Бывают ли хорошие и плохие люди? Вопрос философский.
Здравствуйте! Меня давно интересует вопрос. Есть такое понятие как плохой и хороший человек. Как вы думаете, можно ли назвать человека плохим, если он, например, не знал другой жизни - рос в нищете и побоях, брал пример с отца зека, который ворует или применяет физическое насилие? И в итоге человек сам вырос таким же. Может он не знает что такое ласка, не знает как это по другом и живет таким образом… или все таки это осознанный выбор быть таким негативным персонажем (воровать, убивать, насиловать)? Можно ли сказать, что человек запутался и не до конца осознаёт то, что он делает или это все таки осознанный выбор? Вообще можно ли кого-то назвать плохим, если человека не привели нужные ценности с детства?
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Может он не знает что такое ласка, не знает как это по другом и живет таким образом… или все таки это осознанный выбор быть таким негативным персонажем (воровать, убивать, насиловать)?
Виктория, добрый день. У взрослого человека всегда есть выбор, как поступить. Конечно, семейный сценарий влияет на его поступки, они не всегда осознаны. Но человек ведь не в изоляции от мира живет, видит, как ведут себя другие люди, не только в родительской семье, и выбирает тот путь, который ему больше подходит.
цитата:
Можно ли сказать, что человек запутался и не до конца осознаёт то, что он делает или это все таки осознанный выбор? Вообще можно ли кого-то назвать плохим, если человека не привели нужные ценности с детства?
В подобных суждениях человек якобы не несет ответственность за свое поведение, но это не так. Кстати, почему решили задать этот вопрос психологам?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339784 для Татьяна Штапова
Здравствуйте. Спасибо за ответ. Ну а кому ещё задать? Был вариант задать его священнику. Решила психологам, т. к. Они разбираются в человеческих мотивах. Меня вообще часто интересуют человеческие мотивы и я могу предположить почему человек делает то или иное. Не знаю почему мне это интересно, как-то часто хочется оправдать людей, а не осуждать, найти объяснение их поступкам. Наверно тоже интересна тема психологии.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня Victoria! Як на мене, шукати виправдання для когось - дуже небезпечний шлях.
На мою думку, варто намагатися зрозуміти мотиви поведінки людини, але при цьому, не скидати з неї відповідальності за власні вчинки. Адже так можна довиправдовувати і чікатілів до нещасних, безпорадних ангелочків, яких недолюбили в дитинстві...
Та як на мене -це не головне у Вашому питанні... Завжди є щось, що спонукає нас зацікавитися тою чи іншою проблемою, і як правило, воно - глибинно особисте... Що саме змушує Вас шукати таку складну відповідь? Яку саме внутрішню дилему Ви у такий спосіб намагаєтеся вирішити?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339827 для Алла Григорівна Веленко
Так, ви праві. Напевно не треба дозволяти скидати людям з себе відповідальність. Можливо я шукаю виправдання деякім своїм «друзям». І в загалі шукаю межу що можна пробачити людям, а що ні. Адже Бог вчив нас пробачати. Я не кажу про Чікатіло, то навряд чи можна пробачити - я про менш шкідливі вчинки. А можливо я хочу себе вберегти від цих поганих вчинків людей, намагаючись зрозуміти їх мотиви та передбачити чи шукаю виправдання, щоб не йти у відкриту конфронтацію. Як вважаєте?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339827 для Алла Григорівна Веленко
Так, можливо я боюся втратити взаємовідносини з деякими людьми і намагаюся їх вчинки виправдати. В мене насправді небагато друзів і мені чомусь завжди за це було соромно.
психолог онлайн
Здравствуйте, Victoria!
А разве человек перестает быть плохим и автоматически становится хорошим после Вашего оправдания его?
Видимо, просто Вам становится спокойней от этого, так? Но, при этом, Вы впадаете в некую иллюзию касательно данного человека, а значит можете пострадать от его действий в дальнейшем.
психолог онлайн
Думаю, що Ви цілком праві, говорячи що за всім стоїть страх втратити людей і залишитися самотньою...
Тоді одразу виникає два питання. Перше. Які у Вас стосунки з батьками? і друге, складніше і стосується делікатно теми віри, а швидше, релігії... Бо саме релігійність заважає людині бачити суть проблеми, заплутуючи її неправильним трактуванням багатьох справжніх істин...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339838 для Павел Леонидович Басанский
Да, вы правы, спасибо. Не знаю почему я так цепляюсь за людей. Возможно боюсь остаться одинокой. Хотя я не могу сказать, что мне плохо одной. У меня есть муж и ещё одна подруга. Мне часто этого достаточно. Но почему-то меня гложет то, что у меня мало с кем хорошие отношения.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Справа в тому, що самотність не залежить від того, чи живе хтось поруч і чи з кимось спілкуюся... Можна жити одному і при цьому не бути самотнім... Це стан душі... Ваша душа самотня... Бо, як це не дивно, втратила орієнтири...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339848 для Алла Григорівна Веленко
Стосунки з батьками зараз хороші. Звичайно у дитинстві було усяке. Мама була строга, могла і ляпасів отримати. Але мені здається так було у багатьох сім’ях пострадянського простору. Я на це не ображаюся. Рідний батько жив окремо з ранього дитинства. Релігія мене торкалася у дитинстві трохи. Був час, коли мама вивчала. Але я глибоко ніколи в це не занурювалась
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339848 для Алла Григорівна Веленко
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339851 для Алла Григорівна Веленко
Так, дякую, є таке відчуття. А як знайти ці орієнтири? З чого почати?
психолог онлайн
Ви пишете, що отримували ляпасів, але не ображаєтеся на це...
Певне, в дорослому віці ми вже багато чого сприймаємо через свідоме сприйняття, але...
Маленька дитина ще так не мислить, вона живе лише почуттями... Просто природа захищаючи психіку дитини, і тому, зачасти проблеми приховує глибоко у підсвідомості до пори, поки людина вже не визріє.
У любому випадку, я б порадила почати саме з цього. Плюс, робота з релігійними навіюванням, які у Вас, судячи з усього, перетворилися на хибні установки, які не дають можливості нормально жити та розвиватися...
психолог онлайн
цитата:
Возможно, Victoria, Ваш страх является внушенным? В виде психологической программы, данной Вам близкими.
Мама (или кто другой - бабушка, например) ничего Вам не говорила по поводу того, что при "таком" (по мнению говорящего - "плохом") поведении, Вы испортите отношения с людьми и гарантированно останетесь одни?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339866 для Павел Леонидович Басанский
Прямо, что останусь одна не помню, но что отношения могу испортить кажется было. А, ещё было пару раз, что меня сдадут в детдом))) это говорил отчим, но я понимала уже тогда, что это страшилки. Мама могла просто долго со мной не разговаривать, ходить с серьёзным лицом
психолог онлайн
Маленька дитина ніколи не звинувачує своїх батьків, навіть якщо ті неправі, а навпаки, завжди підсвідомо шукає причину провини в собі, намагаючись їх виправдати...Особливо, коли відчуває недолюбеність... Тоді може сформуватися внутрішня установка "Я не така, неправильна, недостойна і т.д"... А коли дитина виростає, про це вже не згадує, але... Насправді, оточуючий світ реагує не на на нашу зовнішність, або якісь зовнішні дії, а на те, що лежить всередині нас у вигляді вірувань та блоків... Тобто, як ми самі сприймаємо себе, так нас сприймають і оточуючі... І тоді основним постулатом життя, може стати мем: "За будь яку ціну знайти виправдовування людині, аби тільки не втратити її, бо, насправді це я не така, а вона не винна і краща за мене"...
Насправді, це лише припущення, а всі відповіді на Ваші питання є в Вас самій. Просто дуже важко побачити себе відсторонено і пробитися крізь блоки та установки дитячих навіювань та вірувань.
До речі, чим сильніші блоки, тим частіше нам хочеться уникнути відповідей. Наш розум дуже хитрий в цьому сенсі, адже продовжує захищати ту саму маленьку дитину, яку і захищав від непорозумінь та образ раніше, в дитинстві... Тому одразу може знайтися тисяча причин, щоб уникнути, наприклад, відвертої розмови...
Відредаговано автором 20-04-2023 22:25:12
психолог онлайн
цитата:
Это всегда осознанный выбор. А если и неосознанный - то человек ВСЕ РАВНО отвечает за собственную неосознанность. Как и за незнание. Как говорится "Незнание закона НЕ освобождает от ответственности")).
И еще, тяжелое или сложное детство было у многих - вот у Вас тоже, например, но далеко не все из них стали плохими, верно? Вот Вы же не стали?
цитата:
Вот с этими манипуляциями и программирующими страшилками желательно поработать.
Лучше с психологом. Лично. На психотерапии.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339897 для Павел Леонидович Басанский
Дякую…
Доповнення від автора
Дякую…
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339884 для Алла Григорівна Веленко
Дякую…
психолог онлайн
Тут отличный парадокс, так как если человек родился и жил в определенной среде, то понятие "хорошо-плохо" подставь этой реальности. В его мире его поступок будет трактоваться в зависимости от его опыта. От части хорошо и плохо это просто субъективная оценка одного и того же явления