Як перестати думати увесь час про майбутнє
Доброго дня! Останнім часом все більше помічаю, що більшість часу не знаходжусь тут і зараз, а думаю про майбутнє, точніше про негативні сценарії, що можуть трапитися. Я розумію, що в деяких випадках це навіть необхідно, щоб бути готовою до " чорного дня" , але ці думки у мене дуже нав'язливі і заважають бачити позитив. Наприклад, у нас якийсь час є світло, а я замість того, щоб відчути від цього радість думаю про те, що буде коли "орки" знову нас масово обстріляють і чи не закінчиться це повним блекаутом на багато днів? Також дуже боюся ядерки, хімічної зброї чи аварії на АЕС. Навіть вночі часто сняться різні жахіття на тему війни, наприклад нещодавно наснилося, що в наш будинок потрапила ракета і мене поранило. Хоч я живу у тиловому місті і розумію, що ймовірність подібного не така вже велика. Майбутнє мені бачиться сумним та тривожним, а коли думаю про закінчення війни і нашу перемогу здається, що до цього ще пройде безкінечність часу. Це приблизно як намагатися знайти очима інший берег моря. Коли дивишся - а там вода і вода до самого обрію, от так само приблизно і з війною ( І від цієї думки якось стає безнадійно. Страшно казати, але навіть трохи розумію тих, хто спився під час війни, хоч сама алкоголь не п'ю. В мене є багато різних хоббі, це книги, фільми, гра на піаніно та гітарі, програмування та водіння, але будь яке корисне заняття допомогає тимчасово, фоново все одно постійно йдуть думки про війну та можливі негативні сценарії ( Іноді здається, що від цих думок поступово їде криша. Підкажіть, будь ласка, як навчитися бути тут і зараз і вимикати цей режим тривоги за майбутнє хоча б тимчасово? Дякую заздалегідь
Питання від: ; Вік: 29
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Ирина Григорьевна Инститорова
Людмила Александровна Павлова
Добрый день!
цитата:
Останнім часом все більше помічаю, що більшість часу не знаходжусь тут і зараз, а думаю про майбутнє, точніше про негативні сценарії, що можуть трапитися. Я розумію, що в деяких випадках це навіть необхідно, щоб бути готовою до " чорного дня" , але ці думки у мене дуже нав'язливі і заважають бачити позитив.
Скажите пожалуйста, есть ли кто-то рядом с Вами, кто может поддержать сейчас?
психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Ольга Владимировна Головченко
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
цитата:
будь яке корисне заняття допомогає тимчасово
Тут ключове ДОПОМОГАЄ. Просто продовжуйте робити теж саме. Ви не позбудитесь переживання тривоги, поки фон залишатиметься таким самим, тобто поки триває війна. Всі по-різному переживають те, що відбувається, і це нормально.
Можу порадити вам більше ходити пішки. Не менше однієї години на день.
Якщо ваша тривога не дає вам спати або нормально функціонувати, зверніться до психіатра і він підбере вам легке заспокійливе або протитривожне.
психолог онлайн
Доброго дня!
"Підкажіть, будь ласка, як навчитися бути тут і зараз і вимикати цей режим тривоги за майбутнє хоча б тимчасово? "
Що на разі вас турбує? Що конкретно на цей час заважає вам бути тут і зараз? Що ви не можете контролювати у своєму житті?
Доповнення від автора
Дякую усім за відповіді! Ольга Вдадимировна, так чоловік є поруч і підтримує, але йому легше вдається бути тут і зараз і думати про роботу та актуальні справи, а не тільки війну
Доповнення від автора
Ирина Николаевна, війну не можу контролювати ( І від цієї відсутності контролю є відчуття безісходності, бо є ворог, який може знущатися з нас як захоче починаючи з того що не буде світла, газа і води і закінчуючи тим, що взагалі може скинути ядерну бомбу. І моя задача усе це терпіти стільки, скільки буде потрібно, доки не закінчиться війна, якщо, звісно, пощастить залишитися живою. І від цієї думки, що я не сама обираю свою реальність, а значною мірою вона залежить від хворих фантазій путіна та його орків від цього огидно і не приємно. Розумію, що це трохи про позицію жертви
психолог онлайн
Вы пишите, что муж спасается тем, что занят работой и привычными делами. Это действительно помогает не думать постоянно о войне, хотя это тяжело. Скажите, Вы можете тоже переключатся на какие-то домашние дела, работу, помощь близким ?
Доповнення від автора
Ольга Вдадимировна, так , роблю але значна частина думок все одно в темі війни. Мабуть тому що емоційна заряженність різна війни та побуту. В війні купа емоцій при чому негативних та дуже заряджених
психолог онлайн
Доброго дня, Iri.
Допомагає участь у групах підтримки. Бажано в реальному житті, або онлайн. Таке спілкування і допомагає відключитися від думок про майбутнє, і дає підтримку.
Важливо ділитися вашими переживаннями з іншими людьми. Добре, що чоловік вас підтримує.
Тривожний фон - це наше теперішнє, поки йде війна. Думки добре відганяє робота. Коли ви не автоматично щось робите, а повністю зайняті в процесі.
Ходіть пішки, приєднуюся до колеги, дихайте усвідомлено, медитуйте. Щоб відігнати в ці моменти думки, треба не відганяти їх (бо тоді їх ще більше стає), а зосередитися на тому, що ви відчуваєте в тілі, коли йдете, чи коли вдихаєте повітря (наприклад, як повітря рухається дихальними шляхами, як розширюється грудна клітина, які м'язи скорочуються і т.і.)
Грайте з чоловіком в ігри (в дурня, наприклад). Або знайдіть, кому потрібна допомога, та допомагайте. Пробуйте, шукайте те, що підійде вам.
На сайті є інтерв'ю з психологами на тему війни. Можливо там знайдете для себе щось корисне.
https://upsihologa.com.ua/interview.php?id=157
психолог онлайн
Добрий день!
цитата:
Підкажіть, будь ласка, як навчитися бути тут і зараз і вимикати цей режим тривоги за майбутнє хоча б тимчасово?
Ніяких чаклунських прийомів, імхо, немає. А що є? Відповідаю - щоденна практика усвідомлення себе в моменті "тут і зараз."
Вправа має назву "динамічна медитація." Це коли людина вчиться бути в контакті зі своїм внутрішнім Я і зовнішнім світом, минаючи серединну зону (фантазії й таке інше).
Паралельно йде робота з власними бажаннями, почуттями і сенсами, які реалізує або не наважується людина.
От Ви зараз, які сенси реалізуєте?
Від яких занять не можете відмовитись, навіть в умовах війни?
Від чого отримуєте справжні радість і задоволення?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вітаю, Iri.
З одного боку, в нашій країні війна, тому Ваше відчуття тривоги-це нормальна реакція на ненормальну ситуацію. З іншого- в нас завжди є вибір, як реагувати на обставини. Ви не можете контролювати дії ворога, але можете контролювати власні думки та настрій. Тільки Ви обираєте турбуватися Вам чи ні, Ви обираєте свою реальніть: жити в страху або вирішувати проблеми по мірі їх надходження ( заздалегідь потурбувавшись про себе).
На мою думку, турбуватись та все контролювати було властиве Вам ще до війни. Але зараз це набуло більшого масштабу. Раджу звернутись на індивідуальну консультацію до психолога де Ви зможете пропрацювати ці питання.