Хочу розібратися в собі. Зрозуміти причини такої моєї реакції...
Доброго дня! Розумію, що моя проблема може здатися вам смішною, порівняно з... Але, якщо це мене турбує, значить, це важливо, і мені треба розібратися в собі.
Сьогодні була на манікюрі. Ходжу до цієї майстрині більше року. Мені легко з нею і комфортно. Але сьогодні сталася якась неприємна для мене ситуація. Моя майстер почала підсміюватися, що, як завжди, я відносила нігті не ідеально, два поламалися... і в такому ж дусі. Ніби вичитувала мене, як школярку. Спершу я віджартовувалася щось, але потім в один момент заклякла: настільки стало неприємно. Ну нічого собі, подумала, я ж кошти плачу, і не малі, але щоб мене ще стидили... Вона мовчки сопіла і сердито пиляла нігті далі... Я її запитала: Чого ти така зла якась сьогодні.... Вона почала розповідати щось за домашні клопоти, як її дитина задовбала.... Щось таке... Далі ми ніби розговорилися, і все ок. Але... Я РОЗУМІЮ, ЩО ЗІ МНОЮ - НЕ ВСЕ ОК!
ПО -перше. Я не змогла її поставити на місце при перших спробах мене пристидити!
ПО-друге. Її настрій я чомусь прийняла на себе. Ніби я винна, що вона зла, бо я погано відносила нігті... Водночас я впевнена, що ця сама майстер не з усіма так дозволяє собі поводитись.
БОЖЕ, я не хочу цього!!! Я розумію, що мені треба з цим попрацювати... Попрацювати над собою. Так, це одна історія з мого життя. Але вона дуже показова... Для мене. Допоможіть! В якому напрямку рухатися.
P/S. Після таких от ситуацій щоразу собі кажу, що треба бути жорсткішою з усіма, не розпливатися, бути напоготові... А потім думка, що, а, може, треба простіше до всього ставитися...
Питання від: ; Вік: 32

психолог онлайн
Добрий вечір! Ваша проблема не здається мені смішною, тому що вона стосується таких важливих речей, як власні кордони, самооцінка, комфортне спілкування та інші."
"ПО -перше. Я не змогла її поставити на місце при перших спробах мене пристидити!" Таке часто відбувається тоді, коли людина втрачає баланс "Ввічливості - Щірості" На мою думку Ви більше ввічлива, схильна приховувати свої почуття, які Вас потім не залишають , а навпаки турбують. Потрібен баланс. Зайва ввічливість також як і зайва прямота роблять стосунки деструктивними, а почуття негативними. З цим потрібно розбиратися, тим більш, що Ви пишете, що це для Вас показова ситуація. Причини можуть бути різні. Я можу допомогти, це моя тема.
P/S." Після таких от ситуацій щоразу собі кажу, що треба бути жорсткішою з усіма, не розпливатися, бути напоготові... А потім думка, що, а, може, треба простіше до всього ставитися..." Це такі дві крайності. Рішення проблеми десь по середені. Можна ставитися простіше звісно. Але, як що так насправді відбувається, то Ви не будете так реагувати, а будете спокійною та нейтральною. Інакше це самообман та нехтування собою та своїми відчуттями. А це не добра річ.
Відредаговано автором 12-04-2024 19:51:56
психолог онлайн
цитата:
Я РОЗУМІЮ, ЩО ЗІ МНОЮ - НЕ ВСЕ ОК!
ПО-друге. Її настрій я чомусь прийняла на себе. Ніби я винна, що вона зла, бо я погано відносила нігті...
Tutty, доброго вечора. Ви не змогли захистити свої кордони, тому що потрапили в той сценарій, який Вам добре знайомий з дитинства, опинились в дитячій позиції із-за цього.
Хто з дорослих міг Вас пристидити, коли Ви були дитиною? Перед ким почувались винною, коли Вашими вчинками, зовнішнім виглядом чи чимось іншим були незадоволені?
цитата:
Вам варто звернутись до психолога, щоб була можливість розказати про себе більше та дізнатись, в якому напрямку рухатись.
цитата:
Після таких от ситуацій щоразу собі кажу, що треба бути жорсткішою з усіма, не розпливатися, бути напоготові... А потім думка, що, а, може, треба простіше до всього ставитися...
У Вас не виходить проявляти свою злість в моменті, тому вона проявляється пізніше. Але в даній ситуації не на людину, яка Вас образила, Ви її розміщаєте в собі.
Простіше до всього ставитись - це робити вигляд, начебто нічого не відбулось?
психолог онлайн
Tutty, доброго часу доби!
цитата:
В якому напрямку рухатися.
В напрямку самоцінності, автентичності, розуміння своїх кордонів та навичок їх витримувати. Тоді Ви будете розуміти що відбувається і коли треба конфронтувати і ставити людину на місце, а в яких - не реагувати взагалі на це. Бо не в кожній ситуації треба ставити порушника "на місце"...
Щоб залишатися цілісною, не реагувати - треа мати твердий фундамент самоцінності
, розцміти себе та свої реакції, свої ресурси та свій потенціал. Тому рекомендую обрати фахівця та попрацювати з психологом саме над цим.
психолог онлайн
Доброго дня!
цитата:
Розумію, що моя проблема може здатися вам смішною, порівняно з...
Цікаве припущення. Але дуже красномовне, яке говорить про ДАВНЮ ЗВИЧКУ себе ПОРІВНЮВАТИ та ЗНЕЦІНЮВАТИ.
Перша думка в мене: "нарцисична травма".
цитата:
Але, якщо це мене турбує, значить, це важливо, і мені треба розібратися в собі
Так і є. Тобто процес вибудови САМОцінності вже триває. І це добре.
цитата:
Ходжу до цієї майстрині більше року. Мені легко з нею і комфортно
Оце, з одного боку найдивніше, а з іншого - досить звичайне.
Найдивніше тому, що, ця майстриня навряд чи дивним чином змінилася саме останнім часом в поганий бік. Скоріш за все такою токсичною була завжди, але Вами це якось не помічалось... Тому й дивно, що було комфортно. Скоріш за все "звично" було, а не комфортно - як і з деякими близькими людьми.
А звичайне тому, що люди з нарцисичною трамою схильні НЕ ПОМІЧАТИ подальшого травмування себе. Бо цей
дискомфорт переживався надто часто - тому й чутливість до нього зникла.
Оці прояви:
цитата:
Моя майстер почала підсміюватися
цитата:
як завжди, я відносила нігті не ідеально
цитата:
Вона мовчки сопіла і сердито пиляла нігті далі...
цитата:
Вона почала розповідати щось за домашні клопоти, як її дитина задовбала....
говорять саме про виражений НАРЦИСИЗМ майстрині.
Насміхання, критика, схильність до "ідеалів" та порівняння - нав'язливий перфекціонізм, знецінення, звинувачення, невдоволення іншими, егоїстичність (бачте, її "дитина задовбала" - скоріш за все ти дитину задовбала своїм егоїзмом та безпідставними придирками), виправдання себе - клопоти, дитина тощо.
Цікаво, на кого з Ваших батьків вона схожа? Хоча може й на бабусю.
цитата:
Ніби вичитувала мене, як школярку
НЕ "ніби", а саме ЯК школярку. Позиція зверху вниз, "критикуюча батьківська". До неї схильні всі нарциси (звісно не тільки вони), бо вона дає великий простір для ВЛАДИ та до маніпулювання іншими.
цитата:
Спершу я віджартовувалася
Мабуть це звичний прийом? Щоб типу подружитися з агресором, проявити диво дипломатії, якось його розслабити та задобрити. Тобто зробити його типу безпечним. Звісно, що умовно. Так?
цитата:
але потім в один момент заклякла: настільки стало неприємно
Накопичилося тобто - негативу стало забагато.
цитата:
але щоб мене ще стидили...
Впевнений, це щось дуже Вам знайоме по життю. Особливо в дитинстві.
цитата:
Я її запитала: Чого ти така зла якась сьогодні....
Гарне запитання, по суті та для додаткової інформації.
цитата:
Далі ми ніби розговорилися, і все ок
Ок?! Ви просто "заговорили" проблему. Знайшли типу виправдання подібної поведінки майстрині. Саме "типу", бо виправдання подібному НЕМАЄ.
цитата:
Але... Я РОЗУМІЮ, ЩО ЗІ МНОЮ - НЕ ВСЕ ОК!
Так і є. Бажано завжди довіряти собі та своїм почуттям.
цитата:
Це і є ТИПОВІ наслідки отриманої в дитинстві нарцисичної травми. Травмовані приймають на себе чужий настрій, бо до цього їх ще в дитинстві привчають нарцисичні батьки - роблять їх ВІДПОВІДАЛЬНИМИ за власний негативний настрій. Як і звичне почуття провини, яким часто маніпулюють нарциси. А також безпорадність - бо НЕБЕЗПЕЧНО ставити на місце нарцисичних батьків, бо отримаєте від них вдвічі-втричі більше.
цитата:
Водночас я впевнена, що ця сама майстер не з усіма так дозволяє собі поводитись
Так, інстинктивно відчуває, з ким можна, а з ким - небажано, бо небезпечно. Але пробує все одно. Натура. Подібні не змінюються.
цитата:
БОЖЕ, я не хочу цього!!!
Дуже добре, що не хочете. Це гарний знак. Він про наявність здорової частини в особистості, яка прагне поваги і любові.
цитата:
Я розумію, що мені треба з цим попрацювати... Попрацювати над собою.
Так і є, треба. Але не самій, а зі спеціалістом.
цитата:
Так, це одна історія з мого життя. Але вона дуже показова... Для мене
100% показова. Одна історія з десятків або навіть з сотень подібних у Вашому житті. Впевнений, що зможете пригадати декілька з них одразу. Інші - трохи згодом.
цитата:
Допоможіть! В якому напрямку рухатися
Допомагаю. В напрямку до особисто обраного психолога. На терапію "нарцисичної травми". Самі з цим НЕ впораєтеся. Надто болюче. І підходів не знаєте, і їх легко і просто не пояснити.
цитата:
P/S. Після таких от ситуацій щоразу собі кажу, що треба бути жорсткішою з усіма, не розпливатися, бути напоготові...
Так. Цей висновок робить більшість з тих, хто в дитинстві був травмований нарцисами. Але легше сказати, ніж зробити.
цитата:
А потім думка, що, а, може, треба простіше до всього ставитися...
Простіше ставитись до токсичного знецінення?
Дурна думка, женіть її з голови.
психолог онлайн
Доброго дня Tutty!
Спробую дуже коротко.
По перше, просто чудово, що Ви змогли відслідкувати зв'язок поведінки манікюрши із тим, що може бути всередині Вас самої.
Адже, як правило, оточуючі лише "відзеркалюють" те, що ми не бачимо в собі. І насправді, дозволяють ставитися до нас лише так, як ми самі ставимося до себе. Як часто Ви незадоволені собою? Сварите та критикуєте себе?
Як ставилися до Вас батьки в дитинстві? Чи часто критикували Вас, чи достатньо Вас підтримували та поважали Ваші почуття?
Окрім того, як на мене, прослідковується таке собі невміння вибудовувати власні кордони і відсутня диференціація стосунків. Знову ж таки, на мою думку, це може бути пов'язане з підсвідомим бажанням, відчути тепло та любов від іншої людини, не зважаючи, який статус вона у Вашому житті займає. Тобто, підсвідоме бажання .
будувати дуже близькі стосунки з усіма оточуючими через нестачу таких стосунків із значимими людьми в дитинстві ...
А які стосунки у Вас були в дитинстві з батьками? Чи мали вони достатньо тепла, поваги та уваги до Вас?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 364350 для Алла Григорівна
Все вірно. Купа комплексів з дитинства. Батьки не підтримували, дуже часто критикували... І так, теж помічала за собою бажання всім подобатися і бути зручною, щоб "заслужити" хороше ставлення і любов. Навіть від чужої людини. Прив'язуюся до її "одобрення", бачу, що мене гарно сприймає, а коли ця людина йде на зустріч і хоче навіть дружити - тікаю. Ніби боюсь, що розчарується в мені. Це жахливо.
психолог онлайн
Так, дійсно, жити з такими установками, то ще те "щастя"...
Насправді, практично всі підсвідомі установки формуються в дитинстві. І все б нічого, здавалося б, виросли вже і дитинство в минулому, але...
Нашим життям, на превеликий жаль, продовжують керувати ті ж самі установки та поведінкові моделі, що закріпилися від безпорадності та дитячої беззазихності... хоча ми думаємо, що керуємо життям вже самі, дорослі... до тих пір, поки ці установки не "перепишуться" на тому ж підсвідомому рівні, щоб нарешті перестати від них залежати...
Відредаговано автором 15-04-2024 16:45:12