Боюсь відкриватись психологу
Добрий день! На даний час займаюсь з психологом та почала помічати, що не можу розповідати всю правду.
Наприклад, мені порадили гуляти кожного дня та лягати спати в 11 вечора. Я не можу це виконувати, але мені соромно сказати психологу про це і я кажу, що виконую. Мій стан не покращується.
Я раніше теж ходила до багатьох психологів, але кожного разу мені завжди хотілось їх змінити і розпочати все заново.
Зараз я відчуваю те ж саме, хочу змінити психолога, бо я не можу і мені соромно розповісти правду. Розумію, що тим, що я зміню спеціаліста, я нічого не доб‘юсь, бо ситуація повториться.
Те ж саме відбувається, коли я спілкуюсь з людьми(саме тому я вирішила піти до психолога). Я боюсь зближатись з ними. Не знаю, я відчуваю себе ніби в пастці, коли починаю близько спілкуватись з людиною. Відчуття, що я завжди маю бути хорошою, я не можу відстояти себе і мені хочеться втекти і більше ніколи не спілкуватись з людиною.
Підкажіть, будь ласка, що мені робити з психологом? Краще розповісти про те, що я відчуваю? Але мені соромно та страшно це зробити.
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
цитата:
На даний час займаюсь з психологом та почала помічати, що не можу розповідати всю правду.
Що буде такого по-вселенському страшного, якщо скажете психологу правду?
психолог онлайн
С психологом вы сейчас проигрываете привычный сценарий, как в жизни с людьми. И пока вы будете менять психологов, то в обычной жизни ничего не изменится. Поэтому рассказать психологу о своем стыде это будет первый важный шаг к изменениям и новым отношениям.
Поэтому да, рассказать обязательно.
Вы пишите, что вам стыдно. А что случится, если вы расскажите психологу о том, что не соблюдаете его рекомендации?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добрий день! З того що Ви описали, схоже у Вас контрзалежність, тому Вам так важко зближуватися з іншими, а особливо з психологом - де треба бути максимально відвертою. Психолог допомагає віддзеркалювати Вас, щоб Ви могли себе зрозуміти. Ви працюєте з психологом на основі того, що Ви про себе розповіли, а не того про що промовчали, тому важливо бути повністю відвертою, як із самою собою і навіть більше, тому що дуже часто людина не може бути до кінця відвертою навіть із самою собою.
Так, з одного боку Ви розумієте, що треба визначитись з психологом на якому Ви можете зупинитись і по справжньому працювати над своїми проблемами. Але з іншого ракурсу, саме в цьому і полягає проблема: "А кому саме я можу довіритися по справжньому?"
Варто прислухатися до себе в цьому питанні і якщо Вам не вдається відчувати себе комфортно з тим, чи іншим психологом не варто йти далі проти себе. Важливо знайти людину з якою Вам не буде соромно і Ви можете відчувати легкість у спілкуванні і можливість бути собою.
психолог онлайн
Ирина, добрый день!
цитата:
Але мені соромно та страшно це зробити.
Вы пишите, что уже сменили несколько психологов. Скажите, Вам и до этого было сложно открыться? Чего именно Вы стыдитесь? Что Вам страшно? Какие отношения с родителями?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 337740 для Валентина Михайловна Жемчужникова
«А что случится, если вы расскажите психологу о том, что не соблюдаете его рекомендации?»
Важко передати відчуття словами. Мені і соромно, і я боюсь, що психолог запитає чому я не дотримуюсь цих рекомендацій, а мені немає що відповісти на це, і я відчуватиму, що провинилась. Буду відчувати себе, не знаю, поганою мабуть, в очах психолога. Відчуття, що мені цим дорікатимуть. Можливо, психолог не виразить це вербально, але мені здається, що подумає.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
1) Адекватный психолог никогда не будет критиковать, осуждать, ругать, требовать выполнения каких-то заданий. Он вообще не имеет никакого права на это. Клиент приходит за тем, чтобы разобраться в себе и почему его жизнь складывается определенным образом. Он никак не обязан психологу либо кому-либо еще менять свою жизнь. Некоторые приходят, узнают причины, почему что-то складывается определенным образом и понимают, что не готовы сейчас это менять либо все в целом устраивает и так.
Поэтому, если не дай Бог вы столкнетесь в терапии с вышеперечисленным поведением, то уходите от такого психолога. И помните, что с вами все ок, а с ним, как специалистом, нет.
2) Помните, что вы уже взрослый человек, не ребенок. И никто не может вас наказать, накричать, а вы будете беспомощно это принимать, и не сможете повлиять на ситуацию. Это касается любых отношений в вашей жизни.
3) В целом, в данном вопросе даже не важно, ложитесь вы спать в 11 или нет. Важно почему не делаете. И тут вариантов может быть несколько :
- вы банально не хотите спать
- вы хотите спать, но не можете уснуть от напряжения
- это время единственное для каких-то занятий
- для вас подобная рекомендация это какой-то прессинг и вы сопротивляетесь
- вы чувствуете себя ребенком, которым командует родитель и из вредности не хотите подчиняться, даже если чувствуете это разумное решение
- ваш вариант
И исходя из ответа психолог будет разбираться, что с вами происходит, почему.
А еще любопытно, с каким запросом вы пришли к психологу? Как долго работаете? И в связи с чем была дана такая рекомендация?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 337795 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Дякую Вам за відповідь!!!
«А еще любопытно, с каким запросом вы пришли к психологу? Как долго работаете? И в связи с чем была дана такая рекомендация?»
Звернулась до психолога через неможливість ділитись своїми переживаннями з близькими людьми.(мені соромно стає, якщо розповім про свої почуття), соромно виражати емоції і важко спілкуватись з людьми(боюсь виглядати дивною)
Займаюсь уже ~5 тижнів.
А рекомендація через те, що дуже часто відчуваю стомленість та пригніченість, веду малорухливий спосіб життя(але це можливо через проблеми з щитовиткою)
психолог онлайн
Вітаю , Іра.
Як я бачу Ваше питання:
" я завжди маю бути хорошою", тому я " не можу розповідати всю правду." Бо коли хтось дізнається яка я справжня, станеться щось страшне . Тому, коли відчуваю, що я "занадто" зближаюся, коли про мене можуть дізнатись "правду ", " мені хочеться втекти і більше ніколи не спілкуватись з людиною". Я колись раніше вже була дуже близька з людиною, довіряла їй, а вона......( вставити потрібне).
"Я раніше теж ходила до багатьох психологів, але кожного разу мені завжди хотілось їх змінити і розпочати все заново".
Може, тому що вони бачили Вас справжню, не такою, якою Ви хотіли
здаватись . Бо бути собою Вам нестерпно соромно. Тому, й "відчуваю себе ніби в пастці,не можу відстояти себе".
Ви вже колись не змогли себя відстояти? Як це було? Якби це трапилось з Вами зараз, що б Ви зробили?
Є другий варіант: Ви не готові щось змінювати в своєму житті( дуже страшно, треба "напрягатись") або не хочете змінюватись самі( шукайте вигоди), тому й не виконуєте рекомендації психолога, щоб мати причину знов його змінити та знов нічого не робити
Відредаговано автором 29-03-2023 22:29:29
психолог онлайн
Доброго, Іра!
Головне, Вам бажано зібрати всю свою сміливість, та розповісти своєму психологу про
цитата:
Відчуття, що я завжди маю бути хорошою
Тому що це те, що найбільше заважає Вам не тільки жити повноцінно та відкрито, але й навіть працювати з психологом. І доки це не пропрацювати - психологічна робота буде зовсім не ефективною. Бо Ви будете тільки імітувати роботу, а справжньої терапії так ніколи і не відчуєте.
психолог онлайн
Доброго дня, Іра!
З вашої розповіді можна зробити висновок, що проблема полягає у вашому почутті сорому.
На користь цього говорить ваша цитата -
цитата:
(мені соромно стає, якщо розповім про свої почуття), соромно виражати емоції і важко спілкуватись з людьми(боюсь виглядати дивною)
Сором може бути спричинений різними факторами, такими як низька самооцінка, страх перед критикою, негативні думки про себе та почуття провини.
Щоб позбутися сорому, треба виконати наступні кроки:
1. Працювати над своєю самооцінкою та приймати себе таким, який є.
2. Зосереджуватися на своїх позитивних рисах та досягненнях.
3. Навчатися виражати свої думки та почуття відверто та без страху перед критикою.
4. Практикувати соціальні навички, такі як комунікація та спілкування з людьми.
5. Навчитися відпускати негативні думки та переключати увагу на позитивні моменти.
Важливо пам'ятати, що сором може бути дуже складним для подолання. Якщо ви не можете позбутися сорому, хоч і займаєтеся цим вже 5 тижнів з психологом, то вам треба знайти іншого фахівця.
Бо за цей час ви мали вже отримати результати від роботи.
Для вирішення питання вам потрібна психотерапія.
Можете звернутися до мене, я працюю з такими запитами.
Доповнення від автора
Добрий день, дякую усім за поради! Я змогла сказати правду психологу!
психолог онлайн
Добрий день, супер!) Ви молодець!))
психолог онлайн
цитата:
Це чудово!
З'явився прогрес у вашій роботі з психологом завдяки цьому?
психолог онлайн
Добрий!
От і добре. Сподіваюсь, процесс терапії нарешті пішов і дасть найближчим часом свої результати.