Підліток 13 років взяв без дозволу гроші у батьків
Доброго дня
У мене є син, йому 13 років він взяв (вкрав) вже вдруге без дозволу гроші, на запитання чому він це зробив відповів що ми йому не даємо гроші на різні смаколики а в друзів гроші є (ми даємо йому кармані кошти, але не так багато як йому хочеться)
Окрім цього він категорично відмовляється навчатися і допомагати що небудь
Ми з ним постійно розмовляємо, пояснюємо, але таке враження що він нас не чує і не хоче чути
Допоможіть будь ласка
Питання від: ; Вік: 38

психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня. Якщо підліток краде гроші і говорить, що йому їх не вистачає, це може означати, що насправді йому не вистачає уваги та любові батьків. Але про це сказати він не готовий, можливо навіть і не усвідомлює цього. Які у Вас стосунки з сином? Яка атмосфера в сім'ї?
психолог онлайн
Доброго дня!
Якщо хлопчик бере без дозволу гроші, не хоче вчитися і слухати своїх батьків, проблема, швидше за все, комплексна. І питання з грошима - є лише верхівкою великого сімейного "айсбергу". Адже, діти лише "відзеркалюють ті проблеми та питання, які виникли поміж його батьками вцілому, плюс, нестача знань у дорослих з виховання дитини.
Певне, щоб Вам допомогти в усьому розібратися, необхідно набагато більше інформації про те, які стосунки між батьками? Як спілкуєтеся один з одним?
Які у дорослих життєві цілі та інтереси? Бо діти хочуть вчитися лише тоді, коли і батьки постійно розвиваються, а не живуть лише побутовими проблемами...
Я б Вам щиро порадила звернутися до психолога. Під час індивідуальної зустрічі Ви зможете більш детально розповісти, що насправді відбувається в родині, скільки часу приділяється дитині , чи є поміж вами близькі стосунки... Адже, поки, з того, що Ви написали, складається враження, що найголовніша цінність в сім'ї - це матеріальні цінності. Інакше б для хлопчика не було на стільки важливо, що у всіх є гроші, а у нього не має... Окрім того, як часто друзів сина Ви запрошуєте додому та пригощаєте? Як часто допомагаєте незнайомим людям, які потребують допомоги?
Окрім того, я б ще порадила паралельно щоб психолог обов'язково поспілкувався з хлопчиком. Швидше за все, гроші, то лише підсвідома компенсація недоотриманих від батьків тепла та уваги...
психолог онлайн
Доброго дня!
"Окрім цього він категорично відмовляється навчатися і допомагати що небудь
Ми з ним постійно розмовляємо, пояснюємо, але таке враження що він нас не чує і не хоче чути"
Слишком поздно - вы взялись за перевоспитание сына...
надо было раньше, вкладывать понятия - что хорошо, а что плохо.
Ценности вкладывать раньше... а сейчас пожинаете плоды... того, чего сами же вложили, или наоборот не вложили...
( увы... но это так)
Занимались ли вы раньше воспитанием сына? И как именно?
Рассказами и уговорами тут уже не поможешь... тут нужны конкретные решения.
За воровство надо наказывать ... иначе для него это станет нормой.
Тут лучше всего будет - не помогать ему вообще не в чем.
Пусть сам за себя теперь отвечает, и за свои поступки и действия.
Сам о себе заботиться, как хочет сам. Дать ему свободу - он же ее хочет.
И перестать давать деньги вообще. (или мизер)
А дать лучше подработку - пусть начнет их зарабатывать сам - своим трудом.
Найдите ему работу - у своих знакомых. Только не оплачивайте ему сами работу. (На временный период на месяца три. А дальше посмотреть - на его поведение и осознание ситуации).
Нужно чтоб, он сам с другими людьми из социума - взаимодействовал - работал - а они ему оплачивали. Тогда будет все честно. И может, так он начнет ценить деньги и труд.
Но сказать ему - это по взрослому с взрослой позиции - (без криков и скандалов) - но серьезно и взвешенно.
И обязательно сказать причину - почему вы так поступаете.
Что во первых - он нарушает закон - воровство это нарушение закона.
А во вторых - вы не будете спокойно, так это все пропускать.
И в третьих - раз хочет денег - пусть работает.
Сколько заработает - столько и его. Все честно.
Ну и на себя вам тоже надо посмотреть - какие у вас ценности в семье? И не нарушаете ли вы их?
Потому что чаще всего - дети берут пример с родителей. ( может не во всем, но частично точно)
Может и в словах, сына есть доля правды?
( может и мало денег даете... тут как бы надо разбираться... что значит, для него мало и т д )
А так ищите семейного психолога - потому что ситуация сложная.
Відредаговано автором 22-03-2024 17:43:15
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго вечора!
Ваша дитина показує вам протест через власну поведінку. Коли дитині не вистачає ресурсу, то відбуваються такі неприємні події.
Чи цікавитесь ви внутрішнім світом дитини? Чи довіряє син вам свої почуття і чи є підтримка без лекцій як має бути і як правильно?
Вам як батькам важливо пережити невдоволення собою, бо в реальності і він, і ви незадоволені один одним. Вам потрібно проявити мудрість і витримати це, щоб повернути довіру та близькість. Слухати і чути можна лише того хто чує і бачить тебе. Вам хочеться одразу його переробити, а спробуйте побачити його і відчути на його рівні. Він насправді не справляється і чекає на допомогу, тільки необхідно підібрати формат під його відчуття.
Рекомендую вам звернутись самій до психолога, це полегшить вашу втому і материнське безсилля, а також розширить діапазон можливих перспектив у ваших стосунках.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня!
Сім'я - це система. І якщо з одним елементом системи (Вашим сином) щось відбувається, то справа НЕ тільки і НЕ стільки в ньому, скільки в сімейній системі в цілому. В сімейних цінностях, принципах виховання, стосунках між вами всіма тощо. Все це треба розбирати і над цим працювати, бо тільки так можна щось виправити. І точно не в письмовому форматі. А очно зі спеціалістом.