В матері шизофренія.Висока тривожність.
В моєї мами шизофренія, так як вона відмовляється лікувались,то не офіційно поставлений діагноз лікарем.Схоже,що вона -параноїдальна.Думає ,що за нею слідкують,що нею керує мафія,тобто її емоціями,ситуаціями,в періоди загострень ,вона морально агресивна,вмовляла піти до лікаря,вона агресивно реагує:кричить.Вона розлучена з моїм батьком,я живу в іншій країні протягом року,але спілкуюсь з нею щодня,інколи буває в неї все добре,а інколи в неї періоди загострення,коли вона думає що я не її дочка,що мене накрутила мафія.Я не витримую, щоранку думаю про маму,перед сном думаю,постійна тривога, я не витримую,я навіть спілкування з нею не витримую,але через силу дзвоню,щоб її якось відволікти.Я не знаю як вибратись з цього кругу тривоги.Рік тому лікувалась від тривожного розладу,але все повернулось
Питання від: ; Вік: 27

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Людмила Александровна Павлова
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечора.
Вочевидь, параноїдальний стан матері виступає тригером для загострення Вашої тривожності.
Стосовно мами: скажіть, будь ласка, чи є інші члени родини, окрім Вас, які знаходяться в Україні та можуть допомогти їй звернутись до лікаря? Якщо так, то можна попросити їх бути морально поруч з нею і навіть викликати швидку, якщо вона буде у критичному стані. Адже на відстані Ви навряд чи тут чимось допоможете.
Стосовно Вас. Оскільки Ви вже лікувались від тривожного розладу, і зараз погано себе почуваєте, Вам потрібна консультація фахівців: лікаря-психіатра і психотерапевта. Перший продіагностує вираженість у Вас тривожної симптоматики і, за необхідності, випише медикаменти. Другий допоможе справлятись із повсякденним стресом.
Найголовніше тут - піклуватися про себе та свій психічний стан.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329084 для Марія Радченко
Дякую за відповідь. Нажаль немає нікого,я в неї одна,як родич,тато є,він також закрдоном ,вони розлучені,але спілкуються.Я рік тому зверталась,щодо неї до психіатра,мені сказали що я не можу примусово її госпіталізувати,якщо вона не шкодить собі чи іншим фізично.Можна тільки через суд і поліцію ,але я боюсь що після цього я стану для неї ворогом на все життя,вона тоді не підпустить мене до себе ніколи.Менв страшно шо вона після госпіталізації втече з дому і не підпустить мене до себе.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329084 для Марія Радченко
я розумію ,що мені треба психолог,бо надто важко жити зараз.
А ще я боюсь мати дітей,через хворобу матері,я через те не хочу їх
Доповнення від автора
психолог онлайн
Співчуваю Вашій ситуації. Вплинути на маму попри її бажання Ви дійсно не зможете, тому зараз потрібно зосередитись на тих речах, які лежать у Вашій сфері контролю. Це Ваше повсякденне життя та Ваш емоційний стан.
цитата:
Ви боїтеся того, що діти можуть успадкувати шизофренію, або боїтеся захворіти сама? І ще, це єдина причина, за якої Ви не хочете мати дітей, або є й інші причини?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329092 для Марія Радченко
Я боюсь, що мої діти успадкують ,хоча знаю, що вони можуть успадкувати тільки схильність до хвороби,і якщо по їхній психіці щось вдарить,то може виникнути хвороба .За себе я не боюсь,так як я знаю що ,якщо в мене з'явиться хвороба,то знаючи ,що то таке,я буду лікуватись,в крайньому випадку я всім повідомила,якщо зі мною станеться це,то щоб близькі ,якщо я буду не при собі ,робили все можливе,незалежно від моїх слів.Якось так...Я не хочу бути проблемою.
Дякую,що відповіли,мені це важливо
психолог онлайн
Будь ласка.
З іншого боку, якщо Ви вже знаєте достатньо про шизофренію і знаєте, що в цьому випадку треба лікуватись, то стосовно можливої хвороби у дітей це теж справедливо. Будь-яка хронічна хвороба потребує пожиттєвого лікування, але це частина реальності.
Окрім біологічно рідних дітей також можна розглянути варіант усиновлення, але там теж є свої труднощі, як і в будь-якому батьківстві.
Будь-який життєвий вибір потребує усвідомленості та оцінки всіх плюсів і мінусів, тому добре, що Ви над такими речами задумуєтесь. Сподіваюся, Ви зможете прожити щасливе сповнене сенсом життя, не залежно від того, чи будуть у Вас діти.
психолог онлайн
цитата:
В моєї мами шизофренія
цитата:
.Я не знаю як вибратись з цього кругу тривоги.
Вы хотите помочь своей маме или хотите убрать тревожное состояние?
Какую помощь Вы ожидаете от психологов на форуме?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329101 для Светлана Владимировна Киселевская
і те і інше.мамі допомогти ,я навряд чи зможу,в мене якась безвихідь
психолог онлайн
цитата:
мамі допомогти ,я навряд чи зможу
Чтобы вывести маму в ремиссию, Вам придется жить с ней.
Так как надо будет принудительно давать ей лекарства.
Но у Вас такой возможности нет, ведь Вы живете
цитата:
в іншій країні
Поэтому если сейчас Ваша мама обслуживает себя в быту самостоятельно и не представляет угрозы окружающим, то можно пока все оставить так, как есть.
А для Вас имеет смысл заняться лечением
цитата:
тривожного розладу
Вы обращались к психиатру?
цитата:
я розумію ,що мені треба психолог
Планируете индивидуальную работу?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329109 для Светлана Владимировна Киселевская
Так ,лікувалась в психіатра рік тому від тривожного розладу,але все повернулось .
Спасибі велике за детальну відповідь.
Доповнення від автора
а ви працюєте з такою проблемою як в мене?якщо так то я збережу вас у вибране і напишу вам згодом,щоб домовитись про консультацію
психолог онлайн
цитата:
а ви працюєте з такою проблемою як в мене?
Да, работаю.
цитата:
я збережу вас у вибране і напишу вам згодом,щоб домовитись про консультацію
Конечно, пишите.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329136 для Светлана Владимировна Киселевская
Дякую
психолог онлайн
Доброго дня Olia!
цитата:
ще я боюсь мати дітей,через хворобу матері,я через те не хочу їх
Це дуже трепетна і болюча тема, але можливо все ж не безнадійна.
цитата:
В моєї мами шизофренія, так як вона відмовляється лікувались,то не офіційно поставлений діагноз лікарем
Як давно хворіє ваша мама? Чи проводив лікар з нею докладну розмову? Може трапитись, що це якийсь інший психічний розлад, і він не має спадкового характеру.
цитата:
Я боюсь, що мої діти успадкують ,хоча знаю, що вони можуть успадкувати тільки схильність до хвороби
Схильність до хвороби теж не обов'язково успадковується. Сучасна медицина дозволяє мінімізувати такі ризики.
цитата:
лікувалась в психіатра рік тому від тривожного розладу,але все повернулось .
Мабуть, найкраще, що ви можете зараз зробити, це приділити більше уваги собі. Не впевнена, чи потрібна вам медикаментозна підтримка, але індивідуальна робота з хорошим психотерапевтом була б дуже на часі.
психолог онлайн
Співчуваю, це доволі тяжко - мати маму з психіатрією та турбуватися про неї. І це як хрест, який треба нести за своєю дочернею долею і від якого не відмовишся. Від того і тривожний розлад. Але ж можна навчитися переключати свою увагу з мами на себе і свої справи, тримати психологічну дистанцію до неї. Так буде набагато легше.
Бо Ви ж не повинні ставати "мамою" для своєї мами, що нажаль й сталося. Можна зняти з себе зайвий груз обов'язків.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329193 для Павел Леонидович Басанский
Дякую за відповідь,ви влучно написали все як є
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329149 для Людмила Александровна Павлова
Спасибі за ці слова
Доповнення від автора
Дякую взагалі всім,хто відгукнувся,мені це дало сил не здаватись і на себе не "забивати".Згодом почну терапію