Як підтримати близьку подругу
Добрий вечір, шановні психологи. На днях близькій подрузі поставили діагноз з невиліковною хворобою. Мені тепер не по собі весь час, переживаю та тривожуся за її стан. Подрузі не можна бути в стані стресу, але коли в країні війна то від цього на жаль не вберегтися. Як правильно підтримати близьку людину в такій ситуації?
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Марія Радченко
Тетяна Артеменко
Доброго дня!
Зазвичай дуже допомагають прості речі: бути поруч, вислухати, тримати за руку. Не обов’язково щось при цьому говорити чи давати поради. А взагалі, ніхто крім Вашої подруги не знає, як краще її підтримати. Тому, можете прямо її запитати: «Як я можу тебе підтримати?» або «Чим я можу тобі допомогти?».
Відредаговано автором 23-05-2023 08:18:42
психолог онлайн
Марія Радченко
Добрий день. Напевне, продовжувати життя за актуальних умов. Спитати у подруги відверто, як їй краще,при цьому слідкувати за собою та своїми реакціями, щоб ви не взяли на себе роль рятівника, випадково.
Невиліковна хвороба - це дуже узагальнено. Подруга дієздатна? Які прогнози лікарів? Чи може говорити з психологом? - в такі моменти було б непогано їй зустрічатися з екзистенційним психологом.
психолог онлайн
Іванна Нікель
Доброго дня!
Розкажіть будь ласка, якщо маєте бажання, який саме діагноз у подруги?
Погоджуюсь з відповідями обох психологинь. В першу чергу, піклуватися про себе і свої нагальні потреби. Адже людина, в якої у житті самої щось не гаразд, не зможе адекватно підтримати близьких, емоційно не вигорівши.
А далі все по плану - робіть разом з подругою всі ті речі, що я раніше, якщо вона має на це бажання і фізичну можливість. Вислухуйте, підтримайте, питайте чим можете допомогти. Сил Вам.
психолог онлайн
Добрий день! Це правда, під час війни, навіть перебуваючи у відносно спокійних регіонах складно вберегтися від стресу. А коли в цей час лікарі ставлять діагноз невиліковної хвороби, то стресове навантаження збільшується в рази. Підтримати подругу, підібрати слова підтримки буває непросто. Можливо ці слова допоможуть вам бути в контакті і діалозі з подругою, і полегшать її переживання.
Оскільки діагноз невиліковна хвороба, можливо вирішення цієї проблеми немає, і ваша подруга, ймовірно про це знає. Але їй точно важливо висловлювати те, що її турбує. І ви можете дати їй зрозуміти, що ви готові слухати. Скажіть їй, що ви завжди можете її вислухати. Будьте уважні до того, що вона говорить. Не кажіть «не переживай». Якщо їй важко говорити, задайте наводящі запитання: розкажи, що сталося? Що тебе турбує? Допоможи мені зрозуміти, що ти відчуваєш.
Коли подруга буде розповідати і проявляти почуття, ви можете зіткнутися з власною тривогою. Ця тривога може бути настільки нестерпною, що вам захочеться витягнути подругу з її стану жартами, підбадьоренням, порівнянням з іншими людьми, яким може бути гірше. Тут справа така, вам важливо зрозуміти і пам'ятати, що всі почуття, які відчуває людина - нормальні і вони для неї важливі. Не варто применшувати значення образи, гніву, смутку, страху. Скажіть подрузі, що відчувати те, що вона відчуває - це нормально в тій ситуації, в якій вона опинилася.
Якщо вам знайомі почуття, які відчуває подруга, можете сказати: «Мені знайомі твої переживання. Я там теж була". Цією фразою ви говорите подрузі, що вона не самотня зі своїм болем. Поруч перебуваєте ви, хто випробував схожі почуття. І коротко розкажіть, як ви проходили складні етапи свого життя, як виходили з новими знаннями про себе зі своєї ситуації. Але! Якщо у Вашому житті не було подібних ситуацій, не бійтеся сказати: «Важко уявити, що ти зараз відчуваєш, та я готова розділити з тобою твою біль». Можете висловити співчуття і співпереживання словами: «Те, що з тобою сталося, дійсно жахливо. Мені щиро шкода, що ти потрапила в таку ситуацію. Це несправедливо. Ти заслуговуєш на все найкраще у своєму житті».
Іноді досить бути поруч, бути свідком переживань подруги. Ви можете описати, що бачите і відчуваєте. Можете визнати той факт, що у подруги настали важкі часи. Сказати, що вам боляче і важко бачити її біль. Можете обійняти подругу. Обійми, як і розмови, дарують розраду і заспокоєння.
Якщо у вас є сили, енергія і бажання не тільки вислухати, а й щось зробити для подруги. Можете разом поміркувати як жити далі, що робити. Оточіть подругу турботою фізичної. Заваріть чай, Запропонуйте приготувати що-небудь разом, подивитися фільм, прогулятися.
Схоже ви хороша подруга. Ваше щире бажання допомогти, розуміння складнощів, з якими зіткнулася ваша подруга, спільні дії завжди допомагають у важких ситуаціях. Труднощі легше переживати, коли поруч є близька людина або вірна подруга.
З повагою, Олена Мороз.
психолог онлайн
цитата:
обрий вечір, шановні психологи. На днях близькій подрузі поставили діагноз з невиліковною хворобою. Мені тепер не по собі весь час, переживаю та тривожуся за її стан. Подрузі не можна бути в стані стресу, але коли в країні війна то від цього на жаль не вберегтися. Як правильно підтримати близьку людину в такій ситуації?
Питання від: Mollymolly ; Вік: 23 [вірогідно, Ukraine]
добрий день виліковна хвороба чи ні ніхтотого не знає є різні випадки в житті та медицині навіть якщо хвороба і важка краще щоб людина була в стані надії, виконувала призначення лікарівконцентрувалась на виздоровленні чим на відчаї тривозі і жалості до себе( сам в тому році стикнувся одним неприємним( наавіть страшним) діагнозом але слава богу дякуючи лікарям і близьким ситуацію змогли значно покращити є віра у виздоровлення , саме такий стан ви і можетеете їй допомогти сформувати щоб боротись за виздоровлення. для цього в це потрібно повірити самій і цим настроєм "заразити" і її. Бачив що багатьом( мені теж) допомагають релігіозні практики як мінімум дають віру у виздоровлення і знімать стресс( паралльно з лікуванням у лікарні), Але якщо це їй не підходить то можна просто вислухати впевнити що все буде добре, просто треба виконувати призначення лікарів. Чув таке від лікарів онкологів ло часто людину вбиває не тільки хвороба( а те що людина опускає руки і перестає боротись перестає виконувати призначення хоть шанси могуть бути не погані ( Наприклад є досить інтересна книга автора Саймрнтон "Психотерапія рака") там це описано
Відредаговано автором 23-05-2023 12:01:29
психолог онлайн
Добрий, Mollymolly!
Мабуть діабет? Хвилювання та стреси не тільки ускладнюють протікання хвороби, але часто й є її причиною, бо викликають гормональний збій. І подрузі варто намагатися максимально зберігати спокій, наскільки це можливо.
Що ж залежить від Вас?
По-перше, бути поруч із нею, говорити про те, про що вона хоче, підтримувати емоційно, співчувати.
По-друге, можна підказати їй виробити для себе таке ставлення до подій у світі та у власному житті, яке б допомогло їй не витрачати свою енергію на зайве, менше стресувати - щось схоже на будистське світосприйняття. Або на християнське - "все від Бога". Якщо не захоче змінювати щось в цьому плані - то це буде виключно її вибір, за це Ви не несете відповідальність.
психолог онлайн
Неизлечимые болезни тоже разные бывают. С одними можно жить, просто с некоторым ограничениями, а от некоторых умирают. И тут вопрос, какая болезнь у подруги?
Лучшим вариантом будет сказать своей подруге о чувствах и спросить "чем я могла бы тебе помочь? как я могу поддержать тебя?". И подруга скажет вам, что для нее лучше всего будет. Потому что способы есть разные, но у каждого своя реакция. Кто-то будет хотеть больше говорить о своей проблеме, а кого-то наоборот, это будет раздражать и будет желание, чтобы делали вид, что все ок и жить как обычно.
Поэтому спросите ее
Доповнення від автора
Дуже дякую за відгуки та поради всім. Тепер більш зрозуміло, як підтримати подругу в складний час.
Було запитання щодо хвороби, подруга дієздатна та сподіваюсь ще довго буде такою, з її хворобою можна увійти в стійку ремісію, але лікування повноцінного на жаль, немає.