Як прибрати ці думки зі свої голови?
Доброго дня,зустрічаємось з хлопцем 6 років.
Уже пів року сильна тривога за хлопця. Так як зараз такий час,що воюватиме кожен хлопець/чоловік в нашій Україні розумію,що ось скоро піде і він. Почалось просто з того,що не хочу відпускати його і боялась жити без нього. А тепер я хороню його постійно,я вже в голові бачу як плачу на його могилі,як підходять близькі щоб мене заспокоювати. Я вже думаю яку йому огорожу на могилі ставитиму,стільки це буде коштувати. Думаю де житиму,чи працювати на цій роботі,чи поїхати до батьків і там буде краще,що ближче до його могили. Думаю як приходжу до нього і розповідаю як пройшов мій день,які плани у мене.
Я вже навіть придумала два варіанти як можу покінчити життя своє,як він помре.
Питання від: ; Вік: 24

психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Добрий день Евгеніє. Дуже співчуваю, що вам приходиться жити із цими моторошними думками. Частково розумію вас, бо у мене теж є чоловік, за якого я хвилююся. І це зараз абсолютно нормально, бо ігнорувати нашу реальність неможливо. Але саме думки похорони - це вже виглядає, наче ви не справляєтесь із своїми переживаннями. Я б могла трохи попитати вас про ваш стан тут, але краще б такі теми розвивати на прийомі у спеціаліста, в безпеці і конфіденційно. Чи є у вас можливість звернутись за підтримкою до психотерапевта? Судячи з описаного, ваш стан зараз близький до розладу чи депресії, і виправляти це треба вже зараз, щоб не довести до серйозних розладів, які потребуватимуть довготривалого лікування.
психолог онлайн
Ксенія Шалімова
Євгеніє, вітаю!
Співчуваю вам! Ваша тривожність малює такі страшні картини і це свідчить, що в тілі та в ментальних сферах немає ресурсу. Ви виснажені весь час боятись і ніби вже змиряєтесь з такими страшними зовнішніми обставинами. На війні головною задачею для всіх є - ВИЖИТИ!!! Давайте триматись цього курсу, а померти ще встигнемо. Пропоную вам вправу - давайте похоронимо цю установку, що ваш чоловік піде і з ним щось погане трапиться. Прям в образах попрощайтесь з цими думками, нав’язливими сюжетами. Похороніть і закопайте їх глибоко в землю.
Ви переповнені картинами суму, смутку, жалю. Перше, що треба зробити - це перестати читати новини. Вони вам протипоказані і обмежити перегляд інстаграми, фейсбуку і інших соціальних застосунків. Ваша психіка вже не в силах обробити таку кількість травматичного досвіду, бо ваша свідомість вже заражена ним як вірусом. Така кількість візуальної стимуляції не обробляється, коли в нас немає ресурсу.
На даний момент життя ви живі і ваш хлопець так. Це реальність і давайте з неі будувати гарні мости в майбутнє. Наприклад, чи б хотіли ви одружитись, мати дітей? Спробуйте малювати і гарні сценарії, доречі, вони теж можуть бути джерелом спокою та втіхи.
Загалом, у вашому випадку потрібна психотерапія. Можливо у вас депресивний стан, який потребує лікування! Не зволікайте і зверніться до психолога!
Відредаговано автором 29-04-2024 21:13:32
психолог онлайн
Доброго дня Євгеніє!
Насправді, існує декілька рівнів проживання стресів. Перший - це рівень самого життя, коли всі події ми проживаємо фізично. І другий - рівень психо-емоційного проживання тих травмуючих подій, з якими ми ще тільки можемо стикатися.
Як на мене, перший етап проходження травмуючих подій на рівні підсвідомості Ви вже здолали, змоделювавши та "проживши" найгірший сценарій в своїй голові. Але є певні внутрішні установки та поведінкові моделі, "навіяні" як соціумом, так і, можливо, раніше батьками та значимим людьми, що заважають це зробити і потребують "перезапису".
Тому вийти із сценарію болю можна лише трансформувавши його в сценарій щастя. Адже, так само як світ впливає на нас, так і ми впливаємо на все, що відбувається в ньому. І це можна і потрібно зробити не лише заради себе, але і заради коханого, якому Ви можете допомогти вийти із сценарію війни.
Я б порадила Вам індивідуально попрацювати з психологом
.