Переживаю за маму
Вітаю!
У мене складна ситуація, можливо ви мені дасте якісь поради. Мені здається, що у моєї мами є психічний розлад. Вона впевнена, що в неї вживили чіп, що всі лікарі в змові проти неї, що через неї передають якісь координати. Я пропонувала їй сходити до психіатра, вона категорично відмовляється, говорить, що з нею все нормально, що я їй не вірю. Каже, що коли вона помре, то я все зрозумію. Мені дуже важко таке чути, ми часто сваримось. Я сама трохи в депресії через війну (зараз всі такі, напевно). Мені зовсім немає з ким поділитися своїми переживаннями. Часто згадую бабусю, яка померла восени, мені її дуже не вистачає. А це була дуже близька мені людина, якій я могла довіритись. У мене є друзі, але не настільки близькі, щоб я могла довіритись і поділитись переживаннями щодо мами. Я намагаюсь бути сильною, але все навалюється і навалюється,я боюсь таких думок і відганяю їх від себе, але іноді мені просто не хочеться жити. Прошу порадити, як мені жити з цим і що я можу зробити? Дякую.
Вопрос от: ; Возраст: 27

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
цитата:
Мені здається, що у моєї мами є психічний розлад. Вона впевнена, що в неї вживили чіп, що всі лікарі в змові проти неї, що через неї передають якісь координати.
Ви можете викликати мамі бригаду швидкої допомоги, адже те, що з нею відбувається, дуже схоже на гострий психоз.
цитата:
Я сама трохи в депресії через війну (зараз всі такі, напевно)
Навіть якщо б такими були всі, це не відміняє погіршення самопочуття конкретно у Вас. Депресію теж лікує психіатр, а з психологічною напругою допомагає впоратись психотерапевт, тому раджу навідатись до цих фахівців і Вам.
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Добрий день!
"Мені здається, що у моєї мами є психічний розлад. Вона впевнена, що в неї вживили чіп, що всі лікарі в змові проти неї, що через неї передають якісь координати. Я пропонувала їй сходити до психіатра, вона категорично відмовляється"
Скорее всего вам не кажется у вашей маме необходима помощь психиатра. По описанию похоже на параноидальное расстройство, для начала проконсультируйтесь с психиатром сама, он подскажет как вам действовать в вашей ситуации. Вызов скорой помощи тоже вариант.
Так же помощь требуется и вам, так как вы проживаете с не вполне здоровым человеком.
психолог онлайн
Добрий день, Arina.
Дуже Вам співчуваю, помітно як Вам тяжко. Щодо Вашої мами - Ваше хвилювання об'єктивне, її поведінка неадекватна. Ваша мама може загрожувати собі та іншим людям, тому Ви можете зателефонувати на гарячу лінію та викликати екстренну психіатричну допомогу. Це Ваш маскимум, Ви не здатні контролювати поведінку матері.
цитата:
Мені дуже важко таке чути, ми часто сваримось.
Шкода це чути. Ваша мама не критична, а Ви - так, тому і виникають конфлікти. Це ніяк не пов'язано з Вами.
цитата:
Мені зовсім немає з ким поділитися своїми переживаннями. Часто згадую бабусю, яка померла восени, мені її дуже не вистачає. А це була дуже близька мені людина, якій я могла довіритись. У мене є друзі, але не настільки близькі, щоб я могла довіритись і поділитись переживаннями щодо мами. Я намагаюсь бути сильною, але все навалюється і навалюється,я боюсь таких думок і відганяю їх від себе, але іноді мені просто не хочеться жити. Прошу порадити, як мені жити з цим і що я можу зробити?
Також важливо, щоб Ви потурбувалися зараз про себе. Розумію, що Ви намагаєтеся завжди бути сильною, але сильні люди швидко стають слабкими, адже ламаються від грузу труднощів, переживань, з якими намагаються впоратися самостійно. Це нормально просити про допомогу, коли Ви її потребуєте, це не про слабкість, а психологічно зрілу, дорослу позицію контакту і близькості, тому я Вам рекомендую почати індивідуальну психотерапію із психологом-психотерапевтом. Вдягніть кисневу маску на себе, а потім на іншого - таким чином Ви врятуєте обох. Ви цінна тому, будь ласка, потурбуйтеся про себе.
психолог онлайн
Вам справді зараз важко. Ви можете звернутися до психіатра разом з мамою? В будь якому випадку вам необхідна допомога психолога, щоб справитися з вашим депресивним станом.
психолог онлайн
Добрий ранок! Співчуваю …. І хочу підтримати Вас!!!!!! Скажіть , будь ласка, коли мама почала говорити про чіп, після яких подій? Як давно це почалось???
психолог онлайн
цитата:
Мені здається, що у моєї мами є психічний розлад.
Вам не здається.
цитата:
Вона впевнена, що в неї вживили чіп, що всі лікарі в змові проти неї, що через неї передають якісь координати.
Чим небезпечний стан мами? Які загрозливі вчинки вона робила? Кому особисто шкодить її стан?
цитата:
Мені дуже важко таке чути, ми часто сваримось.
Ну от Ви приймаєте висновок - з мамою не все гаразд. То з приводу чого сваритесь? Яка взагалі нагальна потреба сваритись? Невже через те, що намагаєтесь її переконати, мовляв, вона хвора і не пристає на Вашу думку?
цитата:
Я сама трохи в депресії через війну
Вважаю, не тільки через війну. Чинників негативного впливу досить багато. Тому, як на мене, то спершу необхідно Вам отримати допомогу і підтримку звідусіль, де це можливо, насампреред, від психолога.
Щодо допомоги мамі, то я погоджуюсь з пропозиціями колег.
Дополнение от автора
Десь тижні три тому. У неї і раніше були іноді дивні думки і судження, що не пояснюються реальністю, але останні тижні це якась кульмінація, я не знаю, як правильно назвати. Ніяких особливих подій не відбулося, може воєнний стан, вона поки не працює і в голову різне лізе, я не знаю. Я дуже хочу їй допомогти. Я так розумію, це якісь нав*язливі ідеї, але я не знаю, як її в цьому переконати. Категорично відмовляється іти до психіатра, говорить, що значить я з "ними" заодно, її обколять і зроблять з неї овоч. Вона уже не довіряє ніяким лікарям. І ви мене зрозумійте, я не можу рідну маму заслати в псіхушку.
Я дуже хочу їй допомогти, психологічно, медикаментозно, та будь-як! Але я зовсім не обізнана в медицині, можливо якісь антидепресанти? У мене немає сил, я відчуваю вже в фізичному плані погіршення і свого здоров*я, болить серце. Що я можу зробити для неї? Є якісь методики, як заспокоїти людину? Просто опускаються руки в такій ситуації
Дополнение от автора
Я б не назвала стан небезпечним. Вона була у різних лікарів, їй дали лікування. Але вона відчуває, що проти неї якась змова, каже, що всі лікарі проти неї, переконує їх, що у неї цей чіп. Я знаю, що вона писала якісь повідомлення лікарям, звинувачувала їх. Але ж я не можу відслідкувати всі її дії.
Сваримось, бо я її переконую, що потрібно завершити лікування, вона каже, що причина в чіпі, я не витримую, кричу, що вона це видумала і прошу заспокоїтись і логічно це зрозуміти. Вона говорить, що я її не розумію, так і виникають сварки.
Так, у мене є і свої проблеми, але зараз не на часі з ними розбиратись. У мене є друзі, але не настільки близькі. Немає поруч чоловіка, на якого покластися, як на сильне плече. Наразі найближчою людиною є мама, я хочу якось допомогти їй, а як це зробити я просто не знаю!
Дякую всім за відповіді!
психолог онлайн
цитата:
Я дуже хочу їй допомогти, психологічно, медикаментозно, та будь-як! Але я зовсім не обізнана в медицині, можливо якісь антидепресанти?
Самолікування без постановки діагнозу, запитуючи у психологів - це не про здоров'я, а про шкоду.
цитата:
Що я можу зробити для неї? Є якісь методики, як заспокоїти людину?
Єдине, що Ви можете зробити - це викликати бригаду психіатричної допомоги, щоб її продіагностували і почали лікування. Ви не здатні "заспокоїти" людину, яка некритична. Допоки Ваша мама не лікуватиметься і Ви підкріплюватимете ілюзію нормальності стану Вашої матері, доти її стан буде погіршуватися. На жаль, помітно як Ви несвідомо втягуєтеся у некритичність матері.
цитата:
І ви мене зрозумійте, я не можу рідну маму заслати в псіхушку.
ОК, тоді що пропонуєте? До якої точки має дійти стан Вашої матері, щоб Ви нарешті почали робити реалістичні кроки до її видужання? І головне - навіщо доводити до цієї точки? Коли у Вас болять зуби, Ви навряд чи п'єте обезболюючі, а йдете до стоматолога, коли перелом ноги - до травматолога, а не шукаєте в інтернеті ролики як зробити самостійно шину і накласти її. Тут так само.
цитата:
Я б не назвала стан небезпечним.
На жаль, Ви не оцінюєте динаміку її стану. Якщо її прояви будуть наростати (а із Ваших слів вона вже зросла), то скоро дійде до того, що Ваша мама може взяти ніж і вирізати той "вживлений чіп" з тіла, або ж напасти на людину, яка хоче "вставити їй чіп, бо переслідує її". Це питання безпеки, тому не обезцінюєйте ці моменти.
цитата:
ак, у мене є і свої проблеми, але зараз не на часі з ними розбиратись.
А коли ж буде на часі?)
цитата:
Наразі найближчою людиною є мама, я хочу якось допомогти їй, а як це зробити я просто не знаю!
Насправді, Ваш стан опосередковано впливає і на стан Вашої матері. Ви пишете, що це єдина найближча людина у Вашому житті, скоріш за все Вам страшно визнавати, що ця людина неадекватна і потребує допомоги психіатра, тому Ви продовжуєте шукати "знеболюючі, коли у людини гострий апендецит", що лише погіршує стан Вашої матері. На жаль, Ваша матір не здатна підтримати Вас через свій стан, тому Вам потрібна підтримка від інших. Замість того, щоб шукати цих "інших", Ви тримаєтеся за людину, яка не може Вам цього дати і, найсумніше, втягуєтеся у її неадекватну систему, погіршуючи її і своє життя.
В будь-якому разі, спеціалісти дали вам свій фідбек, а вибір за Вами: чи Ви і далі житимете в ілюзіях, що може призвести до безповоротних трагічних наслідків, або ж почнете діяти.
психолог онлайн
"Наразі найближчою людиною є мама, я хочу якось допомогти їй, а як це зробити я просто не знаю!"
Вам буде надано багато рекомендацій спеціалістами сайту. Що заважає вам скористатися ними?
психолог онлайн
цитата:
Я б не назвала стан небезпечним.
Якщо так, то навіщо
цитата:
я її переконую, що потрібно завершити лікування, вона каже, що причина в чіпі, я не витримую, кричу, що вона це видумала і прошу заспокоїтись і логічно це зрозуміти. Вона говорить, що я її не розумію, так і виникають сварки.
????
Будь-яке намагання переконати сприймається як НАСИЛЛЯ. У різних психічних станах знаходитесь. Вона істотно Вам НЕ МОЖЕ зрозуміти.
Ви або кличте психіатричну бригаду, або залиште маму в спокої. І займіться собою.
цитата:
Так, у мене є і свої проблеми, але зараз не на часі з ними розбиратись. У мене є друзі, але не настільки близькі. Немає поруч чоловіка, на якого покластися, як на сильне плече.
Тобто, на Вашу думку, треба займатись мамою, щоб не займатись впорядкуванням власного життя? Між тим Ви і мамі нічим зарадити не можете, бо Ваші можливості вельми обмежені.
цитата:
Я дуже хочу їй допомогти, психологічно, медикаментозно, та будь-як! Але я зовсім не обізнана в медицині, можливо якісь антидепресанти? У мене немає сил, я відчуваю вже в фізичному плані погіршення і свого здоров*я, болить серце. Що я можу зробити для неї?
Усі можливі поради Ви вже отримали. Проте вони Вас, судячи з усього, не влаштовують. Тому вбачаю, що, окрім маминих проблем, є не менш актуальні особисто Ваші питання, до вирішення яких руки у Вас не доходять. От чому - з цим треба розбиратись.
психолог онлайн
цитата:
Але вона відчуває, що проти неї якась змова, каже, що всі лікарі проти неї, переконує їх, що у неї цей чіп.
К сожалению, это вероятнее всего симптом серьезного психического расстройства.
При котором будет требоваться медикаментозное лечение.
цитата:
Що я можу зробити для неї?
Вы можете сходить на прием к психиатру в ПНД по месту вашего проживания и договориться с врачом, чтобы он пришел к вам домой (бесплатно, если Вы напишете заявление). Маме Вы можете не говорить об этом, но она должна быть дома и просто поговорить с психиатром. После чего врач назначит лечение.
Не исключено, что психиатр будет настаивать на госпитализации в стационар.
Так как при том заболевании, которое возможно есть у Вашей мамы, подбор медикаментов происходит именно там.
цитата:
Є якісь методики, як заспокоїти людину?
Вы должны понимать, что мама больна. И ее надо лечить.
И методик для успокоения в этом случае не существует.
Если ничего не делать, то такое заболевание обычно прогрессирует, вплоть до полного распада личности.