дружба
Добрий день.
В мене склалась складна ситуація з подругою. Раніше ми жили разом в гуртожитку, після декілька років знімали квартиру разом. Тоді наші дружні відносини були в гарному стані. Після того як ми роз'їхались, стали рідше спілкуватись, бо в кожного своє життя. По можливості зустрічаємось та переписуємось в соц.мережах.
В мене зараз досить складна ситуація в житті, маю дуже завантажені дні роботою і домашніми справами, що частіше не маю ні сил, ні бажання часто з кимось спілкуватись. Взагалі я більше люблю бути на самоті.
Однак ця подруга дуже комунікабельна і активна, має безліч друзів. І коли приїжджає з закордону (зараз там працює), постійно з усіма зустрічається, при цьому мені може навіть не сказати, що приїжджає, або в чт запитати чи можемо побачитись в пт (хоча я живу в іншому місті, і щоб приїхати треба раніше йти з роботи і змінювати всі плани).
Раніше я часто їздила до неї на різні зустрічі та святкування, тоді вона казала, що я мало не краща подруга. Зараз коли в мене немає такої можливості, під час кожного контакту, вставляє репліку що друзів не треба забувати, я ж дзвонила місяць назад, а ти ні. В мене відчуття, що в неї є якийсь графік коли хто і кому має телефонувати/писати наступним. І це дуже насправді мене дратує. Настрій псується і бажання спілкуватись далі зовсім немає.
Що робити в цій ситуації? Як порозумітись?
Коли я намагаюсь пояснити як я це все бачу з моєї сторони, чую Вибач якщо щось не так сказала.
Відчуваю постійну маніпуляцію.
Дякую.
Питання від: ; Вік: 27

психолог онлайн
Ірина Миколенко
Вітаю.. З того, що ви описали - схоже що у вас змінились і стали різними ритми життя або ж спілкування. Але скажіть, між вами з нею зв'язок навіть коли ви не бачитесь, чи ви розумієте одна одну? Чи виникає між вами бажання спілкуватись з вами про щось особисте і чи є між вами підтримка? В моменти, наприклад, коли ви не маєте планувати зустрічі. Ви пишете коли були поряд на святах то "тоді вона казала, що я мало не краща подруга".. Вона каже "краща", начебто є друзі кращі і не зовсім) Як саме вона маніпулює? Тим, шо не йде на компроміс і потім ви ще почуваєте провину? Порозумітись можливо було б наприклад за допомогою асертивності. Тобто використовувати такі формулювання де ви залучаєте людину вирішити проблему разом. Але порозумітись було б легше, коли інша сторона шукала б порозуміння теж. Вона його шукає?
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Добрий вечір!
цитата:
Відчуваю постійну маніпуляцію
Якщо так, то може і не варто з нею спілкуватись?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброе Утро!
Так и есть она манипулирует вами умело... (пользуется тем, что вы всегда подстраивались под нее и ее потребности и график.)
Она привыкла так - что не она подстраивается под вас. А вы под нее - уступаете, едите к ней в ее город и т д.
Потому она и не спрашивает удобно ли вам и т д.
Ей главное - чтоб было удобно ей.
И когда - вас уже это начало раздражать, такое в одну сторону отношение... вы начали ей отказывать ( что естественно )
Защищаете так свои интересы и права. Вот тут то, уже ей обидно и не приятно стало...
Вопрос умеет ли она дружить? Или она дружит только для собственной выгоды? ( любой )
И ценит ли она вас?
И нужны ли вам такие друзья? (которые только свои интересы учитывают.)
Она и дальше будет так себя вести - манипулировать и обижаться на вас. ( ей так выгодно )
Тут вам надо четко ей дать понять - что как раньше уже не будет.
Что вы тоже личность! Со своей жизнью и планами.
И либо оба человека подстраиваются под друг друга - и тогда получается контакт и дружба.
И никто не обижается - (если чтото не по его.)
А старается понять другого - признать свою неправоту. Тогда дружба получится.
Либо же дружба или закончится - или перейдет в статус приятелей.
Если вас, не устраивает общение с ней... вам стало тяжело... (она сливает на вас свои обиды... причем мало обоснованные...)
То вы вправе с ней не общаться!
Общайтесь с теми людьми - кто вас ценит! Прежде всего ценит! А не использует для себя.
А с ней можно поговорить откровенно - сказать как есть. Возможно сделает выводы.
Если вы хотите такого разговора.
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
Спробую дещо уточнити. Вибачення подруги сприймаєте як щирі чи формальні, заради ввічливості?
Наступне питання. Навіщо намагаєтесь пояснювати? Це ж про позицію вразливої людини, яка ніби відчуває себе винуватою. А Ви хіба в чомусь винні?
цитата:
Що робити в цій ситуації? Як порозумітись?
Відповіді на поставлені питання перебувають в прямій залежності від того, чого Ви хочете. От візьмемо "порозумітись" - це що означає для Вас? Якими Ви бачите відносини з подругою в подальшому?
Мені здається, що принаймні потрібно визнати - ваші стосунки змінились(!) Того, що було колись, ймовірно, уже не буде, бо змінились ви обидві(!) Тому варто шукати інший вимір для стосунків - точно без образ і нарікань.
Зручно Вам так, як зараз, то ведіть себе відповідно... і приймайте її манеру. А щось не подобається Вам, можете поділитись відчуттями. Знову ж таки, не дорікаючи. Тоді в неї буде вибір - продовжувати вчиняти звичним способом або вже по-новому, враховуючи Вашу реакцію.
Гідність і самоповага на першому місці(!)
Відредаговано автором 17-09-2023 10:31:02
Доповнення від автора
Дякую за ваші відповіді.
Стосовно запитань:
Коли ми спілкуємось телефоном і навіть бачимось, я відчуваю, що зв'язок вже не такий як був раніше. Про щось особисте я можу ділитись тільки з сестрами, повної довіри більше ні до кого не відчуваю.
Маніпулює фразами - Друзів не забувай, а то ти забуваєш (хоча так само не пише і не дзвонить мені, а просто визначає якусь свою чергу, хто коли кому має писати/дзвонити і чекає, щоб мені про це сказати), фрази Вибач якщо щось не так сказала заради ввічливості, продовжувати розмову після цього в мене немає бажання.
Я не знаю як складається її дружба з іншими друзями, хто кому пише перший, як часто і т.д. В неї друзів дуже багато і однокласники, одногрупники, колишні колеги, і часто розповідає ось сьогодні зустріч з тим, завтра з ти,, іноді по дві в день. І десь між цими зустрічами, які вже давно заплановані, вона пропонує мені приїхати на 2 години. До інших знайомих вона їде сама, бо в них є діти.
Як краще поговорити з нею: особиста зустріч, але невідомо, коли вона можлива, бо зараз живемо в різних країнах, по телефону чи написати повідомлення зі своїми думками щодо ситуації?
психолог онлайн
цитата:
Я вже писав, що Вам потрібно визначитись, яких стосунків Ви прагнете з подругою. Виходячи з цього, будете шукати і визначати, в який спосіб краще реалізувати своє бачення.
психолог онлайн
цитата:
Не спрацює. Вона знову ж проманіпулює: або відповість формально, або якось відбрешеться, придумає якусь теорію чи легенду. І Ви це знаєте, просто не хочете в це повірити - тримаєтесь за власні ілюзії стосовно неї та Ваших стосунків. Це через дефіцит друзів та справжніх стосунків? "На безриб'ї і рак - риба"?