як допомогти мамі яка занадто тебе опіковує навчитися жити заради себе?
Моя мама давно хоче їхати за кордон, а зараз ще й від війни, але я маю власні бажання і цілі в Україні. Сама вона їхати не хоче, бо боїться що потім я не зможу вибратись з країни, через закриті кордони і жахливу ситуацію з війною, окупацією і т. д. Я відчуваю почуття провини, бо дуже люблю свою маму, у нас прекрасні відносини івона дуже багато для мене зробила. Але я в цей час я тільки починаю вчитися поважати себе і відстоювати особисті бажання. Якщо я поїду - це для мене те саме що змиритись з тим, що я буду як вона все своє життя не знати і не вміти відстоювати власні бажання. Мамі ще хоче їхати через жахливу фінансову ситуацію і тікати від нашого аб‘юзивного батька.(моральний і фінансовий об‘юз) Як пояснити мамі, що я хочу щоб і я, і вона були щасливою, а для цього вона має відпустити мене, довзолити зробити мені право вибору і поїхати заради себе. Як пояснити мамі що вона має жити заради себе, а не заради мене. Коли я намагаюсь, вона відповідає «ти маєш родити, щоб мене зрозуміти».
Питання від: ; Вік: 18
Тест на самооценку.

психолог онлайн
Виталия Юрьевна Мельник
Добрий день.
цитата:
Як пояснити мамі, що я хочу щоб і я, і вона були щасливою, а для цього вона має відпустити мене, довзолити зробити мені право вибору і поїхати заради себе.
Можливо нормально, що мама свою ще не таку дорослу дитину не хоче залишати саму в країні, в якій війна. Схоже ваша мама тут залишається, заради себе в тому числі.
Не зовсім розумію вашу ідею сепаратуватися саме відправивши маму за кордон. Вона доросла людина і сама може вирішувати, як їй краще в даний момент часу.
Ви в якому місті /селищі живете?
психолог онлайн
цитата:
Як пояснити мамі що вона має жити заради себе, а не заради мене. Коли я намагаюсь, вона відповідає «ти маєш родити, щоб мене зрозуміти».
Когда капризный ребенок чего-то хочет, он слушает пояснения родителей?
Конечно же нет, так как твердит одно и тоже про свои желания (например, купить ему игрушку).
И что в этом случае делает мама, которая не хочет вестись на манипуляции ребенка?
Она пытается переключить его внимание, сменить тему разговора, уйти от взаимодействия или применить технику "мнимое согласие" (да, я куплю тебе игрушку, но потом).
Так же надо делать и Вам.
Желательно научиться распознавать манипуляции мамы и противостоять им. А для этого Вам надо убирать крючки, за которые она Вас дергает (страхи, обиды, чувство вины) и развивать (или возвращать) свое уверенное поведение.
психолог онлайн
Вам для начала нужно самой понять, что счастье вашей мамы зависит от нее самой. И если она выбирает оставаться "из-за вас", то на самом деле это делает для самой себя, для своего спокойствия.
Дайте маме самой решить, где жить и что делать. А вы делайте те выборы, которые вам хочется и стройте свое счастье.
До тех пор, пока идет попытка друг друга убедить, что ваше видение счастья правильное, до тех пор ни один из вас не обретет этого счастья и будете только испытывать вину и злость.
В общем, займитесь каждый своей жизнью, не убеждая другого.
Вы оба взрослые люди и вольт делать, что хотите
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333841 для Валентина Михайловна Жемчужникова
якщо вона залишається для себе, то я відчуваю вину, що вона залишилась через мене (хоча й для себе), тому що вона продовжуватиме тут терпіти фінансовий і моральний аб‘юз і сидітиме в 4-ох стінах, нічого абсолютно не мавши з того що вона хотіла б для себе, для свого щастя.
психолог онлайн
А в чем ваша вина?
Ваша мама так сама выбирает, добровольно, имеет право.
Вы не ответственны за нее, она не маленький ребенок
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333803 для Виталия Юрьевна Мельник
полтавська область. ви не зовсім зрозуміли, я мабуть пояснила погано. мама хоче поїхати за кордон давно, в першу чергу за для свого щастя, позбутися аб‘юзивних відносин та мати якийсь особистий заробіток. ще на початку весни мене тут нічого не тримало і ми планували їхать разом, але не вийшло через просрочені загранпаспорти. зараз ми чекаємо на нові, але я знайшла гарну роботу, в мене тут багато близьких важливих людей і я почуваю себе живою та щасливою вперше за останні пару років, тому я не готова покинути все і поїхати. але мама без мене відмовляється їхати і якщо вона залишиться я буду відчувати себе винною бо вона продовжуватиме заради мене терпіти багато морально жахливих речей.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333887 для Валентина Михайловна Жемчужникова
ми з мамою в прекрасних відносинах, як кращі подруги, і вона дуже багато всього заради мене робила і продовжує робити, вона перевиконала свій план бути гарною мамою. вона занадто багато в чому панікує, занадто сильно переживає і накручує себе, і часто вона говорить мені одні й ті самі речі, через яких у мене відчуття ніби вона сприймає мене як 5-ти річну дитину. але в цей же час іноді я зовсім не розумію її, бо вона багато в чому, якби це не звучало, поводить і думає як мала дитина. багато де я даю їй рекомендації і повчаю. і якщо я дозволю їй залишитись через мене, я буду себе відчувати так, ніби підставила якусь важливу для мене людину. питання тоді інше. як мені позбавитись відчуття провини і перестати відчувати себе егоїсткою?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333811 для Светлана Владимировна Киселевская
як саме я можу розвинути свою впевнену поведінку?
і як я можу позбавитись почуття вини? воно у мене через мою стару дурну звичку підлаштовуватись під всіх близьких людей, і зараз коли я починаю позбавлятися цього я відчуваю себе винною.
проблема ще й в тому що я не до кінця себе поважаю та люблю для того щоб чітко розуміти свої бажання та відстоювати їх. як я можу над цим працювати?
психолог онлайн
цитата:
як я можу над цим працювати?
Развить уверенность, избавиться от чувства вины, осознать свои желания и полюбить себя, Вы сможете в индивидуальной психотерапии.
На первой консультации Вы получите план решения своей проблемы и тогда можно будет сказать о сроках. Обычно для этого требуется 2-3 месяца.
Вы планируете проводить такую работу?
Если нет, тогда могу дать Вам рекомендации для самостоятельной работы и ссылку на бесплатный курс развития уверенности.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333893 для Светлана Владимировна Киселевская
на данний момент я не маю такої фінансової можливості, але буду вдячна якщо ви скажете мені ціну для того щоб я мала мотивацію заробити на це. я дуже сподіваюсь і планую мати таку можливість найближчим часом. а за рекомендації і безкоштовний курс буду дуже вдячна🥺🥺🙏🥰
психолог онлайн
цитата:
але буду вдячна якщо ви скажете мені ціну для того щоб я мала мотивацію заробити на це
Цена одной консультации есть на моей личной странице. Два/три месяца работы - это 8-12 встреч.
Следовательно, Вы можете посчитать общую стоимость.
цитата:
рекомендації
цитата:
позбавитись почуття вини?
Уменьшить чувство вины Вы сможете, если начнете делить ответственность.
То есть буквально будете расписывать на бумаге (в два столбца) в чем считаете виноватой себя и в чем виноват Ваш близкий человек. И так как вина должна делиться поровну, то и количество строк в ваших столбцах должно быть одинаковым.
цитата:
рекомендації і безкоштовний курс
Я вышлю Вам ссылки на тему "Как полюбить себя", технику по определению истинных желаний и обещанный курс, если Вы напишете в личные сообщения.
Здесь выложить их нельзя.
психолог онлайн
Это вопрос вашей сепарации - психологического взросления и отделения от мамы.
На моей страничке есть две статьи на эту тему - почитайте, там достаточно подробно написано.
Благодарность за то, что сама сделала не равно быть теперь ее должником и делать все для неё, в ущерб себе.