Як долати злість і роздратування?
Добрий вечір. Така ситуація: живу в одному будинку з людиною, яку терпіти не можу - ми родичі, це наш сімейний будинок, і у жодного з нас немає іншого житла, тому роз'їхатися не варіант. Ми не сваримось відкрито, але сильно одне одного недолюблюємо і дратуємо. Атмосфера у будинку через це, м' яко кажучи, не затишна. Зараз, коли так багато стресу, викликаного війною, дуже хочеться мати місце, де можна було б розслабитися, відновити душевні сили. Таким місцем мав би бути дім, але через напружену атмосферу розслабитися тут не вдається. Я відчуваю, що стаю агресивною: і на роботі, і вдома. Не можу відволіктися від цих емоцій, постійно повертаюся думками до того, що мене дратує.Через це часто почуваюся виснаженою, втомленою. Як навчитися стримувати цю внутрішню агресію і зберігати спокій, навіть коли хтось дуже дратує?
Питання від: ; Вік: 26

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Добрий вечір. Чи дозволяє планування будинку розмежувати простір? Якщо не відчуваєте себе безпечно в будинку, спробуйте знайти простір, який буде тільки ваш за любих обставин.
психолог онлайн
Вітаю. Звісно, коли ми живемо вимушено з кимось, навіть якщо це дуже приємні люди - це дискомфортно і позбавляє особистого простору. Але якщо конфлікти між вами і співмешканцями виключно побутові - тут є варіанти як можна трохи полегшити собі цей дискомфорт. Наприклад, можливо пошукати яку саме роль цьому всьому кожен з вас виконує найкраще. Наприклад, хтось готує краще - тоді можна "напівофіційно" за його згодою делегувати йому цю роботу, хтось краще організує спільні посиденьки - тоді передати йому цю роль, щоб зменшити претензії і конфлікти. Важливо также зрозуміти що заважає вам, щоб мати змогу це вирішити. У цій атмосфері чого бракує саме вам? Тиші? Можливості запрошувати гостей коли ви хочете? Чи ваші побутові потреби чекають кращих часів? Як би ви це сформулювали?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Елена Владимировна Мороз
Тетяна Штапова
Ірина Миколенко
Добрий день.
цитата:
Як навчитися стримувати цю внутрішню агресію і зберігати спокій, навіть коли хтось дуже дратує?
Як на мене,то ви якраз добре втримуєте внутрішню агресію. Це виснажує. Я би її розвернула б на об'єкт агресії, прояснила б всі ситуації, що дратують. І далі б дивилася по ситуації.
психолог онлайн
Елена Владимировна Мороз
Тетяна Штапова
Ірина Миколенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку!
цитата:
Одразу зазначу - це шлях конче шкідливий і небезпечний(!)
Не стримувати, а НАВЧИТИСЬ виражати агресію конструктивно(!)
Навчитись усвідомлювати об'єктивно те, що відбувається в реальності - розбіжності, свої бажання і потреби, свої власні обмеження. І навчитись діяти відверто і впевнено в собі, знаходячи найбільш прийнятний варіант розв'язання проблем.
цитата:
живу в одному будинку з людиною, яку терпіти не можу
А чому терпіти не можете? Що саме викликає таке ставлення?
На Вашу думку, чого насправді прагне та людина?
А чого прагенете Ви?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ірина Миколенко
Павел Леонидович Басанский
цитата:
живу в одному будинку з людиною, яку терпіти не можу
SUN, доброго дня. Було б важливо з'ясувати, що саме в цій людині Ви терпіти не можете.
цитата:
Не можу відволіктися від цих емоцій, постійно повертаюся думками до того, що мене дратує.Через це часто почуваюся виснаженою, втомленою.
Ви витрачаєте багато свого ресурсу на переживання своїх почуттів, пов'язаних з людиною, яка Вас дратує, і це виснажує.
цитата:
Якщо людина дуже старається стримати свою злість, вона може зовнішньо залишитись спокійною, але злість при цьому не зникає. Її можна витіснити на деякий час, але вона або знайде собі вихід назовні в іншій ситуації, вже з подвоєною силою, або буде направлена проти себе, наприклад, у вигляді психосоматичного захворювання.
Тому краще виражати свою агресію, але більш екологічними способами, ніж Ви це робили раніше. Цьому можна навчитись з допомогою психолога.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Тетяна Штапова
Доброй ночи!
Постарайтесь по минимуму общаться - с источником раздражения.
Не пересекаться с ним по возможности.
Не идти на разговор - полностью игнорить.
И быть автономной - как будто живете не с родственником ( а с квартирантом)
Восприятие ситуации тут надо поменять.
И найдите людей - друзей, знакомых или психолога - кто вас будет понимать и поддерживать.
Будет вам компенсировать вот то душевное равновесие, в котором вы нуждаетесь.
Еще как вариант - уйти целиком в дела и работу. Или спорт, или творчество.
Чтоб отвлекать ум, от негатива.
Если у вас хобби?
Что вас расслабляет? Прогулки, музыка, книги и т д.
Максимально увеличить - того, что вас расслабляет и радует.
А раздражение и непринятие - проговорить с психологом.
Ну и стараться искать варианты - разъехаться, поменять место жительство.
Удачи!)
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Вітаю!
цитата:
Через це часто почуваюся виснаженою, втомленою.
Звісно, скільки ж енергії потрібно, щоб ПРИХОВАТИ неприязнь і роздратування?! Тому -
цитата:
НЕ радив би цього робити в принципі. Стримування шкідливе. Небезпечне різними наслідками: від психологічних (нервозність, виснаження, дратівливість) до психосоматичних (підвищений тиск, серцеві хвороби, проблеми зі шлунком тощо). Треба тільки знайти екологічну форму для прояву деструктивних емоцій: боксерська груша, малювання, енергійний танок, спів, музика тощо.
цитата:
Не можу відволіктися від цих емоцій, постійно повертаюся думками до того, що мене дратує
А і не треба відволікатись. Бо ці ж якості або прояви є і у ВАС. Уважно і чесно придивіться до себе - і Вам несподівано відкриється, що те, що Вас дратує в родичі, ПРИСУТНЄ і у ВАС. Але Вам ДУЖЕ не хочеться це в собі помічати, а в іншому - це робити набагато легше.
А ще можна РОЗГЛЕДІТИ приємне саме в цій рідній людині і робити акцент саме на її позитивних якостях і проявах.