Самооцінка
Добрий вечір, в мене є проблема в тому що я порівнюю себе з іншими , особливо з моїми подругами та знайомами. Я вважаю себе гірше. Також це дуже пов‘язано з інтимними стосунками, так як у нас з хлопцем ще немає секса, тому що мені страшно, я чомусь дуже засмучуюсь коли думаю що у інших він є, або якась моя подруга зроютть це раніше чім я. Також я часто думаю про те що мої знайомі сексуальніші, красивіші, і від цього я хочу плакати. Порівнюю свої відносини з іншими, і вдчуваю себе та свого хлопця гірше за всіх. Я не знаю як це побороти, мені стає
дуже тяжко і сумно від таких думок, я не хочу відчувати себе і своїх близьких рідних людей гірше за інших, і не хочу думати про таке. Допоможіть будь ласка, дякую.
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Добрый вечер!
цитата:
дуже засмучуюсь
За смущением скрываются ваши страхи и неуверенность в себе.
Чего вы боитесь?
И как можете оценить свою самооценку?
цитата:
є проблема в тому що я порівнюю себе з іншими
Как давно вы начали сравнивать себя с другими?
И что это вам дает?
психолог онлайн
Доброго вечора, Кристино!
Співчуваю. Це дуже важко емоційно, коли доводиться постійно подумки порівнювати себе з іншими і засмучуватись через це. Це впливає на самооцінку і заважає насолоджуватись життям.
Часто такі проблеми йдуть ще з батьківської родини, коли батьки порівнюють свою дитину з іншими не на її користь. Тоді у дитини складається враження, що вона гірша за інших у багатьох аспектах, і вона або намагається постійно стати кращою, щоб підсвідомо завоювати батьківську любов, або взагалі відмовляється від активних дій, коли вбачає в них натяк на конкуренцію. Скажіть, будь ласка, чи порівнювати Вас батьки або інші близькі люди з оточуючими, і як це на Вас впливало? Чи заздрите Ви людям у соцмережах, коли бачите, що аони досягли певного успіху? Чи вважаєте, що Вас постійно "недостатньо", і в яких сферах життя це відбувається?
Стосовно сексу окреме питання, дуже інтимне і водночас важливе. Секс - це не забов'язання, тому те, є він у Вас чи ні, не визначає Вашу цінність як людини. Також це не марафон на випередження. Важливо не те. хто - Ви чи Ваші подруги, раніше почнуть статеве життя, а те, якої якості це статеве життя у Вас буде, якщо Ви захочете його розпочати. Краще за все, коли секс відбувається за взаємної згоди, з дотриманням безпеки, бажанням отримати задоволення від процесу та доставити задоволення партнерові. А не тому, що "пора" і "так треба".
Що саме Вас лякає в сексі з хлопцем? Я рекомендую Вам звернутися по домомогу до психолога і до сексолога, щоб вирішити свої психологічні проблеми.
Щодо психолога, можете звернутись до мене, я працюю з такими запитами. )
Відредаговано автором 18-10-2023 18:53:56
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353056 для Светлана Владимировна
Я боюсь осуждения, боюсь что я выгляжу хуже на фоне других, боюсь какого то негативного мнения о себе и своих близких. Самооценка скорее низкая, хоть я и иногда считаю себя красивой и сексуальной, но в такие моменты когда я увижу кого то по моему мнению красивее меня, или же буду представлять то мне становиться ужасно. И наверное я не хочу что бы кто то был лучше меня. Сравнивать себя с другими я начала давно, еще в начале подросткового возраста. Не знаю что мне это дает, только негативные эмоции, такие как слезы, грусть, ощущение что я хуже. Но когда я с людьми по моему мнению хуже меня, чувствую себя лучше их.
психолог онлайн
цитата:
Допоможіть будь ласка, дякую
Какая помощь вас интересует?
Вы хотите самостоятельно прорабатывать эту проблему или у вас есть желание работать с психологом?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353058 для Марія Радченко
Дякую вам за відповідь! Так, батьки порівнювали, не скажу щоб прям постійно, але бували моменти, і зараз вони теж іноді бувають. Хоча вони часто кажуть що я найгарніша, найталановитіша але я в це не вірю і сміюсь з цього. Заздрю людям в соц. мережах яких вважаю красивими, іноді плачу через те що я не така, але все одно продовжую дивитись на них. Відчуття що мене недостатньо, начеб то немає.
В сексі мене лякає біль і чі зміняться моє чі його відношення після цього. Я розумію що 90% відсотків що ні, але страз певний є. Я довіряю цій людині, я навіть боюсь більше за свої відчуття після цього. Але біль це є ключовий момент який мене зупиняє, я дуже напружуюсь і не можу розслабитись по справжньому.
А щодо психолога, я була б рада з вами попрацювати)
психолог онлайн
Кристино, це дійсно питання самооцінки.
Вона формується з дитинства, певні моменти закріплюються всередині, ніби вже сама людина так вважає (хоча це не так). Потім людина "бачить" підкріплення своїх внутрішніх установок.
Опрацювати питання самооцінки краще індивідуально з психологом, бо на форумі неможливо врахувати всі важливі моменти.
Якщо визначати напрямок- то це зміна фокусу уваги з уявних оцінок оточуючих - на Себе, свої стосунки, свою діяльність, свої захоплення.
Плюс зміна характеру самооцінювання, з критики на пошук того, чим можна пишатись.
Для початку можна взяти прозору банку та красиві намистини.
Кожного вечора перед сном "передивлятись" свій день , відшукуючи те, за що можете собі сказати "я молодець".
Це може бути будь що, з чим впорались, хоча було важко, або не хотілося, або що раніше не виходило.
Це не якісь героїчні вчинки, а зовсім прості справи.
Наприклад, пройшла зупинку пішки, давно збиралась, але було ліньки, або не запізнилась на зустріч, або помила посуд, хоча була втомлена, або склала нове резюме і розіслала його, або зробила красиву зачіску, чи допомогла бабусі перейти дорогу...
За кожну таку справу в банку кидати намистинку.
За кожну таку справу поважати себе.
Згодом банка з красивими намистинками буде наочно нагадувати скільки всього гарного є, за що Ви -молодець.
Або можна завести шкатулку і кожного вечора складати туди папірець, в якому будуть записані хоча б три моменти про "я молодець ", або ж "що класне було сьогодні ".
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353068 для Наталия Горская
Дякую за відповідь! Спробую)
психолог онлайн
цитата:
Дякую вам за відповідь!
Будь ласка. )
цитата:
іноді плачу через те що я не така
Звідки у Вас взялось переконання, що Ви - некрасиві? Вам хтось це казав, чи, можливо, Ви порівнюєте себе з певним стандартом краси і корите за невідповідність йому? Важливо розуміти, що у соцмережах дійсність дещо прикрашена, і мало хто викладає знімки себе невідфотошоленого, з невдалого ракурсу або хворого. А Ви себе бачите кожного дня не тільки в кращому фізичному та психічному стані, від того може складатися враження, що інші люди досконаліші.
цитата:
В сексі мене лякає біль і чі зміняться моє чі його відношення після цього. Я розумію що 90% відсотків що ні, але страз певний є
Стосовно сексу. Він може бути не обов'язково проникний (тобто, класичний вагінальний або інший вид проникнення членом). Можна почати з петтінгу та взаємної мастурбації (якщо ще не пробували), і в процесі відстежувати свої почуття, що подобається а що ні. Якщо захочете проникнення, то Ви в процесі повинні бути максимально розслаблені та збуджені, і партнер - максимально уважним та обережним, щоб болю не було або майже не було. Бо через страх болю Ви будете напружуватися, і через м'язове напруження як раз може бути боляче. Також важливо використовувати лубрикант на водній основі (бо лубрикант на масляній основі не сумісний з презервативами). І лубрикант повинен бути без анастетика, щоб якщо будуть больові відчуття, Ви їх відчули і припинили дію яка спричиняє дискомфорт. І якщо з першого разу не вийде як хотілося - нічого страшного, життя це досвід.
Стосовно зміни ставлення хлопця - чи обговорювали Ви з ним цей момент? Чому боїтеся, що хлопець змінить своє ставлення після сексу? Що саме в його ставленні Вас може налякати?
Відредаговано автором 18-10-2023 19:14:06
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353071 для Марія Радченко
Так я порівнюю себе з певним стандартом краси, але були певні слова які я пам‘ятаю зі школи, коли в мене були сильні висипи на обличчі, то мені в школі казали що я прищава, це не було як булінг але деякі люди це сказали і мене це дуже соромило і ображало, також із за структури мого волосся що воно пишне, мені однокласник сказав що воно як мочалка і я почала його вирівнювати. Також пам‘ятаю випадок коли ми з подругами зі школи підходили до дітей, і питали чі ми гарні і моїм подругами казали що вони гарні , а я ні, і мене це теж дуже образило. Я боюсь що наші відносини вже будуть не цікаві, але це мінімальна боязнь, напевно відсотків 5, а страх болю 95 %.
психолог онлайн
цитата:
Я боюсь що наші відносини вже будуть не цікаві, але це мінімальна боязнь, напевно відсотків 5, а страх болю 95 %.
Ну, якщо ви зустрічаєтеся не тільки заради сексу, і у Вас є взаємна прив'язаність, спільні цінності і бажання бути разом, то страх, що відносини стануть не цікаві, дійсно не виправдається.
А щоб мінімізувати страх болю, варто відвідати сексолога і гінеколога, щоб фахівці саме в інтимній області пояснили Вам, як організувати процес, щоб болю не було.
цитата:
мене це теж дуже образило
Всі ці вислови людей про Вашу зовнішність - дійсно дуже образливі. Особливо для підліткового віку, коли самооцінка і сприйняття власного тіла ще тільки формується. Проблему я бачу в тому, що в оцінці власної зовнішності Ви досі спираєтесь на думку оточуючих, а не на свою власну, і через це можете не помічати, що дійсно виглядаєте для когось гарною (для свого ж хлоця, наприклад), Варто попрацювати над почуттям самоцінності (я цінна сама по собі не зважаючи на те, що про мене думають інші люди), щоб змінити ставлення до свого вигляду з негативного хоча б на нейтральне.
Окрім бодіпозитиву (безумовного визнання всіх людей привабливими), є ще бодінейтральність (прийняття себе таким, як ти є, навіть якщо певні риси власної зовнішності тобі не подобаються). Адже Ваше тіло, окрім того, щоб гарно виглядати, робить багато класних штук. Підтримує Вашу життєдіяльність, рухається, думає, мріє, відчуває емоції, бачить, чує, відчуває речі на доторк та на смак. А головне, воно унікальне, і ні в кого іншого нема такого самого організму і психіки, як у Вас. Тому себе важливо берегти і любити, навіть якщо комусь Ви не подобаєтесь.
Відредаговано автором 18-10-2023 19:38:42
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353078 для Марія Радченко
Дякую вам велике,як я можу з вами зв‘язатись, щоб попрацювати індивідуально?
психолог онлайн
цитата:
У мене в анкеті психолога (її буде видно якщо натиснути на моє ім'я) є номер телефону (кнопка "контакти" наприкінці анкети). За цим номером мене можна знайти у телеграм або вайбер і написати повідомлення. Я побачу і відповім.