Що зі мною не так?
Все своє життя я намагалася бути в усьому кращою, щоб мама не переживала про те що в неї не виходить мене виховувати, бо батька в мене немає і їй одній важко. Я відмінно навчалася в школі намагалася бути компанійською але однокласники завжди були завжди до мене негативні і часто цькувати мене і мені доводилося і морально і фізично відбиватися від них, розмовляли зі мною тільки щоб я дала списати, мені було не шкода, бо я хотіла з ними дружити, але через те що я не модно вдягалася і краще за них вчилася вони були відсторонені. Коли настав час обирати ВНЗ, думки моєї сім'ї розділилися, дядько наполягав щоб я вступила в мед, мама з бабусею були за педагогічний, а я сама хотіла на архітектора або піти в напрям музики, та всеж я обрала педагогічний бо не хотіла щоб мама розчарувалася в мені, після чого дядько почав казати що я нічого не доб'юся, вишу в мами на шиї і що мені взагалі час жити самостійно й шукати роботу. І ось я переїхала в інше місто на навчання але після того як мама дізналася що я шукаю роботу вона заборонила мені десь працювати щоб в мене був час на навчання і щоб я ще хочаб трохи по була дитиною. У всіх моїх подруг уже є відносини та стосунки, я по доброму заздрю їм двом, але розумію що з моїм характером ніхто не впорається, бо все по дому можу я зробити сама від елементарного, помити посуд, до того щоб зробити ремонт, відремонтувати розетку і т.п., бо з мамою ми це часто робили вдвох. Дуже довгий час в мене були проблеми з самооцінкою і тепер я намагаюся виглядати та поводити себе максимально життєрадісно на публіці, щоб ніхто не бачив моєї слабкості, бо як тільки я дам слабину знайдуться ті хто захоче мене добити, через це я вже загубила саму себе. Після того що відбувалося в школі я не хочу знову стати сірою плямою в колективі і беру участь у всіх заходах які тільки можливі щоб тільки мене не забули. В цей же час мені треба встигати з навчанням, коли я не потрапила в рейтинг на стипендію в мене була панічна атака, бо слова мого дядька били відлунням в моїй голові мені здавалося, що я всіх підвела, що я ні на що не спроможня і що він був правий в тому, що я нічого не доб'юся. Зараз в мене постійні істерики на фоні того, що я роблю занадто мало, що всі очікують від мене більшого, а коли навіть близькі люди мені пишуть в месенджери я можу ігнорувати їх днями бо в мене немає сил і настрою їм відповідати, і мені постійно доводиться видавлювати з себе посмішку, щоб всім довкола здавалося що в мене все добре. Що я роблю не так, чи взагалі заслуговую спілкування з людьми? Мене часто відвідують думки про суїцид, також часто задумуюсь про те, що деяким людям було б краще без мене, я загубилась сама в собі, допоможіть мені, будь-ласка....
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Татьяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечора.
цитата:
мама дізналася що я шукаю роботу вона заборонила мені десь працювати щоб в мене був час на навчання і щоб я ще хочаб трохи по була дитиною
Ви вже повнолітні, тож маєте право працювати без схвалення матері.
цитата:
розумію що з моїм характером ніхто не впорається, бо все по дому можу я зробити сама від елементарного, помити посуд, до того щоб зробити ремонт, відремонтувати розетку і т.п., бо з мамою ми це часто робили вдвох
В тому, що Ви все можете по дому, я бачу одні плюси. Це означає, що Ви добре справляєтесь з тим, щоб жити самостійно і не переплачувати за фахівців, які займаються ремонтом. Можливо тут має місце гендерний стереотип що жінка "повинна" бути слабшою за чоловіка. Але в наш час він поступово втрачає свою актуальність, плюс в кожній парі відносини можуть будуватись індивідуально на договірній основі, а не "як прийнято".
цитата:
слова мого дядька били відлунням в моїй голові мені здавалося, що я всіх підвела, що я ні на що не спроможня і що він був правий в тому, що я нічого не доб'юся
Дядько, вочевидь, образився на Вас за те, що Ви не обрали медичній ВИШ. Але це ж Ваше життя, і Ви маєте право обирати, чим займатися, тим паче зараз.
Стосовно думок: через тривогу Вам здається, що якщо у Вас не вийшло щось одне, то нічого іншого теж не вийде, але насправді це не так. Завжди варто тестувати свої тривожні думки на реалістичність.
цитата:
Що я роблю не так, чи взагалі заслуговую спілкування з людьми?
Спілкування з людьми - це базова людська потреба, яку не потрібно "заслуговувати", так само, як не потрібно заслуговувати поїсти чи поспати. У Вас був негативний минулий досвід (цькування в школі, невіра у Вас з боку дядька), через який Ви вважаєте себе "недостатньо". Але це разом із суїцидальними думками, імовірніше за все, є симптомом депресії.
Думаю, Вам слід звернутися до психіатра у ПНД, щоб отримати консультацію і рецепт на антидепресанти, це допоможе зняти гострий стан. А також на індивідуальну консультацію до психотерапевта або психолога, щоб розібратися, чи треба Вам насправді відповідати чужим очікуванням.
Доповнення від автора
Дякую вам за витрачений час, напевне мені дійсно треба допомога психотерапевта доки самовипил не захопив мене повністю, добре, що є люди такі як ви які допомагають, розплутати клубок з думок
психолог онлайн
Будь ласка!
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Вітаю.
"Що я роблю не так, чи взагалі заслуговую спілкування з людьми?"
Судячи з Вашого листа- ЗАНАДТО стараєтесь. Стараєтесь бути " в усьому кращою, щоб мама не переживала", "компанійською", "намагаюся виглядати та поводити себе максимально життєрадісно на публіці", "беру участь у всіх заходах які тільки можливі щоб тільки мене не забули". Тобто, живете не своїм життям, я б сказала ,не живете,
а граєте роль. Це дійсно важко- бути НЕ собою, завжди відповідати очікуванням оточуючих, грати. Дуже велике навантаження для психіки. Тому, й не дивно, що:
"Зараз в мене постійні істерики на фоні того, що я роблю занадто мало, що всі очікують від мене більшого".
Я думаю, що " розмір очікувань" Вами перебільшується. Це як зі страхом- " очі великі". Спробуйте усвідомити, що очікування інших- це їх проблема, а ось те,що Ви постійно хочете їх виправдовувати- Ваша. Бо ,скоріш за все, за цим стоить страх, страх бути відкинутою. І це вже для опрацювання з психологом. Як і те, що неможливо постійно " насилувати" себе і бути щасливою. Колись відбувся "збій матриці": з нормального бажання подобатися оточенню, стало- "я роблю занадто мало". Кудись поділись власні бажання, потреби, вибір. Мабуть, прийшов час це все повертати та БУТИ собою справжньою. Бо, люди відчувають фальш
"мені постійно доводиться видавлювати з себе посмішку" та ін.,
тому й нема тої віддачі у спілкуванні,на яку ви очікуєте.
психолог онлайн
цитата:
Все своє життя я намагалася бути в усьому кращою, щоб мама не переживала про те що в неї не виходить мене виховувати, бо батька в мене немає і їй одній важко.
Перфекціонізм, який змушує досягати НЕ СВОЄЇ мети, а тої, яку хочуть ЗА ТЕБЕ. Здогадуєтесь, ХТО хоче?
Тобто це саме мамини слова: "В мене не виходить тебе виховувати"? Схоже на маніпуляцію, щоб Ви постійно намагалися її заспокоїти.
Як один з негативних наслідків перфекціонізму:
цитата:
коли я не потрапила в рейтинг на стипендію в мене була панічна атака, бо слова мого дядька били відлунням в моїй голові мені здавалося, що я всіх підвела, що я ні на що не спроможня і що він був правий в тому, що я нічого не доб'юся.
Не тільки слова дядька, але й завищені очікування мами. Ніби Ви ПОВИННІ окупити, виправдати "вкладання" в Вас мами. Що вона не дарма Вас виховувала. Але ціна цього: ВІДМОВА від СЕБЕ.
цитата:
Мене часто відвідують думки про суїцид, також часто задумуюсь про те, що деяким людям було б краще без мене, я загубилась сама в собі, допоможіть мені, будь-ласка....
Ви загубились не в собі, а загубили СЕБЕ. Втрачання себе було неодноразовим і поступовим, ось один з моментів, коли Ви вибрали НЕ СЕБЕ, а маму:
цитата:
дядько наполягав щоб я вступила в мед, мама з бабусею були за педагогічний, а я сама хотіла на архітектора або піти в напрям музики, та всеж я обрала педагогічний бо не хотіла щоб мама розчарувалася в мені
Щоб мама не розчарувалася в Вас. Це ніби як дресура в цирку: "не зробиш так як я кажу або хочу - я розчаруюся в тобі і ти будеш страждати". В основі цього СТРАХ залишитись самій, що "мама ПЕРЕСТАНЕ мене любити, якщо я її розчарую". І "вона ж стільки для мене зробила!"
цитата:
Спілкування не заслуговують, його просто мають, або не мають. Це і є НЕ ТАК: намагання заслужити щось. Треба просто припинити це робити - заслуговувати. І відчути власну гідність.
цитата:
мені постійно доводиться видавлювати з себе посмішку, щоб всім довкола здавалося що в мене все добре
цитата:
я намагаюся виглядати та поводити себе максимально життєрадісно на публіці, щоб ніхто не бачив моєї слабкості
По-перше, просто перестаньте це робити. І хай близькі побачать, як Вам погано і зрозуміють СВОЮ частину відповідальності за це. Я про маму та про дядю. Тоді й ТІЛЬКИ тоді може вони зупиняться в своїй деструктивності.
І ще, Ви перестанете втрачати багато енергії на підтримання життєрадісної ролі, яка, до того, ще не є щирою.
Відредаговано автором 09-09-2023 01:49:44