Може я багато очікую?
Доброго дня:) Постараюсь коротко. Я вірю в справжню дружбу ( бо віруюча, християнка). В мене є подруга, з якою я проходила разом хворобу її чоловіка, вона зі мною ділиться своїми проблемами та радощами. Але: таке ніби мені ця дружба потрібна а їй періодично ні. Вона попала в лікарню - спілкувались, потім 3 дні не брала трубку, виявилось, що вже ціла здорова - працює. Дізнаюсь це від чоловіка її. Були випадки що домовлялись зустрітись, вона просто потім не відповідала . Не могла навіть смс написати. Вибачається за це, але мені така поведінка дивна. Сама просе вибачення, але таке як я навʼязують. Після останнього випадку я їй не пишу. І вона вже днів 5, не пише і не звоне. Каже що я її найкраща подруга. А я нічого не розумію. Чи відпустити її, хай друже як може, не прикладати до неї сильно свого серця? Каша їй що мені таке неприємно, вона вибачається, а результату 0. Можливо я забагато очікую?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго ранку Дана!
Як на мене, є багато співпадіння ( і чи співпадіння, а не закономірностей, насправді?) у самому формулюванні питання. Ви пишете "Я вірю в справжню дружбу ( бо віруюча, християнка)". Така собі тавтологія, але чи випадкова? Вірю в дружбу і віруюча християнам...
Як на мене, проблема у самому розумінні слова "віра". Якщо говорити про "віру в цілому, то це слово підходить лише для розуміння чогось такого, що має непохитну, цілісну та вічну природу. І до людини і до дружби з нею, ніякого відношення мати просто не може. Адже, людина по своїй суті, недосконала. І чим сильніше ми її обожнюємо, тим швидше будемо розчаровані нею. А Ви пишете, що вірите в дружбу з людиною...
На поверхні, схильність до сильних ідеалізацій, які породжують очікування, які не мають нічого спільного з дійсністю...
Складається враження, що Вам стосунки з подругою потрібні набагато більше, аніж подрузі стосунки з Вами.
Ви пишете "Чи відпустити її, хай друже як може, не прикладати до неї сильно свого серця?". А Ви можете так зробити? Ви можете собі наказати не прикладати до неї свого серця? І якщо все ж так зможете, чи буде "закрита" Ваша внутрішня потреба комусь допомагати та підтримувати?
Ви задумувалися, а для чого Вам потрібно цій дівчині так допомагати тоді, коли у неї є її чоловік?
Ми ставимося до інших таким чином, яким би дуже хотіли, щоб почали ставитися до нас. Тобто, своєю поведінкою, нерідко транслюємо світу прохання про допомогу нам самим.
Які стосунки у Вас були в дитинстві з батьками? Вони турбувалися та піклувалися про Вас, чи, навпаки, тепла в стосунках було замало?
І ще... Вірити можна лише в Бога. А якщо ми починаємо вірити у щось людське, то воно зречення на руйнацію... То чи добре Ви розумієте слово "віра"?
Відредаговано автором 13-03-2024 07:36:51
психолог онлайн
Доброго ранку, Дана!
цитата:
МОЖЕ Я БАГАТО ОЧІКУЮ?
Мені здається, що питання саме в такому формулюванні цілком доречне. Чому? А тому що реальність на це не те, що натякає, вона про це КРИЧИТЬ:
цитата:
мені ця дружба потрібна а їй періодично ні.
цитата:
попала в лікарню - спілкувались, потім 3 дні не брала трубку
цитата:
ціла здорова - працює. Дізнаюсь це від чоловіка її.
цитата:
омовлялись зустрітись, вона просто потім не відповідала
А Ви не можете дійти висновку, про що це все. Натомість, підпадаєте під гіпноз її виправдань
цитата:
Каже що я її найкраща подруга.
От тому питання до Вас - навіщо "прикладати до неї своє серце", коли Вас НЕ ЦІНУЮТЬ?
психолог онлайн
Наталия Горская
Добрий день, Дана! Є загальновживані сенси, які можна знайти у тлумачних словниках. Ось що пишуть у “Великому тлумачному словнику сучасної мови”: «Дружба - стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір'я, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів і т. ін.». У Вікіпедії: «Дружба - особисті стійкі відносини між людьми на основі симпатії, поваги, спільних інтересів, духовної близькості, взаємної прихильності, розуміння і довіри. Людей, пов'язаних між собою дружбою, називають друзями».
Далі, у поняття «дружба» кожна людина вкладає свій особистий сенс і розуміння. І виходить так, що у вас одне розуміння дружби, а у вашої подруги інший. Вам треба більше дружнього спілкування, а їй менше і т.ін. І тут справа не в тому, що з котроюсь із вас щось не в порядку. З вами все в порядку. Справа у тому, що потреби у дружніх відносинах різні.
І ви можете самі відповісти на своє питання, спираючись на мої слова, чи багато ви очікуєте?
З повагою, Олена Мороз
психолог онлайн
Добрий день!
Справа не у ваших очікуваннях, а в порушенні домовлень - ви домовились, що ігнору не буде, а він кожного разу повтроюється. Проте попри порушення, ви продовжуєте повертатись до цієї людини, пробачати її. Чому саме? Який у вас був попередній досвід? Як довго ви дружите? Чому саме ця людина так тримає вас, хоча насправді не цінує?
Тут є що досліджувати про вас і ваші міжособисті стосунки, і стосунки з собою. Щоб розібратись в цих питаннях - запрошую вас на консультацію зі мною, де ми більш детально зможемо обговорити відносини з цією подругою і вид вашої прив'язаності, наскільки вона здорова і що треба зробити, щоб вона стала більш здоровою.
психолог онлайн
Дана, виглядає так, що Ви дійсно забагато очікуєте від цієї дружби.
Принаймні, набагато більше, ніж вкладає в це поняття ваша подруга, та більше, ніж вона може дати.
В кожного своє розуміння поняття дружби. Можливо ваші з подругою не співпадають.
Іноді люди можуть не спілкуватись тижнями але відчувають себе друзями.
З вашого опису, я б відчувала себе дещо "задушливо " в таких стосунках, де я щось "повинна" робити, дзвонити кожного дня, наприклад.
Чи є у вашому житті інші важливі для Вас, близькі люди?
Чи відчуваєте Ви своє життя наповненим чимось цікавим та важливим для Вас?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 362748 для Наталия Горская
Так, приблизно так я себе мабуть і відчуваю, що ніби я «повинна щось робити» бо по іншому ці стосунки зійдуть на «ні»
Так, є інші друзі.
Є близькі подруги.
Є друзі з якими ми спілкуємось так якраз, як ви описали і всеодно відчуваємо цю дружбу навіть в інших містах.
Можливо, мені сумно, що у неї є можливість спілкуватись, а вона просто не ставить такої мети, та не реагує коли я кажу їй, що мені неприємно коли вона « падає на мороз» періодично.
Та з якогось боку сумно за те, що я вкладую у це спілкування, а вона ні:)
Просто не знаю, як краще поступити? Чи казати їй ще раз, що для мене це дивно. Я вже казала їй що дружба це не односторонній звʼязок, на що вона відповідає що «пробач, я тебе дуже люблю, ти в мене найближча» Чи просто дружити з нею так як вона вміє, але для себе я буду розуміти, що вона не є для мене другом моєї мрії та очікувань 😌
Що б ви порадили?
психолог онлайн
Так подруга все одно буде дружити тільки так, як уміє і бажає, що б Ви не робили.
Щодо порад- Вам було б добре розібратись в першу чергу з Собою, зі своєю потребою бути аж так близько в дружбі, проаналізувати, чи не "закриває" така дружба якихось ваших більш глибинних потреб (наприклад, відчувати себе цінною, важливою для когось).
А ще Вам важливо прислухатись до себе, коли обираєте, робити щось для подруги, чи ні.
Можливо Ви з'ясуєте, що не все, що Вам здається, ніби "треба" так робити, бо "це ж дружба", насправді, робити не хочеться.
Ваші уявлення "вірю в дружбу ", можливо, потребують уточнення щодо конкретики і умов, за яких все це "працює".