Як розібратися в собі? Як обрати професію, яка принесе задоволення?
Я завжди старался бути найкращою, прикладала всі свої сили для цього. Но як тільки перейшла у випускний клас все змінилося мої цілі, амбіції, настрой кудись зникли, я втратила мотивацію і розуміння що мені потрібно робити, я не хочу підводити своїх батьків, но не маю бажання навчатися і здавати екзамени.
Вопрос от: ; Возраст: 17

психолог онлайн
Здравствуйте.
цитата:
ЯК РОЗІБРАТИСЯ В СОБІ? ЯК ОБРАТИ ПРОФЕСІЮ, ЯКА ПРИНЕСЕ ЗАДОВОЛЕННЯ?
Можно прийти на прием к психологу и провести исследование жизненных целей, скрытых мотиваций, желаний, потребностей и исходя из всего этого разобраться, какая профессия вам подходит.
психолог онлайн
Доброго дня, Bodanka.
цитата:
Я завжди старался бути найкращою, прикладала всі свої сили для цього.
А чому Ви хочете бути "найкращою"? Можливо це вплив Ваших батьків? Чи є у Вас брати-сестри?
цитата:
Но як тільки перейшла у випускний клас все змінилося мої цілі, амбіції, настрой кудись зникли, я втратила мотивацію і розуміння що мені потрібно робити, я не хочу підводити своїх батьків, но не маю бажання навчатися і здавати екзамени.
Як гадаєте, що стало причиною того, що Ви не хочете більше вчитися: надмірне перевантаження, вимогливість до себе, тривога і страх невдачі, незнання того, ким Ви хочете бути і, відповідно, які предмти обрати до ЗНО або щось інше?
А ким Ви хотіли бути до випускного класу? Які предмети Вам подобаються?
Дополнение от автора
Доброго дня, завжди старался бути кращою для того щоб мене не порівнювали з кимось, з дитинства батьки говорили що інші кращі, вони гарніші талановитіші і тому я вирішила бути найкращою щоб нарешті таке сказали про мене. Саме найбільше я боюсь це принести усім розчарування на рахунок моїх балів зі зно, а також страшно що професію яку я обрала не принесе задоволення. До випускного класу я хотіла стати програмістом, веб-дизацнером. Найбільше я хотіла піти на керівничу діяльність, чи предприниматильську , але всі мені говорили що це не моє і я закинула цю ідею. Страх поразки для мене самій найгірший.
Дополнение от автора
Дуже дякую, що відвовіли❤️
психолог онлайн
Доброго дня!
" Я боюсь це принести усім розчарування на рахунок моїх балів зі зно, а також страшно що професію яку я обрала не принесе задоволення." Із цього, що ви найбільше боїтесь?
Ви відчувате самі, що робота програміста не ваша?
психолог онлайн
цитата:
завжди старался бути кращою для того щоб мене не порівнювали з кимось, з дитинства батьки говорили що інші кращі, вони гарніші талановитіші і тому я вирішила бути найкращою щоб нарешті таке сказали про мене. Саме найбільше я боюсь це принести усім розчарування на рахунок моїх балів зі зно, а також страшно що професію яку я обрала не принесе задоволення.
Дуже сумно, що батьки Вас порівнювали із іншими - співчуваю. Насправді, Ви не маєте бути ідеальною, щоб заслужити увагу та любов, адже це безумовно. Ви цінна тому, що вже просто існуєте і це доводити нікому не потрібно. Крім цього, у світі завжди знайдеться людина, яка краща за Вас у чомусь, тому ідеальних людей не буває. Вам необхідно зрощувати Вашу самоцінність і, відповідно, психологічно сепаруватися від батьків.
Якщо говорити про професію і задоволення, то вона Вам не буде його приносити, якщо Ви базуватиметеся не на своїх бажаннях та інтересах, а очікуваннях інших + у житті буває так, що іноді ми розуміємо (під час бепосередньої практики), що це не наше і міняємо свої бажання - це також нормально. Скажу зі свого досвіду навчання у ВНЗ - на 1-2 курсі із нашої спеціалізації перейшло приблизно 5-7 студентів на зовсім інші спеціалізації тому, що вони зрозуміли, що це не їхнє і це цілком нормальна практика.
Ок, давайте уявимо найгіршу ситуацію: Ви принесли погані бали із ЗНО (хоча я впевнена, що Ви відповідальна, старанна дівчина і цього не трапиться). Що далі?
цитата:
До випускного класу я хотіла стати програмістом, веб-дизацнером. Найбільше я хотіла піти на керівничу діяльність, чи предприниматильську , але всі мені говорили що це не моє і я закинула цю ідею.
На скільки я зрозуміла, Ви хотіли стати програмістом-веб-дизайнером-підприємцем (адже Ви можете поднувати підприємництво та ІТ). Скажіть, будь ласка, що особисто Вас приваблювало у цих професіях? А чому, власне, це не Ваше? Хіба інші люди знають Вас краще, ніж Ви сама себе?
цитата:
Страх поразки для мене самій найгірший.
Не робить помилок, не програє лише той, хто нічого не робить. Перед тим, як навчитися ходити - дитина безліч разів падає. Ви маєте право на своє життя, свої бажання і свої помилки.
Дополнение от автора
Якщо я принесу погані бали зі зно це означатиме що я підвела своїх вчителів репетиторів і батьків які покладали на мене надії, як далі мені спілкуватися з ними я ж буду сплошным розчаруванням. А також я ж нікуди не зможу поступити, тому що мої батьки за ту позицію що не сбираютьмя платити за моє навчання. Я вважаю це звичайно правильним, тому що за рік що я не поступила я попрацюю і з розумію чи хочу складну фізичну роботу чи інтелектуальну.
Робота програміста мені подобається, але я боюсь що не зможу бути кращою, моїй подрузі набагато легше це дається, хоча вона не прикладає великих зусиль. Моя сім'я не є багатою но і не бідною, просто мій батько періодами пьє і тоді йому байдуже на всіх, на маму, на сестру. Все було б ще нормально якби він не був хворий йому катогирочно не можна пити і через його легковажне ставлення він часто потрапляв у реанімацію і лікарню, сил переживати за нього не залишилось. Тому я хочу вирости знайти роботу і забезпечувати себе сама, без допомоги чоловіків і тд. не хочу повторити долю мамы яка поклалася на людину і зараз нещаслива, не може ні розвестись нічого. Тому я і хочу бути кращою, тому що кращі точно матимуть роботу точно зможуть збудувати кар'єру. Сама найкраща професія в якій я зможу отримати хороший прибуток і розвиток це IT-сфера. Саме найбільше мені подобалася ця робота своєю практичністю, можна працювати як і великому так і в маленькому місті, мені подобалося робить щось для когось за певними критеріями, оформляти і тд. У предпринимательской діяльності мені подобалось те що я можу допомогти людині з якимось товаром, продати його, можливо людина хотіла цю річ дуже довго і нарешті придбала, це ж дуже добре, я була б щаслива за ту людину. Мене дуже приваблювало у них те що я можу проявити себе і допомогти іншим з їхньою справою. Ви праві саме краще знаю себе я, і тільки я зможу найти собі справу для душі, це моє життя. Да я знаю що поразка це не так критично це новий урок, але все одно страшно помилитися і підвести всіх і саму себе
психолог онлайн
цитата:
Моя сім'я не є багатою но і не бідною, просто мій батько періодами пьє і тоді йому байдуже на всіх, на маму, на сестру. Все було б ще нормально якби він не був хворий йому катогирочно не можна пити і через його легковажне ставлення він часто потрапляв у реанімацію і лікарню, сил переживати за нього не залишилось. Тому я хочу вирости знайти роботу і забезпечувати себе сама, без допомоги чоловіків і тд. не хочу повторити долю мамы яка поклалася на людину і зараз нещаслива, не може ні розвестись нічого.
Дуже Вам співчуваю, жити у сім'ї, де є людина із залежністю - це важко. Ви не відповідальні зва життя своїх батьків (Ваш батько свідомо обрав алкоголізм, а матір - залишатися із ним). Водночас, Ви - не Ваші батьки.
цитата:
Тому я і хочу бути кращою, тому що кращі точно матимуть роботу точно зможуть збудувати кар'єру. Сама найкраща професія в якій я зможу отримати хороший прибуток і розвиток це IT-сфера.
Насправді "кращість" ще не означає успіх. За психологічними дослідженнями відмінники і "перші в класі" рідше досягають успіху, ніж "середнячки". Знаєте чому? Тому, що вони "не ставлять собі надто високу планку", йдуть до цілі поступово, не бояться розпочати щось нове (на них психологічно не тисне обов'язок "бути першим"), тому не відчувають сильної фрустрації, коли роблять помилки. Ви досягнете успіху, якщо отримуватимете задоволення від процесу, а не лише від результату + чередуватимете працю і відпочинок (адже лише так Ви будете зберігати продуктивність) + розділите головну ціль на підцілі та радітимете їхньому досягненню + проаналізуєте свої внутрішні та зовнішні ресурси, співвіднесете з потрібними та будете компенсувати їхню відсутність + будете впевнені у собі, віритемете у себе та отримуватимете підтримку від оточуючих (наприклад, друзі, вчителі, репетитор, мама, сестра тощо).
цитата:
Сама найкраща професія в якій я зможу отримати хороший прибуток і розвиток це IT-сфера.
Тобто ця професія приваблює Вас лише через можливий більший заробіток + популярність + мобільність?
цитата:
У предпринимательской діяльності мені подобалось те що я можу допомогти людині з якимось товаром, продати його, можливо людина хотіла цю річ дуже довго і нарешті придбала, це ж дуже добре, я була б щаслива за ту людину. Мене дуже приваблювало у них те що я можу проявити себе і допомогти іншим з їхньою справою.
Насправді, Ви можете бути підприємцем, продавцем і без вищої освіти. Можливо Ви маєте на увазі менеджера?
А як Вам ідея займатися підприємницькою діяльністю через інтернет (створювати веб-магазини, займатися рекламою та PR)?
цитата:
Да я знаю що поразка це не так критично це новий урок, але все одно страшно помилитися і підвести всіх і саму себе
Ви нікого не підведете, адже якщо Ви докладаєте зусилля - це вже означає, що Вам не байдуже і Ви чесна перед самою собою та іншими.
Дополнение от автора
ІТ-сфера мене приваблює ще тим що виходить працювати, що я розумію принцип, мені це дається доволі легко. Так у моїх планах на майбутнє був пункт відкрити свій магазин, але лише тоді коли матиму гроші на товар, хорошу базу для роботи і тд. Тому щоб стати підприємцем спочатку потрібно попрацювати на такій роботі щоб отримати вкладення, і якщо щось піде не так у мене завжди буде можливість повернутися на роботу. Вважаю що інтернет магазины це дуже добре, з ними легше працювати, це і правда хороша ідея створювати сайты для магазинів, дякую). Постараюсь бути менш придирчивою до себе, я маю все таки засвоїти те що першість це не головне і скласти план мрій на майбутнє і старатися здійснити їх, завдяки маленьким крокам у своєму житті, буду старатись змінити свої погляди чуть, дуже вам дякую, якщо можна потім я б хотіла написати про свої результати)
психолог онлайн
цитата:
дуже вам дякую, якщо можна потім я б хотіла написати про свої результати)
Так, звісно - це було б дуже цінно! ::smile::
Дополнение от автора
Дуже вам дякую за допомогу❤️❤️❤️