурі воно дуже поширене і тисне на психіку багатьом людям. Проте, саме визначення "успіх" дуже суб'єктивне. Для когось це успішна кар'єра, для когось - материнство/батьківство, для когось - активне соціальне життя, для когось - спокійне життя собі в задовлення, чи багато інших варіантів. І ніхто не має права судити, наскільки Ви успішні, за якимись своїми критеріями. У Вас повинні бути свої власні, плюс почуття самоцінності, завдяки якому можна любити і приймати себе, навіть будучи неуспішним.
Також Ви обмовились за суїцидальні думки. Як давно вони у Вас бувають і як часто? Після яких подій, окрім дорікань неуспішністю, вони виникають? Схоже на установку "Якщо я неуспішний - то мені не варто існувати взагалі." Це, знову ж таки, питання нарцисичної травми, яку варто опрацьовувати в терапії.
Відредаговано автором 14-02-2024 14:33:51
Доповнення від автора
Дякую що приділили мені трохи часу. Так у минулому був досвід в якому мене рідні старались направити на вірний шлях у навчанні. Їх не цікавило абсолютно нічого крім навчання, а в сім'ї на той час були постійні сварки та конфлікти через які я постійно переймався. В один момент я просто ненавидів ті моменти коли рідні хоч на крок лізли в моє життя. Бо також були ситуації як я розійшовся з дівчиною, а вони це згадували і тролили мене довгий час. Я просто хочу бути сильним і ваші слова мене довели до сліз яких я дуже давно не бачив, дякую за це. По житті я стараюсь себе заставляти щось робити але це має обернений ефект. Зараз я майже не маю друзів, работи, навчання, грошей, і розумію що це не можна так лишати тож стараюсь всіма силами щось зробити але не роблю
психолог онлайн
Марія Радченко
Співчуваю та радію, що ви ожили і хай ваші сльози вичищають ваш біль! На жаль, ви перейняли ці моделі і самі себе висміюєте чи знущаєтесь як ваші близькі люди. А що потрібно було тому хлопчику, коли він переживав цілу палітру почуттів та стосунки? Спробуйте піти в той час і відзеркалити всі його почуття, сказати, що все що він переживає це нормально і він просто отримує досвід себе, своїх почуттів. Скажіть, що з часом він навчиться балансувати між відкритим люблячим серцем та тверезою головою. Бо вам потрібно і те і інше.
Рекомендую вам йти у розвиток! Книги, лекції, спорт, психотерапія! Ви досить молоді і у вас все попереду. Налягайте на довготривалі цілі, не шукаючи швидкого дешевого успіху!
психолог онлайн
цитата:
я розійшовся з дівчиною, а вони це згадували і тролили мене довгий час
Шкода, що рідні знецінюють Ваші переживання, це неприємно.
цитата:
По житті я стараюсь себе заставляти щось робити але це має обернений ефект.
А що, якщо спробувати робити щось не тому, що "так треба" а тому, що Вам хочеться самому і цікаво це робити? Знайти заняття, які Вам дійсно по душі, і практикувати свме їх? Пошук таких занять займе певний час, але воно того вартуватиме.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360702 для Алла Володимирівна
Я стараюсь це робити для того щоб навчитись жити та зрозуміти себе. Останнім часом почав медитувати та планую повернути в своє життя холодний душ. Проте я часто збиваюсь з шляху і мені як я казав важко зібратись. Мені подобається дивитись на короткострокові перспективи але я не можу дивитись на щось більше та строїти плани та цілі. В якійсь мірі я забороняю собі це робити як наприклад забороняю собі мати стосунки, адже знову вибачте за тавтологію думаю за успішний успіх і що без них існувати вони не будуть.
Я боюсь починати щось нове й з дівчатами якщо ми говорим за стосунки. Адже були ті які зробили мені боляче через те що я занурювався в них з головою. Я часто не довіряю собі та шукаю в кожному власному слові брехню яка віддаляє мені від істини. Я стараюсь бути чесним але таким не є якщо по сьогоднішній день я й близько не зміг зрозуміти що зі мною. Також була думка потрапити в армію адже я не хотів відповідати тим вимогам які ставили перед мною мої рідні. Та водночас не хотів лежати на дивані з відчуттям провини хоч все зводиться до цього. В один момент мені було легше померти ніж справитись з тим що я маю зараз. Дякую за ваші відповіді, безмежно вдячний
психолог онлайн
Марія Радченко
Вам важко, бо у вас там травма, ви відсторонюєтесь та заморожуєтесь. Це свого роду техніка безпеки. Є захист, але нема розвитку…
Тут вам приємно і ви вдячні за те, що я вас бачу та відчуваю і саме це породжує зв’язок. Насправді, ви теплий та чуйний, і там у вас травма… У вас є події, думки та почуття і саме останнє зв’язує перших два. Необхідно прожити все набуте і звільнитись від тягаря, бо ви боїтесь повтору, а він буде при кожній нагоді щоб дожити недоживше. Краще це робити в кабінеті психотерапевта ніж в сліпу з дівчатами. І там і там боляче буде, не буду вам брехати.
психолог онлайн
цитата:
Також була думка потрапити в армію адже я не хотів відповідати тим вимогам які ставили перед мною мої рідні. Та водночас не хотів лежати на дивані з відчуттям провини хоч все зводиться до цього. В один момент мені було легше померти ніж справитись з тим що я маю зараз.
Піти захищати батьківщину - це благородна ідея, проте Вас би не взяли, бо залученню добровольця передує психологічна перевірка на суїцидальність і на мотиви бажання служити. Навіть якщо людина, схильна до самоприниження і думок про смерть, збереться служити їй спочатку треба буде "пролікувати" нерви. Пролікувати в лапках, бо іноді обходиться суто психотерапією.
цитата:
В якійсь мірі я забороняю собі це робити як наприклад забороняю собі мати стосунки, адже знову вибачте за тавтологію думаю за успішний успіх і що без них існувати вони не будуть.
А стосунки - це про емоційний зв'язок між людьми. Не завжди чоловіка чи жінку обирають за успішністю. Часто люди починають зустрічатися "на старті" своїх можливостей, і зростають разом. Навіть, в якійсь мірі, допомагають одне одному. Але іноді розходяться різними шляхами, бо не підходять одне одному чи не є достатньо емоційно зрілими для стосунків. Ви обрали вірне рішення: спочатку відгорювати минулі невдалі відносини, а тільки потім будувати нові.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360748 для Марія Радченко
Щодо батьківщини то це не моє бажання, а нав'язане. В мене складається враження наче якщо я піду туди я позбудусь усіх проблем, наче коли я опинюсь там я почну нове життя з чистого аркуша і кожен день буде як новий і в якійсь мірі це справді буде так адже ти не будеш знати де твій кінець. Я хочу щоб рідні відчули як це, переживали за мене й робили те що раніше не робили. Також хочу щоб це відчула й та людина яка зробила мені боляче, адже мені є що сказати але надто багато часу пройшло й це нічого не змінить. Я хочу щоб ця людина відчула мій біль та водночас хочу поговорити з нею відверто про все що було. Я хочу сказати їй що не пробачу того що вона зробила. Та водночас хочу щоб вона переживала за мене та моє життя й пам'ятала про те що було. Щодо сучасних реалій то на фронт забирають всіх хто попав під "гарячу руку". Я спілкувався з військовими і й сам проходив медогляд у свої 16 щоб стати на військовий облік. Клепку там не перевіряють, а якщо хочуть забрати - заберуть. Мене ж у 16 визнали придатним)). Перевірити можуть хіба тих хто сам прийшов, про таких я чув.
Це були мої перші стосунки в яких спочатку я не хотів брати участь, але почуття взяли своє. Ми завжди весело та круто проводили час і доповнювали один одного з пів слова. Це була ідеальна гра, ідеальна взаємодія 2 людей які хоч не знали але розуміли, хоча здавалось таке тільки в книгах. Через якийсь час на одну з наших зустрічей вона прийшла сумною. Тоді ми й пізнали один одного що правда лише з негативної сторони. Якраз в той момент все співпало так що її батько сказав їй розповісти про мене якраз на наступний день після зустрічі. Вона в той день розповіла все лайно що було адже це практично єдине що вона знала. Її батько був проти і в той час лилось багато погроз в мій адрес, тож я прийняв рішення розійтись адже мені справді було страшно. Довго це рішення не протрималось і ми почали таємно зустрічатись. Нас бачили, її обмежували, мені погрожували. Все це переросло в щось пристрасне та нездорове. Один місяць ми були разом, цілувались та весело проводили час, а в інший були абсолютно чужими людьми які "не знали" один одного. З часом у мене склалось враження наче на неї можна покладатись і наче це щось вічне. Та в один момент сварки вже ставались між нами й це стало новою причиною розриву, а цикли коли ми "розходились" ставали довшими. Настав момент коли я довірився всім серцем але цикл цих стосунків обірвався. І це мені досі не дає спокою, хоч з того моменту минуло дуже багато бачу. Кожен раз коли я її бачу мене хапає панічка, стрес ллється рікою по моєму тіло, а емоцій такі наче я зараз лусну. Закричу, заплачу, розізлюсь, розчаруюсь і багато чого іншого. І хоч я стараюсь медитувати я досі не можу опанувати себе при зустрічі з нею. Досі шукаю осколки того що було колись і хочу їх знайти щоб щось сказати але не знаю що. Досі хочу чи повертаюсь в ті місця де це все відбувалось.
психолог онлайн
Добрый день!
Вы много пишете о своих проблемах и о том, что вас не устраивает.
Есть ли что-то, что доставляет вам радость и приносит удовольствие?
И как вы хотите, чтобы было?
Какая бы жизнь вас устроила?
Доповнення від автора
Дякую за увагу Світлана. Так! Звісно є багато речей що мене влаштовують чи так чи інакше мені подобаються. Особливо часто я почав їх помічати після спілкування з психологами вище, за що їм дуже вдячний, адже вже краще розумію свої емоції. Маю визнати що я не заставляю себе робити щось маштабне але тяга до чогось малого в мене поновлюється та навіть якщо брати той самий спорт. Зараз відчуваю багато різних емоцій і час від часу зазтраю в минуле після чого справді стає легше. Щодо речей які роблять мене щасливим то так, є такі речі. Наприклад я люблю грати теніс та навіть тренуватись просто інколи це надоїдає і я відкидаю це на задній план. Щодо питання як я хочу щоб все було то я маю уявлення про це але воно не чітке та розмите. В мене складається враження наче якщо я зараз зберу всі свої думки та бажання в кучу після чого погляну на них, я можу дати задню адже цього всього так багато і я до цього не звик. Та всеж планую глянути та створити в щоденнику свій ідеальний день. Вважаю що варто спробувати цю практику і більше дізнатись про різні психологічні терапії. З тих що використовую то це "2 стільці" та розмовляю з своєю внутрішньою дитиною. Одразу вибачаюсь за хаос в тексті бо пишу все одразу з думок. А щодо того яке життя мене б влаштувало то я хотів би мати мабуть більш просте життя. Я народився та живу в доволі бідній сім'ї і мені хочеться мати власній дім з непоганим сучасним ремонтом, хорошу дружину та достатньо коштів щоб доглядати за цим всі і тратити їх і на власнні хоббі. В моєму уявленні ідеальне життя це щось краще ніж середнє, але ти не сидиш на "золотому унітазі", а швидше просто більше схожий на тих людей які є у Європі. Важко сформувати повну картину адже зараз мені час йти, проте надіюсь ви мене зрозуміли. Жити справді добре, але не як магнат.
психолог онлайн
Если вы разговариваете
цитата:
з своєю внутрішньою дитиною
то можете спросить у своего ребенка о том, чего он больше всего хочет.
цитата:
Важко сформувати повну картину
В этом вам как раз и поможет техника
цитата:
створити... свій ідеальний день