Почуття провини перед чоловіком
Добрий вечір! Відчуваю зараз провину перед чоловіком, бо не стрималася і роздратувалася на нього. В мене зараз є різкі перепади настрою, дратівливість, емоційність. Пов'язую це з ПМС, бо такий стан тільки за декілька днів до М. Сьогодні сталася така ситуація, що я хотіла просто спокійно полежати і відпочити, а чоловіку захотілося побешкетувати і він почав мене смикати за волосся, накручувати його і заплутувати, почав боляче кусатися і щипатися, зтягувати з мене ковдру. Я декілька разів сказала, що не треба, давала зрозуміти, що не хочу зараз цього робити. Але він продовжував і далі смикати мене, я не стрималася і відштовхнула його і звісно обличчя в мене було при цьому невеселе. Після цього він мовчки встав і пішов на роботу, коли повернувся, то зі мною не розмовляє, ігнорує, каже, щоб залишила його в спокої, що не буде мене взагалі тепер чіпати. Одним словом, дуже ображений. Коли намагаюся пояснити свій стан, щоб він мене зрозумів, то тікає в іншу кімнату. Що мені робити, щоб не відчувати що я винна в цьому? Бо якби не роздратувалася на нього, а побешкетувала з ним, то і не було б цього зараз, а так сидить ображений і мені ще гірше стало від цього. Я б навіть пробачення хотіла попросити, але не впевнена, що це буде правильно
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Ирина Григорьевна Инститорова
Наталия Павловна Венглинская
Добрий, Катя!
А часто чоловік так себе поводить? Ображається, мовчить, тікає?
Бо дуже схоже на банальну маніпуляцію, щоб спеціально викликати у Вас почуття провини і щоб Ви вибачались перед ним.
І взагалі, сам він хоч коли просив вибачення? Йому це властиве - вибачатись?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 332327 для Павел Леонидович Басанский
Ні, не просив. Не вибачається ніколи, бо вважає себе завжди правим. Принаймні показує це так. Поводить себе так завжди, коли виникає якась конфліктна ситуація
психолог онлайн
Татьяна Штапова
Наталия Павловна Венглинская
Добрий вечір!
В тій сітуації яку Ви описуєте, я на Вашему боці.
Кожен має право казати "НІ" коли в нього є така потреба, і якщо то стосується його особистих кордонів. А інші повинні прислухатися і зупинитися.
цитата:
Що мені робити, щоб не відчувати що я винна в цьому?
У почуття провини - завжди є зворотній бік. Це - злість та\або страх.
Який Ваш? Опишить його. Що саме пов'язано із цими почуттями? Які фантазії виникають? Що хотілося б зробити?
Взагалі, в іншому, Ви задоволенні відносинами з чоловіком?
психолог онлайн
Татьяна Штапова
цитата:
Тоді які можуть бути сумніви в тому, що це банальна маніпуляція з його боку?
І хіба можна вірити словам та діям людини, яка патологічно не вміє вибачатись і бреше, показуючи наче актор свою "правоту"?
А от якщо Ви все ж таки приймаєте на себе провину, якої насправді немає, то мабуть це щось дуже звичне для Вас, щось із дитинства...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 332329 для Ирина Григорьевна Инститорова
Почуття злості немає, а от мабуть страх все ж таки є. Страх за те, що він так і буде ображатися, що буде мене ігнорувати і залишиться таким же холодним. І ще гірше стає від того, що думаю, що цього могло б і не бути, якби я себе повела по-іншому. Хотілося б зробити щось, щоб повернути його настрій. В іншому задоволена, але коли такі ситуації трапляються він завжди себе так поводить, а я завжди це важко переживаю.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 332332 для Павел Леонидович Басанский
Як себе вести в такій ситуації? Якщо це маніпуляція, щоб мені не було так важко і він повернувся до нормального стану теж
психолог онлайн
цитата:
Якщо це маніпуляція
Ваш муж манипулирует Вами. И цепляет он Вас на крючки вины -
цитата:
я винна в цьому
и страхов -
цитата:
Страх за те, що він так і буде ображатися, що буде мене ігнорувати і залишиться таким же холодним.
цитата:
Як себе вести в такій ситуації?
Вам надо научиться распознавать манипуляции и противостоять им. Для этого придется убирать крючки (страхи, обиды, чувство вины) и развивать уверенное поведение. Сделать это можно будет в индивидуальной работе с Вами за 2-2,5 месяца (8-10 консультаций).
Особенно, если у Вас есть желание изменить отношение мужа к себе и сделать так, чтобы к Вам прислушивались и не нарушали Ваши границы.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Що мені робити, щоб не відчувати що я винна в цьому? Бо якби не роздратувалася на нього, а побешкетувала з ним, то і не було б цього зараз, а так сидить ображений і мені ще гірше стало від цього.
Доброго дня. Вам варто в індивідуальній роботі з психологом розібратись, чому у Вас виникає відчуття провини після того як Ви кажете "НЕ ХОЧУ", а інша людина це не сприймає. Ви маєте право чогось не хотіти, навіть якщо чоловік вважає по-іншому. Ви ж не іграшка, щоб у Вас виникало бажання бешкетувати замість роздратування, коли він, образно говорячи, натиснув на кнопку "бешкетування". Абсолютно нормально злитись на того, хто робить Вам боляче, і припиняти це. Чоловік проявив неповагу до Ваших кордонів, Ви їх захистили, відштовхнувши його.
психолог онлайн
цитата:
Якщо той, хто маніпулює (тобто чоловік), чекає, що Ви будете мучитися від почуття провини і як результат: вимолювати собі прощення (невідомо за що, за захист своїх інтересів і кордонів), принижуватись, то як Ви вважаєте, що треба робити?
Доки Ви знаходитесь в позиції "винуватого", навряд чи зможете себе відстояти.
Вам бажано звернутись на особисту терапію до психолога, щоб пропрацювати почуття провини і вміння асертивно себе захищати. Це 100% пов'язано з дитинством та відносинами з батьками.