Не можу любити взаємно
Добрий день!
Без довгих вступів: я не можу нікого полюбити взаємно. Хлопці, яким я подобаюсь, мені не подобаються. Не знаю чому: вони хороші люди (мабуть). Я не даю їм можливості, як то кажуть, приударити за мною, бо розумію, що не зможу відповісти взаємністю. Тим, хто подобається мені, нецікава я. Може я перебірлива чи вимоглива якась, чи що зі мною не так, якщо за стільки років є не знайшла ту "взаємність", яку люди знаходять у 16 років?
Наперед вдячна.
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Марія, добрий вечір!
Чи розумієте Ви у чому різниця між тими кому подобаєтеся Ви і тими кто подобається Вам?
психолог онлайн
Добрий день, Марія.
цитата:
Без довгих вступів: я не можу нікого полюбити взаємно. Хлопці, яким я подобаюсь, мені не подобаються. Не знаю чому: вони хороші люди (мабуть). Я не даю їм можливості, як то кажуть, приударити за мною, бо розумію, що не зможу відповісти взаємністю
На основі чого зроблено умовивід про "не можу нікого полюбити взаємно" і "не зможу відповісти взаємністю"? Що ця "взаємність" означає особисто для вас? Можливо хибні уявлення саме там. Іноді нам хочеться віддячити іншій людині рівно тим же, що від неї отримали, але це не про любов. А що для вас взагалі означає "любити іншу людину"?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Звідки такі дивацтва в поведінці? Напевно, ви здогадуєтеся, що все йде з дитинства. Доросла людина мимоволі, не замислюючись, повторює ту модель відносин, до якої він звик, виховуючись у батьківській сім'ї. Якщо батьки вважали, що любов - це суворість чи просто взути-вдягти дитину, задовольнити лише її матеріальні, фізичні потреби, і цікавилися іншими, не дозволяли їй бути собою, їм подобалися особливості його темпераменту, поведінки, вони постійно намагалися “виправити” дитини - то маленька людина починає думати, що не здатна подобатися, не гідна любові просто такою, якою вона є. І доросла людина переносить таку модель відносин у своє особисте життя: їй подобаються ті, кому вона не подобається. І йому не подобаються особистості, чиє відношення відмінно від того, до якого він звик у дитинстві і від того, як він ставиться до себе сам тепер. Людина може прийняти від іншого тільки таку "порцію" кохання, скільки відчуває себе сама.
Що із цим робити? Розвивати до себе безумовне кохання, яке недодали в дитинстві. Сподобатися собі цілком, не намагаючись щось у собі виправити чи недооцінити, бути уважним до своїх духовних потреб. Виявляти турботу про себе. Просто усвідомити, що кожна людина заслуговує на любов такою, якою вона є, не намагаючись щось у собі виправити, доробити, переробити.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 332563 для Ирина Григорьевна Инститорова
Доброго вечора!
Ваше питання змусило мене задуматися. Ті, кому я відмовляю:
1. Неамбітні, відсутній потяг до будь-чого в житті (чи то робота, чи якесь захоплення).
2. Відмінність у ставленні до стосунків. Я не хочу нікого образити, але я людина з двома вищими освітами, люблю читати, обговорити якусь цікаву тему. А деякі хлопці уникають таких розмов, вони відразу хочуть на якийсь ближчий рівень, лізуть цілуватися, я таке не люблю.
3. Іноді просто логічні причини - живемо в різних містах. Я розумію, що у таких стосунків немає майбутнього і не хочу морочити голову.
Хто подобається мені: як мені здається, з ними є про що поговорити, мають захоплення або "горять" роботою, іноді "недосяжні". Напевне, цим і приваблюють.
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Добрий, Марія!
Може таке бути, що справа зовсім НЕ в Вас, не в Вашій перебірливості чи вимогливості.
Просто ще не склалось. Ще не зустрілася Вам підходяща людина.
Хоча може бути й такий варіант: самі вибираєте "не тих", "не своїх". Чомусь.
Тут треба ретельно й докладно аналізувати кого вибираєте і за якими ознаками? І чому саме за цими?
На кого схожі або навпаки не схожі ці чоловіки?
Бажано попрацювати з психологом індивідуально, не листуванням в інтернеті.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 332564 для Марина Александровна Сивец
Дякую. Для мене "взаємність" це дуже просто - я симпатична людині, і мені вона симпатична. Або хоча б цікавість, я не кажу про кохання.
Що означає "любити іншу людину" я не можу сказати. Що це значить?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 332566 для Олена Миколаївна Рижа
Так, у мене є в голові твердження, що якщо я йому не подобаюсь, то я недостатньо гарна, розумна, талановита, ще щось. Я головою розумію, що це неправильно. Бо я сама іноді западаю не на красавчиків, не супер розумників чи ще когось "супер". Але ж задаю собі питання "чому я не подобаюсь"? - і знову все по кругу - я не така.
Що з цим робити?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Наталия Павловна Венглинская
З ваших відповідей на питання психологів вже починає складатися певна картина ситуації. Цілком зрозуміло, чому відкидаєте перших. Вони точно не Ваші, не для Вас. Частково зрозуміло, чому захоплюють другі. І тут, якщо приваблює саме їхня "недосяжність", то краще з цим розібратися в індивідуальній роботі з психологом. Можливо дійсно мова йде про сценарії з дитинства, про які писала вам Олена Миколаївна.
цитата:
Якщо зараз з відповіддю на це питання так, як написали вище, то як би ви змогли зрозуміти свою взаємність у коханні, про яке вже сумуєте як про те, чому "ніколи не бувати". Та й взагалі, кохання виростає з турботи та піклування про іншу людину, воно не блискавка, яка уражає миттєво. На його розвиток і розквіт потрібен час. Розумію, що ви більше мали на увазі саме симпатію, хоча писали
цитата:
я не можу нікого полюбити взаємно
. Проте після її виникнення (симпатії) йде робота по вибудові стосунків з тим, хто подобається. Як мінімум - демонстрація об'єкту своєї симпатії, що вона у вас до нього є. Можливо справа саме в цьому?
психолог онлайн
Марина Александровна Сивец
Владимир Анатольевич Тарасенко
Наталия Павловна Венглинская
цитата:
іноді "недосяжні". Напевне, цим і приваблюють.
Тоді зрозуміло, чому не складаються відносини. А що було і є в стосунках з батьком? Він теж "недосяжний"?
цитата:
у мене є в голові твердження, що якщо я йому не подобаюсь, то я недостатньо гарна, розумна, талановита, ще щось.
Це наслідки виховання та ставлення до Вас батьків. Цікаво, від кого це? Від батька чи від матері? Хто посіяв цей перфекціонізм в Вашій голові?
цитата:
Що з цим робити?
З цим зазвичай йдуть на психотерапію до психолога. Щоб звільнитися від шкідливих настанов та переробити травматичний досвід свого дитинства. Та навчитися приймати себе, відчути власну цінність. А не те, що треба заслужити розумом або двома вищими освітами.
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечора, Маріє!
цитата:
що зі мною не так
Вважаю, що не помилюсь, якщо скажу - з Вами все так! Проте всередині психіки існує і в певний час активується давно сформоване кліше - коли не отримую те, чого прагну, вочевидь, зі мною щось не так(!)
Сила цього імперативу доволі потужна, однак вона розбивається вдрузки, адже однобока. Вона абсолютно не бере до уваги і, значить, не враховує об'єктивну реальність - у випадку стосунків причина відчутності взаємності часто криється в іншій в людині. Яка може боятись зближення, розкриття себе і таке інше.
цитата:
Хлопці, яким я подобаюсь, мені не подобаються. Не знаю чому: вони хороші люди (мабуть). Я не даю їм можливості, як то кажуть, приударити за мною, бо розумію, що не зможу відповісти взаємністю.
Не чипляють, виходить. До того ж, Ви не лише їм, Ви і собі не даєте шансу впізнати їх краще.
цитата:
Чи не може бути так, що ці чоловіки інтуітивно помічають Ваші сумніви щодо власної цінності?
психолог онлайн
Добрий день.
Схоже ви знаєте, що
цитата:
Може я перебірлива чи вимоглива якась, чи що зі мною не так, якщо за стільки років є не знайшла ту "взаємність",
Бо
цитата:
Ті, кому я відмовляю:
3. Іноді просто логічні причини -
цитата:
А вас в житті хтось любив?