Страх стосунків
Я виросла в сім'ї алкоголіка. В моєму дитинстві було дуже багато болю, емоційного насильства, батьки постійно скандалили, деколи мені навіть доводилося захищати маму від батька і т.д.
Зараз в мене є труднощі з побудовою стосунків. З однієї сторони мені хочеться мати близьку людину, а з іншої - страх болю настільки сильний, що я часто уникаю, навіть не намагаюся їх побудувати. Здається, ніби самотність - це моя зона комфорту. Також часто, коли я ділюся цими переживаннями з людьми, вони не розуміють мене. Кажуть, що я занадто категорична і, що, мабуть, стосунки це не для мене. Як пропрацювати ці негативні установки?
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Добрий вечір.
цитата:
Як пропрацювати ці негативні установки?
Це непростий шлях, і це не вирішиться тут на форумі.
Запрошую до індивідуальної роботи з психотерапевтом.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечора.
Безумно це запит на індивідуальну роботу з психологом.
Гарним рішенням буде обрати спеціаліста, і певний час попрацювати вдвох.
Ви вже зробили глибоку роботу самоаналізу, шккаєте вихід і готові до змін. Повірте, це вже не мало.
Відповідь у труднощах які ви проходите у вашому минулому, дитинстві, травматмчному важкому досвіді, підсвідомих установках і страхах.
Наше дитинство закладає модель побудови стосунків особистих, ролі жінки/чоловіка.
Якщо ви бачили біль і страх мами- цей страх емпатично ви забрали і в своє серце.Боїтеся повторити її шлях, пройти те що вже бачили у відносинах батьків.
До того ж складно будувати стосунки, якщо немає здорової моделі як це робити з користю для себе.
Коли ми чогось боїмося- намагаємося уникнути цього.Це внутрішній захист психики.
Варто просто зрозуміти що не всі чоловіки такі,як батько.
Не всі шлюби проблемні.
Повірити, що справді можна бути щасливою.
Треба відпустити минуле, ту маленьку дівчинку яка живе в середині вас, боятися за маму(а зараз цей образ перклався і на себе)- підтримати і відпустити.
Знайти і відчути в собі дорослу, зрілу, сміливу і сильну жінку. Яка може все - якщо цього бажає.
Зрозуміти свої сильні сторони, відпустити тригери минулого, страхи і почати те життя про яке мрієте.
Відредаговано автором 18-03-2023 23:44:16
психолог онлайн
Доброго ранку, Daniela!
цитата:
Страх стосунків... страх болю
Перш за все, важливо зрозуміти, що страх перед болем є нормальним і природним. Але він не повинен перешкоджати вам у будь-яких відносинах.
Для початку, спробуйте звернутися до психолога, який допоможе розібратися зі своїми емоціями та негативними установками.
Важливо також зрозуміти, що стосунки - це процес і вони можуть бути складними, але це не означає, що вони неможливі.
Спробуйте поступово виходити зі своєї зони комфорту, наприклад, спілкуючись з людьми на різноманітні теми, а потім пробуйте побудувати більш глибокі відносини. Не забувайте, що кожна людина унікальна і має свої особливості, тому не слухайте негативні коментарі і продовжуйте шукати свою людину.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку!
цитата:
Як пропрацювати ці негативні установки?
Спочатку піддати їх сумніву.
Потім усвідомити, що вони вони були актуальними тоді - в минулому. А тепер пройшов час, контекст ситуації інший. Та й Ви інша. Тому доречно шукати тим установкам сучасну заміну - автентичну і дієву на тепер. Згодом, скоріше все, деякі з нових установок будуть трансформовані або замінені - це закон розвитку.
Крім того, варто попрацювати з емоціями і почуттями. Вони ж є ознакою того, наскільки задовольняються Ваші бажання і потреби.
От, скажімо, стан самотності. Що Ви відчуваєте, знаходячись в ньому? Чи хочете саме це відчувати?
А що бажаєте відчувати у стосунках? Якими в цілому бачите свої майбутні стосунки?
Відредаговано автором 19-03-2023 09:54:42
психолог онлайн
Виключно на індивідуальній психотерапії. Порадами та простими рецептами тут не обійтись.
А поки що можете почитати про контрзалежний тип особистості:
https://upsihologa.com.ua/izbegayuschiy-tip-lichnosti--kontrzavisimost-27bandura.html?utm_source=email&utm_medium=email&utm_campaign=topicsub&utm_content=psihologiya-otnosheniy
Мабуть, Daniela, це про Вас.