Залежність від парфумерії
Доброго вечора! Маю таку ситуацію і випливаюче з нього питання.
З 2019 року я вийшла з декрету на роботу. З'явилась заробітна плата і так як чоловік мене забезпечує я почала купувати собі все, що я хочу. Не можу сказати, що дохід великий, бо певно прокормити двох дітей і себе і закрити всі потреби я б не змогла. Ти не менше в якийсь момент я почала активно захоплюватись, а відповідно й кпувати парфумерію. Все це триває до цього дня. У парф шафі шалений круговорот: купила-продала (як бу і звісно дешевше), знову, купила-продала... І я прийшла до того, що відчуваю себе менш щасливою, аніж я була з 5ьтма флаконами.. Наприклад, коли я нещодавно їздила у подорож я зовсім про ті парфуми не думала, а кол згадала, то здивувалась сама собі, нащо то все мені потрібно... хоча коли повернулось, все продовжилось знову. Я вижимаю свій бюджет повністю, інколи розраховуютсь кредитними коштами....
Починаю вже відчувати, що це щось накшталт азартних ігор.... з іншої сторони, парфуми це естетичне та емоційне задоволення.
Я хочу зупинитись.
Питання: як? яке слово стоп? як собі нагадувати?? що зробити зі своїм життям, щоб жити стало в кайф без покупки парфумів.
ПС: на ЗСУ доначу.
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Доброго вечора. Задайте собі питання "Що для мене ці парфуми? Що вони заміняють в моєму житті, або дають мені?". Коли в вас була подорож, парфуми були не потрібні, значить вам вистачало вражень. Звичайне життя для вас сіре? Тому потрібні парфуми, щоб отримати якісь враження? Так би мовити розфарбувати життя.
Це коло залежностей від парфумів, треба розбирати детально з психологом, особисто.
психолог онлайн
Добрый день!
В вашей ситуации необходимо разбираться.
Если такое увлечение парфюмом является просто коллекционированием, тогда это характерологическая особенность, которую возможно и не имеет смысла менять, так как сделать это будет очень сложно. Ведь за это отвечает так называемый "анальный характер" (по психоанализу).
И тогда вам будет легче принять такую свою особенность.
цитата:
Починаю вже відчувати, що це щось накшталт азартних ігор
Но если это действительно зависимость, то тогда вам нужен будет комплексный подход для решения вашей проблемы.
В первую очередь необходимо будет обратиться к психиатру, так как любая зависимость - это болезнь.
И начинать психотерапию, чтобы определиться - от чего в своей жизни (и по какой причине) вы уходите в такое увлечение парфюмом.
цитата:
яке слово стоп? як собі нагадувати??
В любом случае никакие "слова" и "напоминания" вам не помогут.
Потому что вашу проблему надо решать на глубинном (внутриличностном) уровне, а не на уровне поведения.
И если вы решите изменить свою жизнь и сделать так,
цитата:
щоб жити стало в кайф без покупки парфумів.
то можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими проблемами и могу вам помочь.
В вашем случае, по времени, психотерапия займет 3 месяца, так как я работаю в краткосрочном психотерапевтическом направлении.
Відредаговано автором 10-04-2023 03:59:28
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Надія Іванівна Шулюк
Mary, доброго часу доби!
Підтримую питання колег - що Ви компенсуєте, або отримуєте коли саме вдихаєте аромат та під час купівлі його?
Справа в тому, що нюховий імпульс сягає мозку набагато швидше, ніж больовий. Це відбувається миттєво, на підсвідомому рівні. Саме через ніс ми отримуємо майже миттєве задоволення. І це не сьогоденне відкриття. Бо ще у
1904-го французький хімік Рене Гатнінфос довів ефективність лікування опіків за допомогою ефірних олій. Тож аромати мають лікувальну дію.
питання: що саме Ви намагаєтесь вилікувати за допомогою ароматів?
Або, що саме було "виліковано" у подорожі?
цитата:
що зробити зі своїм життям, щоб жити стало в кайф без покупки парфумів.
Я б радила обрати фахівця та попрацювати з психологом. Треа віднайти Ваші автентичні ресурси для самопомочі та самопідтримки. Це те, що зара роблять аромати.
психолог онлайн
Добрий ранок!
цитата:
Я хочу зупинитись.
Хочете, але не можете, бо щось на дає. От тому і потрібно з'ясувати, що стоїть на заваді.
До речі, підказочку Ви самі наводите
цитата:
Тобто мова йде про два процеси. Перший - естетичне та емоційне задоволення. Другий - жага до, мабуть, чи не єдиного задоволення. А чому так? Невже життя настільки одноманітне?
Щоб Ви хотіли змінити? Куди зникли яскраві почуття, враження та емоції, якщо, вони, звісно, були в минулому?
цитата:
У парф шафі шалений круговорот: купила-продала (як бу і звісно дешевше), знову, купила-продала...
Здається, живете у двох вимірах - в реальності, з якої тікаєте у парфюмерну шафу. Втеча, як на мене, не кращий спосіб змінити реальність. А Ви як вважаєте?
психолог онлайн
Скорее всего это способ компенсировать себе что-то, справится с какими-то переживаниями, возможность почувствовать, что вы можете себе что-то позволить из необязательных, жизненно необходимых вещей.
В целом, это требует разбора более детального относительно вашей жизни, отношений в семье.
Какие у вас отношения с мужем?
Почему начали именно парфюмерию покупать в таких количествах (а не допустим, косметику, украшения и тп)?
Какой возраст детей?
Выход из декрета был вашим желанием или потребностью?
Обратила внимание на вашу приписку про доначу на ЗСУ.
Это к чему вы написали?
Есть предположение, что вас тут будут осуждать, ругать?
Донаты на ЗСУ это о чем говорит?
А если бы вы не донатили, то что?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338910 для Светлана Владимировна Киселевская
Дякую за цікаву відповідь! Погуглила, що таке "анальний характер" і окрім неконтрольованої купівлі парфюму, мене більш нічого не характеризує в цьому аспекті. Думаю, все ж, що справа у процесі роздивляння флакончиків, їх купівлі, отримання на пошті омріяної коробочки... через два дня після чого я втрачаю інтерес до купленого і відкриваю нове полювання на омріяний "бутильок"..., інколи попередньо продавши щось старе, щоб вивільнити кошти...
Я вже от думаю, може це банальний шопоголізм... просто я обрала саме парфуми, бо з дитинства мала до них пристрасть.... Сам флакончик може бути витвором мистецтва, рідина яка у ньому колишеться...
Дякую, я обміркую вашу пропозицію і можливо звернусь до вас!
Дякую за відповідь!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338891 для Надія Іванівна Шулюк
Зараз обмірковуючи це я думаю, що це свого роду лінівий спосіб втечі від реальності... Хоча час від часу в мене зявляються думки, що було б непогано начитись кататись на скейті, якось зблизитись з дітьми і проводити більше часу з ними, але це ж вимагає стільки зусиль...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338923 для Наталия Павловна Венглинская
Дякую за відповідь!
Ви знаєте, я інколи жартома називаю себе "знатним гедоністом"... але певно в кожному жарті є доля саме жарту, бо я б могла отримувати задоволення безкінечно...певно окрім парфуму в мене в житті задоволень не так і багато... Подорожувати я іжджу дуже рідко... вихідні проводжу здебільшого в межах свого району, навіть не Києва... І чоловік зараз в ЗСУ.....а діти малі, і проводити класно з ними час, ну так, щоб їх інтереси хоча б трохи співпадали з моїми, не виходить.... Тому...якось так..
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338926 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую за відповідь!
Мені було користно почитате ваші поради і питання... Я задала їх сама собі і в мене виникла ідея написати список доступних, але більш бюджетних, або й безкоштовних задоволень, які могли б замістити парфумерне захоплення...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338935 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Дякую вам за відповідь та реакцію!
З декрета я виходила з превеликим задоволенням!
Відносини з чоловіком досить напружені, я б сказала, це ттакі собі хитання на го
Доповнення від автора
...хитання на гойдалках абьюзу. Я вже навчилась маневрувати і обирати себе у цих відносинах...
Дітей двоє по 5 і 7 років і я їх дуже люблю, але часто задаюсь питанням, чому я в молоді роки не усвідомила, що я не мала заводити сімю, виходити заміж, народжувати дітей... власне це не my cup of tea , скажімо так....
І я б хотіла жити більш світське життя, ходити в театри, кафе, музеї, красиво вдягатись і парфумитись, а не безкінечно прибирати крихти по кімнатах і розкидані іграшки і одяг і готувати кожному своє блюдо...
От якось так....
психолог онлайн
Возможно есть смысл пересмотреть свои обязанности, которые вы взвалили на себе. Есть ли там место перфекционизму? Страху быть плохой мамой и что-то не додать детям?
Сходить в кино и театр можно и имея детей. Няня почасово даже раз в неделю это недорого. И вместо покупки кучи ненужных флакончиков можно эти деньги выделить на няню, а самой пойти куда хочется. Тем более мужа рядом нет, вы свободны. И этот раз в неделю будет заряжать вас большем, чем духи.
Да и быт можно пересмотреть, облегчить его и найти время и для скейта и для прогулок весёлых с детьми.
Они не такие уже и маленькие и можно и в цирк, и в зоопарк, и на выставки и куда угодно.
Я бы предложила вам пару консультаций у психолога на тему пересмотра быта и времени, которое вы проводите на так, как хотите
Ну а отношения с мужем это уже конечно для более длительную терапию.
Абьюзивные отношения забирают много энергии и сил. И вы своими флакончиками просто стараетесь немного удовольствия получить и сбежать от реальности.
психолог онлайн
Доброго дня.
Спитайте у дітей чим вони би хотіли зайнятися з вами.
Почніть з малого, велике діло краще розбити на маленькі шматочки і по трохи виконувати, сьогодні одне завтра інше, так це ввійде в звичку. Втілюйте свої мрії, не кладіть їх на поличку.
психолог онлайн
цитата:
Дякую за відповідь!
Пожалуйста.
Обращайтесь, буду рада помочь.