Не відчуваю емоцій радості
Почала давно замічати, що не відчуваю емоцій радості. Наприклад мені щось дарують чи якась новина гарна, то мені приходиться ці емоції з себе видавлювати, робити вигляд що я рада . Також я не віддаю той заботи та любові як жінка та мати . Я так розумію що це вже давно почалось але тільки зараз звернула на це увагу , бо я хочу насправді відчувати радість, а не робити вигляд . Майже весь час в мене немає настрою , оточуючи думають що я вічно густна. Мені це заважає жити повноцінним життям бо я хочу відчувати радість, радіти . Дякую за пораду
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Добрий вечір. Зниження настрою більше ніж 2 тижня, відсутність задоволення від справ, що раніше дарували радість - ці симптоми можуть вказувати на депресію.
Поділіться, будь ласка, що відбувається з тілом, чи є втомлюваність, зниження рівня енергії, безсоння, проблеми з вагою, порушення харчування?
Що з мисленням, чи помічали ви деяке зниження розумової активності, порушення пам'яті?
В інтернеті є онлайн ресурси - пройти тест на депресію. Ви можете перевірити себе.
Згадайте, коли це почалося? Чи були у вас травматичні події, наприклад, померла близька людина?
Найкраще для вас - звернутися до лікаря: невролога аобо психіатра, бо якщо це депресія без лікарської допомоги впоратися буде вкрай важно.
Відредаговано автором 15-02-2023 20:46:08
психолог онлайн
Зараз ви можете собі допомогти – змінити спосіб життя: обов'язково фізичні вправи, прогулянки на свіжому повітрі, відмова від алкоголю та куріння, здорове харчування. Змініть своє робоче навантаження, наприклад, перейдіть на більш гнучкий робочий графік чи на посаду з меншими відповідальністю та рівнем стресу.
Почитайте книгу чи статті про самодопомогу або приєднайтеся до групи психологічної підтримки. Зараз багато груп працюють онлайн.
Допоможе гумор: дивіться комедії, читайте анекдоти, виконуйте таку вправу: примусово смійтеся 5 хвилин на день. Почитайте про терапію гумором – це ефективних спосіб виходу із депресивного стану.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 334541 для Виктория Николаевна Цуркан
Часто почуваю себе втомленою, іноді здається що на останній енергії батарейки, вага зайва є . Зараз вже місяць перейшла на правильне харчування та займаюсь вдома спортом . Іноді буває що щось забуваю та не можу пригадати . Почалось мабуть десь роки 3-4 роки мабуть , а може і ще раніше. 4 роки назад помер батько, але я б не сказала що для мене це було дуже боляче , я вже не жила з батьками і відносини з ним у нас були не дуже гарні . Коди були його похорони, я старалася триматися бо треба було підтримати маму та сестру, і потім одна людина мені сказала через деякий час ,що це дивно в тебе помер батько а ти не плакала , мене це зачепило бо це мої емоції і на той момент я відчувала себе так , я не хотіла свої емоції показувати мов погляньте мені правда погано і плачу .
Дякую вам за відповіді і допомогу
психолог онлайн
Втрата батька - це травмуюча подія, які б стосунки не були чи як далеко ви від нього не знаходились. Батьки - це особливі люди, самі близькі, від них почалося ваше життя. За вашим описом, схоже на невідгорьовану втрату. Біль після смерті батька була вашою психікою витіснена, ви вирішили бути сильною. Втрата ніколи не проходить без наслідків, особливо, коли людина не горює, не плаче.
Рекомендація - звернутися до психотерапевта, щоб оплакати, пожуритися, згадати і добре і зле - все, що повязано з вашим рідним батьком.
Відредаговано автором 15-02-2023 21:25:14
Доповнення від автора
Дуже дякую вам
психолог онлайн
цитата:
не відчуваю емоцій радості
цитата:
приходиться ці емоції з себе видавлювати
цитата:
в мене немає настрою
цитата:
Часто почуваю себе втомленою
Вам надо обратиться в первую очередь к врачу.
цитата:
помер батько
Есть конечно, вероятность, что Вы не отгоревали потерю отца и поэтому Ваши чувства "заморозились".
Но все же вначале надо исключить физиологическую причину Вашего состояния.
Вы сможете
цитата:
відчувати радість, радіти
только после того, когда будет понятно, что с Вами происходит.
Если причина заключается в состоянии Вашего здоровья, тогда может быть достаточно и медикаментозного лечения.
Если же присутствует психологический фактор, тогда Вам поможет индивидуальная психотерапия.
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
я не хотіла свої емоції показувати мов погляньте мені правда погано і плачу .
Ось цей момент, мені здається, має якщо не ключове, то принаймні вагоме значення.
З Вашого допису можна зрозуміти, що емоції жалю і горя через втрату батька все ж таки нахлинули. Проте Ви їх загальмували/перервали. Також стримали сльози, бо в тій ситуації вважали за ПОТРІБНЕ бути стійкою.
Напевно, наслідки того рішення і проявляються зараз. Природній рух енергії в організмі, а це, передусім, емоції, заблокований. Тому разом із здатністю відчувати і переживати душевний біль, лишається заблокованою і здатність радіти, відчувати задоволення. Це саме так і відбувається.
Отже, на додачу до того, що Ви вже робите,
цитата:
Зараз вже місяць перейшла на правильне харчування та займаюсь вдома спортом
потрібно звернутись індивидуально до психолога. І розблокувати зупинену емоційну сферу. Разом з тим переглянути певні установки щодо образу себе і якою Вам буди в своєму житті, аби відродити вітальність.
Повірте, фахівці знають, як це зробити.