Це абюзер?
Чоловік постійно кричить на мене із-за побутових моментів (крихти не прибрала з ліжка, які дитина насипала, зачіска не така, сережки не носи, ти як циганка, колір нігтів не такий і тд.) У нас дитина 2 роки, він постійно відповідає за дитину, я питаю у дитини, він з криками відповідає за неї (ні, не хоче їсти, тільки ж прокинулась; ні не холодно дитині), це все з криками, притензіями, чому взагалі таке питаю у дитини. Дитина його любить сильно, і унаслдіує поведінку та манеру спілкування. При сварці кинув у мене предметом, тримаючи дитину на руках, я дала здачу, дитина злякалась звісно від таких дій. І він знову при дитині вдарив мене по щоці. Це жах, як таке могло статися зі мною, я розумна, порядна, людина - а сім’я моя виглядає, неблагополучною. Давно хочу розлучитись, але не вистачало самостійності, сміливості, тримала звичка та якийсь нажитий комфорт. Верніше давно хочу розлучитись, і постійно образи проходять, але потім знову сварки, і знову на наступний день все ок, думок про розлучення знову нема. В мене вже замилено сприйняття, що це абюз, що мене принижують та зневажають. 10 років шлюбу. Де взяти сил винести розлучення, самостійне виховання маленької дитини, фінансові питання і тд. Як не відступити назад, наступивши на гідність свою, бо все одно відразу після цього знову буде сварки, критика, токсична поведінка. Ця людина була відмічена «зі складним характером» власною мамою, а колишня казала йому «Ці відносини гірше смерті». Говорю з ним 10 років, що мене те і те ображає, що так не говори, не хоче навіть слухати та сприймати.
Питання від: ; Вік: 34

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
У Вашій розповіді вже є розгорнута відповідь на питання, чи абьюзер Ваш чоловік. Він кричить на Вас, принижує, кидає у Вас предметом (а це вже ознака фізичного насильства), загрожуючи безпеці Вас і дитини. Що робити в даній ситуації - вирішувати Вам, але на першому місці, в будь-якому випадку, повинна стояти Ваша особиста безпека і безпека дитини, а в ситуації домашнього насильства її немає.
Якщо складно розлучитися з чоловіком і Вас там тримає тільки звичка, то варто звернутися по допомогу до психолога, щоб розібратися в причинах цього і ставити себе на перше місце було легше.
психолог онлайн
Уляна Іванівна Казмірчук
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вітаю.
"Де взяти сил винести розлучення, самостійне виховання маленької дитини, фінансові питання і тд. Як не відступити назад.."
Уявіть своє життя через 5 або 10 років. Яка Ви? Який чоловік? Син, який підріс? Як він став поводитись з Вами? Які відносини з чоловіком? В сім'ї? Як вам уявлена картина? Що відчуваєте?
Якщо вона Вас не задовольняє та Ви все ж налаштовані на розлучення, тоді бажано " підготуватися". Бо, розлучитися після сварки " на емоціях"- це не Ваш шлях, тому що "постійно образи проходять".
Ви в шлюбі 10 років, тому й тримає "звичка та якийсь нажитий комфорт". Тому, на мою думку, треба починати зі зміни " звичек ": поступово ставати більш самостійною як фінансово, так й повсякденному житті, брати на себе більше відповідальністі-не тільки за себе, а й за сина. Тобто, поступово звикати до " більшого обєма" навантажень. Паралельно з цим, дуже раджу, звернутися до психолога. Щоб Ви мали підтримку, коли знову почните " забувати" образи. А роботу з ним почати с запроса про відновлення людської та жіночої гідності.(і хто зна, можливо й розлучатися не потрібно буде).
психолог онлайн
Вітаю. Дуже добре, що ви вже усвідомлюєте, що відбувається насилля і з вами так не можна. Це важливий крок, щоб почати щось змінювати.
цитата:
Це жах, як таке могло статися зі мною, я розумна, порядна, людина - а сім’я моя виглядає, неблагополучною.
Ви не винні, що вас принижують. У вас висока толерантність до насилля, адже кажете що це продовжується 10 років. Такий патерн поведінки сформувався у вашій батьківській сімʼї. Треба розбиратись чому так важливо мати сімʼю, які інтроекти транслювало середовище.
Коли ви повністю залежна від чоловіка, то звичайно дуже страшно залишитись самій, бо здається що сама не справлюся. Для початку потрібно брати відповідальність за формування своєї незалежності. Наприклад, це може бути навчання якоїсь професії. Це буде створювати опору і підкріплювати самостійність. Далі повертати собі автономність у інших сферах, шляхом роботи з самооцінкою: що я можу? що є моєю супер- силою? Далі створювати підтримуюче середовище: соціальні контакти людей які можуть мене підтримати. Весь цей напрацьований матеріал і стане вашою платформою автономності і підтримки.
психолог онлайн
Марія Радченко
Добрий ранок!
цитата:
Верніше давно хочу розлучитись, і постійно образи проходять, але потім знову сварки, і знову на наступний день все ок, думок про розлучення знову нема.
Прийміть мої слова співчуття і підтримки.
Натомість варто з'ясувати, ЧОМУ образи проходять? Який процесс всередині Вас відбувається, що після сварки вже наступного дня все Ок? Що такого впливає на Вас впродовж ночі, через що зникають думки щодо розлучення з аб'юзером та про захист себе і дитини від агресії і приниження?
Невже лише оці обставини
цитата:
В мене вже замилено сприйняття, що це абюз, що мене принижують та зневажають. 10 років шлюбу.
?
Має ж бути ще щось...
Також, вважаю, варто повернутись до того періоду або епізоду, коли змовчали, коли змирились з першим проявом зневаги/агресії з боку чоловіка. Якими думками тоді себе заспокоїли? Якими сподіваннями?
психолог онлайн
Ви пишете "Де взяти сил винести розлучення". Думаю, що така сила - це не стала величина, яка раптом на Вас "зійде" нізвідки. В нинішній ситуації Ви цілковито обезкровлені, обезсилені, тому таке й відчуття, що сил немає. Бо їх справді немає. Разом з тим, навіть при відсутності сил Ви можете спробувати організувати розлучення - якщо, звісно, Ви цього хочете. Для того, щоб розлучатись, потрібно точно менше зусиль, аніж жити у ситуації морального придушення. Я думаю, питання не в силі, а в тому, що Ви не прийняли рішення. Ні про розлучення, ні про збереження шлюбу. Для конфліктуючих пар я завжди пропоную "п"ять контрактів для пар для відновлення довіри. Є такий прийом. Його нескладно знайти в мережі і спробувати застосувати. Коли спробуєте раптом, напишіть сюди, поспілкуємось, що у Вас вийшло. До психолога йти свідомо не рекомендую, адже Ви доросла людина і самі знаєте й без мене, що у світі існують психологи, коучі і медіатори. Якщо справді надумаєте звернутись до сторонньої допомоги, то я би радила краще медіатора. Правда, вони в рази дорожчі за психологів, але медіатор зможе допомогти вирішити Вам всі процедурні і емоційні питання, а не лише емоційні (як психолог). Тому що Вас очікують, насамперед, процедури. І їх треба пройти грамотно. Також рекомендую Вам захист адвоката, який допоможе врегулювати насильство в сім"ї. Зараз є дуже хороші і дієві закони, які припиняють насильство (без тюремного заключення чи інших жорстких рішень). Тим білше, що зараз велика масса юристів консультує безоплатно. Це Ваш шанс.
Відредаговано автором 08-11-2023 10:07:53
психолог онлайн
А вы напишите себя список, чего вы боитесь и какие способы есть решить эти проблемы. Только не пишите про страхи, которые может быть случатся через 5-10 лет, типа как оплатить ребенку образование. А то, что вот сейчас.
Очень часто у женщин иллюзия, что вот есть хоть какой-то муж и без него страшно. А по факту, то оказывается, что на 80-90% женщина и так все на себе тянет. И без мужа будет легче намного, потому что никто не будет портить жизнь.
А второй список напишите то, что вы приобретете с разводом, например, спокойную жизнь, без унижений и криков, более здоровую психику себе и ребенку. И подумайте стОит ли финансовый комфорт того, что к вам так отвратительно относятся, а ваш ребенок растет в нездоровой атмосфере и будет уверен, что такая семья это и есть норма и показатель любви.
Ну и да, консультация юриста была бы кстати, чтобы для себя все нюансы по алиментам, как доказать насилие в семье (обычно это фото/видео съемка, записи разговоров, скрины переписок и свидетельства соседей).
Но даже без доказательства насилия, если вы в Украине, то обычно нет никаких проблем в плане дележа ребенка. Суд на стороне женщины, да и ответственности за то, что женщина не дает ребенка бывшему мужу, особо нет. Если вдруг вы боитесь суда.
Чаще всего развод это достаточно быстро и без особых проблем. Даже при неявке мужа 2 раза, на третий разводят без него. А сейчас может и легче процедура
Доповнення від автора
Доброго дня, шановні психологи. Я щиро вдячна, за ваші відповіді та допомогу! Ваші слова та поради дуже мені були потрібні.
Доповнення від автора