Не знаю що робити в житті
Мені дуже складно знайти роботу, мабуть після негативного досвіду якісь страхи не дають мені дивитись якось позитивніше, задумуюсь чи взагалі хочу працювати. Думка інших що я не працюю чи ледарка, не хочу нічого робити вводить в апатію і змушує задуматись чи дійсно це так. Через якісь стіни в голові, психічні перепони, переживання, тривоги важко бути щасливою людиною. Не знаю як далі жити.
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Доброй ночи!
Есть ли у вас образование?
И кем бы вы хотели работать?
Какие у вас есть увлечения?
Чем бы хотели заниматься на 5 лет вперед? на 10?
Вообще не хотите работать?
Просто лень?
Или боитесь - что не получится?
Доповнення від автора
Получила образование, но конкретно чем хочу заниматься сложно сказать.
психолог онлайн
Доброго дня. Ви пишете про негативний досвід, а чи відмічаєте бодай для себе, яким чином той досвід на Вас впливає?
Про які саме страхи Ви говорите?
І дійсно, негативний досвід із попередніх місць роботи може сильно вплинути на людину, чи підкреслити інші проблеми і труднощі, при чому не тільки у сфері роботи. Про що кажуть Ваші слова в останній речення.
Ефективно було б пропрацювати ці моменти із терапевтом. Але хочеться відкреслити, що не хотітти працювати зараз чи якийсь час - це нормально. Не знайти чим займатись - теж. Ви юна, і у Вас ще є багато часу і можливостей все це виконати і дізнатись, але з тиском на себе це буде складніше.
І поки Ви не працюєте, спробуйте подосліджувати а що Вам взагалі подобається, чим би займались просто так, чи що хотіли б від своєї діяльності отримувати і т.д.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку, Rina!
цитата:
Мені дуже складно знайти роботу, мабуть після негативного досвіду якісь страхи не дають мені дивитись якось позитивніше,
Саме так, на жаль, іноді і буває. Певний негативний досвід ставить наче блок на подальших діях і зусиллях людини.
Розкажіть, будь ласка, про Ваш негативний досвід. В чому він полягає? З чим пов'язаний?
Щодо страхів. Вони, зокрема, про що? Чого саме боїтесь?
цитата:
задумуюсь чи взагалі хочу працювати.
Якщо не працювати, то як жити? Як реалізувати себе? На які кошти задовольняти власні потреби і бажання?
цитата:
Думка інших що я не працюю чи ледарка, не хочу нічого робити вводить в апатію і змушує задуматись чи дійсно це так.
Мабуть, інші - це хтось з близьких Вам людей. Що вони безпосередньо кажуть?
Чи не здається Вам, що ті люди, не маючи права, негативно Вас оцінюють, навішуючи свої ярлики?
цитата:
Через якісь стіни в голові, психічні перепони, переживання, тривоги важко бути щасливою людиною.
Поділіться своїм баченням - що означає бути щасливою людиною?
психолог онлайн
Доброго ранку Rina!
Ви пишете "Думка інших що я не працюю чи ледарка, не хочу нічого робити вводить в апатію і змушує задуматись чи дійсно це так. Через якісь стіни в голові, психічні перепони, переживання, тривоги важко бути щасливою людиною..."
Як на мене, я б розділила Ваше питання на дві частини.
Перша та, що стосується слів "Думка інших що я не працюю чи ледарка, не хочу нічого робити вводить в апатію і змушує задуматись чи дійсно це так"
Є певні стереотипи, які нам нав'язуються несвідомо ще з дитинства, як от "якщо дівчина не працює, отже, вона ледарка". І це може бути пов'язане з багатьма факторами: як от, родові установки. Наприклад. Прабабусі, бабусі і мами важко працювали, бо змушені були якось виживати і ростити своїх дітей без чоловіків. Тому ця установка в'їлася як єдина можлива. Так само, і установки оточуючого соціуму, які сформувалися під впливом історичних подій. Так, наприклад радянський союз - де за тими законами, любий, хто не ходив на роботу з ранку до ночі, вважався тунеядцем і його за це садили до в'язниці.
Тоді,як насправді, молода дівчина розвивається займаючись хатніми справами, турбуючись про інших людей, тварин, займаючись творчістю... А роботу сприймає лише як можливість "вийти в люди", щоб поспілкуватися та перепочити. До речі, неправильні внутрішні установки, нерідко, не дають можливості жінці створити гармонічну родину, і загалом, мати сім'ю, бо всі сили спершу "кидає в роботу". Тоді, як на першому місці повинний бути саме особистісний розвиток та внутрішня гармонія.
Друга частина " Через якісь стіни в голові, психічні перепони, переживання, тривоги важко бути щасливою людиною..." І як на мене, щоб розібратися в собі, потрібно починати саме з цього. Адже, щоб мати щасливе життя та щасливі стосунки, необхідно, насамперед, навчитися бути щасливою.
А щоб цього досягти, необхідно розібратися з природою Ваших переживань та тривог: вони Ваші,чи так само, передалася Вам у "спадок" від Ваших рідних. А для цього замало інформації. Що саме найбільше Вас тривожить? Чого Ви боїтеся? Як ставляться до життя Ваші батьки? Вони так само, тривожні і всього бояться, чи, навпаки, дуже наполегливі і знають завжди як потрібно жити?
Окрім того, Ви пишете про негативний досвід. Він був пов'язаний саме з роботою? Що саме сталося, що викликало у Вас такий страх?
Відредаговано автором 18-03-2024 10:30:31
Доповнення від автора
Негативний досвід почався з другої роботи, я тоді навчалась і це була моя практика, її знайшов мені брат. Він постійно наполягав на тому щоб я шукала роботу. Мені було дуже важко на тій роботі, не знавши досконало мову,  ставлення колективу, скільки фізичної роботи, не бажання роботодавцем підписувати договір і платити гроші за роботу. Мені хотілось здатися і поїхати додому.
Батьки так само тривожні, особливо батько. Батьки завжди сваряться, батько завжди зривався на нас дітей, а нас троє.
Мені здається коли за мене все вирішували я не можу сама приймати рішення. Пошук нової роботи викликає в мене неоднозначні відчуття, мені страшно, я переживаю і надумую, не можу спати. Мені тяжко на щось наважиться.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
Ви на порозі дорослішання, бо людина з роботою - це вже самостійна відповідальна особистість. Ваші страхи, сумніви підіймають певні дитячі комплекси, травми, що спричинюють психологічний регрес і ви впадаєте в залежність від думки оточуючих, в зневіру та пасивність. За вас вирішували і з вами не рахувались, так було раніше, але зараз може бути інакше. Ніби у вас не було адекватного поступового зростання, одразу тиснули і випихували щось робити та діяти. Співчуваю, але ви ж самі це усвідомлюєте і це говорить про вашу спостережливість та аналітичність. Треба пропрацювати свою емоційну сферу та самооцінку.
Зазерніть всередину себе і подивіться в очі тій наляканій дівчинці і скажіть їй люблячим підтримуючим голосом: «Тобі страшно! Це нормально! Я бачу і співчуваю! Я з тобою і ми це пройдемо разом! Я тебе не кину, я в тебе є! Ти можеш помилятись і ми це теж переживемо!». Щось накшалт цього потрібно весь час собі говорити та робити. Саме підтримуюче відношення, тепло та прийняття допомагає зростати, а не залякування, цькування та знецінювання.
Будьте собі другом! Бажаю відродити в собі віру та бажання жити ❤🙏
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Дякую, що щиро поділилися своїм внутрішнім...
Отже, мої припущення вірні.
Як на мене, те що відбувається зараз стосовно роботи, є певним "навіюванням" зі сторони Вашого брата. Якого, швидше за все, Ви сприймаєте як старшого, можливо, підсвідомо,як заміну свого батька. Адже, батьки весь час сваряться і сварилися, що навряд чи сприяло налагодженню довірливих стосунків між ними та Вами. Саме тому, для Вас такі значимі його настанови і слова. Ви ще та "маленька дитина" щастя якої залежить повністю від того, чи звернуть на неї увагу її батьки. Бо жодна людина жити без тепла та любові не може. А бути "гарною дівчинкою", слухняною, яка все робить як їй кажуть, дає якісь шанси, що її полюблять і звернуть на неї нарешті увагу, відірвавшись від скандалів...
Ви пишете "Мені здається коли за мене все вирішували я не можу сама приймати рішення" І це абсолютна правда. Насправді, Ви до цих пір перебуваєте в своєму сприйнятті життя на стадії тої дитини, за яку ВСЕ вирішують. У Вас величезна психо-емоційна залежність від близьких людей, яка поглиблюється ще й тим, що і Ваш батько дуже тривожний. Швидше за за все, проблеми були в стосунках і між його батьками та його самого з ними...
Насправді, з такими залежностями самотужки впоратися надзвичайно складно. Адже, це рівень підсвідомих установок, які гарними порадами не трансформуються. Потрібний "перезапис" поведінкових моделей та реакцій. Вам потрібно навчитися бути самодостатньою (не плутати з самостійною : це абсолютно різні речі)
Відредаговано автором 18-03-2024 11:53:17
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Алла Володимирівна Романенко
Павел Леонидович Басанский
цитата:
її знайшов мені брат
Зазначаєте, що роботу брат знайшов. А Ви сама збирались шукати? Можливо, цікавились, придивлялись? Адже в реальності не лише роботадавець обирає працівника і приймає його на роботу. Так само і людина ОБИРАЄ, де і з ким їй працювати відповідно до власних здібностей і вподобань. Тобто вона є суб'єктом зі свободою волі(!)
От Вам особисто чим би хотілось займатись?
цитата:
Мені було дуже важко на тій роботі, не знавши досконало мову,  ставлення колективу, скільки фізичної роботи, не бажання роботодавцем підписувати договір і платити гроші за роботу.
Як вважаєте, той роботодавець і те місце роботи єдині в світі чи є й інші варіанти?
Той досвід, можливо, на щось відкрив Вам очі? На щось змусив подивитись інакше, ніж було до цього?
цитата:
Мені хотілось здатися і поїхати додому.
А зараз Ви де перебуваєте? Що з мовою - опановуєте?
цитата:
Мені здається коли за мене все вирішували я не можу сама приймати рішення.
Дуже розумію Вас. Через тиск в родині та специфічні умови дитинства у Вас, на жаль, не сформувалась у повній мірі звичка і здатність спиратись на себе, приймаючи будь-які рішення.
Проте, ця навичка напрацьовується, коли людина шукає шляхи та способи для цього.
Коли звертає увагу до питання упевненості в собі. Коли за відповідної підтримки з боку близьких або психолога набуває досвіду самостійних рішень. Причому це стосується абсолютно усіх сфер життя, починаючи з вибору одягу, їжі, справ, відпочинку, стосунків тощо.
Разом з тим в неї зростає така якість, як відповідальність за себе і своє життя в цілому.
Отже, стаючи на позначений шлях, у Вас з'явиться розуміння
цитата:
як далі жити.
Скоріше за все, не одразу, не в одну мить, але з'явиться, поступово визріє.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
цитата:
Мені дуже складно знайти роботу, мабуть після негативного досвіду якісь страхи не дають мені дивитись якось позитивніше, задумуюсь чи взагалі хочу працювати
І негативний досвід, і страхи - звісно впливають на те, як людина справляється з труднощами. Особливо, коли людина ще НЕ Є самостійною і самодостатньою і піддається впливу інших:
цитата:
Думка інших що я не працюю чи ледарка, не хочу нічого робити вводить в апатію і змушує задуматись чи дійсно це так
Але ж це ЇХ погляд, ЇХ позиція - ЇМ так зручно або звично думати. То може задуматись над ВЛАСНОЮ позицією?
цитата:
Через якісь стіни в голові, психічні перепони, переживання, тривоги важко бути щасливою людиною
Так. Але для того вони й були дані Вам, щоб Ви їх подолали, вирішили, усвідомили - і стали сильніші. Інакше люди і не зростають. І ось це знання і розуміння:
цитата:
Не знаю як далі жити
приходить з часом і з досвідом, який Ви отримуєте, долаючи перешкоди і зростаючи над собою.
цитата:
Негативний досвід почався з другої роботи, я тоді навчалась і це була моя практика, її знайшов мені брат. Він постійно наполягав на тому щоб я шукала роботу. Мені було дуже важко на тій роботі, не знавши досконало мову, ставлення колективу, скільки фізичної роботи, не бажання роботодавцем підписувати договір і платити гроші за роботу. Мені хотілось здатися і поїхати додому
Тут сплелося 2 в 1. І психологічна залежність від брата, і сильний стрес на роботі, на якій все йшло не так, як треба і як сподівалось. Що тільки підсилило страхи. Але ж Ви витримали тоді цю напругу? Не кинули і не здалися? Може й з підтримкою брата, але все ж таки.
цитата:
Батьки так само тривожні, особливо батько. Батьки завжди сваряться, батько завжди зривався на нас дітей, а нас троє
Приклад батька, а також стресові ситуації з дитинства долаються і змінюються під час психотерапії.
цитата:
Мені здається коли за мене все вирішували я не можу сама приймати рішення
Так, якийсь час не зможете. Але поступово, з практикою і досвідом, крок за кроком - навчитеся.
Головне для Вас: прийняти для себе рішення ПОДОРОСЛІШАТИ. В результаті чого Ви й станете самостійною і самодостатньою.
цитата:
Пошук нової роботи викликає в мене неоднозначні відчуття, мені страшно, я переживаю і надумую, не можу спати. Мені тяжко на щось наважиться
Подібний невротичний стан - це все наслідок психологічного травмування, який можна вилікувати. Але НЕ самотужки.
психолог онлайн
Rina, в питаннях важливих життєвих виборів найголовніше розуміти "щоби що ".
І немає значення, це робота, стосунки, створення родини, народження дітей тощо.
Для чого особисто Вам робота?
Як взагалі Ви б хотіли проводити своє життя?
Ви пишете , що не знаєте, чи хочете працювати взагалі.
У Вас є можливість не працювати?
Якщо Вас забезпечують батьки, чи брат, то можна зрозуміти, чому вони хотіли би , щоб Ви почали заробляти самостійно. Адже ваша матеріальна самостійність додавала б батькам впевненості в тому, що Ви впораєтесь з життям навіть тоді, коли вони не зможуть Вам допомогти.