Жаль про минуле
Після закінчення вищої освіти (5,5 років) є жаль про даремно витрачений час і багато втрачених можливостей. Не дає спокою те, як я провів ці роки нічим не займався крім навчання. Відсутність будь якого особистого життя і друзів. Навчався, бо цього хотіли батьки хотів кидати навчання батьки переконували, що воно мені необхідне і я закинув думку проте, що мені потрібно перестати вчитись чи покинути універ. Крім цього перервав спілкування з старими знайомими, які у мене були ще до навчання в університеті. Було соромно за таке життя, думав що воно все окупиться і все буде добре. Але жаль за безглуздо витрачений час тільки посилився, адже це були важливі роки в становленні особистості. Після закінчення університету все стає тільки гірше. Минуло вже 5 років, а я досі не можу пробачити себе за те яким я тоді був і скільки всього втратив. Не вдається відпустити минуле через те, що дивлячись на своє теперішнє життя розумію скільки я всього міг зробити за цей період в усіх планах життя. Був дуже спокійною і тихою дитиною, хворобливо сором'язливою
Питання від: ; Вік: 27

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Добрий ранок!
цитата:
Не вдається відпустити минуле через те, що дивлячись на своє теперішнє життя розумію скільки я всього міг зробити за цей період в усіх планах життя.
Співчуваю вам - дійсно, іноді накриває почуття жалю за втрачене і не прожите повноцінно минуле. Проте цей жаль не має права КРИТИЧНО впливати на сьогодення(!) На жаль, у вашому випадку саме так і відбувається.
Аби змінити стуацію і почати жити своє життя (а не накреслене батьками), потрібно переглянути модель вашого ІСНУВАННЯ на теперішній час. Відчувається, що вас стримують багато речей - зневіра в себе, вивчена беспомічність, занижена самооцінка, відсутність підтримки й таке інше.
цитата:
Навчався, бо цього хотіли батьки хотів кидати навчання батьки переконували, що воно мені необхідне і я закинув думку проте, що мені потрібно перестати вчитись чи покинути універ.
Мені здається, що той випадок далеко не поодинокий за час вашого зростання та становлення - підкорятись через любов до батьків іхній волі... і зраджувати себе(!)
На тепер варто повірити, що зміни важливі. Інша доля можлива, якщо ви почнете її створювати і будувати власними вчинками, спираючись на свої бажання, потреби і цілі. Зробити це самотужки доволі сумнівно. Зате у співпраці з психологом пройдете тернистий шлях позбавлення жалю за минулим і досягнете іншої якості життя.
Ви особисто на що налаштовані?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339294 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Особисто я налаштований на різні шляхи вирішення даної ситуації. Але на даний момент не має можливості особисто відвідати спеціаліста
психолог онлайн
Зануда, доброго часу доби!
Те, про шо Ви пишите, дуже схоже на тугу по втраті...
Це коли хтось помирає - ми втрачаємо не просто людину поруч - ми втрачаємо перспективу... перспективу спілкування та взаємодії, перспективу ще попросити пробачення або перспективу щось зробити для неї приємне...
це туга, біль по втраченному майбутньому.
Читаючи Ваш допис - я відчувала таке. І якщо я не помилилася, і Ви саме це відчуваєте - то це запит на роботу з горем-прощанням - це поперше. По-друге - відчути сьогодення під ногами та навкруги. І по-третє - побачити вектори руху у майбутнє.
цитата:
дивлячись на своє теперішнє життя розумію скільки я всього міг
А що можете зараз із того, що у Вас є зараз?
Відредаговано автором 15-04-2023 10:36:18
психолог онлайн
цитата:
Але на даний момент не має можливості особисто відвідати спеціаліста
Зараз найбільш прийнятний варіант - онлайн зустрічі. Це підходить?
психолог онлайн
Отже, тепер Ви витрачаєте час на зайві самокопання та жаль, це менш безглуздо ніж тоді?
Я вважаєте?
Відредаговано автором 15-04-2023 11:12:54
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Добрый день! Обычно мы не можем отпустить те эмоции, которые не прожили. Сдержали, подавили. Как в вашей семье родители выражали свои эмоции, как относились к вашим эмоциям? Например, агрессия отвечает не только за защиту, но и за здоровую самореализацию, за обеспечение своей жизни. Если она задавлена, то мы не реализуем себя, избегаем. Очень часто люди, добившись чего-то , понимают, что им чего-то не хватает. Потому что цели, которые они ставили перед собой, были не их целями. Чтобы изменить что-то в вашей жизни, надо научиться новым схемам, так как старые схемы не работают.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339298 для Наталия Павловна Венглинская
Мобілізований вже 2 рік, можливості потрібно добре пошукати, та і відсутність волі не сильно цьому сприяє
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339304 для Павел Леонидович Басанский
Я це прекрасно розумію, тому і залишив тут дане запитання, щоб знайти відповідь, як перестати про це думати і жити далі без туги за втраченим
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339310 для Галина Георгиевна Волынская
Кричати не можна було, це не дозволено. Проявляти інші емоції не характерні для чоловіка не можна ти ж хлопчик. Вести себе як не прийнято загальними нормами це дивно не роби так. Загалом подавання не тільки емоцій, але і дій які не входять в поняття правильного і загальноприйнятого
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339300 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Як саме вони будуть проходити і тривалість одного сеансу?
психолог онлайн
В любом опыте есть и плюсы и минусы. Но вы почему-то зациклились только на минусах. При чем так сильно, что уже 5 лет как застряли в обиде и горевании.
Что конкретно вы могли бы сделать, но не сделали за те 5,5 лет учебы?
Чем сейчас наполнена ваша жизнь?
Какие у вас отношения с родителями?
Насколько сильно вы злитесь на родителей за то, что вы учились не там и не так, как хотели?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339322 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Відносини в мене з батьками нормальні, але вони досі вважають, що знають що для мене краще і який правильний вибір потрібно зробити. Факт не того, що я не зробив, а того я мав бажання і не виконав його з вказівки моїх батьків, придушив мої бажання, це відзначилось на багатьох сферах мого життя і в результаті тільки посилило наявні вже раніше комплекси. Я просто не розумію їх і їхні вчинки навіщо було так робити бажання все контролювати і не вміння визнавати власні помилки (Ми хотіли, як краще... Будуть власні діти зрозумієш). Постійне порівняння з іншими в будь якій сфері життя, перфікціонізм все не так можна краще, і саме гірше залежність від думки оточуючих тебе людей, яким геть до тебе не має діла
психолог онлайн
Нормальные отношения это мало информативно. Норма у всех своя. А еще, часто за таким описанием отношений, кроются вовсе ненормальные отношения - с физическим насилием, с обесцениваем, постоянной критикой, унижениями, оскорблениями.
Поэтому хотелось бы более понятнее и подробнее про отношения.
У меня изначально мелькнула мысль и сейчас она снова повторяется - вы своим ничего не деланием как будто "мстите" родителям и "наказываете" их - типа смотрите, вот из-за вас, из-за того, что я вас слушал, у меня ничего нет и не выходит. Много обиды и злости на них за их поведение.
Могу ошибаться, конечно.
А еще, из того, что вы пишите, предположу, что вы не сепарировали от родителей, потому так много обиды, потому нет движения вперед и так поглотило горевание за тем, что могли бы сделать, но не сделали. Хотя вам 27 лет, еще ого-го сколько можно сделать. Даже не смотря на первое ненужное вам образование и то, что вы не смогли, не получили, не сделали.
Это не значит, что нет места сожалением. Не, должны быть разные чувства. Скорее не норма, когда вы застряете в каких-то одних чувствах и дальше не двигаетесь по жизни.
Поэтому я бы предложила вам работу индивидуальную с психотерапевтом на тему - сепарация от родителей, знакомство с тем, а какой вы и чего хотите, наметить цели и понять, что мешает к ним двигаться, а что вы можете начать делать уже сегодня. Вот таким первым шагом навстречу себе будет выбор психолога и работа с ним.
Это достаточно длительная будет работа, местами болезненная и непростая, но без нее вы так и будете жить прошлым сожалением. Вот только это уже сожаление будет не про 5 лет, а про 10, 15, 20...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339333 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Звичайні відносини без застосування фізичної сили, звичайно було присутня критика і знецінення деяких моїх досягнень, незадоволення результатами моїх старань, виріс в сільській місцевості з малечку привик допомагати погосподарству, образ з боку батьків у свою чергу ніколи не чув, постійний контроль з їх сторони.
З питання сепарації Ви частково праві, досі відчуваю їх вплив на моє теперішнє життя при озвучені моїх планів на майбутнє у відповідь чув їх страхи і побоювання з цього приводу, з батьками не жив останні роки приїжджав додому раз у пару вихідних, останній рік не появоявся взагалі в зв'язку з проходженням військової служби.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Обычно в мысли о прошлом уходят тогда, когда не устраивает жизнь в сегодняшнем дне.
Вы могли бы начать менять это прямо сейчас и тогда бы у вас получилось
цитата:
відпустити минуле
потому что вы смогли бы осуществить все, что хотите
цитата:
в усіх планах життя.
Но так как вы проходите службу в армии
цитата:
Мобілізований вже 2 рік
то возможности делать то, что вам хочется, у вас весьма ограничены (по независящим от вас причинам) -
цитата:
можливості потрібно добре пошукати
А если, кроме "хочу", нет "могу" и "делаю", то и любая цель становится невозможной для осуществления.
цитата:
як перестати про це думати і жити далі без туги за втраченим
А что мешает вам отложить осуществление этого желания на потом?
Ведь сейчас даже и работа с психологом не даст вам нужного результата.
Потому что, например, вы будете решать на консультациях, как знакомиться с девушкой и строить с ней отношения или налаживать свой бизнес, а в реальности ничего не сможете сделать, так как чаще всего находитесь на службе или вообще не можете покидать расположение части.
Поэтому если вы не можете изменить происходящее, то надо менять свое отношение к этому.
То есть позволить себе разбираться с этой проблемой позже, когда хотя бы закончится мобилизация.
психолог онлайн
цитата:
Як саме вони будуть проходити і тривалість одного сеансу?
Так само як і очні зустрічі. Тривалість зазвичай 60 хвилин.
психолог онлайн
цитата:
Добре, що розумієте. Для того й запитав, щоб в цьому переконатись.
цитата:
Відносини в мене з батьками нормальні
І це дивно, якщо усвідомлювати всю ту шкоду, яку вони Вам заподіяли своїм вихованням.
Бо дивлячись на це:
цитата:
вони досі вважають, що знають що для мене краще і який правильний вибір потрібно зробити. Факт не того, що я не зробив, а того я мав бажання і не виконав його з вказівки моїх батьків, придушив мої бажання, це відзначилось на багатьох сферах мого життя і в результаті тільки посилило наявні вже раніше комплекси
перше, що спадає на думку: виражений конфлікт між Вашими бажаннями та правом вибору й диктатом батьків, що пригнічує Вашу волю. Які ж можуть бути нормальні стосунки при цьому?!
Або лицемірні, або...навіть уявити не можу які ще.
цитата:
Я просто не розумію їх і їхні вчинки навіщо було так робити бажання все контролювати і не вміння визнавати власні помилки (Ми хотіли, як краще... Будуть власні діти зрозумієш).
А Вам і не треба розуміти це, бо для Вас це буде теж саме, що й виправдовувати їх. А це для Вас, в Вашій ситуації, небезпечно, бо ще підсилить батьківські психологічні програми, що вшиті в Вашу свідомість.
цитата:
саме гірше залежність від думки оточуючих тебе людей, яким геть до тебе не має діла
Доки зберігається залежність від батьків, буде залежність й від інших. Тому спочатку треба розбиратись з відносинами саме з батьками.
цитата:
Постійне порівняння з іншими в будь якій сфері життя, перфікціонізм все не так можна краще
А це й є тою головною причиною, через яку Ви не можете себе вибачити за втрачені можливості.
Тому в першу чергу треба позбавитись саме перфекціонізму, а перед цим внутрішньо наважитись на конфлікт з батьками, який і так вже є, тільки прихований.
психолог онлайн
Доброго вечора. Щоб пройти сепарацію ,рекомендую звернутися до психолога або психотерапевта.
З таким запитом працюю, консультую онлайн.