Як підтримати чоловіка правильно військового?
Вітаю, мій чоловік військовий і останнім часом він почав багато розказувати про свій бойовий досвід, ситуації які відбувалися під час виконання завдань і тому подібне. Багато страшних ситуацій які просто важко сприймати, але суть не в тому як я це сприймаю , а як правильно його підтримати в ті моменти, які слова підібрати, бо я розумію що він хоче виговоритися і почути слова підтримки. Ми багато розмовляємо коли в нього є хвилинка, і дуже часто я чоловік говорить що рано чи пізно його задвохсотять , що з цієї війни немає виходу. Як я маю дати йому цю підтримку, бо шалено хочеться якось захистити кохану людину, підтримати. Дайте пораду як спілкуватися в такі моменти, як підтримати
Вопрос от: ; Возраст: 24
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Марія Радченко
Алла Володимирівна Романенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Співчуваю вам...
Це дуже не проста задача - бути підтримкою для війскового, особливо зараз.
Найкраще тут буде - просто вислухати ( як би вам тяжко не було)
Але вам теж потрібен психолог. Або близька людина, кому ви вже свій біль - могли розповісти.
Чоловікові - частіше говоріть, що любите його та чекаєте його повернення додому живим!
Доносіть йому думку - що в нього є майбутнє!
Майбутнє з вами! Вже після війни. ( вона ж колись закінчится!)
Але робіть це дуже обережно та лагідно.
Відредаговано автором 25-02-2024 15:51:08
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Марія Радченко
Ірина Миколенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня!
Велика пошана та вдячність вашому чоловікові! Ви можете віддзеркалювати просто його стани, називаючи речі своїми іменами. Наприклад, в тебе накопилось втома, я бачу і співчуваю, тебе захлинає безсилля, страх, відчай. Не давати оцінку, не переконувати в чомусь іншому, а бути поруч і відчувати його з його внутрішньою правдою. Саме це відчуття прийняття та близькості йому буде надавати безпеку, бо вже не треба бути кимось, можна бути собою. Він нарешті ділиться всім справжнім і щирим. Ви також можете сказати, що ви про нього думаєте, вірити в нього і можливо молитись де б він не був. Тобто ви сповіщаєте йому, що коли в нього втрачається зв’язок з собою, ви його утримуєте.
Важливо також щоб його стани і вас не охоплювали. Тут рано чи пізно йому потрібна буде психологічна допомога. А зараз пропоную і вам, і йому техніку саморегуляції. Коли нам важко, треба знайти в тілі ділянку, яка є або ресурсною або нейтральною. Це точка входу в наш спокій. Наприклад є страх в грудях, а ми шукаємо протилежну, де є тиша, спокій, і це можливо в ліктях. І сфокусуватись на ліктях і дихати з цієї точки і поступово орел цього місця розповсюджувати на більшу ділянку. Розповсюджувати не страх, а власний ресурс. Іншими словами, знаходити точку опори і фокусуватись на ній увагою та диханням!
Відредаговано автором 25-02-2024 15:58:34
психолог онлайн
Марія Радченко
Алла Володимирівна Романенко
Ірина Миколенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня!
цитата:
Як я маю дати йому цю підтримку, бо шалено хочеться якось захистити кохану людину, підтримати. Дайте пораду як спілкуватися в такі моменти, як підтримати
Хочу підтримати Вас, адже бути дружиною військового у час війни велике випробування. А чоловікові моя щира вдячність і повага. Він, справді, герой і мужня людина(!)
Як дати підтримку, питаєте Ви? Словами і діями, що йдуть від серця(!) Не існує якихось правильних, чи неправильних слів. Ваша щирість і віра в нього, яка може втілювались у теплий погляд, обійми, спокійне слухання його розповідей без заохочення надмірної деталізації.
Він має відчувати, що Ви його сприймаєте. Цінуєте. Кохаєте. Чекаєте. Та вірите у повернення з війни.
Відредаговано автором 25-02-2024 17:41:04
психолог онлайн
Марія Радченко
Вітаю. Дуже дякую вашому чоловіку за його вклад, який він робить для нас всіх. І вам теж дякую, що піклуєтесь про нього, це дуже важливо.
Повертаючись до вашого питання - погоджуюсь з колегами які писали вище про самоконтроль і щирість. Якщо вас справді лякають і бентежать подробиці, які він розповідає - можна зізнатись в цьому, але підкреслити що вам хочеться підтримати його. З вашого посту можна зрозуміти що він виснажився, і втомився. В такому випадку багато хто вдається або до сарказму або до песимізму, думок що це кінець і тд. Будьте поруч, обов'язково навчиться триматись саме ви, тому що морально іноді вам доведеться бути йому опорою. Якщо його охоплють втома, страх - то можуть допомогти гумор (навіть чорний), жарти, по ситуації можна поділитися якимись побутовими справами щоб відволікти трохи, або попросити його згадати щось кумедне, недолуге з його теперішнього побуту. Якщо ж це не страх, а наслідки бойових зіткнень, або важкий стрес - тут можуть знадобитися прості повторювання "я з тобою", "я поряд", "я тебе кохаю, і дуже хочу обійняти" і тд. (важливо щоб це були щирі слова). Доречі, чи він сам жартує іноді? Буває в позитивному настрої? Якщо так - що саме він тоді розповідає, або про що думає, коли йому легше? І майте на увазі, що у військових часто виникають емоційні гойдалки - це наслідок постійного стресу і втоми, це потім мине, але саме тому щоб ви вміли спочатку заспокоїти себе, щоб потім заспокоїти його. Сил вам. І ще раз дякую!
Відредаговано автором 26-02-2024 22:42:47