Проблема порозуміння з людьми
Доброго часу доби! У мене виникла така проблема: я став за собою помічати, що після смерті мого найкращого друга, я почав гірше знаходити спільну мову з людьми, це більше проявляється через конфлікти. Наприклад, я переписуюся зі знайомою, й коли я висловлюю власну думку на будь-яку тему, то вона мені стверджує, що я намагаюся цю думку їй нав'язати, я чесно намагався її розпитати детальніше що вона має на увазі, але чим далі - тим гірше, й це в результаті переросло в конфлікт. Ймовірно, я щось пропустив, не зрозумів, й тому виникають подібні ситуації. Також я став досить нетерплячим навіть до своїх близьких, бо я не розумію, коли вони жартують, а коли говорять всерйоз, це також призводить до конфліктів. А ще, дуже болісно реагую на ігнорування співрозмовників, яких я вважав друзями. Деякі конфлікти призвели до повного розриву зв'язків, це також дуже не приємно. Прикладів є достатньо, й після кожного такого випадку я переконуюся, що геть перестав розуміти людей, мені важко порозумітися з новими людьми, я себе відчуваю якимось лишнім.
Питання від: ; Вік: 20

психолог онлайн
Юлия Антоновна Трясун
Доброго, Тарас!
Співчуваю Вам за втрату близької людини. Чи вже прожили Ви свою втрату?
Проблем, що Ви описали, досить багато і розбирати їх бажано з психологом особисто на терапії. Як Ви вибираєте цих людей? Як будуєте з ними відносини? Чи враховуєте їхні особливості характеру при цьому? І взагалі чи бачите взагалі ці особливості?
цитата:
У мене виникла така проблема: я став за собою помічати, що після смерті мого найкращого друга, я почав гірше знаходити спільну мову з людьми, це більше проявляється через конфлікти.
Тарас, а яким Ви самі бачите цей зв'язок між смертю друга та цими змінами в собі?
До цього трагічного дня все було інакше?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго вечора, Тарас
Співчуваю вам з приводу втрати друга.
Погоджуюся з колегою, що справді тут важливо розібратися який саме існує звʼязок між втратою друга та погіршеннями у спілкуванні. Як саме, на вашу думку, вплинула дана трагічна подія?
А може, раніше ви могли з другом поділитися своїм болем, негативними почуттями від спілкування, наприклад, з родиною. Друг вас підтримував, тому такі конфлікти ви переносили легше?
Можливо раніше ви більше часу проводили саме з другом, з яким у спілкуванні ви один одному чудово підходили. А зараз ви більше спілкуєтеся з іншими людьми, тому труднощі у спілкуванні, які в раніше були, стають більш очевидними?
психолог онлайн
Добрый день, Тарас!
Проживание потери
цитата:
після смерті мого найкращого друга
действительно могло повлиять на
цитата:
порозуміння з людьми
Вы хотите решить эту проблему -
цитата:
я переконуюся, що геть перестав розуміти людей, мені важко порозумітися з новими людьми, я себе відчуваю якимось лишнім.
Или какой у вас вопрос к психологам?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346046 для Павел Леонидович
Доброго ранку! Я не можу сказати чи вже пережив втрату, пройшло більше року часу, можу лишень сказати те, що з часом мені стає легше. У мене немає якихось спеціальних критеріїв відбору людей, все відбувається якось само, розпочинаємо спілкування й воно йде своїм ходом, але воно всеодно закінчується не весело. Стараюся бути відкритим та ввічливим, коли це необхідно - підтримую, одним словом, стараюся бути другом. Мені необхідний дещо більший час для врахування особливостей людини, щоб можна було підналаштуватися під неї, але це не завжди спрацьовує, як я вже описував, то навіть з близькими людьми втрачаю порозуміння, от як з моїм давнім шкільним другом, я його знаю давно, але чомусь в цей період у нас виникають часті непорозуміння.
Так, ця подія змінила моє життя на "до" та "після". В ті часи я почував себе комфортніше, впевненіше, люди мені довіряли. Після смерті друга, був довгий процес горювання, я впав у досить тяжку депресію, був досить апатичним, цей період тривав приблизно 3 місяці, це сталося після двох місяців втрати. Й мені було достатньо цих 3х місяців, щоб перестати розуміти людей. До цього ще можна додати війну, я зараз вчуся в університеті й у нас постійно дистанційне навчання, живого спілкування бракує. Я почав відвідувати гуртки по інтересам, це лиш на трохи покращило стан. Хоча мені здається, що доброзичливе до мене ставлення тільки через те, що у мене горе.
Сподіваюся, що відповів на всі Ваші питання
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346054 для Соломія Лехіцька
Доброго ранку! Ми з моїм другом були "не розлий вода", старалися підтримувати один одного, ділилися один з одним. Конфлікти, звичайно справа нормальна, й дійсно, якщо я з кимось не порозумівся, то ділився зі своїм другом, він мене підтримував й давав досить мудрі поради.
Можливо Ваша правда, я з ним тримав досить тісний зв'язок. У мене було два друга, й мені на той час більше бажати й не було що. Зараз лишився тільки один, він мене також підтримує й тп. Але він подекуди не може цього винести, бо зараз у мене стало більше переживань й проблем, й у нас що не розмова, то обговорення моїх проблем
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346068 для Светлана Владимировна
Доброго дня! Так, мені б хотілося вирішити дану проблему. Звичайно, що я усвідомлений у тому, що вирішення проблеми у форматі форуму не можливо, я й не стараюся таким чином її вирішувати. Мені
хоча б знайти корінь проблеми, щоб я знав від чого мені відштовхуватися й в якому напрямку рухатися
психолог онлайн
Доброго ранку, Тарасе!
Прийміть мої співчуття у зв'язку з втратою друга.
цитата:
Прикладів є достатньо, й після кожного такого випадку я переконуюся, що геть перестав розуміти людей, мені важко порозумітися з новими людьми, я себе відчуваю якимось лишнім.
Вважаю, що це ключовий момент, на який варто звернути увагу в першу чергу. І відштовхнутись від нього. Про що він свідчить? Здається, про несвідоме намагання віддалитись від людей. Але для чого? З якою метою? Що отримати врешті-решт?
Причина, що ініціювала цей процес - втрата друга і біль від неї. А от феномени, що виникають, набагато складніше. Там може бути якесь підсвідоме несприйняття смерті, докори живим, мовляв, вони не такі цінні для вас як друг, що пішов. І так далі. Варто дуже обережно і уважно досліджувати усі рухи вашої душі, аби не нашкодити.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346084 для Владимир Анатольевич
Доброго дня! Мені цікава Ваша відповідь, особливо про несвідоме бажання віддалитися від людей, я коли це прочитав, то задумався. Для чого й з якою метою, я не знаю. А ось що отримати, то можливо, спокій, також не розумію, це вперше що спало на думку. Щодо докорів, то можливо так й є, можливо причина в несвідомому порівнянні нових людей з моїм покійним другом, й звісно, що я надто захопився його образом. Тому варто приймати людей такими, якими вони є, й не порівнювати їх з моїм покійним другом. Ну а також розвивати власні комунікативні навички. Дослідження рухів моєї душі, а це як?
психолог онлайн
Доброго дня!
Вы еще тоскуете по другу... мало прошло времени... не можете отпустить эту тяжелую ситуацию.
Вам хочется понимания от близких людей. А вы его в полной мере не получаете... отсюда и раздражение на окружающих вас людей.
Ощущение - что вы теперь подсознательно всех сравниваете с другом, которого уже нет... ищите как бы в каждом из друзей именно - его... и не находите... потому что тоскуете.
Нужно прорабатывать ваши эмоции, чувства потери друга.
Вы не лишний! Просто другим сложно сейчас понять ваше состояние. Вы как на разных волнах находитесь.
У вас своя жизнь и обстоятельства, а у них своя жизнь и обстоятельства. Потому и недопонимание.
Возможно они и не проходили еще утрату смерть близких людей... потому и не понимают вас в полной мере.
Вы как подавляете себя - изнутри себя сейчас... слишком много негативных тяжелых мыслей... злость, печаль, раздражение. Это все естественные реакции в вашей ситуации.
Отдых вам нужен, попробуйте куда то съездить на природу отдохнуть. Сменить обстановку. Или займитесь спортом, это поможет скинуть эмоциональное напряжение в каком вы находитесь. Нужна активная деятельность, но которая будет вам приносить расслабление.
Вам сейчас тяжело без друга... много думаете о жизни, пытаетесь понять как вообще все это произошло и почему? Он для вас был как источник радости и понимания! А сейчас этой радости нет... и у вас полный дисбаланс... что делать дальше? Вы как одна команда с ним были.
Нужно осознать, что мир живет дальше и вы тоже должны двигаться дальше!
Вспомните про ваши цели и мечты!
Вспомните, что вас вдохновляло ранее и идите к этому - к воплощению своих целей!
Удачи!
психолог онлайн
Думаю, що можу викликати у Вас негативні почуття своєю відповіддю, але скажу все одно як є. Бо люблю прямоту.
цитата:
Сподіваюся, що відповів на всі Ваші питання
Ці питання були для ВАС, не для мене. Мені вони були не потрібні, я про себе знаю, ЯК я будую відносини й для ЧОГО. І я задавав їх, щоб Ви зрозуміли ЯК і для ЧОГО це робите Ви.
цитата:
У мене немає якихось спеціальних критеріїв відбору людей, все відбувається якось само, розпочинаємо спілкування й воно йде своїм ходом, але воно всеодно закінчується не весело.
І це не є добре, від слова зовсім. Ви ставитесь дещо безвідповідально до вибору людей - і потім наражаєтеся на конфлікти. Що є закономірним. Людей треба вибирати ретельно, а не "як складеться само".
Тому й подумайте над критеріями для вибору. До речі можете розпочати з аналізу стосунків з другом, який пішов. Бо в тих стосунках точно критерії були, хоч може й неусвідомлені. Тож бажано їх усвідомити.
цитата:
Мені необхідний дещо більший час для врахування особливостей людини, щоб можна було підналаштуватися під неї, але це не завжди спрацьовує, як я вже описував, то навіть з близькими людьми втрачаю порозуміння, от як з моїм давнім шкільним другом, я його знаю давно, але чомусь в цей період у нас виникають часті непорозуміння.
Бо НЕ ВРАХОВУЄТЕ. А це треба робити з самого початку. І ще вимірюєте ідеальним образом свого друга - можливо очікуєте чогось схожого від них. А чи спроможні вони бути такими? Цього не враховуєте.
цитата:
Я не можу сказати чи вже пережив втрату, пройшло більше року часу, можу лишень сказати те, що з часом мені стає легше.
Ні, однозначно НЕ пережили. Застрягли в горюванні та зневірі. І навіть, я впевнений, досі звинувачуєте Всесвіт у НЕСПРАВЕДЛИВОСТІ, бо друг від Вас пішов - і це неправильно. Хоча ніщо й ніколи не буває просто так. І справедливість існує, правда не така як ми, люди, її уявляємо. Не така примітивна, все складніше влаштовано. ЯК - пояснювати ТУТ не буду, тому й не питайте.
цитата:
Так, ця подія змінила моє життя на "до" та "після". В ті часи я почував себе комфортніше, впевненіше, люди мені довіряли. Після смерті друга, був довгий процес горювання, я впав у досить тяжку депресію, був досить апатичним, цей період тривав приблизно 3 місяці, це сталося після двох місяців втрати. Й мені було достатньо цих 3х місяців, щоб перестати розуміти людей.
Ви замкнулися в собі, відгородилися від людей - тому й перестали їх розуміти. Вони перестали бути для Вас цікавими. А глибина переживань та складнощі в спілкуванні, з ними пов'язані, говорять про те, що Вам було потрібно й тоді, і зараз теж звернутися до психолога особисто, не на сайті, через переписку, а в живу, на психотерапію - щоб пройти цей складний період у супроводі спеціаліста. Тоді й результат горювання сьогодні був би іншим.
цитата:
причина в несвідомому порівнянні нових людей з моїм покійним другом, й звісно, що я надто захопився його образом.
Так. Через те, що поки що повністю НЕ пройшли етап відпускання людини, Ви ідеалізували свого друга (яким би гарним він не був насправді), звели його на п'єдестал, з реальної людини зі своїми недоліками, які є в кожного, зробили людину-пам'ятник. І це не змінити простою констатацією цього факту або прийманням ІНШОЇ програми дій:
цитата:
Тому варто приймати людей такими, якими вони є, й не порівнювати їх з моїм покійним другом.
Ні, так це НЕ працює. ТІЛЬКИ через покрокове переживання втрати і переосмислення не тільки всього гарного в стосунках із ним, але й не дуже гарного і навіть поганого (впевнений, і таке було).
цитата:
Ну а також розвивати власні комунікативні навички.
Це надто загально, а значить ні про що. Відповідь - у меті спілкування, критеріях вибору, врахуванні особливостей характеру тощо. Про це я писав вище.
психолог онлайн
цитата:
Дослідження рухів моєї душі, а це як?
Це про саморефлексію. Помічати, фіксувати та піддавати аналізу свої думки, емоції. вчинки, бажання і прагнення, вибір, що робите щодня, рішення, які приймаєте - під впливом чого? Через що? Для чого? Який в тому сенс?
Усвідомлювати зв'язок між тим, чого бажаєте, і тим, що виходить. Зрештою зрозуміти власний сценарій, який тією чи іншою мірою реалізується.
Допомагають ведення щоденника, змістовні розмови, література, кіно, мистецтво, співпраця з психологом, відвідування психологічної групи тощо. І питання собі. Іншим. Відповіді - щирі і правдиві.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346094 для Ірина Миколенко
Дякую за Вашу відповідь!)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346096 для Павел Леонидович
Дякую за Ваш зворотній зв'язок, мені є над чим задуматися, що змінювати й куди рухатися!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346098 для Владимир Анатольевич
Дякую за пояснення та Вашу відповідь)