Чому життя - це страждання? Як боротись з самотністю?
Доброго дня, мені 28. Я живу самотнім життям вже 9 років(відтоді як почав хворіти, маю психічний розлад). У мене немає друзів. Єдине що приносить задоволення - це сигарета з кавою. Дисципліна відсутня, щось заставити себе робити дуже тяжко. Тяжка фізична праця зводить з розуму. Живеш на роботі щоб поїсти, було де переночувати, і звісно ж як без сигарет. Вільний час просто проходить за переглядом безглуздих відеороликів. Що може принести задоволення сором'язливому хлопцю який вживає психотропні таблетки, які в свою чергу притупляють мислення?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Тетяна Володимирівна Дорошенко
Доброго вечора.
цитата:
маю психічний розлад
Який розлад, якщо не секрет? Ви спостерігаєтесь регулярно у психіатра?
цитата:
який вживає психотропні таблетки
Таблетки Вам виписав лікар? І якщо так, чи дотримуєтесь Ви назначеної схеми лікування? Чи повідомляли лікарю про побічні ефекти від пігулок, якщо такі спостерігалися? Всі ці речі обов'язково треба обговорювати зі своїм психіатром, бо люди з суто психологічною освітою не мають повноважень тут щось радити.
цитата:
ЧОМУ ЖИТТЯ - ЦЕ СТРАЖДАННЯ? ЯК БОРОТИСЬ З САМОТНІСТЮ?
А це дуже екзистенційні питання, які лежать саме в компетенції психологів та психотерапевтів.
Життя = страждання - це популярна теза в багатьох філософських системах і віруваннях, заснована на тому, що ми приходимо в цей світ, щоб долати труднощі, які в будь-якому разі будуть, у кожного свої. Суто логічно можна не погодитися з тим, що все життя складається з суцільних страждань, але так, в ньому багато болю (як фізичного, так і психологічного) і проблем, які потрібно вирішувати. І тут нема якогось вищого умислу, скоріш за все просто світ є таким, як є - ні хорошим, ні поганим.
Деяким людям від страждань допомагає пошук сенсу свого існування. Як казав Віктор Франкл "Якщо людина знає, навіщо жити, вона витримає будь-які "як". Але не кожна людина знаходить сенс життя (чи примиряється з його відсутністю) одразу, і це породжує ексистенційну кризу.
цитата:
ЯК БОРОТИСЬ З САМОТНІСТЮ?
Самотність - теж дуже поширене, складне почуття. Існує екзистенційна самотність, згідно з якою ми всі проходимо цей життєвий шлях самі: самі народжуємось, самі помираємо, а інші люди нас лише супроводжують, якщо пощастить таких зустріти. Але буває і ситуативна самотність, викликана багатьма факторами, такими як незакриті емоційні потреби, почуття ізоляції через ментальні розлади і таке інше.
Тут важливо визначити, в яких ситуаціях Ви почуваєте себе самотнім? Це самотність наодинці з собою, чи самотність серед інших людей? І якого контакту з собою та іншими Вам би хотілося, щоб почувати себе менш самотнім?
психолог онлайн
Марія Радченко
Підтримую свою колегу у всьому вищесказаному.
Щодо труднощів, важкої роботи - дуже багато людей знаходяться в схожому положенні. Так, нажаль, влаштований цей світ. Комусь пощастило з батьками, хтось - опинився « у потрібний час у потрібному місці» і зміг заробити якісь статки і побудувати бізнес, а хтось важко працював все життя - на півночі ліс рубив і в мороз труби зварював чи операції робив і лише під кінець життя отримав якусь стабільність…
Ви написали про один ресурс, яким ви можете покращити своє життя - це час. Час, який ви зараз витрачаєте «на перегляд безглуздих відеороликів». Ви можете витратити цей час на отримання нових знань, навичок, вмінь, які будуть цінуватися дорожче, ніж виснажлива фізична праця… це непростий шлях, він потребує терпіння, послідовності, самоорганізації. Але ви ще дуже молодий, ви можете ще все змінити в своєму житті.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Що може принести задоволення сором'язливому хлопцю який вживає психотропні таблетки, які в свою чергу притупляють мислення?
Ваши проблемы связаны с вашим заболеванием -
цитата:
маю психічний розлад
Какой диагноз вам поставил врач?
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
ЧОМУ ЖИТТЯ - ЦЕ СТРАЖДАННЯ?
Маленьке уточнення. "Чому МОЄ життя - це страждання?"
Не у всіх людей життя - суцільне страждання. Так, моменти або періоди страждання трапляються. Водночас є багато радості, задоволення, хвилинами - щастя.
У Вашому випадку життя псується через хворобу. Це вона спотворює сприйняття світу, людей і власних можливостей. Відбирає сили і занурює у самотність. И чи було ТАК з Вами завжди? Яким було Ваше дитинство? Що цікавого і світлого приходить на згадку про своє минуле?
цитата:
ЯК БОРОТИСЬ З САМОТНІСТЮ?
Про що Ви думаєте на самоті?
Які книжки читаєте?
Чого бажаєте для себе від людей?
Відредаговано автором 14-09-2023 10:18:25
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350468 для Марія Радченко
Діагнозу не знаю. Стоїть шифр F25.2
Лікаря відвідую регулярно.
Лікар виписує рецепти на ліки і може запитати чи все добре.
З ліків приймаю галаперідол, вольпраком та оланзапін.
Ліки приймаю регулярно, загострень не спостерігається вже 4-ий рік.
Що стосується самотності, я гадаю що в мене незакриті емоційні потреби.
Хотілося б мати хоча б одного справжнього друга.
Просто хочеться мати людину, якій можна виговоритися.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350480 для Светлана Владимировна
F25.2
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350485 для Владимир Анатольевич
Так було не завжди. Друзів було безліч, коли я був підлітком. Але ми переважно проводили час вживаючи спиртне.
В мене тато в дитинстві та й на часі вживає спиртне (я думаю в нього залежність). Дома спокою набуло, та й немає(та й власне дому свого немає, ми живемо з татовими батьками, з дідусем і бабою). Він постійно ображав маму, інколи бив, інколи бив нас (мається на увазі дітей, нас троє братів). І коли я бачив його в нетверезому стані, в мене було велике переживання щоб він нічого не зробив з мамою.
Щодо особистого життя:
У 16 років я почав зустрічатися з дівчиною, через майже 3 роки ми розійшлися, і в мене була велика депресія яка переросла в психоз.
За ті стосунки я говорити не хочу, то важко було назвати відносинами.
Із світлого пригадується час, в основному, літні канікули, які ми проводили на річці з товаришами.
Зустріч Нового 2012 року.
Водійське посвідчення, яке я втратив. Дуже любив їздити на автомобілі.
Зараз лікар каже що не можна керувати.
Читати почав нещодавно.
Прочитав - "7 звичок надзвичайно ефективних людей" Стівена Р. Кові.
Зараз читаю "12 правил життя. Ліки від хаосу"
На самоті думаю що от от займусь тренуванням м'язів, але після виснажливої роботи не хочеться.
Думаю, що може, вдасться відкласти, за пару років(м'яко кажуки) на власний будинок у селі. Бо на квартиру за все життя не складу.
Кожного вечора думаю почати ранок не з кави з сигарета, але так ні разу і не вийшло.
Від людей хочеться хоч трохи уваги, навіть у колі сім'ї - я небагатослівний та не знаю про що розмовляти.
Хочу мати людину, друга, з яким можна поділитись наболілим, виговоритися, постійно не тримати все в собі.
психолог онлайн
цитата:
С диагнозом
цитата:
F25.2
это будет сделать сложно.
Что говорит ваш лечащий врач?
Вы вышли в ремиссию?
В психоневродогических диспансерах есть штатные психологи.
Вы работаете со специалистом?
Там же должна быть групповая психотерапия. Есть такое в вашем ПНД?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350584 для Светлана Владимировна
Я зараз дома, приймаю ліки.
Працюю. Загострень немає вже 4 роки.
Регулярно відвідуючи лікаря, так як він мені виписує рецепти.
Лікар нічого суттєвого зі мною не обговорюває.
Просто питає як справи, я кажу що добре, виписує рецепт і на цьому кінець.
Друзів, говорить, тобі не потрібно.
Просто каже постійно приймати ліки, бо як не буду приймати, то через 2-3 місяці буде загострення.
Дозу покищо не зменшує.
Я напишу що приймаю:
Рано: половину галаперідола 1,5 мг та половину вольпракома 300 мг
Ввечері: другу половину вольпракома і на ніч 10 мг оланзапіна
психолог онлайн
Марія Радченко
цитата:
Лікар нічого суттєвого зі мною не обговорюває.
Про возможность работы с психологом в ПНД тоже ничего не говорит?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Просто хочеться мати людину, якій можна виговоритися.
Я підтримую пораду колеги вище дізнатись у психіатра, чи є можливість безкоштовно попрацювати з психологом в психоневрологічному диспансері, де Ви лікуєтесь. Там повинен бути клінічний психолог, якому як раз можна виговоритися.
Також у ПНД може бути варіант групової терапії (для людей зі схожими діагнозами або схожими проблемами), про це теж можна в лікаря спитати.
цитата:
Хотілося б мати хоча б одного справжнього друга.
Думаю, це можливо, хоча справжніх друзів буває складно знайти, будучи людиною з діагнозом чи без нього.
Можна шукати друзів по інтересах: групи підтримки для людей з психічними розладами, які можна знайти в соцмережах в тому числі, але варто шукати групи з хорошою репутацією; книжкові клуби/якісь безкоштовні онлайн і офлайн заходи для любителів читання. Можна спілкуватись з однодумцями на теми спорту чи автомобілів, навіть якщо Вам не можна водити авто або Ви надто втомлені після роботи фізично (говорити про свої інтереси в будь-якому разі можна).
цитата:
Люди, які мало розмовляють, іноді вміють добре слухати інших. Це теж цінна риса характеру, бо іншим людям теж буває потрібен друг, який може вислухати.
Відредаговано автором 15-09-2023 01:41:00
психолог онлайн
цитата:
Друзів було безліч, коли я був підлітком.
І де ж ті друзі поділися?
цитата:
В той період чи після за допомогою до лікарів звертались?
Напевно, що до таких складних станів призвела підліткова переоцінка почуттів. Цікаво, зараз вірите в кохання? В те, що не всі люди всім без винятку підходять? Що стосунки це процес, який має початок і своє завершення через різні причини?
цитата:
А зараз як проходять Ваші вихідні? Чим їх наповнюєте?
цитата:
Зараз читаю "12 правил життя. Ліки від хаосу"
Щось сподобалось в книжках? Що можете узяти для себе з прочитаного?
цитата:
Почніть з посильних фізичних вправ, краще зранку. Я сам так роблю перед прийманням душу і сніданком.
цитата:
Колеги вже висловили корисні поради. ЦІкавтесь в лікаря, в ПНД, в інших місцях про можливість спілкуватись з психологом, відвідувати групи психологічної підтримки тощо.
Життя не можна ставити на паузу. Воно триває. І Ви рухайтесь далі.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350592 для Светлана Владимировна
Ні, не говорить.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350592 для Светлана Владимировна
Там тільки, перед випискою відправляють до психолога, де він просто задає питання типу яке сьогодні число місяця, і декілька вправ, типу намалювати що для мене щастя і просить висловити думку про деякі прислів'я