Як сказати татові щоб не пив?
Доброго вечора, шановні психологи.
Я і мій батько не надто близькі, але спілкування підтримуємо. Зізвонюємось декілька раз на місяць, я його запрошувала на важливі для мене події - випускний, розпис, вінчання. Вони з моєю мамою розлучились коли я йшла у перший клас, мені мало виповнитись 6. Ініціатива розлучення була мамина і я так розумію тато був на неї ображений. Я не спілкувалася з ними після цього до своїх 9 років. Ми всі з однієї області, але він з іншого міста у 100+ км. Мама не забороняла, просто він чи надто молодим був і було море по коліна чи така обіда сильна на маму, но навіть коли він їхав навідувати своїх бабусю з дідусем у той час, то проїжджав біля нашого будинку но мене не провідував. Потім після 9 років, було пару раз , що я їхала до нього на літо, на тиждень макс. Я там страшенно сумувала за мамою і своїм домом. Тато жив тоді і живе зараз з батьками (наразі з мамою своєю, бо дідусь вже помер). Він не влаштував власного життя, кар’єри, власного житла. У нього є брат, у якого щасливий шлюб, дві доньки, він працює і живе за кордоном, повна протилежність батька мого. До чого я веду… тато самотній, я це відчуваю, відчуваю, що він нещасний. Він живе з бабусею, яка вже має старческий маразм, працює водієм, зранку йде , ввечері приходить. Бабуся вже не готує, не прибирає…я декілька раз йому звонила вечером, так він каже приїхав з роботи і сидить в гаражі. А я чую по голосу, що він вже випивший. Одного разу була проїздом у нього в місті і вирішила заїхати , я попередила, що заїду… я була із своїм чоловіком…і він зустрів нас пʼяним, це був вихідний від його роботи день. Я відчуваю, що він спивається і не знаю, що робити… бо я з ним не надто близька, ми не говоримо по душам, коли у мене були особисті проблеми (я втратила дитину на 8 місяці) і я приймала антидепресанти то він робив вигляд, що у мене нічого не сталось, бо не знав, як зі мною говорити про це. Ну і звісно він не провідав мене у такий важкий для мене період, але я не ображаюсь. Я не знаю, як я можу зарадити його алкоголізму, я дуже боюсь за нього, за його життя бо він має відповідальну роботу, він водій фури. Я розумію, що повністю взяти його під контроль я не можу , бо не живу з ним, бачимось ми вкрай рідко, приїздити до нього і бути там я можливості не маю, так як сама маю чоловіка, ми дуже хочемо дитину і всі наші ресурси спрямовані на це, але поки в нас не виходить. Я не знаю, що мені робити, що я взагалі повинна, як його дочка робити в такій ситуації, порадьте будь ласка.
Питання від: ; Вік: 33

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброї ночі, Інна!
цитата:
ЯК СКАЗАТИ ТАТОВІ ЩОБ НЕ ПИВ?
Яким би чином це не сказати, від цього мало що залежить. Бо людині, щоб вилікуватись від алкогольної залежності, треба мати власну мотивацію це зробити. А яка може бути мотивація у Вашого батька? Скоріш за все навпаки присутня мотивація пити. Бо, життя не склалося, сім'я розпалася, дитину не виховував, дорослий чоловік, а живе з матір'ю...
цитата:
Я не знаю, що мені робити, що я взагалі повинна, як його дочка робити в такій ситуації, порадьте будь ласка
Відповідь, як не дивно, знаходиться тут:
цитата:
Я розумію, що повністю взяти його під контроль я не можу , бо не живу з ним, бачимось ми вкрай рідко, приїздити до нього і бути там я можливості не маю, так як сама маю чоловіка, ми дуже хочемо дитину і всі наші ресурси спрямовані на це, але поки в нас не виходить.
Якщо Ви хочете з чоловіком дитину, то цим і треба займатися, тобто МАЙБУТНІМ у вигляді дитини, а не МИНУЛИМ у вигляді батька. Бо інакше вся Ваша енергія буде утікати туди, замість народження дитини.
А щодо батька, то чи можете Ви змінити його долю та виправити його помилки? Навряд чи. Можете тільки розмовляти з ним та пропонувати лікування, якусь допомогу в цьому. Але спочатку треба, щоб він визнав, що в нього є проблема з алкоголем - чого може не статись. А по-друге, захотіти лікуватися. І тут знову питання: ЗАРАДИ ЧОГО? Заради яких змін в житті? І чи можливі ці зміни?
Як варіант: БЕЗПЕКА, бо він водій.
Другий варіант: виконання функцій ДІДУСЯ для Вашої майбутньої дитини. Але, чи довірите Ви йому ці функції? Чи будете привозити йому онука чи онучку? І чи буде це для нього настільки ВАЖЛИВИМ, щоб кинути пити?
Спробуйте відповісти собі на ці запитання.
психолог онлайн
Доброго ранку, Інно!
цитата:
Я не знаю, що мені робити, що я взагалі повинна, як його дочка робити в такій ситуації, порадьте будь ласка.
Розумію Вас.
Бачити, як рідний батько губить себе - ще те випробування.
І рятувати його виникає природнє бажання, однак воно обов'язково наштовхується на Ваші можливості. Точніше, обмеження.
От що Ви реально можете зараз? Хіба що висловити свої почуття з приводу його залежності, запропонувати моральну підтримку в разі, якщо він вирішить кинути пияцтво і почне лікуватись.
А ще що? Та Ви й самі це усвідомлюєте, адже написали
цитата:
Я розумію, що повністю взяти його під контроль я не можу , бо не живу з ним, бачимось ми вкрай рідко, приїздити до нього і бути там я можливості не маю
Тож треба ситуацію прийняти і ні в якому разі себе картати за безпорадність(!)
Вам потрібні сили, енергія, кисень для інших бажань
цитата:
так як сама маю чоловіка, ми дуже хочемо дитину і всі наші ресурси спрямовані на це
, щоби, зрештою, ВИЙШЛО.
Я ще Вам раджу переглянути відео
"ДЕТИ - РОДИТЕЛИ. КТО КОМУ ДОЛЖЕН?"
https://upsihologa.com.ua/audio-video-462
Відредаговано автором 21-12-2023 10:11:06
психолог онлайн
Доброго дня Інно!
Мені дуже зрозумілі Ваші почуття. Бо це Ваш батько і абсолютно не має значення, як він себе поводив. Бо батьки - це та основа, на якій тримається наш прихід у цей світ. І всі нюанси в стосунках, так чи інакше, впливають і на наше доросле життя.
Інша справа, що кожна людина, у тому числі і Ваш батько, мають право вибору, як дорослі люди. Це тільки дитина вибору не має, як не мали і Ви, коли батьки вирішили розлучитися.
Можна, певне, сказати, щоб Ви перестали переживати за батька, бо то його життя і тільки він сам може його якось поміняти, але... Сказати можна, а от слідувати такій пораді - навряд чи... Бо є те, чого ми не бачимо і не розуміємо, але саме воно керує нашим життям. І це установки, які формуються в дитинстві. Насправді, чим менше було любові в стосунках між батьком та дочкою, тим сильніше у неї може бути сформоване прагнення заслужити його любов. Що в дорослому віці може вилитися у хворобливе бажання врятувати людину, яка не цікавилася зовсім її життям...
Все у Вашій ситуації набагато глибше, і, навіть, ситуація з втратою дитини (щиро співчуваю Вам!) також, на мою думку, має відношення до стосунків з Вашими батьками, як це не дивно...
От Ви пишете "..розумію, що повністю взяти його під контроль я не можу , бо не живу з ним, бачимось ми вкрай рідко, приїздити до нього і бути там..."
"Повністю взяти його під контроль..."
А звідки така установка, щоб дорослого чоловіка брати під контроль? Чи не так само чинила з ним і Ваша мама? А, можливо, і Ваша бабуся, з якою він зараз проживає?
Адже, чим сильніше контролюють людину, тим менше вона бере відповідальність за своє життя і стає інфантильною, нерідко, топлячи свою неспроможність у чарці з горілкою... Чому це так важливо? Тому, що дітям у спадщину переходять батьківські поведінкові моделі, якими вони потім несвідомо і керуються в своєму житті... Скажіть, а окрім батька, бажання контролювати ще якось проявляється в Вашому житті? Наприклад, в стосунках з Вашим чоловіком? Або якихось ситуаціях?
Відредаговано автором 21-12-2023 11:20:17