Чи можна відновити свою совість?
Чи можна відновити совість? Зараз я відчуваю себе абсолютно безсовісною людиною і я не хочу такою бути. В минулому робила погані речі(хоч і не хотіла цього) мені було страшно, тому я намагалась притупити свої відчуття, казала сама собі, що я ні в чому не винна. Але зараз я розумію, що це було неправильно. Чи можна відновити свою совість?
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Дарья, добрый день!
Конечно, в этом случае было бы лучше обратиться индивидуально к специалисту, чтобы с этим разобраться. Возможно, что это не так страшно, как Вы себе представляете. Что именно Вас беспокоит, могли бы Вы написать?
психолог онлайн
Доброго дня. Знаєте, хочеться одразу відмітити, що якщо Ви переймаєтесь питанням своїх "поганих" вчинків, Ваша совість на місці. Ви її не втратили. І тут скоріше варто аналізувати Ваше почуття провини стосовно тих вчинків.
І хоча я не знаю вчинків, про які Ви пишите, часто ми робимо щось "погане" не тому що хочемо саме цього, але така дія є єдиним доступним на той момент варіантом, є тим, чим ми можемо захиститись, відстояти себе. І тут не про правильність чи ні, а про внутрішню вимушену необхідність. Тому, замість того щоб думати, що Ви вчинили безсовісно, можна подумати а чи в тій ситуації і тому стані - могли б Ви вчинити інакше? З тим досвідом та силами які були.
Звісно, це не виправляє скоєного стосовно інших людей, але важливо розуміти чим були викликані ті чи інші дії та як навчитись нині діяти по іншому. Діяти відповідно до себе і щоб відчувати в цьому впевненість та право.
Звісно, краще пропрацювати це індивідуально з терапевтом, але якщо б Ви могли описати ситуації самі, то можливо зовнішній погляд на них тут зможе і для Вас прояснити щось
психолог онлайн
Добрий день. Не знаю про які речі ви говорите, але вірю, що дитина робить щось недобре із власної вразливості.
Також буває, що молода людина вірить в свою провину, а насправді там була відповідальність іншого дорослого,наприклад.
Вам варто із цим розібратися в індивідуальних зустрічах з психотерапевтом.
психолог онлайн
Погодусь з колегою, саме совість зараз і працює таким чином, що Ви усвідомлюєте , що хотіли б вчиняти інакше.
А щодо самих вчинків є сенс зустрітись з психологом, щоб розкласти по полицях самі ситуації.
Деякі з ситуацій потребують вибачення перед людьми, деякі можна виправити ситуативно, деякі взагалі тільки сприймаються як "погане ", то їх можна буде "викреслити зі списку", але звісно, що залишаться й ті, які ніяк не зміниш, але з них можна зробити висновки.
психолог онлайн
Здравствуйте!
минулому робила погані речі(хоч і не хотіла цього) мені було страшно, тому я намагалась притупити свої відчуття, казала сама собі, що я ні в чому не винна" Вы описываете моменты в которых не понимали и не знали как себя повести, и на данный момент Вы для себя сделали вывод, что так нельзя, Ва стало стыдно а свои поступки. Хороший момент, что Вы это осознаете! А вот разобраться в поведении и ведущих аспектах Вашей реакции полезно было -бы обратится к психологу.
психолог онлайн
цитата:
Чи можна відновити совість?
Совесть - это страхи и чувство вины.
Поэтому восстановление совести будет означать увеличение страхов и вины, что будет ухудшать ваше состояние.
Следовательно, вам надо работать не с совестью, а с чувством ответственности.
Потому что взрослый и ответственный человек будет стараться не совершать
цитата:
погані речі
из-за осознавания ответственности за свои поступки.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
Совесть можно возродить - только если она изначально там была.
А за что, именно вы теперь себя так корите? ( можно по подробнее)
Если хотите конечно рассказать.
И в какой ситуации вам было страшно?
Но скажу так, то что вы уже задумались о своих поступках - уже хорошо!
Многие люди чудят по жизни... разрушают жизни, судьбы... делают больно другим людям... и совесть у них вообще спит. ( если она у них вообще есть)
А вы же, начали осознавать свои поступки - а это уже шаг к тому, что совесть у вас таки просыпается!
У тех у кого совести нет - они даже не думают о прошлом... или о своих поступках.
Правильно они сделали или нет... честно или нет... справедливо или нет... им вообще плевать...
( до поры до времени - пока им по Судьбе - ответочка в виде кармы не прилетит)
психолог онлайн
Дар'я, добрий день! Який сенс ви вкладаєте у слово «совість»?
З повагою, Олена Мороз
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350950 для Елена Владимировна
Доброго дня, я вкладаю сюди богословський сенс: тобто якщо ти когось сильно образив, або дуже боляче зробив, тебе мучить совість ти вибачаєшся і більше ніколи так не робиш.
психолог онлайн
Дарʼя, дякую за відповідь! Я правильно розумію, що ви когось образили і зробили боляче і не вибачились, бо вас не мучила совість? І ви ображали і далі. А зараз ви зрозуміли, що ваші вчинки були не правильні з богословської точки зору і хочете це змінити?
З повагою Олена Мороз
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350955 для Елена Владимировна
Якщо в загальному то так
психолог онлайн
Так. Чи можете ви вибачитись зараз перед людиною яку ви образили?
З повагою, Олена Мороз
психолог онлайн
Елена Владимировна Мороз
цитата:
Якщо в загальному то так
Якшо в не загальному, то як?
Можливо ви поділитеся тим, що відбулося?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 350960 для Елена Владимировна
Доброго дня, не можу, бо не маю можливості