почуття провини
я перебуваю вже довгий період у відносинах і в нас були як хороші, так і погані моменти.У мене вже 4 роки немає нікого крім хлопця, я маю на увазі подруг, друзів. Цього року я вступила до університету і там же потоваришувала з одногрупницею. Потихеньку почали впізнавати один одного, вона щось мені розповість, я щось у відповідь. Вона в якийсь період почала розповідати свої якісь секрети і я подумала, що ми вже маємо довірчі стосунки. І в мене з хлопцем був період одних сварок, нерозуміння що іноді йшли навіть до розриву. Мій моральний стан на той момент через все це був не найкращий. Через те, що я якось відчула у ній підтримку, я їй висловила свої емоції з приводу сварок і що я відчуваю.Вона, як людина збоку, почала висловити свою думку, що треба обривати ці стосунки і тощо. Трохи згодом у нас із хлопцем усе налагодилося, ми почали обговорювати, змінюватись. І в мене почалося вироблятися якесь почуття провини через те, що мій хлопець заради наших стосунків почав змінюватись, у нас тепер все добре, а мене гризе всередині, що я колись на нього почала скаржитися. Почуття провини, що я винесла, так би мовити, сварки із хати. Це був перший і єдиний раз, я усвідомила, що так робити не хочу і більше не буду. І правда, більше нічого з приводу стосунків не розповідала. Але почуття провини мене не залишає. Підкажіть, будь ласка, якщо я все усвідомила і більше так не роблю, то як позбутися почуття провини
Питання від: ; Вік: 20

психолог онлайн
Іванна Нікель
Доброго дня!
цитата:
Через те, що я якось відчула у ній підтримку, я їй висловила свої емоції з приводу сварок і що я відчуваю.
Ви маєте право на всі-всі відчуття і також право поділитись ними з тим, кому довіряєте. Це по-перше.
цитата:
Вона, як людина збоку, почала висловити свою думку, що треба обривати ці стосунки і тощо.
По-друге, ви подругу вислухали, якось переварили її поради, але вчинили так, як ВИРІШИЛИ ви. Тобто у вас є своя голова на плечах.
цитата:
Трохи згодом у нас із хлопцем усе налагодилося, ми почали обговорювати, змінюватись.
Можливо, внаслідок тієї розмови між вами і хлопцем почався щирий діалог, відбулись зміни. Дивлячись з цього боку, ваша відкритість з подругою була корисною(!)
цитата:
І в мене почалося вироблятися якесь почуття провини через те, що мій хлопець заради наших стосунків почав змінюватись
Скажіть, будь ласка, а заради чого люди взагалі змінюються?
цитата:
а мене гризе всередині, що я колись на нього почала скаржитися.
Варто розрізняти - поділитись відчуттями або скаржитись на хлопця. Це ж різні речі, різні мотиви...
цитата:
Почуття провини, що я винесла, так би мовити, сварки із хати.
Ваша провина уявна чи ви, дійсно, завдали шкоди комусь? І цю шкоду можна виміряти в якихось одиницях?
Кому, зрештою, стало гірше внаслідок вашої відкритості, якщо стосунки почали налагоджуватись?
цитата:
У мене вже 4 роки немає нікого крім хлопця, я маю на увазі подруг, друзів.
Ось на цю обставину я б звернув увагу окремо. Чому ви так сильно
зациклені на хлопцеві? Чому замкнулись в собі? Що не пускає і стримує ваші кроки у бік налагодження спілкування, пошуку друзів тощо?
цитата:
Підкажіть, будь ласка, якщо я все усвідомила і більше так не роблю, то як позбутися почуття провини
Напевно, так спрацьовує набутий з дитинтсва механізм вважати себе винною, щоб ви не робили. Пригадайте, хто і за що звинувачував вас в минулому?
Відредаговано автором 08-08-2023 12:24:59
психолог онлайн
А почему нельзя делиться с подругой проблемами?
Вы пишите, что МЧ старался ради отношений. А вы разве не старались? Я так понимаю, что у вас все наладилось, а значит ваш результат это и ваши усилия и его