Втратила привʼязаність до друзів
Доброго дня. Я завджи була людиною, що обожнювала спілкування і дуже любила соціум. Соціум я все ще люблю, я соціальна людина, але останнього часу я помітила, що втратила привʼязаність до усіх друзів, тобто я не боюся їх втратити, і не переживатиму якщо вони підуть. Ні, я задамся питанням чому, але не буду страждати. Зараз коли я задумуюсь відчуваю, що більше не буду вірна їм, тобто якщо зʼявиться людина цікавіше, то я піду до неї, незважаючи на те скільки часу я провела з другом. Ні, я не обірву наше спілкування, але якщо йому не сподобається, що зʼявиться хтось ближче, то мені буде всеодно. Що хочу сказати.. я розумію, що якщо ці зникнуть, то я знайду нових. Для мене це ніколи не було проблемою, а ще останнього часу мені ще й стало байдуже на те що в них відбувається. Я запитую й переживаю скоріше на автоматі, чим насправді. Але я всеж таки відчуваю емоції, ви не думайте, просто зазвичай це відноситься до якоїсь ситуації, ніж до людини. Не знаю як пояснити. В хороші моменти я думаю, що мені добре, а не те як мені пощастило з людиною. ( якщо задуматись я розумію, що мені в той час майже неважливо хто зі мною поруч, головне мені добре)
Хоча раніше я дуже трималась за людей, я була вірна тим з ким дружу і дуже переживала якщо ми не збігалися в думках.
Я думаю це може бути повʼязано з тим, що останній раз я була дуже привʼязана до людини декілька років тому, і як вона поїхала, то більше такого звʼязку не відчувала.
Зараз в мене в сімʼї трохи складний період, але я не відчуваю, що поряд є людина якій можна повністю розказати все що на душі. Вони хороші, просто я розумію що не потрібно. І можливо через те що я знаю що не можу їм все розказати більше не відчуваю привʼязаності, бо розумію що вони не незамінимі.
Я все ще деколи відчуваю до них симпатію і радість, що я з ними спілкуюся, але зазвичай я не відчуваю до них нічого, хоча так не було, буквально, ще три місяці тому..
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Елена Владимировна Мороз
Вітаю. Ви втратили відчуття близькості по відношенню до оточення, і що раніше ваше ставлення було іншим. Можливо, як ви самі написали - ви пережили розлуку і зараз підсвідомо уникаєте прив'язанності. Але можливо, у вашому оточенні просто немає зараз таких людей, які були б вам необхідні. І таких причин може бути багато. Ви відчуваєте що ця зміна інтересу до людей якось негативно на вас вплинула? Вас турбують ці зміни?
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Доброго дня! Якщо ви пережили втрату прив’язаності з другом, то скоріш є якісь почуття з цього приводу. Як доречі ви впорались з цим? Якою себе тоді відчули?
По мірі нашого зростання, особистісного становлення ми змінюємось і змінюється наше сприйняття друзів. Можливо вони вже не відповідають вашим бажаним критеріям і ви прагнете іншого кола спілкування.
Вашу обережність з довірою можна досліджувати з психологом щоб краще розуміти вас. Я відчуваю самотність від вашого тексту, можливо саме це ви і переживаєте зараз. Довіра будується іноді довго, перевіряється на міцність. Зараз ви оберігаєте себе від розчарувань та болі, але рано чи пізно ви сильно захочете віддатись стосункам та розкритись.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня!
" Ні, я задамся питанням чому, але не буду страждати. Зараз коли я задумуюсь відчуваю, що більше не буду вірна їм, тобто якщо зʼявиться людина цікавіше, то я піду до неї, незважаючи на те скільки часу я провела з другом."
Ощущается в вашем ответе разочарование и досада...
Вас чемто очень обидели друзья...
Как будто в пустую потратили время и силы на них...
И сейчас как будто хотите им это все сказать... как протест такой...
"а ще останнього часу мені ще й стало байдуже на те що в них відбувається. Я запитую й переживаю скоріше на автоматі, чим насправді."
Безразличие вы ощущаете... и это нормально после тотального разочарование в друзьях...
такое увы бывает... и не раз... обычно в кризисные периоды... после каких то событий важных... или в возрастные кризисы. Когда идет переход с одного жизненного этапа в другой.
Как окончание школы и поступление в институт.
Или смена работы. или переезд.
Нет близкого душевного контакта... вы сами ощущаете, что вас не поймут до конца целиком, и не примут...
Отсюда разочарование...
Надо искать новых людей - кто вас поймет.
И принимаете ли вы саму себя целиком?
Или если готовы, то найти психолога - и с ним проработать эту тему более детально.
психолог онлайн
Яна Валерьевна Музик
Людина дорослішає, набуває нового досвіду, змінюється її сприйняття подій, людей, стосунків.
Так відбувається розвиток.
Ваші слова про "вірність" в дружбі в мене викликали відчуття певної несвободи, навіть якихось "оков ".
Ніби "треба " там більше, ніж "хочу ".
Такий був етап у вашому житті, коли Ви саме так сприймали дружбу.
Але зараз Ви відчуваєте більше свободи і розумієте, що не будете створювати видимість дружби, коли Вам не буде цікаво з людиною.
Це ж чудово.
Ви відчуваєте себе , як на мене, набагато впевненішою в собі, тому можете дозволити собі не прив'язуватись до людей тільки заради того, щоб не бути одною.
Це великий крок до Себе.
Тепер важливо розібратися як будувати стосунки з друзями , відштовхуючись від нового самосприйняття.
Тобто віднайти для себе нове поняття "що я вважатиму дружбою" та вчитись втілювати це в житті.
Щодо довіри- страх відкритись частіше спирається на певні внутрішні "передбачення" майбутнього, які сформовані під дією досвіду.
Так, дійсно, хтось в минулому міг сформувати ваші негативні відчуття, може дуже сильні, своєю реакцією на вашу відвертість.
Але кожну нову людину можна "перевірити" на те, чи можна їй довіряти, тільки особисто.
Якщо людина не проходить таку "перевірку "- це свідчить тільки про те, що Вам з нею не по дорозі.
А "перевірити" можна тільки відкритістю.
Або ж спостереженням, як людина поводить себе з чужими "секретами", почуттями, труднощами- обговорює за спиною, пліткує, чи дійсно підтримує або допомагає.