Як розрізнити дружбу, кохання і сексуальний потяг?
Я до 35 років не відчувала статевого потягу. Взагалі думала, що фригідна. У мене є чоловік і ми одружені 10 років. Але у нас немає сексу. Ми обидва не відчуваємо один до одного статевого потягу. Одружилися, тому що задовбались жити на самоті, а вдвох якось легше долати життєві труднощі. Раніше для мене кохання було по суті те саме як любов до родича чи друга: якщо добре разом і є взаєморозуміння і підтримка - значить це кохання. Я часто хворію і після довгих багаточислених курсів лікувань від відхилень рівнів різних гормонів (статевих, щитовидки та ін) у мене з'явився статевий потяг. Але це не прям потяг до всіх людей. Просто мені часто хочеться сексу. Іноді кожен день, іноді кілька разів на день, іноді раз-два на тиждень. Я помітила, що коли я думаю про якихось реальних людей (колеги чи знайомі), то сексуальне бажання підсилюється. Але коли я поряд з ними, то нічого такого не виникає. І це можуть бути і чоловіки і жінки. Мені постійно доводиться мастурбувати, щоб задовільнити себе. І тепер я стала розуміти людей, які так багато уваги приділяють вибору партнера і сексу. Раніше не розуміла в чому суть. Але я тепер не знаю що вважати закоханістю чи коханням? Як це відбувається у інших людей? Людина бачить іншу людину і виникає сексуальне бажання чи як? В мене це якось не залежно: спілкування - це одне, а бажання сексу - це інше. Не прив'язане одне до одного. Чи коли я про когось думаю і у мене підсилюється бажання це і є кохання? Саме визначення я звичайно читала, що це глибоке почуття, яке включає в себе багато чого, бла, бла, бла. Я так не розумію. Я розумію лише конкретні реальні для мене речі: довіра, взаємодопомога, дружба, бажання сексу, спілкування з людьми і так далі. Тобто те, що можна однозначно пояснити і описати. Я намагалась знайти подругу, щоб з нею обговорювати ці та інші речі. Але вже довгий час мені не вдається. Навіть якщо я починаю з кимось спілкуватися, то люди мене не розуміють. Вони не розуміють навіщо бути одруженою і не займатися сексом. Як може таке бути що я в 41 ніколи не отримувала задоволення від партнера. Якщо я хочу сексу, то чому не знайти когось і не спробувати. І так далі. Тому вирішила тут написати.
Питання від: ; Вік: 41

психолог онлайн
Доброго дня!
Якщо брати більш класичні визначення, то дружба в психології - це значущий емоційний зв'язок між людьми, заснований на взаємній повазі, довірі, взаємній підтримці, можливо ще спільник інтересах і цінностях. Романтична любов - це теж взаємна повага, довіра, прив'язаність, але підсилена романтичним потягом. Сучасні сексологи схильні розділяти романтичний потяг та сексуальний як два окремих явища, тому, ймовірно, Ви відчували поки що тільки сексуальний потяг (після лікування гормональних порушень), а романтичного - ні, тому й не можете зрозуміти, що це таке. В майбутньому Ви можете як відчути його до когось, так і ні, наперед сказати не можу.
Статевий потяг - це ще не кохання, а фізична реакція організму на привабливу для Вас людину. Для кохання, знову ж таки, потрібен певний емоційний зв'язок з людиною.
Те, що у Вас потяг з'являється за відсутності людини поруч, і зникає - за присутності, - це цікавий момент. Радше за все, у Вас потяг не до реальних людей, а до їх образів, які конструює Ваша уява.
Те, що Вам подобаються і чоловіки, і жінки - то вроджена характеристика. Бо вживання гормонів на орієнтацію не впливає (впливає тільки на орієнтацію ще не народженого плода, за вживання гормонів його матір'ю).
Стосовно Вашого кейсу. Що для Вас особисто є дружба, кохання і статевий потяг? Адже Ваші особисті визначення можуть різнитись від загальноприйнятих. Чи відчували Ви в своєму житті прив'язаність до когось (людини або, можливо, хатнього улюбленця), чи могли назвати когось своїм другом?
Чому Ви з чоловіком не хотіли бути самотніми, що особисто Ви відчували стосовно свого незаміжнього статусу, коли були вільні? Чи є у Вас з ним певні домовленості щодо того, чи можна вам з ним задовольняти свої сексуальні потреби з іншими людьми? У Вас з чоловіком шлюб суто з розрахунку (взаємна побутова і моральна підтримка), чи емоційний зв'язок між вами теж є?
Так, Ви ведете незвичний спосіб життя, але він має право на існування, особливо з оглядом на Вашу біоргафію. Сподіваюсь, Ви зможете розібратися в собі.
Відредаговано автором 17-03-2024 14:36:49
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 362916 для Марія Радченко
Дякую за відповідь. Ваше пояснення схоже до мого. Так мені здається. Я придумала для себе визначення різних типів відносин між людьми так я це розумію, а не як в вікіпедії. Я поділила їх на такі типи: 1) знайомі (люди яких я знаю з якихось причин: колеги, сусіди, однокласники і т.д), але якогось більшого зв'язку ніж "привіт-пока" немає); 2) друзі (люди з типу 1 + ті з якими цікаво проводити час, яким я довіряю і можу поділитися особистим); 3) люди яких я люблю (люди з типу 2 + ті, заради яких я готова пожертвувати свій час, ресурси, яким я завжди допоможу і підтримаю - близькі родичі, супруги, діти, близькі друзі і т.д); 4) новий для мене тип - кохані (мабуть ті що мають тип 3 + до них є сексуальний потяг). Я не претендую на докторську дисертацію з психології, просто такий поділ для мене, як для технічної людини зрозумілий і дозволяє чітко і однозначно розділити людей на 4 типи.
Але стосовно сексуального потягу я не розумію. Тобто у всіх людей він з'являється лише у присутності людини, а у мне його спричиняють образи? Не дуже розумію цей поділ на орієнтації. Цьому питання люди приділяють якось багато уваги: гетеро, гомо, бі, асексуали, демісексуали і таке інше. Чому це так важливо? Тобто якщо відчуваєш що людина близька тобі, але вона іншої статі, а ти гетеро, то вона автоматично не приваблює? Я цей момент не дуже розумію. Воно виглядає, як ніби кожен сам себе запрограмував і дотримується програми. Я наприклад, бачила чоловіка без одягу. А жінку ні. Мені було б цікаво подивитися в реальності, бо я бачила тільки жінку без одянгу в порно. Це значить я лесбі чи бі чи ще хтось? Мені навряд чи вдасться це, але я не можу цим ні з ким поділитися, бо люди не зрозуміють і почнуть обирати мені орієнтацію. Для мене це все дуже дивно.
Зараз у мене немає друзів. Але на протязі життя були люди, які недовгий період я вважала друзями. І мені хотілось з ними спілкуватися і далі. Але вони чомусь зникали, кудись їхали чи просто переставали спілкуватися. Знайти нових друзів поки що не вдається.
Про чоловіка. Я жила з батьками в сільській місцевості. Це було важке життя, всі постійно сварилися, грошей катострофічно не вистачало. І коли я переїхала до чоловіка в обласний центр в квартиру - це просто був рай. Нарешті мене з'явився мій куточок, де я можу робити все як я захочу. А чоловіку було теж не погано, адже я перебрала на себе частину обов'язків які мені подобалися,а йому ні. І всім було добре. Я думала що я щаслива, поки не з'явився сексуальний потяг. Він мені не забороняє користуватися сайтами знайомств і я йому теж. У нас немає потягу. Якби він зустрів іншу, з якою був би щасливіший, то я б зрозуміла. Адже він не байдужа для мене людина і якщо він зі мною не щасливий, а з кимось щасливий - то ок. Але поки ні він ні я не збираємось кудись до когось уходити.
Я знаю з точки зору загальноприйнятих канонів те, що я пишу не звично. Але я теж не розумію, як може людина викликати сексуальний потяг, якщо я на неї тільки глянула і не знаю про неї нічого? Якщо вона не стала мені другом чи близькою людиною, з якою я могла би обговорити якісь свої особливості? Ну як? Для мене інші люди ведуть незвичний спосіб життя. Якийсь не логічний.
психолог онлайн
Доброго дня Марино.
Насправді, говорячи про своє сприйняття кохання, Ви дуже близькі до істини. Саме з дружби та взаємопідтримки і починаються глибокі та довірливі стосунки,які переростають у глибоке почуття. Тоді, як стосунки, що базуються найперше на сексуальних бажаннях - нетривалі, неглибокі, та швидкоплинні... Окрім того, у кожної людини є свій гормональний фон, який і впливає на силу сексуального потягу.
На мою думку, те що з Вами відбувається, напряму пов'язане з Вашими хворобами та лікуванням. Адже, дуже багато ліків містять в собі гормони, або їх якісь складові, про які самі лікарі та фармацевти не дуже і афішують. Тобто, в ході лікування, був порушений Ваш гормональний фон, що спричинило збільшення сексуальних бажань. Насправді, сексуальна енергія є однією з найважливіших в організмі людини. Вона є базовою. Тому так важливо вміти правильно з нею співіснувати. Адже, надмірний, безрезультатний викид" такої енергії у вигляді мастурбації призводить лише до виснаження організму, який у Вас і так потребує лікування.І нічого, окрім розпалювання самого нестримного бажання, не призводить...
Думаю, Ви і самі вже помітили, що чим більше мастурбуєте, тим частіше і сильніше хочеться знову... Тобто, це не вихід...
У Вас є діти? Адже, збільшення сексуальної енергії може ще бути як передвісником можливості зачати
дитину...
На мою думку, мастурбація не є екологічно правильним способом використання цієї сексуальної сили...
Як на мене, у Вас в організмі ліками порушено баланс енергій, і цим спровоковано нестримне сексуальне бажання... Знаєте, це як "ящик пандори", відкрити який дуже легко, а от впоратися далі - потрібні сили та певні знання. Я б Вам порадила звернутися до психолога за індивідуальною консультацією. Адже, можуть бути, окрім того, що я написала, ще якісь глибинні підсвідомі установки, які, у тому числі, керують Вашими потребами... А це в переписці зрозуміти неможливо, на превеликий жаль...
Відредаговано автором 18-03-2024 11:13:13
психолог онлайн
Доброго дня, Марино.
Можливо, Ваші питання краще з'ясовувати з сексологом.
В загальному положенні, здоровим вважається все, що задовольняє Вас та Вашого партнера.
Але Ваші питання може допомогти розібрати спеціаліст саме сексології.
психолог онлайн
цитата:
Тобто у всіх людей він з'являється лише у присутності людини, а у мне його спричиняють образи?
Звісно ж, ні. В інших людей сексуальний потяг можуть спричиняти як фантазії або наочні матеріали (фільми для дорослих, еротична література, тощо), так і реальні особистості. І Ви явно не одна, для кого світ фантазій в сексуальному плані привабливіший, ніж реальний світ, бо у фантазіях можливо все, а в реальності доводиться стикатися з якимись особливостями своїх партнерів як звичайних живих людей, що заважає їх ідеалізувати і хотіти сексуально. Плюс в реальному житті партнери багато часу приділяють вибудові кордонів, поясненню своїх уподобань, психологічному підлаштуванню одне під одному, а у фантазії все одразу так, як Вам хочеться.
цитата:
наприклад, бачила чоловіка без одягу. А жінку ні. Мені було б цікаво подивитися в реальності, бо я бачила тільки жінку без одянгу в порно. Це значить я лесбі чи бі чи ще хтось? Мені навряд чи вдасться це, але я не можу цим ні з ким поділитися, бо люди не зрозуміють і почнуть обирати мені орієнтацію. Для мене це все дуже дивно.
В науці наразі домінує гіпотеза саме про біологічне походження сексуальної орієнтації, яка є вродженою.
Але є сексуальна орієнтація (не запрограмована психічно, а саме вроджена), і є сексуальна ідентичність людини, тобто те, як вона себе ідентифікує. І сексуальна поведінка, тобто те, як людина себе поводить в суспільстві.
Враховуючи гетеронормативність традиційного суспільства і різні культурні особливості в різних країнах, на ідентичність людини впливають не тільки її біологічні властивості, а й культура та внутрішнє самосприйняття.
Зауважу, що я не застосовувала до Вас слово "бісексуалка", коли казала, що Вам подобаються і чоловіки, і жінки. Хоча це було б логічно припустити, бо це найбільш варіативна серед офіційно визнаних сексологами орієнтацій. Бо людська сексуальність - це спектр. Є гетеросексуальні люди, які мають в своєму досвіді епізоди гомосексуальної поведінки (той же секс втрьох можна туди віднести), є гомосексуали які мали досвід з протилежною статтю (але наприклад не мали до неї потягу чи мали дуже слабкий). Тому не має сенсу вішати на себе ярлики, якщо Ви цього не хочете.
Для когось ярлик є важливим маркером власної ідентичності, для Вас це так не працює, тому можете сміливо обійтися без цього.
цитата:
Знайти нових друзів поки що не вдається.
В принципі, можна поставити собі за мету пошук нових друзів. В дорослому віці це не так просто дається, але займаючись певними хобі чи цікавою соціально корисною діяльністю можна знайти спочатку однодумців, а потім і друзів.
цитата:
У нас немає потягу. Якби він зустрів іншу, з якою був би щасливіший, то я б зрозуміла. Адже він не байдужа для мене людина і якщо він зі мною не щасливий, а з кимось щасливий - то ок. Але поки ні він ні я не збираємось кудись до когось уходити.
Для мене це звучить абсолютно нормально, бо якщо люди живуть як домовилися і їм це подобається, то і ок. Я питала для того, щоб зрозуміти, наскільки для Вас морально прийнятно буде спати з іншими людьми, якщо раптом виникне така потреба.
І про ставлення до самотності спитала з метою виявити, чи нема у Вас стереотипу, що жити самій - погано. Бачу що його у Вас нема, бо причини укладання шлюбу суто побутово-квартирні, і Ви фактично почуваєте себе, наче живете сама, тільки з другом. Тут у мене питань нуль.
цитата:
Але я теж не розумію, як може людина викликати сексуальний потяг, якщо я на неї тільки глянула і не знаю про неї нічого? Якщо вона не стала мені другом чи близькою людиною, з якою я могла би обговорити якісь свої особливості? Ну як? Для мене інші люди ведуть незвичний спосіб життя. Якийсь не логічний.
Це у всіх по-різному відбувається. Комусь обов'язково потрібна емоційна прив'язаність для того, щоб відчути потяг до людини (так звані демісексуали), а для когось це не є обов'язковим. Тут всі різні, і я гадаю, що знайдеться багато людей, в яких потяг працює так само, як і у Вас, тільки можливо ви просто ще не знайомі.