Страх
Не знаю, що робити з паралізуючим страхом. Він з'явився з початком війни. Я живу зараз в іншій країні, тут безпечно, але коли з'являються любі труднощі, я знову провалююся в цей страх. Я не можу адекватно оцінювати ситуацію, дію як у ві сні.
Питання від: ; Вік: 48

психолог онлайн
Вікторія, добрий вечір. Що це за страх? Чого саме боїтесь?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339714 для Ксенія Шалімова
Я не можу контролювати ситуацію.
психолог онлайн
цитата:
Я не можу контролювати ситуацію.
Яку саме ситуацію ви не можете контролювати?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339719 для Ксенія Шалімова
Не важливо яка ситуація: у доньки болить живіт, подзвонили шахраї. Я стаю безпорадною. Хочу щоб хтось вирішив за мене ситуацію, бо сама заглиблена в страх і не можу приймати рішення
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
бо сама заглиблена в страх
Я розумію, що ситуації різні. Але ви пишете, що є якийсь конкретний страх, який активізується зовнішніми труднощами. Що це за страх? Почався із початком війни. Що ви тоді вперше подумали/відчули, коли він з'явився?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339729 для Ксенія Шалімова
Цей страх про те, що я не можу контролювати ситуацію, що багато подій котрі не залежать від мене, я не зможу прийняти вірне рішення.
психолог онлайн
цитата:
я не зможу прийняти вірне рішення
Що тоді може статися? Якщо ви помилитесь?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339737 для Ксенія Шалімова
Тоді я і мої близькі втратять безпеку, здоров'я, життя
психолог онлайн
цитата:
Тоді я і мої близькі втратять безпеку, здоров'я, життя
Ого, як це можливо? Якого роду це повинна бути помилка, щоб вона мала такі наслідки?
психолог онлайн
Ксенія Шалімова
Ирина Константиновна Зубиашвили
Viktoriia, Ваше питання - не для переписки на сайті, це повноцінний запит на індивідуальну психотерапію з психологом. А по тому, що Ви написали, можна провести діагностику проблеми - з чим треба буде працювати на терапії:
цитата:
Це, наприклад, про те, що Ви час від часу випадаєте зі стану Дорослого і впадаєте в стан безпорадної Дитини.
цитата:
А це - про те, що Ви не вмієте довіряти світу, а також і собі.
І я впевнений, що й те, й інше було у Вас ще ДО війни. А сама війна тільки підштовхнула Вас до вирішення цих питань, які Ви відкладали раніше на потім. Так що прийшов час їх вирішити.
психолог онлайн
Вікторія, страх - це прояв тривожного розладу. І я згодна з колегою, що вам потрібна індивідуальна консультація психолога.
Але спочатку зверніться за консультацією до лікаря- гастроентеролога.
Стресова ситуація могла спровокувати захворювання жовчного міхура. Дуже часто проблеми з жовчним міхуром викликають немотивований страх.
психолог онлайн
Доброго дня. Як проявляється цей страх, які відчуття в тілі, які думки?
психолог онлайн
Доброго дня Вік!
Ви пишете, що маєте страх втрати контролю над ситуацією... "Цей страх про те, що я не можу контролювати ситуацію, що багато подій котрі не залежать від мене, я не зможу прийняти вірне рішення".
І дійсно, цей страх спровокувала війна.... Та, як на мене, він є лише верхівкою айсбергу...
Щоб дійсно впоратися з тривогою та страхом, потрібно усвідомлювати першопричину...
Такі гострі реакції на втрату контроля бувають лише тоді, коли ми надміру схильні до контролювання оточуючого світу... Тобто, ця проблема, як мені здається, могла бути і раніше. Просто війна стала тригером для того, щоб проблема "вийшла" у вигляді страху.
Як Ви до війни реагували на ситуації, які від Вас не залежали?
Як реагували, коли помилялися і приймали неправильні рішення?
Як в дитинстві батьки реагували на Ваші помилки?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339804 для Тетяна Гергель
Страх в горлі і голові. Думок немає. Тільки одна, як вирішити проблему, але це все ледь пробивається.
Потім вже починаю себе заспокоюватися і опановуюсь, повертаюся до реальності. Часто звертаюся по допомогу, раніше у мене не було можливості.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339834 для Алла Григорівна Веленко
Ви праві, це з'явилося в дитинстві. Оді мені не можна було помилятися, бо мене мама наказували, часто принижувала. Мені здається, що після народження моєї сестри, я не мала права бути дитиною, а мені було 1,5 року. Коли помер тато, мені було 10, взагалі стало важко.
Тому звичайно я важко переживаю помилки.
Ситуації котрі від мене не залежали? Таких взагалі не було в моєму житті. Тільки років зо п'ять, як я стала це розуміти, а після початку війни усвідомлювати.
Всі хто жив раніше мене, вишукувати мої помилки і згадували їх багато років, бо то були поодинокі випадки.
психолог онлайн
Щодо "Ситуації котрі від мене не залежали", як на мене, Ваші уявлення трохи хибні... Якщо Вам не можна було помилятися, бо мама наказувала, то хіба не мама керувала всім, нехай бо і дистанційно, неусвідомлено. Такий собі власний внутрішній цензор?
А тепер, коли сталася війна, все просто загострилося, щоб Ви нарешті набралися сміливості зазирнути вглиб себе... Щоб нарешті стати самою собою і знайти ту саму, таку необхідну опору в собі для життя далі...
Відредаговано автором 20-04-2023 16:16:54
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339864 для Алла Григорівна Веленко
Як же ви праві. Якраз цим зараз і займаюся. Може щось порадите? Як повернутися до себе? Я слухаю своє тіло, розмовляю з Дитиною, кожен день роблю зарядку, змінила оточення, пишу свої тривоги та страхи.
психолог онлайн
Це все дуже правильно! Але у Вашому випадку, як на мене, недостатньо... Саме тому такі повільні зміни... Необхідне пропрацювання внутрішніх установок та моделей поведінки... Зробити це знаходячись в середині системи дуже важко, а зачасти, і неможливо... Бо починаються "ігри розуму", тобто, самообман...
Отже, потрібний спеціаліст, який допоможе здійснити внутрішні трансформації.
психолог онлайн
цитата:
мені не можна було помилятися, бо мене мама наказували, часто принижувала. Мені здається, що після народження моєї сестри, я не мала права бути дитиною, а мені було 1,5 року. Коли помер тато, мені було 10, взагалі стало важко.
Тому звичайно я важко переживаю помилки.
Це і є причиною недовіри світу (для дитини мама=світ), а також і собі.
Тому й випадання в Дитину відбувається, бо там багато незакритих сторінок з відчуттям надмірної відповідальності, знецінення та відторгнення мамою... Співчуваю.
Пропрацюйте це з психологом на терапії. Самостійно подібне не робиться - надто болюче.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339902 для Павел Леонидович Басанский
Дякую за відповідь
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339746 для Ксенія Шалімова
Дивно, я була впевнена, що проробила це питання. Коли мені було 10 років, мій тато потонув і ми пливли разом. Зразу, як "доросла", я відмовилася!, бо то було не безпечно. Але як дитина, котра обожнює свого тата, я попливла із ним. Мене врятували, а його ні.
Я працювала з психологом над провиною, що прийняла фатальне рішення, але страх. Він не випливав тоді. А зараз я його там побачила.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339746 для Ксенія Шалімова
Коли почалася війна, я прийняла рішення вивезти з України свою доньку та онучок з невісткою. Нова робота, язик, купа питань, котрі треба вирішити і війна, де гинуть мої українці, чоловік у війську. За останні два місяці ми розлучилися з чоловіком і я прийняла рішення залишитися в чужій країні, 3 тижня я пролежала з болем у спині, а наостанок мене пограбували на велику суму.
психолог онлайн
А що стало причиною розлучення і хто був ініціатором його?
Це має величезне значення, як на мене.
Біль у спині - це взяте на себе надмірне навантаження. Або неправильно прийняте рішення, у тому числі - можливо, залишатися закордоном або розлучатися... Або і те, інше, разом.
Пограбували - це або неправильне ставлення до фінансів, або... у такий спосіб Ви себе за щось караєте... Тобто, такий собі процес самоїдства, що призводить до запуску програми самознищення у вигляді хвороб та непрємностей
Та, в любому випадку, тепер потрібно відштовхуватися в роботі від того, що вже є на сьогоднішній день.
Щодо "думали, що пропрацювали" травму... Всі дитячі травми ідуть глибоко у підсвідость. Тому для реального "пропрацювання" лише одного усвідомлення проблеми замало. Потрібна фахова робота з підсвідомістю та трансформацією негативних програм і установок у щось більш конструктивне та гармонічне... Наш розум дуже "хитрий", і нерідко приховує саму травму, особливо дитячу, так глибоко, що зовні, здається, ми вже все забули і прожили... Відредаговано автором 21-04-2023 11:14:39
Відредаговано автором 21-04-2023 11:15:48
Доповнення від автора
Причина розлучення? Чоловік пішов від мене. Якщо вірити йому, то із-за того, що я не можу жити в місті де по 3 рази на день сирени, я не можу повернутися поки іде війна, а він не хоче чекати. Але не віриться мені в цю історію.
А з грошими, скоріше, це установка від мами "не жити". Вона часто мені казала, якби не я ,все було би в її житті добре. Я стала непомітною для неї.
Травми я не тільки усвідомлювала. Ми працювали з картами, я переписувала установки, робили медитації, малювала іншу реальність, вела щоденник емоцій. Тобто то була робота з психологом з різних сторон.
Інше питання, що цю роботу треба продовжувати.
психолог онлайн
А як Ви переписували установки?
психолог онлайн
цитата:
Але як дитина, котра обожнює свого тата, я попливла із ним. Мене врятували, а його ні.
Я працювала з психологом над провиною, що прийняла фатальне рішення, але страх. Він не випливав тоді. А зараз я його там побачила
Ого. Який неможливий тягар відповідальності на вас висить. А зараз, коли небезпека знову так близько, схоже до нього додались ще життя близьких. Ну і звичайно своє життя, яке раніше не треба було якось серйозно налагоджувати, тепер потрібно будувати з нуля. Я вже не кажу про свого роду зраду від чоловіка. Як ви себе підтримуєте у цьому вирі життя, стресу? Ви хоч трохи часу приділяєте собі, маєте можливість хоч на деякий час від'єднатись від проблем сьогодення?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339977 для Ксенія Шалімова
Дякую за підтримку. Я обов'язково підтримую себе: розслаблення йогою, пишу листи в щоденнику. Добре працює коли пишу без відриву. У мене є чудові друзі. Пишу картини.
От звернулася до вас і у мене вийшло неймовірне відкриття. Сьогодні розмовляла зі страхом. Зараз відчуваю неймовірний спокій. Наповнююся природою. Коли відчуваю тривогу, повертаю себе практикою п'яти, повертаю себе в реальність.
По іншому вже була б у депрессі. Я вже проходила через це, тому завжди підтримую себе.
психолог онлайн
цитата:
Сьогодні розмовляла зі страхом. Зараз відчуваю неймовірний спокій. Наповнююся природою. Коли відчуваю тривогу, повертаю себе практикою п'яти, повертаю себе в реальність.
Як добре, схоже ви справді вчасно попіклувались про себе. Викликає повагу. Справді важливо вчасно зреагувати на свій стан, не доводячи до крайнощів.
цитата:
Я обов'язково підтримую себе: розслаблення йогою, пишу листи в щоденнику. Добре працює коли пишу без відриву. У мене є чудові друзі. Пишу картини.
Можливо навіть мені є чому повчитися у вас))
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339982 для Ксенія Шалімова
Дякую. Приємно чути.
психолог онлайн
Знаєте, Viktoriia, от зараз перечитала ще раз Ваш запит та доповнення... Я не просто так запитала як саме пропрацьовували установки...
Спало на думку, що війна "підняла" не просто страх смерті, а страх смерті в узагальненому його сенсі...
А цей страх дуже глибинний, архаїчний. Тим паче, у Вас він посилений ще й трагічними подіями в дитинстві...
Цей страх, ще й дуже міцно пов'язаний із світоглядними питаннями. І потребує повної ревізії, як на мене...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 340027 для Алла Григорівна Веленко
Скоріш за все, що так. Дійсно треба попрацювати знову над цим страхом.