Окр
Доброго дня. Порадьте, що робити? Я хворію Окр уже 8 років(в такій гострій формі),а так прояви були і в дитинстві. Я проходила психотерапію, але незакінчила.Так як мені ставало гірше, і ставало некомфортно в спілкуванні з психотерапевтом. Психотерапія звичайно результат дала, так як я дізналася, що таке Окр. І зчасом стало легше, і я могла виконувати ті речі, які я немогла виконувати багато років, і при цьому не відчувала тривогу.Звичайно за цей період Окр незник. Але біль менш я могла жити звичайним життям. Останні пів року все знову змінилося. Почали знову появлятися нав'язливі думки, а останні два- три тижня так взагалі висока тривога, поганий сон, зник апетит, нічого не хочу робити, нічого не приносить задоволення.
Симптоми Окр в мене дуже багато. І з роками все більше. Страх, що я втрачу контроль над своїми діями( особливо коли я роздратована чи втомлена), страх, а раптом я вже щось зробила неправильне, просто забула про це. Страх щось зробити випадково непристойне, нашкодити дитині, страх, що зробила чи зроблю те, що неповинно бути, що неправильно, плюс до цих симптомів, страх забути виключити воду, закрити двері і т.д. насправді багато. І я все намагаюсь контролювати і концетрувати як я це роблю, щоб я точно запам'ятала. Але все рівно в мене постійно виникають думки: а я дійсно помила руки, а я не зробила якусь дурницю налюдях, ненаписала я якусь дурницю в коментарі в соц. мережах, чи не чіплялась я до якось чоловіка, який пройшов поряд, а можливо я вже щось зробила і просто про це забула і т.д. І тоді починається тривога, я намагаюся все згадувати до дрібниць, як я що робила, як мила руки, що я робила і як поводилася поряд з іншими людьми.І це як замкнуте коло. Я розумію всю дурість і безглуздість моїх думок, моїх ритуалів.Звичайно я нагадую собі, що це все ОКР. І стає легше.Але все рівно я такий сором і провину відчуваю, що я не така як всі, що я доросла і неможу впоратися з думками, що хтось із знайомих про це дізнається. Що у моїх дітей така ось мама, що як би в мене небуло Окр все було би по іншому і що ось ці роки пройшли марно, що я могла щось досягнути більше і т.д.Часом в мене таке бажання з кимось поговорити. Але нема з ким.Таке відчуття самотності. Живу закордоном, друзів нема. Мама і чоловік знають про моє ОКР. Але мама реагує на це, починаючи мене жаліти, як малу дівчинку, дивиться та мене такими очима жаліючими і переляканими.І я просто відчуваю сором.Тому я навіть незнаю що мені робити.
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Владимир Анатольевич Тарасенко
Наталия Павловна Венглинская
Добрий вечір, Вам необхідна психотерапія, адже Ви самі розумієте, що залишатися наодинці з хворобою не найкращий варіант. Так, при роботі з психотерапевтом може у якісь періоди ставати гірше, це не означає, що поганий терапевт. Але якщо відчуваєте, що не можете продовжувати саме з цим психотерапевтом, можете змінити терапевта, але не відмовлятись від психотерапії.
І ще, я не знаю чи зверталися Ви до психіатра, але це теж дуже важливо. Вам потрібне також медикаментозне лікування і це не страшно
психолог онлайн
цитата:
Порадьте, що робити?
Вам необходимо обратиться в первую очередь к психиатру и пройти медикаментозное лечение.
Потому что ОКР - это болезнь, которую надо лечить.
цитата:
Я проходила психотерапію, але незакінчила.
То что Вы не закончили психотерапию, как раз и привело к рецидиву заболевания. Если конечно от работы с этим психотерапевтом был вообще хоть какой-то результат.
Поэтому Вам придется начинать психотерапию заново.
И выбрать для этого желательно не врача-психотерапевта (потому что это тот же самый психиатр), а психолога, который прошел дополнительное обучение по психотерапии и умеет работать с ОКР.
психолог онлайн
AEN, доброго часу доби!
Мені дуже шкода, що Вам доводиться проходити через все це. ОКР дуже виснажує на всіх рівнях, тому люди з ОКР потребують додаткового відпочинку, більш лагідної турботи, уваги, спілкування...
Нажаль ОКР дуже не простий і буває, що зовсім позбутися його неможливо. Але можливо скорегувати і дуже сильно поліпшити якість свого життя. Це лише через тандем психіатра та психотерапевта, тобто медикаментозний супровід та терапію.
Як я розумію, медікаментозно Ви не залишили лікування, так?
цитата:
Я проходила психотерапію, але незакінчила.Так як мені ставало гірше, і ставало некомфортно в спілкуванні з психотерапевтом. Психотерапія звичайно результат дала, так як я дізналася, що таке Окр. І зчасом стало легше, і я могла виконувати ті речі, які я немогла виконувати багато років, і при цьому не відчувала тривогу.Звичайно за цей період Окр незник. Але біль менш я могла жити звичайним життям.
І от тут відразу питання: спочатку Ви пишите, що ставало гірше, але потім, що завдяки терапії життя поліпшилося.
Коли іде терапевтична робота, то завжди бувають кризи - це нормально, бо це період, пропрацював який клієнт має ще більше позитивних результатів у лікування. Можливо тоді була криза? Що знаить "ставало гірше" - що відбувалося з Вами? Чи казали Ви це своєму терапевту?
цитата:
Часом в мене таке бажання з кимось поговорити. Але нема з ким.Таке відчуття самотності.
Дуже б радила обрати фахівця та попрацювати з психологом\психотерапевтом. Налаштовуйтесь на довготривалу роботу, бо нажаль цей розлад дуже не простий.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Добрий вечір! Насамперед, перестаньте лякати себе. За ОКР стоять особливості особистості, які проявляються як нав'язливі думки та дії. І є завжди якась основна історія, що сталася з людиною і стала причиною ОКР, Ось цю причину і повинен виявити психолог.
Можна відразу сказати, що Ви невпевнена в собі людина, дуже сильно сумніваєтеся в собі, настільки, що потрібна повторна перевірка. У Вас хронічна невпевненість, яка проявляється у думках і ритуалах. І з цим теж Вам допоможе психолог.
Ваші думки про втрату контролю - це Ваші фантазії. Ви не зможете втратити контроль над собою, навіть якщо дуже постараєтесь.
Потрібно, щоб з Вами попрацював психолог, який вміє працювати з тривожніми розладами.
Доповнення від автора
Медикаменти я не приймала і неприймаю. На початку психотерапії все було гаразд, тобто я дізналася, що таке Окр, причини. Але потім мені потрібно було виконувати експозиції( не впевнена чи правильне це слово), які суперечили так би сказати моїм поглядам, навіть якщо забрати страхи Окр, нав'язливі думки, для мене ці експозиції були ненормальні. І від них ставало тільки гірше, приходили нові нав'язливі думки.Мені ставало не комфортно в спілкуванні з психологом.
психолог онлайн
Якщо у вас високий рівень тривожності, то вам, звісно, ​​допоможе психіатр. Випише препарати для зниження тривожності.
Ну а далі – ваші проблеми має вирішувати психолог. Тому що ОКР - це особливості характеру. і є проявом невротичного розладу.
До речі, невротики – розумні, талановиті люди і вони досягають багато чого в житті. Але потрібно скоригувати специфічні риси характеру.
.Якщо вам некомфортно під час роботи з психологом, завжди можна звернутися до іншого фахівця, який має інший підхід до вирішення вашої проблеми.
Доповнення від автора
Дякую за відповідь. Я проживаю закордоном, і нехочу тут звертатися до психіатра.
І хочу ще запитати, чи може Окр перейти в ще більш важку хворобу, наприклад в шизофринію?
психолог онлайн
Не переживайте, ніколи невротичні розлади не переходять у психічні захворювання. І не буде у вас шизофренії. Це закон психіатрії. До речі, всі люди індивідуальні, всі мають особливості характеру. І дуже часто психолог успішно допомагає впоратися з тривожністю. Зараз психологи працюють онлайн.
Тільки психолог має вміти працювати з тривогою. Якщо цьому навчався.
психолог онлайн
цитата:
Я проживаю закордоном, і нехочу тут звертатися до психіатра
В Европе Вы можете обратиться к семейному врачу и получить лечение от ОКР.
Или же проконсультироваться у украинского психиатра онлайн.
цитата:
Медикаменти я не приймала і неприймаю.
Без медикаментозного лечения работа с психологом будет неэффективна.
Потому что ОКР - это прежде всего болезнь.