Не знаю чи кохаю чоловіка
Заміжня близько 5 років,є син 3 роки. Мій чоловік - хороша і порядна людина, турботливий батько. Останнім часом маємо труднощі у відносинах, говорили про розлучення, наразі живемо окремо, але розлучатися ні він, ні я не хочемо. Після всіх складних розмов задаю собі питання, чи кохаю його насправді і чи взагалі це потрібно для нормального існування сім'ї. Розумію, що не маю сильних почуттів до нього, не сумую за ним, мене не тягне, мені добре і без нього. Чи варто працювати над цими стосунками?
Питання від: ; Вік: 34

психолог онлайн
Доброго вечора, Ляно!
цитата:
Останнім часом маємо труднощі у відносинах
Поясніть, будь ласка, через що виникають труднощі, особливо з огляду на
цитата:
Мій чоловік - хороша і порядна людина, турботливий батько.
цитата:
говорили про розлучення
Чия це була ініціатива піднімати тему розлучення?
цитата:
наразі живемо окремо
Що кожен з Вас намагається для себе вирішити, живучи окремо?
цитата:
але розлучатися ні він, ні я не хочемо.
Так чого ж, насправді, хочете Ви?
А що було б бажаним для чоловіка, якщо він з Вами ділиться?
цитата:
Після всіх складних розмов задаю собі питання, чи кохаю його насправді і чи взагалі це потрібно для нормального існування сім'ї.
Має значення, для якої сім'ї. Якщо для формальної, де чоловік і жінка чужі люди, то не обов'язково любити. Можна миритись, можна терпіти, можна ненавидіти, можна зраджувати (потреби всеодно шукають задоволення)..., але навіщо все це Вам?
цитата:
Розумію, що не маю сильних почуттів до нього
Можливо, на даний час через певні причини їх немає, а які все-таки є?
цитата:
Чи варто працювати над цими стосунками?
Над стосунками завжди варто працювати, якщо вірите в їх продовження і в спільне майбутнє. Для того люди і вкладаються в стосунки, в той зв'язок, який збагачує їхнє життя радістю, вдячністю, реалізацією бажань і потреб.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357846 для Владимир Анатольевич
Добрий вечір! Щиро дякую Вам за увагу.
Останнім часом багато з чоловіком сварилися, розмови навіть на побутові теми доходили до крику. Розумію, що немалу долю напруги обом нам дає війна, тим паче, що він наразі військовий і зараз максимально віддає себе роботі. Я виконую свої завдання: піклуюся про дитину, дім, працюю на повну ставку, але чую багато з його сторони претензій, що я лінива, що не хочу працювати над собою (хоча, що саме він має на увазі, він не каже), що все робить він і так.д.
Про розлучення я думала давно, коли раніше він зловживав алкоголем, але, як і багато жінок, не наважувалася. Тепер близько місяця він не п'є зовсім, але на фоні цього відносини погіршилися.
Живемо окремо зараз тому, що так спокійніше нам обом. Він каже, що любить мене і хотів би налагодити відносини.
А я думаю про те, з яких сторін він мені відкрився в ході суперечок, і сумніваюся тепер чи це той чоловік, з яким хотіла би прожити решту життя.
Звичайно, я теж хочу кохати, хочу, щоб сім'я була не формальною, щоб ми трималися один за одного і разом будували наше життя.
Відчуваю себе емоційно спустошено.
психолог онлайн
цитата:
Піcля вcіx cклaдниx poзмoв зaдaю coбі питaння, чи кoxaю йoгo нacпpaвді і чи взaгaлі це пoтpібнo для нopмaльнoгo іcнувaння cім'ї. Рoзумію, щo не мaю cильниx пoчуттів дo ньoгo, не cумую зa ним, мене не тягне, мені дoбpе і без ньoгo.
Якщо задаєте собі це питання, то скоріш за все - ні, не кохаєте. Людина, яка кохає, знає це достеменно.
цитата:
Я викoную cвoї зaвдaння: піклуюcя пpo дитину, дім, пpaцюю нa пoвну cтaвку, aле чую бaгaтo з йoгo cтopoни пpетензій, щo я лінивa, щo не xoчу пpaцювaти нaд coбoю (xoчa, щo caме він мaє нa увaзі, він не кaже), щo вcе poбить він і тaк.д.
Знецінення, критика, незадоволення, неприйняття Вас як особистості. Тобто потрібна якась інша?!
цитата:
Пpo poзлучення я думaлa дaвнo, кoли paніше він злoвживaв aлкoгoлем
Ще одна причина, хоч і в минулому, але про те ж саме.
цитата:
А я думaю пpo те, з якиx cтopін він мені відкpивcя в xoді cупеpечoк, і cумнівaюcя тепеp чи це тoй чoлoвік, з яким xoтілa би пpoжити pешту життя.
І які це сторони? Могли б їх конкретніше назвати?
цитата:
poзлучaтиcя ні він, ні я не xoчемo.
Що зупиняє? Дитина? Чи щось інше?
Ось, спробуйте підсумувати і дайте собі, хоча б попередню відповідь:
цитата:
Чи вapтo пpaцювaти нaд цими cтocункaми?
психолог онлайн
цитата:
Я виконую свої завдання: піклуюся про дитину, дім, працюю на повну ставку, але чую багато з його сторони претензій, що я лінива, що не хочу працювати над собою (хоча, що саме він має на увазі, він не каже), що все робить він і так.д.
Хіба подібне нормально для здорових партнерских стосунків?!
Мабуть, у відповідь на його претензії, тим більше, неконкретні, виникають певні почуття до чоловіка. Можете сказати, які?
цитата:
Про розлучення я думала давно, коли раніше він зловживав алкоголем, але, як і багато жінок, не наважувалася.
Ось дивіться, як себе ніби виправдовуєте, мовляв, багато жінок не наважуються, терплять пияцтво чоловіка. А чому не наважуються? Чому миряться? Може, страхи зупиняють від дій? Може, впевненості в собі не вистачає, мовляв, кому я буду цікава і потрібна з дитиною після розлучення і тому подібне?
Як самі відчуваєте - з самооцінкою у Вас все гаразд чи не зовсім?
цитата:
Тепер близько місяця він не п'є зовсім, але на фоні цього відносини погіршилися.
Дещо закономірно, бо в нього стан ломки і з Вашого боку реагування могло загостритися.
цитата:
А я думаю про те, з яких сторін він мені відкрився в ході суперечок
І з яких же сторін? Невже раніше нічого не помічали і не здогадувались про їх наявність?
цитата:
і сумніваюся тепер чи це той чоловік, з яким хотіла би прожити решту життя.
Справа в тому, наскільки Ваші сумніви критичні. І ще в тому, в який бік будуть розвиватись події.
цитата:
Відчуваю себе емоційно спустошено.
Схоже на велике розчарування. Але вихід є. І він не в стосунках з чоловіком за великим рахунком. Він у Вашому ставленні до себе(!) У Вашому діалозі з собою(!)
Прийнявши СВОЮ частку відповідальності (на чоловікові його окрема частка) за теперішній стан речей, усвідомивши увесь сценарій спільного подружнього життя, з'являється можливість для змін. Що Вам підкаже серце і розум - з того і будете виходити в подальших діях.
Все інше під вивіскою "ТРЕБА", "ЗОБОВ'ЯЗАНА", "ВИННА і тому подібне - шлях у глухий кут, куди щастя не заходить навіть на хвилинку.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357855 для Павел Леонидович
цитата:
Що зупиняє? Дитина? Чи щось інше?
Дитина зупиняє, війна, бо живемо в прикордонній області, питання щодо житла.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357871 для Владимир Анатольевич
цитата:
Мабуть відчуваю якусь розгубленість, нерозуміння.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357871 для Владимир Анатольевич
цитата:
Звичайно, інколи закладаються думки, що з малою дитиною буде складно розпочати нові стосунки, хоча є багато прикладів, які це спростовують. Є страх, що ситуація з війною може ще більше погіршитися і самою з дитиною мені буде складно. Є страх пов'язаний з тим, де ми будемо жити з дитиною в разі розлучення з чоловіком.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357871 для Владимир Анатольевич
цитата:
І з яких же сторін?
Наприклад, зосередженість на питанні поділу майна в разі розлучення, бо фактично він пропонував мені варіанти за яких я повинна буду піти з дитиною на зйомну квартиру, а він щоб аліменти ще й не платив. Його позиція щодо майнового питання декілька разів мінялася і цим він мене просто зводив з розуму.
Ще одна ситуація неприємно вразила. У нас тече дах в домі, попросила його подумати як нам вирішити цю проблему. На що почула, що поки війна, нічого в домі він не робитиме і взагалі, виявляється, не хоче тут жити, треба продавати житло і щось інше шукати, можливо в іншому місті.
Доповнення від автора
цитата:
виявляється, не хоче тут жити, треба продавати житло і щось інше шукати, можливо в іншому місті.
Ця ситуація взагалі вибиває мене з колії. Я вбачаю в цьому якесь уникнення відповідальності, неначе для нього простіше взагалі здихатися цього житла, ніж вкладати в нього і жити.
психолог онлайн
цитата:
Дитина зупиняє, війна, бо живемо в прикордонній області, питання щодо житла
Зрозуміло. Тобто в основному це питання безпеки та потреби в житлі.
І частково - дитина.
Тоді, враховуючи все написане вище, ваше розлучення - це просто питання часу.